Gå til innhold

Det gikk skikkelig galt på skituren i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vanlig og vanlig. Han har gjort sånt før ja, men jeg vet jo hva som sårer han så jeg prøver å unngå å trykke på de knappene. Jeg skjønte ikke at han kom til å reagere sånn på at vi lo, siden han hadde latterkrampe selv. Men jeg burde jo ha skjønt det. 

 

Anonymkode: d7da3...596

Ja altså, siden du vet hva som trigger er det jo din egen feil om han slår. Han gjør det jo bare fordi du provoserer 🙄

Det er sånn det starter! Og det blir ALDRI bedre! Avslutt forholdet og kom deg så langt unna denne personen som overhodet mulig! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig jeg er en stor idiot, men er det ikke litt dramatisk å avslutte et betydningsfult forhold på grunn av at han dyttet meg i snøen fordi han ble sint? Ja, han er skikkelig vanskelig, men jeg er jo glad i han. 

Anonymkode: d7da3...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er oftest de man er trygg på man kun lar det gå utover. Ta det opp med han å si hvor lei deg du ble og at det ikke var greit. Jeg syntes da det han gjorde var mye mer ugreit enn at du bare lo. 😳 Eventuelt så kan han gå på sinnemestringskurs. Lære seg å beherske sinnet i forskjellige situasjoner. Kanskje dere kunne gått i parterapi? 

Anonymkode: bc07a...9e9

Glemte å svare på det. Jeg hadde syntes det hadde vært veldig greit. Det er veldig vanskelig for meg å få uttrykt meg ovenfor han når jeg har tråkket i salaten. Men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skulle introdusert den ideen til han. Da tror jeg han hadde blitt ganske sjokkert. 

Anonymkode: d7da3...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mulig jeg er en stor idiot, men er det ikke litt dramatisk å avslutte et betydningsfult forhold på grunn av at han dyttet meg i snøen fordi han ble sint? Ja, han er skikkelig vanskelig, men jeg er jo glad i han. 

Anonymkode: d7da3...596

Nei det er ikke dramatisk. Dette er starten på noe mer som vil eskalere. Dra før det er for sent; snakker av erfaring. Det der er ingen normal reaksjon.

Anonymkode: 498f6...c21

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mulig jeg er en stor idiot, men er det ikke litt dramatisk å avslutte et betydningsfult forhold på grunn av at han dyttet meg i snøen fordi han ble sint? Ja, han er skikkelig vanskelig, men jeg er jo glad i han. 

Anonymkode: d7da3...596

At han dytter deg i snøen er kanskje ikke det verste, og du sier at du ikke er redd for han fysisk siden du kan ta igjen, men at han bryter deg ned psykisk er ikke en bagatell. Det virker som du går på tå for han og skylder på deg selv fordi du burde vist hvordan han reagerer. Det er ikke ok. Psykisk vold er også vold, og det kommer ofte snikende slik at du ikke klarer å se det selv før du kanskje har blitt så kuet at du alltid tror alt er din skyld. Man skal behandle de man er glad i godt. Ikke som dritt. Jeg tror jeg ville revurdert forholdet, i alle fall virkelig vurdert om du er sterk nok psykisk til å være med en som snakker mye stygt til deg. 
 


Jeg personlig synes at man skal ha selv ironi nok til å le av seg selv tryne på ski. Og at det er ok at andre også ler når man selv tryner. Synes ikke man skal måtte ta imot dritt fordi man ler av noe sånn.   

Anonymkode: 57080...199

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi er to menn altså. Jeg tåler det jo, og jeg kan beskytte meg selv om det skulle bli nødvendig, men jeg er ikke typen til å være fysisk selv. Det er ikke det at det gjorde så veldig vondt noe av det akkurat, det er mer det at han blir så hatefull mot meg. Jeg bryr meg ikke om at han gjør fysisk sånn sett. Det er ikke det fysiske som gjør vondt, det er det psykiske. 

Ja, han kunne nok ha hatt godt av det. Det hjelper ikke at jeg sier unnskyld og forklarer at jeg ikke mente det vondt. Han tviholder på at jeg er en idiot. 

Anonymkode: d7da3...596

Jeg forstod at dere er to menn. Det endrer ikke noe. Allerede tar du jo på deg skylden for hans vold mot deg; du skulle visst bedre. 

Det du skriver, er helt likt hva en kvinne i voldelig forhold skriver. Mekanismene er de samme. 
 

