Gå til innhold

Naboen plager oss skikkelig. Hvor mye må man finne seg i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg mener hvorfor kan ikke naboen prøve å hjelpe til? Nei, h*n driter i at andre drukner i denne deilige lukta....

Anonymkode: 300b6...faf

Tror nok det er mer til saken enn hva TS sier.

Du vet alle saker har minst 3 sider.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dere får flytte.

Anonymkode: 78824...f60

Nei, den som er problemet må flytte! 

Anonymkode: 300b6...faf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy er musikken og hvor ofte spilles det høy musikk? Det er dessverre kun det du eventuelt kan klage på

Anonymkode: bdcec...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, den som er problemet må flytte! 

Anonymkode: 300b6...faf

Hahaha. Du er morsom. Selv om det ikke er noe du kan gjøre insisterer du på at han må flytte. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lama_Drama skrev (2 timer siden):

Hahaha. Du er morsom. Selv om det ikke er noe du kan gjøre insisterer du på at han må flytte. :ler:

Jo, jeg kan. Klage, anmelde...

Jeg er ikke morsom. Hvis en mobber deg på skolen, for eksempel, må du eller mobberen bytte skole, hva tror du? 

Anonymkode: 300b6...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, den som er problemet må flytte! 

Anonymkode: 300b6...faf

Blir du plaget, flytter du. Du kan ikke kreve at naboen din skal flytte fordi han bråker for deg.

Anonymkode: 78824...f60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, den som er problemet må flytte! 

Anonymkode: 300b6...faf

Heldigvis så er det ikke sånn det fungerer i Norge, du får lese artiklene som det er vist til tidligere i tråden.

Sånn er det å bo i leilighet, man har andre mennesker rundt seg på alle kanter og bare noen centimeter unna på andre siden av en vegg. Hvis du ikke klarer å godta de negative sidene ved å bo i en leilighet så bør du kjøpe deg en enebolig i stedet. 

Anonymkode: 1c699...4e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (På 16.1.2021 den 14.42):

Tror nok det er mer til saken enn hva TS sier.

Du vet alle saker har minst 3 sider.

Røyklukt inne trenger da ikke flere sider? Vi er også plaget av dette, bor i blokk. Vi vet selvsagt at naboen har rett på å røyke i egen leilighet. Men at det er plagsomt kan jeg skrive under på! Ikke bare pga lukt men fordi passiv røyking ikke akkurat er supert for helsen. Jeg lukker alle vinduer når lukten siver inn, men ofte er det jo for sent. Bra den yngre generasjonen har mer vett og har gått over til snus. 

Anonymkode: c0fbd...ff5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor siver det røyk fra naboen under oss og opp i stua og kjøkkenet. Det er så kvalmt og jeg må lufte hele tiden. Har mistet matlysten pga røyklukten, så kommer til å flytte når jeg har bodd her 1 år. Heldigvis er det ikke røyk på soverommene, dette er fordi de under ikke røyker på soverommene pga brannfare. 

Problemet er at røyk er helseskadelig, og det er gift for kroppen. Nå er det en kjent sak at mange røykere er veldig egoistiske og bryr seg ikke om andre. Samme for de så lenge de får røyke. 

Anonymkode: 94070...6e8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Røyklukt inne trenger da ikke flere sider? Vi er også plaget av dette, bor i blokk. Vi vet selvsagt at naboen har rett på å røyke i egen leilighet. Men at det er plagsomt kan jeg skrive under på! Ikke bare pga lukt men fordi passiv røyking ikke akkurat er supert for helsen. Jeg lukker alle vinduer når lukten siver inn, men ofte er det jo for sent. Bra den yngre generasjonen har mer vett og har gått over til snus. 

Anonymkode: c0fbd...ff5

Da har det noe med bygningsmassen å gjøre og det kan ikke røykeren klandres for.

