Gå til innhold

(hjemmekontor) samboer og kvinnelig kollega snakker hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skjer ikke. Aldri. Alltid en eller annen undertone der fra den ene eller den andre siden. Har man "ekte" venner fra det motsatte kjønn så møtes man med kone/mann eller andre. Aldri i verden om en mann og en kvinne kun er venner i voksen alder. Forøvrig fullstendig respektløst ovenfor partner. 

Anonymkode: d7611...4eb

Wow

Jo det er faktisk mulig.

Glad jeg har en mann som er trygg på meg for sjalusi av den typen hadde jeg ikke orket

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

TS her. 

Ja, jeg kan spørre han, men jeg har vært litt redd for å skulle oppleves som konfronterende eller sjalu. Han har virkelig ønsket denne jobben, og å kunne jobbe med dette er en drøm for han. Jeg har vært redd for å være kritisk her, for jeg vet hvor lykkelig han er over å få fått denne jobben, så har kanskje vært litt forsiktig med å være kritisk til noe som har med dette å gjøre. 

Ja, jeg er jo litt bekymret for om sjefen hadde fått nyss i dette og konfrontert han med det. Syntes det er uproft av dem begge hvis jeg skal være ærlig, og jeg ville aldri ha vært slik med noen av mine kollegaer. Men, han er god i jobben, det vet jeg, og utifra de tilbakemeldingene han får virker det som han leverer gode resultater. Jeg kan legge til at han ofte jobber noen timer ekstra i uken for å få ferdig hva enn han driver med, og når jeg tenker etter merker jeg at jeg nå egentlig er litt irritert over at tid med familien blir ofret for ekstra arbeidstider når han sitter i telefonen dagen lang... Men, jeg vet ikke..

Hm, ja. Det kan jo være helt uskyldig, men jeg tenker at det er jo en forskjell på å snakke i lunsj og kaffe, og å være konstant på telefonen gjennom dagen. Kanskje det bare er jeg som ser på det annerledes, hvor jeg ikke sender selfier av meg selv til kollegaer uten videre gjennom kvelden, men heller deltar i snap-gruppene vi har sammen og sender livsoppdateringer på ting som skjer (som at man f.eks. baker boller eller noe til hele gruppen) som det sosiale. 

Han skjuler ikke at han prater med henne, og åpner snaps og sånn foran meg, så jeg mistenker han ikke for å drive med noe snusk. Jeg blir mer urolig for hennes behov for hans kontakt, og at jeg opplever det som krevende å ha en annen kvinne så "tett" som jeg ikke kjenner og at de to har sin interne humor og prat gjennom hele dagen. Jeg er kanskje litt redd for at det skal utvikle seg, da de har dette til felles (noe jeg og han ikke har - vi har helt forskjellig arbeidsfelt). 

Hm, men takk for gode svar! 

Anonymkode: ee7ff...f4a

Da kan det hende at all kontakten med frøken uselvstendig medfører at han ikke får gjort alt han skal i vanlig arbeidstid. For meg er det uaktuelt å jobbe i "familietiden" fordi jeg har brukt mange timer på svada med kolleger i arbeidstiden. Noe sosialt er hyggelig, men er nøye med tidsbruken

Anonymkode: badd3...42d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt en prat med samboeren din og sagt du syns det er litt merkelig at de to har såpass mye kontakt. Helt normalt at du reagerer. Jeg ville i såfall ikke syntes det var greit at de har såpass mye kontakt som de har. Om hun hadde blitt for påtrengende og ikke respekterer dine grenser om du velger å si ifra ville jeg bedt henne om å holde seg unna han. Enkelt og greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo foreslå for mannen din at dere tar dere en gåtur ut,,i løpet av dagen..gjør innkjøp sammen,,, litt lang lunsj...litt sengekos  midt på dagen mens ungene er på skolen...etc... lag små avbrekk og bruk sjarmen 🙂😉

