Gå til innhold

Kan jeg kreve å høre fra han daglig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er veldig kontrollerende, jeg hadde avsluttet relasjonen raskt. 

Anonymkode: 7e651...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er akkurat det jeg mener.

 

Folk som er oppriktig interessert lar høre fra seg så ofte som mulig. Uansett hvor opptatt man er. 
 

Kan trekke frem ett par eksempler hvor en jeg datet etter en uke måtte reise på andre siden av jordkloden som ringte mellom flyvninger bare for å høre stemmen min. 
 

Eller han som ringte meg fra toalettet midt under ett viktig møte for å fortelle meg at han tenkte på meg😂

 

Anonymkode: fc597...3b6

Jeg tenker at du må lære deg å respektere at folk er forskjellige. :) Det er ikke alle som har det behovet. 
Hvis en person hadde latt seg høre fra seg så ofte som mulig hos meg, så føler jeg meg kvelt og avslutter ting. Jeg har ikke det behovet for å bli bombadert daglig. Jeg er heller ikke så usikker på meg selv at jeg trenger daglig bekreftelse. 

Anonymkode: 08951...f70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mens jeg tenker at det er kun desperate og usikre folk som sender meldinger hver dag. Jeg ville følt meg kvelt og aldri følt at jeg savnet han fordi at jeg bare blir bombadert med meldinger. 

Anonymkode: 08951...f70

Haha! Snakk for deg selv😂

 

Har kun datet menn som fra øverste hylle. Høyt utdannet, trygge på seg selv og gjort det meget bra karrieremessig. En havnet til og med på kåringen av Norges mest ettertraktede. 
 

Når man er forelska, vil man bare være sammen med den personen så mye som mulig. Går det ikke, så snakkes man på tlf. Slik har jeg erfart det hver gang. Kanskje det bare er meg☺️
 


 

 

Anonymkode: fc597...3b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Haha! Snakk for deg selv😂

 

Har kun datet menn som fra øverste hylle. Høyt utdannet, trygge på seg selv og gjort det meget bra karrieremessig. En havnet til og med på kåringen av Norges mest ettertraktede. 
 

Når man er forelska, vil man bare være sammen med den personen så mye som mulig. Går det ikke, så snakkes man på tlf. Slik har jeg erfart det hver gang. Kanskje det bare er meg☺️
 


 

 

Anonymkode: fc597...3b6

Jah. Du følte bare for å skryte av deg selv der? 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at også introverte personer har evnen til å bli ordentlig forelsket ? 
Blir det da også viktig å holde avstand eller er det mulig å Tove seg litt løs og pleie forelskelsen sånn at den andre parten føler seg prioritert og fornøyd? 
Skal de ekstroverte alltid føye seg etter de introverte ?  
I dette tilfellet så tror jeg mannen er like fornøyd med å være aleine som det og møte TS.  
Spørsmålet er om dette er noe en kan leve med ? 

Anonymkode: 4963d...bab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg regner med at også introverte personer har evnen til å bli ordentlig forelsket ? 
Blir det da også viktig å holde avstand eller er det mulig å Tove seg litt løs og pleie forelskelsen sånn at den andre parten føler seg prioritert og fornøyd? 
Skal de ekstroverte alltid føye seg etter de introverte ?  
I dette tilfellet så tror jeg mannen er like fornøyd med å være aleine som det og møte TS.  
Spørsmålet er om dette er noe en kan leve med ? 

Anonymkode: 4963d...bab

* rive seg løs 

Anonymkode: 4963d...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Haha! Snakk for deg selv😂

 

Har kun datet menn som fra øverste hylle. Høyt utdannet, trygge på seg selv og gjort det meget bra karrieremessig. En havnet til og med på kåringen av Norges mest ettertraktede. 
 

Når man er forelska, vil man bare være sammen med den personen så mye som mulig. Går det ikke, så snakkes man på tlf. Slik har jeg erfart det hver gang. Kanskje det bare er meg☺️
 


 

 

Anonymkode: fc597...3b6

Jeg har vært oppover ørene forelsket, men har ikke noe problem med å ikke være med han hele tiden likevel. Trenger heller ikke prate med han på telefon hver dag heller.

 

Anonymkode: c6d0f...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Haha! Snakk for deg selv😂

 

Har kun datet menn som fra øverste hylle. Høyt utdannet, trygge på seg selv og gjort det meget bra karrieremessig. En havnet til og med på kåringen av Norges mest ettertraktede. 
 

Når man er forelska, vil man bare være sammen med den personen så mye som mulig. Går det ikke, så snakkes man på tlf. Slik har jeg erfart det hver gang. Kanskje det bare er meg☺️
 


 

 

Anonymkode: fc597...3b6

😅😂😂😂 

Anonymkode: 239e6...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (39 minutter siden):

Jah. Du følte bare for å skryte av deg selv der? 😅

Svarte bare en som siterte meg om at slike menn jeg datet var desperate fordi de tok kontakt hver dag😉

 

Anonymkode: fc597...3b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Svarte bare en som siterte meg om at slike menn jeg datet var desperate fordi de tok kontakt hver dag😉

 

Anonymkode: fc597...3b6

Slik du la det frem ser det nå ut til at det var mest for å skryte av hvem du datet.

Og at du har behov for å vise frem at du dater fra øverste hylle betyr jo ikke at de ikke kan være desperate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg regner med at også introverte personer har evnen til å bli ordentlig forelsket ? 
Blir det da også viktig å holde avstand eller er det mulig å Tove seg litt løs og pleie forelskelsen sånn at den andre parten føler seg prioritert og fornøyd? 
Skal de ekstroverte alltid føye seg etter de introverte ?  
I dette tilfellet så tror jeg mannen er like fornøyd med å være aleine som det og møte TS.  
Spørsmålet er om dette er noe en kan leve med ? 