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

For sent for hva? 

Jeg blir så perpleks at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre når han blir sånn, men jeg vil jo ikke dra fra han. I etterpåkloksapens navn tenker jeg at jeg smeller til han tilbake neste gang. 

Anonymkode: d7da3...596

Han tok da tak rundt kjeven min og dyttet meg så jeg falt bakover. Så sparket han snø i ansiktet på meg. Han sa flere stygge ting, blant annet "hore". 

Har så sykt vondt inni meg. Ikke fordi det gjorde vondt. Jeg ramlet jo i dyp snø. Men fordi han hater meg sånn. 

M26

Anonymkode: d7da3...596

Dette har skjedd flere ganger, men fremdeles har du ikke gjort noe fordi du ‘blir så perpleks’. 
 

Hvorfor bli hos en som hater deg? 

Anonymkode: 84d0c...593

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Han tok da tak rundt kjeven min og dyttet meg så jeg falt bakover. Så sparket han snø i ansiktet på meg. Han sa flere stygge ting, blant annet "hore". 

 

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har så sykt vondt inni meg. fordi han hater meg sånn

 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

jeg vet jo hva som sårer han så jeg prøver å unngå å trykke på de knappene. Jeg skjønte ikke at han kom til å reagere sånn. Men jeg burde jo ha skjønt det. 

 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det hjelper ikke at jeg sier unnskyld og forklarer at jeg ikke mente det vondt. Han tviholder på at jeg er en idiot. 


Dette er trist lesning, TS. Sånn skal man ikke ha det i et godt forhold. Dette er virkelig ikke er trygt forhold. I et godt forhold skal man slappe av og aldri føle at man må veie sine ord og handlinger fordi man er redd for at ens partner skal bli sint.

Jeg vet ikke om det er fordi dere begge er menn og at du har en slags idé om at siden du er mann så burde du tåle litt, eller om det er andre årsaker til det, men jeg får inntrykk av at du ikke selv klarer å se hvor alvorlig oppførselen til samboeren din faktisk er. Synes du oppførselen hans hadde vært OK om det var mot en kvinne han oppførte seg slik? Jeg synes det er like ille uansett hvem han oppfører seg slik mot. Du fortjener bedre enn dette. 

Jeg vet at tråder her inne på KG ofte fylles opp av kommentarer om at man må dumpe kjæresten sin, og jeg er stort sett uenig. Jeg mener at man kan jobbe sammen om å fikse opp i de fleste samliv. Men vold og sinneproblemer er noe annet, det er faktisk skummelt, for man venner seg til det over tid, og så merker man ikke at volden forverres før man plutselig en dag står midt oppi en farlig situasjon. Men hvis du mener at dette forholdet er verdt mange vonde dager, så synes jeg du burde sette som krav at samboeren din begynner i terapi for å få hjelp med sinneproblemene sine. Ikke bli værende hos ham hvis han nekter, flytt i det minste ut og fortsett heller forholdet som særboere.
Jeg skjønner at dette er vondt og vanskelig og at du har håp og at du gjerne ønsker at ting var annerledes. Men prøv å se på forholdet ditt fra en utenforståendes synspunkt, eller fra dine foreldres/søskens/gode venners synspunkt. Hva synes de som er glad i deg og som ønsker deg vel? 
Sender deg en god klem.❤️Ta vare på deg selv.

Anonymkode: 3a132...4fb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg ville ikke gått på ski med noen av dere. Hvis man faller og slår seg er det ikke gøy med folk som står og ler rundt. Samtidig er det ikke OK å gjengjelde med vold og skjellsord..

 

Anonymkode: d07bf...bec

Helt enig.

Jeg har aldri skjønt hvordan folk kan få seg til å stå og le av mennesker som faller og slår seg. Jeg ser ikke humoren i det og jeg synes det er direkte ufint gjort.

Men vold er aldri greit, uansett.

 

Rettelse; hvis personen ler selv så kunne jeg også ledd av den som falt, men ikke ellers. Her lo samboeren til TS og da hadde jeg ledd med fordi man koser seg sånn sammen og deler gleden som personen som faller viser.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mulig jeg er en stor idiot, men er det ikke litt dramatisk å avslutte et betydningsfult forhold på grunn av at han dyttet meg i snøen fordi han ble sint? Ja, han er skikkelig vanskelig, men jeg er jo glad i han. 

Anonymkode: d7da3...596

Det er bare dråpen som fikk begeret til å renne over. 
 