 

Selv røker jeg ikke men ville heller hatt en partner som røker enn en som snuser om jeg måtte velge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her jeg bor siver det røyk fra naboen under oss og opp i stua og kjøkkenet. Det er så kvalmt og jeg må lufte hele tiden. Har mistet matlysten pga røyklukten, så kommer til å flytte når jeg har bodd her 1 år. Heldigvis er det ikke røyk på soverommene, dette er fordi de under ikke røyker på soverommene pga brannfare. 

Problemet er at røyk er helseskadelig, og det er gift for kroppen. Nå er det en kjent sak at mange røykere er veldig egoistiske og bryr seg ikke om andre. Samme for de så lenge de får røyke. 

Anonymkode: 94070...6e8

Da blir evt fortjeneste skattepliktig, om jeg ikke husker helt feil er plikttiden 24mnd som eier.

Høres ut som om bygningsmassen er problemet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jo, jeg kan. Klage, anmelde...

Jeg er ikke morsom. Hvis en mobber deg på skolen, for eksempel, må du eller mobberen bytte skole, hva tror du? 

Anonymkode: 300b6...faf

Mobberen blir i 9 av 10 tilfeller den som går videre på skolen og offeret må skifte skole.

Men dette er da ikke en tråd om mobbing men om dårlige konstruerte boliger som gjør at enkelte kan bli plaget av røkelukt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor i en tomannsbolig, gammelt hus,,,, de røyker ikke inne til daglig nede, men om de har besøk og drikker. Da siver røyken rett opp.... så forstår hvor fælt det er!

Men dere eier?

Anonymkode: 3733a...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min var en slik plage også. Han kjørte på med boomblasteren sin(ja, faktisk, en slik gammel en). Hans problem når jeg fikk nok? Jeg hadde et 5.1 oppsett med dali mentor høytalere styrt av en denon avr x3000. Kort sagt:  Vi hørte lite fra han siden😄

Men mer alvorlig: Hvor er han? Under? Det finnes støydempere til gulv. Videre så med røyk: Få inn fagfolk på ventilasjon. Mulig det er feil på bolig og du kan få det dekket av borettslag, ellers så kan de sikkert komme med forslag :)

Anonymkode: e394b...037

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 12.38):

Blir du plaget, flytter du. Du kan ikke kreve at naboen din skal flytte fordi han bråker for deg.

Anonymkode: 78824...f60

Skal ALLE naboene flytte siden han plager alle? 

Anonymkode: 300b6...faf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Naboen min var en slik plage også. Han kjørte på med boomblasteren sin(ja, faktisk, en slik gammel en). Hans problem når jeg fikk nok? Jeg hadde et 5.1 oppsett med dali mentor høytalere styrt av en denon avr x3000. Kort sagt:  Vi hørte lite fra han siden😄

Men mer alvorlig: Hvor er han? Under? Det finnes støydempere til gulv. Videre så med røyk: Få inn fagfolk på ventilasjon. Mulig det er feil på bolig og du kan få det dekket av borettslag, ellers så kan de sikkert komme med forslag :)

Anonymkode: e394b...037

Vaktmesteren prøver å se på ventilasjon, men når naboen ikke ønsker å åpne døra...

Anonymkode: 300b6...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Skal ALLE naboene flytte siden han plager alle? 

Anonymkode: 300b6...faf

Ja, faktisk. De som plages må flytte, ingen kan tvinge han til å flytte.

Anonymkode: 8beaf...fc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, faktisk. De som plages må flytte, ingen kan tvinge han til å flytte.

Anonymkode: 8beaf...fc4

Joda. Styret. 

Tvangssalg heter det. 

Anonymkode: 300b6...faf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda. Styret. 

Tvangssalg heter det. 

Anonymkode: 300b6...faf

Lykke til med det, kommer aldri til å gå i gjennom. 

Slutt å syt så fælt og ta ansvar selv. 

Anonymkode: 8beaf...fc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...