Anonymkode: 5c124...764

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo legge det frem på den måten at du nå ikke har kunnet  unngå å legge merke til og overhøre at de nå i lengre tid har brukt nesten hele arbeidsdagen på tlf . 
Hva er grunnen til at den kollegaen må ha mentor og støttekontakt daglig ? 
Er en nødt til kommunisere 8-16 for å få jobben gjort ?? 
Du har en jobb du og , men der er det mulig å jobbe selvstendig . Hva skjer? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du kan jo foreslå for mannen din at dere tar dere en gåtur ut,,i løpet av dagen..gjør innkjøp sammen,,, litt lang lunsj...litt sengekos  midt på dagen mens ungene er på skolen...etc... lag små avbrekk og bruk sjarmen 🙂😉

Anonymkode: 5c124...764

Skal hun bruke tid og energi for å bevisst og aktivt lokke sin egen mann vekk fra noen andre? De er vel voksne

Anonymkode: badd3...42d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

I 2021 så kan kvinner og menn være venner uten at det må være romantisk eller seksuelt relatert...  

Anonymkode: e8e54...2ff

Ikke enig..er alltid en som liker den andre litt mer enn en venn

Anonymkode: 402df...0ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at mange nå for tiden bruker koronasituasjonen til å tenke at "alt er lov". Det du beskriver høres ikke greit ut. Folk virker som de er veldig frisinnede i vår tidsalder og så lenge partneren sover i sengen med deg om natten så regner de med at det er greit. Man kan ha vennskap av alle slag. Usynlige moralske grenser blir visket ut og av og til opplever man kjemi med noen og plagsomme bånd (for partneren) kan knyttes.

Anonymkode: 5f806...15b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her kan helt klart utvikle seg. Ikke gjør som meg, la det ligge, dette du beskriver her skjedde meg og  ødela vårt 15 års lange forhold. Jeg trodde det var oss for bestandig😰.

Å ha så mye kontakt er ikke vanlig og ikke greit. Han må ta ansvar og kutte ned på det. Det er veldig lett å bli forelsket og de har mye felles som kan bli noe. Vær smart i måten du går frem på, ikke få han i opposisjon til deg. Be han feks sende selfie med deg i armkroken der hjemme. Da våkner hun kanskje? Ikke vent og se, kontakten deres er veldig intens allerede. Lykke til.

Anonymkode: c6b1a...2c3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt kan utvikle seg ja. Han ser nok kun på henne som en venn, men dette kan fort gå for langt. Plutselig så ser han på henne med andre øyne, og da endrer alt seg. De må jo komme veldig godt overens som klarer å snakke sammen dag etter dag så lenge. 

Anonymkode: 0ae06...abd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme. Konfronterte han, han kalte seg en mentor for henne og bedyrer at det ikke var noe... Gikk 2 mnd så sa han opp stillingen sin i det firmaet de jobbet. Tror de likte hverandre godt, men han tok til fornuften og satset på familien sin. Vet ikke om de har kontakt nå, men tipper det går noen snapper. 

Anonymkode: 8c13c...fe2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv startet i ny jobb samtidig som mannlig kollega. Jeg var singel og han gift. Vi gjorde nøyaktig det samme i arbeidstida. Spurte hverandre om råd og diskuterte det meste. MEN - når arbeidsdagen var over og vi dro hjem, så hadde vi ikke kontakt (med mindre det var noe jobbrelatert akutt). Det stoppet der. Ingen snap og det kunne ikke falt meg inn å sende han selfies av respekt for både han, hans kone og meg selv. 
Jeg tenker at kontakten de har er relativt greit fram til arbeidsdagen er over. 
Du burde invitere han med på en helaften med god mat og drikke, film osv./tur evt.  - og dersom hun driver å ringer eller snapper så sier du på en pen måte at du synes det blir for mye når det går ut over familie/kjærestetid. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste synes ikke sjalusi er attraktivt, iallefall ikke hvis du går hardt ut med anklager eller klaging. 

Samtidig syns jeg du bør ha en åpen dialog med partneren din om hvordan du oppfatter situasjonen. Du kan jo spørre han om hun er singel. Og be han invitere henne og evnt partner over på middag. Da blir du kjent med henne og hun kjent med deg. Er vanskeligere å være den "andre kvinnen" jo mer en blir kjent med den det går ut over.

Og etter middag spørre han hva han syns om henne. Da viser du jo at du følger med og at du bryr deg om forholdet til mannen din, men uten at du er anklagende eller dømmende.