Dette har skjedd flere ganger. Det blir ikke bedre. Gå før du blir helt psykisk nedbrutt, for det er den veien det går om du blir værende. 
 

Nei, det er ikke dramatisk å gjøre det slutt fordi man har selvrespekt og står opp for seg selv. 

Anonymkode: 84d0c...593

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg personlig synes at man skal ha selv ironi nok til å le av seg selv tryne på ski. Og at det er ok at andre også ler når man selv tryner. Synes ikke man skal måtte ta imot dritt fordi man ler av noe sånn.   

Anonymkode: 57080...199

Nå er ikke alle som deg  selv om du mener at man skal le av seg selv. Det er ikke like lett og le av seg selv for alle, sånn er det bare. Og dette vet nok ts om, så derfor var det dumt av han å le av kjæresten. 

loveli skrev (8 minutter siden):

Rettelse; hvis personen ler selv så kunne jeg også ledd av den som falt, men ikke ellers. Her lo samboeren til TS og da hadde jeg ledd med fordi man koser seg sånn sammen og deler gleden som personen som faller viser.

Jeg skjønte det som at han lo med fordi at de andre lo. Han trodde nok at det var forventet av han at også han skulle le. Men han hadde det tydeligvis ikke morsomt.

Anonymkode: 0d3ca...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

At han dytter deg i snøen er kanskje ikke det verste, og du sier at du ikke er redd for han fysisk siden du kan ta igjen, men at han bryter deg ned psykisk er ikke en bagatell. Det virker som du går på tå for han og skylder på deg selv fordi du burde vist hvordan han reagerer. Det er ikke ok. Psykisk vold er også vold, og det kommer ofte snikende slik at du ikke klarer å se det selv før du kanskje har blitt så kuet at du alltid tror alt er din skyld. Man skal behandle de man er glad i godt. Ikke som dritt. Jeg tror jeg ville revurdert forholdet, i alle fall virkelig vurdert om du er sterk nok psykisk til å være med en som snakker mye stygt til deg. 
 


Jeg personlig synes at man skal ha selv ironi nok til å le av seg selv tryne på ski. Og at det er ok at andre også ler når man selv tryner. Synes ikke man skal måtte ta imot dritt fordi man ler av noe sånn.   

Anonymkode: 57080...199

Jeg vet ikke om det kan kategoriseres som psykisk vold. Det er ikke trusler eller noe sånn. Men ja, jeg opplever det som tyngende psykisk, og jeg innrømmer at han er veldig stygg mot meg. På en måte som ikke er greit, og jeg blir veldig liten, og han blir enda større. Sånn føles det. 

Anonymkode: d7da3...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønte det som at han lo med fordi at de andre lo. Han trodde nok at det var forventet av han at også han skulle le. Men han hadde det tydeligvis ikke morsomt.

Anonymkode: 0d3ca...065

Ja, det er nok forklaringen.

Jeg ler som sagt aldri av folk som faller, med mindre de begynner å le først og jeg vet det er ok. Men da ler jeg bare fordi det er mye trøst og bonding i det. Blir som å le av en dårlig vits som noen forteller. Man synes ikke vitsen er morsom men man ler likevel når den som har fortalt den dårlige vitsen begynner å le, fordi det er sånn mennesker kommuniserer.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei fy faen så stygt. Han der må du kutte ut!!

Anonymkode: 17cbd...967

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

 

 

 


Dette er trist lesning, TS. Sånn skal man ikke ha det i et godt forhold. Dette er virkelig ikke er trygt forhold. I et godt forhold skal man slappe av og aldri føle at man må veie sine ord og handlinger fordi man er redd for at ens partner skal bli sint.

Jeg vet ikke om det er fordi dere begge er menn og at du har en slags idé om at siden du er mann så burde du tåle litt, eller om det er andre årsaker til det, men jeg får inntrykk av at du ikke selv klarer å se hvor alvorlig oppførselen til samboeren din faktisk er. Synes du oppførselen hans hadde vært OK om det var mot en kvinne han oppførte seg slik? Jeg synes det er like ille uansett hvem han oppfører seg slik mot. Du fortjener bedre enn dette. 

