Gå til innhold

(hjemmekontor) samboer og kvinnelig kollega snakker hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at det her er lurt å være ærlig og fortelle rett ut hva du føler. 

Finn en stund hvor dere er fortrolige og han er lydhør. Jeg ville ikke beskylt han for noe som helst eller konfrontert, men sagt ærlig at du faktisk føler deg litt urolig og usikker over den tette kontakten de har. Gå på dine egne følelser og erkjenn til han at dette blir du usikker av og faktisk litt redd for at skal utvikle seg. Pass på at han ikke går i forsvarsposisjon.

Jeg tror de fleste av oss hadde kicket på den kontakten og følt seg truet. Hvis du ikke er spesielt sjalu eller dramatisk til vanlig så er det god grunn til at han vil forstå deg. Speil situasjonen om mulig. 

Anonymkode: 1c565...a51

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg syntes det er "mitt problem" at han har en annen kvinne på telefonen gjennom hele arbeidsdager, og at det brukes ekstra timer i uken på å gjøre arbeid han kanskje kunne ha fått gjort hvis han ikke hadde vært på telefonen. 

De snakker jo også om jobb altså, det er ikke bare fjasing. Jeg hører jo noen ganger at de jobb-prater og løser oppgaver sammen eller hjelper hverandre (eller er i møter), men de har hverandre på tråden ca hele dagen jo... 

Anonymkode: ee7ff...f4a

Det er innafor å ta en seriøs samtale om dette - men dropp å ta det som sidekommentar.

Si at det selvsagt er innafor å snakke om jobb med kollegaen, men du synes av respekt for dere to at han må sette noen helt vanlige høflige grenser.

Han trenger ikke ha morgen- og formøter med kun henne. Om dette var vanlig på jobb hadde også andre deltatt. 

Han trenger heller ikke åpne, eller svare på snaps og meldinger kvelden og helgen gjennom. 

Hun er helt klart interessert, og han kan fint holde en positiv tone uten å avvise henne helt åpenbart. 

Anonymkode: ed572...6e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du reagert på samme måte om det var en mannlig kollega?

Anonymkode: c2f3d...ac1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reagert på dette. Nå er sikkert jeg litt farget av at min x hadde god kontakt med en kvinnelig kollega, og at det endte i utroskap over flere måneder. Så for meg hadde det ikke vært aktuelt å vente å se en gang til. 

Jeg har god kontakt med flere av mine kollegaer og, men når dagen er over, så er den over. Hender at vi sender noen felles snapper, da gjerne av familielivet, oppussing, bilvask, eller andre helt banale ting. Ikke selfier osv. 

Anonymkode: ea148...f51

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ville du reagert på samme måte om det var en mannlig kollega?

Anonymkode: c2f3d...ac1

Er det relevant egentlig? 

Du er kanskje så smart at du skjønner det svaret selv? Syns du TS skal være totalt naiv i denne situasjonen og ikke bry seg?

Når man har vært i forhold en god stund så er det ofte slik at den beste kan trå feil og få følelser for en annen. I et langt samliv så er man naiv hvis man tenker det aldri kan skje. Greia er selvfølgelig hva man vil gjøre med det. At TS her har grunn til noe bekymring syns jeg er legitimt. Det ser ut til at mannen hennes er langt mer fortrolig med den kvinnelige kollegaen enn han er med henne. 

Det kan godt være at han ikke er på vei dit at han ser på henne som noe annet enn en kollega, men i et forhold så trenger man å snakke med hverandre når man blir usikker. God kommunikasjon uten beskyldninger er alfaomega i en slik setting. 

 

Anonymkode: 1c565...a51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (15 timer siden):

Jeg sender ikke mannlige venner på jobben private snaps, videoer og meldinger i arbeidstiden. Ikke etter jobb heller. 

Og i hvert fall ikke om en av oss eller begge har partner. 

Det gjør jeg. Og får i retur også. Snaps av rare ting ungene gjør, tullete overskrifter på VG, bilde av årets første utepils - osv.  Snapper kan være helt og fullstendig fri for flørt, og jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal behandle mannlige kollegaer og venner noe annerledes enn kvinnelige (så sant det ikke er klart at det ligger andre tanker bak).

Til TS, det er umulig for oss andre å påstå det ene eller det andre her. Det er du som må kjenne på magefølelsen, og kjenne på hva du syns er greit eller ikke. Og jeg tror det er lurt å ta en prat med mannen om hvordan du kjenner det. Kanskje han har en veldig god forklaring på hvorfor det er så mye kontakt?

Anonymkode: 89710...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette hadde vært en mannlig kollega, så tviler jeg på at det hadde vært noe issue i det hele tatt. I hvert fall ikke så lenge mannen din gjør tar ansvar hjemme med husarbeid, unger osv.

Anonymkode: 1eb3e...e23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Snapper kan være helt og fullstendig fri for flørt, og jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal behandle mannlige kollegaer og venner

De kan også være fulle av flørt.