Hilsen singel mann

Anonymkode: 42caa...a9d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får følelsen av at det neste fremstøtet hennes er at de skal møtes over en kaffe, selvsagt for å diskutere jobb...

Du overreagerer ikke, her må du forklare ham hva som skjer hvis han ikke forstår det selv, for dette er langt over det som er vanlig mellom to arbeidskolleger. Når hun inviterer til prat om alt mulig utenom jobben, burde han benytte anledningen til å fortelle om hva han har funnet på sammen med samboeren sin. Fortsetter hun likevel i samme stil, må han være tydeligere på at han ikke har noe interesse i bekjentskap ut over jobb, være mer avvisende, og bare overse det som ikke er jobbrelatert.

Anonymkode: a9d47...a60

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skal hun bruke tid og energi for å bevisst og aktivt lokke sin egen mann vekk fra noen andre? De er vel voksne

Anonymkode: badd3...42d

Ja,hvorfor ikke...? Nå bruker hun energi på å bekymre seg gjennom hele dagen. Å komme med beskyldninger mot ham gjør hvertfall ikke situasjonen bedre,dersom han ikke har sagt / gjort noe upassende. ( forutenom å bruke sykt mye ekstra tid tid på kollegaen,, hvilket er usunt for ekteskapet) Så hvorfor ikke bruke litt kvinnelist i stedet ? Sikker på han blir effektiv  og slipper overtidsarbeidet også. Samt det gir signaler til frøken fryd at han har noe å forholde seg til utenom henne 🤪 

Anonymkode: 5c124...764

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja,hvorfor ikke...? Nå bruker hun energi på å bekymre seg gjennom hele dagen. Å komme med beskyldninger mot ham gjør hvertfall ikke situasjonen bedre,dersom han ikke har sagt / gjort noe upassende. ( forutenom å bruke sykt mye ekstra tid tid på kollegaen,, hvilket er usunt for ekteskapet) Så hvorfor ikke bruke litt kvinnelist i stedet ? Sikker på han blir effektiv  og slipper overtidsarbeidet også. Samt det gir signaler til frøken fryd at han har noe å forholde seg til utenom henne 🤪 

Anonymkode: 5c124...764

Dessuten tenker jeg det er lurt å ordne opp  i dette FØR ting går tilbake til normalen,og hjemmekontoret er over. Ikke sant ?

Anonymkode: 5c124...764

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

I 2021 så kan kvinner og menn være venner uten at det må være romantisk eller seksuelt relatert...  

Anonymkode: e8e54...2ff

men det skal ikke gå på bekostning av familietid/kjærestetid. Han har dame, så han må bruke hode litt. 

Anonymkode: fe076...f87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette her kan helt klart utvikle seg. Ikke gjør som meg, la det ligge, dette du beskriver her skjedde meg og  ødela vårt 15 års lange forhold. Jeg trodde det var oss for bestandig😰.

Å ha så mye kontakt er ikke vanlig og ikke greit. Han må ta ansvar og kutte ned på det. Det er veldig lett å bli forelsket og de har mye felles som kan bli noe. Vær smart i måten du går frem på, ikke få han i opposisjon til deg. Be han feks sende selfie med deg i armkroken der hjemme. Da våkner hun kanskje? Ikke vent og se, kontakten deres er veldig intens allerede. Lykke til.

Anonymkode: c6b1a...2c3

DETTE er en god ide!! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du irritert deg og reagert på samme måte om den kvinnelige nye kollegaen hadde vært mann? 

Jeg forstår at du reagerer, og tenker at dette kan kanskje være starten på noe, iallefall virker det sånn fra hennes side. 

Samtidig har jeg lignende kollegiale forhold med enkelte, hvor vi har jevnlig kontakt både på tlf og video gjennom uken/dagen. Men det går ikke utover arbeidet mitt, og dette er personer som er ordentlige venner. 

Om du tar det opp med mannen din, synes jeg du skal være helt ærlig; at du irriterer deg over arbeidstiden og at du blir usikker fordi hun er en annen kvinne han plutselig har mye og tett kontakt med. 

Anonymkode: 5b704...c1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...