Jeg vet at tråder her inne på KG ofte fylles opp av kommentarer om at man må dumpe kjæresten sin, og jeg er stort sett uenig. Jeg mener at man kan jobbe sammen om å fikse opp i de fleste samliv. Men vold og sinneproblemer er noe annet, det er faktisk skummelt, for man venner seg til det over tid, og så merker man ikke at volden forverres før man plutselig en dag står midt oppi en farlig situasjon. Men hvis du mener at dette forholdet er verdt mange vonde dager, så synes jeg du burde sette som krav at samboeren din begynner i terapi for å få hjelp med sinneproblemene sine. Ikke bli værende hos ham hvis han nekter, flytt i det minste ut og fortsett heller forholdet som særboere.
Jeg skjønner at dette er vondt og vanskelig og at du har håp og at du gjerne ønsker at ting var annerledes. Men prøv å se på forholdet ditt fra en utenforståendes synspunkt, eller fra dine foreldres/søskens/gode venners synspunkt. Hva synes de som er glad i deg og som ønsker deg vel? 
Sender deg en god klem.❤️Ta vare på deg selv.

Anonymkode: 3a132...4fb

Det var veldig hyggelig av deg! Problemet er å komme inn til han, men det er vel best å prøve det når han ikke er så sint.

Det blir jo såklart værre når det er kvinner som blir dyttet av menn, men jeg er jo mann selv og da blir det jo ikke helt det samme, synes jeg. Jeg er ikke redd for å bli slått eller dyttet. Men jeg er redd for å bli lei meg, på en måte. En dame har jo (stort sett kanskje?) ikke så mye å stille opp med mot en mann, og han er nok sterkere enn meg, men jeg kan likevel klare meg mot han. 

Det blir så vanskelig å fortelle om forholdet vårt til folk som vi begge kjenner. Det føles som et stort svik mot han. Det er ikke noen som vet. Men så klart, de to andre så jo hva som skjedde og de tok jo affære til slutt, men jeg tror de tenker at jeg tåler det. 

Anonymkode: d7da3...596

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke om det kan kategoriseres som psykisk vold. Det er ikke trusler eller noe sånn. Men ja, jeg opplever det som tyngende psykisk, og jeg innrømmer at han er veldig stygg mot meg. På en måte som ikke er greit, og jeg blir veldig liten, og han blir enda større. Sånn føles det. 

Anonymkode: d7da3...596

Selvsagt er dette psykisk vold, også fysisk når han dytter deg ned og sparker snø på deg. 
 

Spør deg igjen: hvorfor blir du hos en som er stygg mot deg??? 

Anonymkode: 84d0c...593

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nå er ikke alle som deg  selv om du mener at man skal le av seg selv. Det er ikke like lett og le av seg selv for alle, sånn er det bare. Og dette vet nok ts om, så derfor var det dumt av han å le av kjæresten. 

Jeg skjønte det som at han lo med fordi at de andre lo. Han trodde nok at det var forventet av han at også han skulle le. Men han hadde det tydeligvis ikke morsomt.

Anonymkode: 0d3ca...065

Jeg har det heller virkelig ikke med å le av andre som får eller har det vondt. Hadde jeg trodd at han opplevde det som vondt at jeg lo eller at han faktisk fikk vondt av fallet så hadde jeg aldri ledd av han. Jeg lo vel like mye av hans egen latter som av det at han falt. 

Anonymkode: d7da3...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke om det kan kategoriseres som psykisk vold. Det er ikke trusler eller noe sånn. Men ja, jeg opplever det som tyngende psykisk, og jeg innrømmer at han er veldig stygg mot meg. På en måte som ikke er greit, og jeg blir veldig liten, og han blir enda større. Sånn føles det. 

Anonymkode: d7da3...596

Det er ikke alltid så lett å se hva som er hva bestandig, men at han får deg til å føle deg liten er tegn på en usunn relasjon. Og det er absolutt ikke ok å oppføre seg sånn mot en man er glad i. 

her han du lese om psykisk vold hvis du vil: 
https://bufdir.no/vold/TryggEst/Overgrep/Psykisk_vold/

Anonymkode: 57080...199

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt er dette psykisk vold, også fysisk når han dytter deg ned og sparker snø på deg. 
 

Spør deg igjen: hvorfor blir du hos en som er stygg mot deg??? 

Anonymkode: 84d0c...593

Han er jo så klart ikke bare stygg mot meg. Jeg er veldig glad i han. Jeg er heller ikke enkel, men håper virkelig ikke han har tenkt til å kaste meg på dør på grunn av mine menneskelige feil og mangler. Jeg blir med han fordi det gode veier opp for de vonde. 

Anonymkode: d7da3...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...