Er du heterofil, er det stor forskjell å å sende feks bilder av deg selv til en mannlig kollega, kontra en kvinnelig. 

Venner er noe annet enn kolleger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etpar kollegaer jeg har et veldig vennskapelig forhold til, vi sender hverandre snaps, messengermeldinger osv men - og her er et viktig poeng, det er ikke noen reglemssig greie, det er som med andre venner og vi har jobbet sammen i mange år! For meg er det litt speiselt, spør mannenhva han tenker om denne relasjonenhan er med på å bygge til den nye kollegaen og om han ser det som noe positivt eller slitsomt. Min mann har også noen som han har på snap osv så akkurat ulike sosliale medier er kanskje ikke helt greien å henge seg opp i - slik jeg ser det er det mengden som kanskje er noe spesiell... :P jeg tror nok jeg ville tatt det opp om det plaget meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (5 minutter siden):

De kan også være fulle av flørt.

Er du heterofil, er det stor forskjell å å sende feks bilder av deg selv til en mannlig kollega, kontra en kvinnelig. 

Venner er noe annet enn kolleger. 

Det trenger det da virkelig ikke være. Det kommer selvfølgelig helt an på setting og hva slags forhold man har med denne kollegaen, og hva slags bilder man sender. Trutmunn og kløft sender kanskje feil signaler, men det sender jeg forsåvidt ikke til venninner heller.

Jeg blir sittende og lure litt på hva slags snapper folk sender til hverandre? De fleste jeg sender er virkelig ikke noe som kan invitere til noe som helst.

Og vet vi om denne kvinnelige kollegaen til mannen til TS er heterofil eller lesbisk?

Anonymkode: 89710...e4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Er det relevant egentlig? 

Du er kanskje så smart at du skjønner det svaret selv? Syns du TS skal være totalt naiv i denne situasjonen og ikke bry seg?

Når man har vært i forhold en god stund så er det ofte slik at den beste kan trå feil og få følelser for en annen. I et langt samliv så er man naiv hvis man tenker det aldri kan skje. Greia er selvfølgelig hva man vil gjøre med det. At TS her har grunn til noe bekymring syns jeg er legitimt. Det ser ut til at mannen hennes er langt mer fortrolig med den kvinnelige kollegaen enn han er med henne. 

Det kan godt være at han ikke er på vei dit at han ser på henne som noe annet enn en kollega, men i et forhold så trenger man å snakke med hverandre når man blir usikker. God kommunikasjon uten beskyldninger er alfaomega i en slik setting. 

 

Anonymkode: 1c565...a51

Ja, jeg tenker det er relvant. Reagerer TS fordi det brukes mye tid, eller fordi hun føler seg truet av en annen kvinne?

Anonymkode: c2f3d...ac1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, jeg tenker det er relvant. Reagerer TS fordi det brukes mye tid, eller fordi hun føler seg truet av en annen kvinne?

Anonymkode: c2f3d...ac1

Sier ikke det seg selv at hun føler seg noe truet av situasjonen? Hun hadde vel ikke giddet å skrive her inne hvis annet var tilfelle. 

Nå gjalt dette en kvinnelige kollega. Så lenge ikke mannen har preferanser for begge kjønn så er det helt uvesentlig om det er en mann i den settingen TS beskriver. Det kommer ganske tydelig frem at hun er bekymret for om det kan utvikle seg følelser og så lenge mannen er hetro ville han mest sannsynlig ikke utviklet følelser hvis denne kollegaen var en mann. 

Skal ikke påberope meg å si noe om TS følelser her, så hun må gjerne korrigere om jeg tar feil. 

Anonymkode: 1c565...a51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet han at du vet om henne? At de er gode venner? Hvis det er tilfelle så hadde jeg bare sagt til han: Du jeg har invitert (xxx) på middag. Hadde vært hyggelig å bli kjemt med henne. 😅👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes kommentarene om ; ville du reagert om det var en mannlig kollega ,,,er ute av kontekst.  Snu heller på det da !! Ville HAN brukt slik tid på en mannlig kollega ???,,om det er DIT vi skal gå ?! Selvsagt har det noe å si at hun er kvinne,,, og etterhvert en veldig nær kollega 🤮,,, når han skal tilbake på arbeidsplassen.... De går begge over grenser ifht TS ! 

Anonymkode: 5c124...764

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes kommentarene om ; ville du reagert om det var en mannlig kollega ,,,er ute av kontekst.  Snu heller på det da !! Ville HAN brukt slik tid på en mannlig kollega ???,,om det er DIT vi skal gå ?! Selvsagt har det noe å si at hun er kvinne,,, og etterhvert en veldig nær kollega 🤮,,, når han skal tilbake på arbeidsplassen.... De går begge over grenser ifht TS ! 