Anonymkode: 4963d...bab

Jeg er veldig delt, fordi på den ene siden føler jeg at jeg har ikke lyst å være kilden til drama og gjøre han sliten ved å ta det opp,
men på den andre siden hadde jeg satt pris på noe form for kontakt hver dag.

Men jeg tror ikke at han er av den typen. Samtidig vil jeg ikke gå på akkord med meg selv. Det blir jo ikke ektefølt dersom han snakker til meg hver dag ut av ren plikt. Men da føler jeg meg ikke verdsatt nok heller.

Så hvem er det som må gjøre noe her, uten at det skal føre til brudd? 
Virker som det er jeg som må jobbe med følelsene mine. 

Har lyst å være en jente som fyren kan slappe av rundt. Kan jeg klare det?

TS

Anonymkode: 851a6...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

eller blir det for kontrollerende?

Anonymkode: 851a6...e75

Ja, utvilsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er veldig delt, fordi på den ene siden føler jeg at jeg har ikke lyst å være kilden til drama og gjøre han sliten ved å ta det opp,
men på den andre siden hadde jeg satt pris på noe form for kontakt hver dag.

Men jeg tror ikke at han er av den typen. Samtidig vil jeg ikke gå på akkord med meg selv. Det blir jo ikke ektefølt dersom han snakker til meg hver dag ut av ren plikt. Men da føler jeg meg ikke verdsatt nok heller.

Så hvem er det som må gjøre noe her, uten at det skal føre til brudd? 
Virker som det er jeg som må jobbe med følelsene mine. 

Har lyst å være en jente som fyren kan slappe av rundt. Kan jeg klare det?

TS

Anonymkode: 851a6...e75

Nei du kan ikke klare det. Bare gi opp. 

Anonymkode: 45308...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er av dem som ikke trenger kontakt hver dag, vi sender egentlig bare melding for å avtale å møtes (vi sees ikke så ofte da han er travel og jeg har barn), eller hvis jeg vet noe spesielt har skjedd (typ legebesøk, jobbintervju etc.), og en og annen «morsom» meme el. Han er rimelig analog og synes det er slitsom å alltid skulle være tilgjengelig (noe jeg er enig i, jeg er gammel og vi hadde ikke hustelefon engang før jeg var 8-9 😄).

Jeg kan likevel forstå at andre trenger hyppigere kontakt. Det jeg kanskje ville foreslått er en godnattmelding? Det er ikke noe som resulterer i lange meldingsutvekslinger, om han synes det blir litt mye, og du kan spørre/fortelle hvordan dagen/uka har vært noen av kveldene for en litt lenger «samtale». 

Anonymkode: 1bfc5...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du kreve, men sist dame som bombarderte meg med meldinger hver dag ble sendt på dør 😂

Nei takk.

Anonymkode: 33900...a37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går også an å si at det hadde vært veldig hyggelig å få en melding om hvordan det går, han svarer jo når du sender melding.... Så det er vel bare å høre fra han du savner? 

Si at det trenger ikke være noe mer enn litt ofte en melding om hvordan det går, om du har hatt en fin dag.... Så lenge det er godt nok for deg, vil du snakke sammen daglig så kan det bli litt vel mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For min del er det vanlig med god morgen og god natt meldinger og/eller evt en tlf i løpet av dagen. Har vært sånn med alle jeg har dater. Hvis det hadde gått to dager uten at jeg hørte noe, så ville jeg blitt skikkelig bekymret og trodd at det var noe galt.

Syns det er mer normalt å få en 30 sek tlf i en pause på et møte med «jeg ville bare høre stemmen din», enn ikke å høre noe en hel dag.

 

Anonymkode: d8862...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige, og jeg har da selv vært der at jeg ikke måtte høre fra gubben om vi ikke var sammen fysisk. 
Da var jeg veldig trygg i forholdet, og vi hadde liksom ikke så mye å prate om at jeg følte behov for å ringe eller skrive att og frem hver dag. Men jeg var kjempeglad i han og forholdet betydde svært mye - vi var da også sammen rundt ti år.
Med min nåværende har vi et annet kontaktmønster, og jeg tror jeg hadde stusset om det gikk en dag uten å høre noe, dersom det ikke var en bestemt grunn til det. Vi er like pratsomme og har mye felles som vi kan skravle om i timevis bare fordi det er gøy. Betyr ikke nødvendigvis at dette forholdet er bedre eller viktigere enn det forrige hvor vi hadde mindre kontakt:) 
En venninne av meg har en kjæreste som ikke trenger så mye kontakt, selv om hun gjerne skulle pratet på telefon hver dag. De måtte ble enige om at de dropper ringingen, men at de skrives hver dag. Da møttes de på halvveien og begge har fått litt. Så det funker greit. Men den praten måtte de ta, for min venninne følte etterhvert at hun ble slitsom og masete når hun ringte han daglig og han var ukomf i samtalene. Hun trodde det var henne det var noe med, men han trivdes bare ikke med å prate i telefon. 
Så kommunikasjon om dette er ikke så dumt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel ikke krevd det. 

 

Jeg er introverte, og jeg hadde ikke greidd å prate i tlf hver kveld.  Jeg trenger sPace og tid. Om jeg hadde vært med noen en hel helg, så hadde jeg måtte lade noen dager i fred og ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...