Anonymkode: 5c124...764

Hadde ment det samme ifht en mannlig kollega,,,da det går utover familien ... Men med en kvinne som byr SÅ mye på seg selv,så tar det ting på et annet nivå. 

Anonymkode: 5c124...764

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Synes kommentarene om ; ville du reagert om det var en mannlig kollega ,,,er ute av kontekst.  Snu heller på det da !! Ville HAN brukt slik tid på en mannlig kollega ???,,om det er DIT vi skal gå ?! Selvsagt har det noe å si at hun er kvinne,,, og etterhvert en veldig nær kollega 🤮,,, når han skal tilbake på arbeidsplassen.... De går begge over grenser ifht TS ! 

Anonymkode: 5c124...764

For meg som har mange mannlige venner, og en mann som jobber bare med kvinner prøver jeg bare å forstå, og kanskje få mulighet til å komme med et annet perspektiv enn den sjalue tonen som gjennomsyrer tråden. Men jeg skal tusle stille ut og la dere holde på.

Anonymkode: c2f3d...ac1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det høres litt rart ut TS. Av det du skriver tror jeg ikke kjæresten din har noen baktanker siden han ikke skjuler noe for deg. Men det kan jo hende den kvinnelige kollegaen tenker annerledes. Jeg er også mye på hjemmekontor og kommer godt overens med en kvinnelig kollega (jeg er lesbisk om det skulle hatt noe å si..) 

Vi kan ofte spore av og snakke om andre ting men kunne aldri falt meg inn å snakke med henne en hel dag! Dette hadde jeg heller ikke hatt tid til! Dessuten inkluderer jeg alltid konen min når jeg forteller hva jeg/vi har gjort på fritiden og den slags. Syns også det er litt unormalt å ha så mye kontakt med kollegaer på fritiden. Har noen kollegaer der jeg kan sende snaps eller gøye ting på instagram men dette er kun sporadisk, stort sett har jeg ikke kontakt med kollegaer etter arbeidstid. 

Jeg syns du skal fortelle han at det begynner å plage deg litt, evt så får du si at du vil invitere hun til middag slik at du også kan bli kjent med henne - hvis en av de da blir usikker og ikke vil kan man vel anta at noe ikke er slik det skal være!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For meg som har mange mannlige venner, og en mann som jobber bare med kvinner prøver jeg bare å forstå, og kanskje få mulighet til å komme med et annet perspektiv enn den sjalue tonen som gjennomsyrer tråden. Men jeg skal tusle stille ut og la dere holde på.

Anonymkode: c2f3d...ac1

Må'kke finne på å prøve å nyansere slike diskusjoner på KG da, gitt. Her er det skrevet i stein at alle relasjoner mellom kvinne og mann er rent seksuelle, og alle vil være utro hvis de får muligheten til det.

Anonymkode: 89710...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du kan jo foreslå for mannen din at dere tar dere en gåtur ut,,i løpet av dagen..gjør innkjøp sammen,,, litt lang lunsj...litt sengekos  midt på dagen mens ungene er på skolen...etc... lag små avbrekk og bruk sjarmen 🙂😉

Anonymkode: 5c124...764

TS her. 

Uavhengig av denne kvinnen eller ikke så hadde jo det vært kjempe koselig å kunne krydre hjemmekontoret slik! Dessverre er jeg (og helt sikkert han også) avhengig av å faktisk være tilstede på jobben i de timene det gjelder, og jeg har ikke mulighet til å dra på handletur eller gå en tur og ha lang lunsj. Både han og jeg har mye ansvar på jobben, og det er viktig at jeg er tilstede på jobben de timene det gjelder da ting kan skje fort og jeg ofte får oppgaver som kan haste litt. Men absolutt hyggelig forslag 😏

Anonymkode: ee7ff...f4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 

Takk for svar fra dere alle, jeg setter stor pris på det, og det er litt godt å se at det ikke bare er jeg som reagerer på dette. 

Jeg tok det veldig mildt opp med han i går, og det ble en litt heftig diskusjon etterhvert. Vi fikk roet det ned ganske greit, og begge fikk fortelle hvordan de følte det og opplevde situasjonen. Han ble lei seg fordi han følte seg anklaget og at jeg ikke stolte på han selv om han aldri har gitt meg grunn til å ikke gjøre det. Forsøkte å forklare hva jeg er redd for, og hva som er problemet her. Han får selvfølgelig "lov" til å fortsette å ha tett kontakt med denne kvinnen da de jobber sammen, men han vet nå hvordan jeg opplever dette og har sagt at han forstår og skal prøve å gjøre noen grep, eller, gi tydelig signal om at han ikke ønsker mer enn et godt kollega samarbeid. 

Og, i dag skippet han morgenmøte for litt morgenkos fordi vi begge hadde tid til det. Alt i alt føles det mye bedre nå. 

Igjen, takk for alle svar :) 

Anonymkode: ee7ff...f4a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...