Gå til innhold

Kan jeg kreve å høre fra han daglig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har datet en fyr i noen måneder og det går veldig bra med oss. Imidlertid kan han la det gå et par dager før jeg hører noe fra han. Jeg synes det er sårt og at han tar meg for gitt.

Kan jeg prate med han om å la høre fra seg daglig eller blir det for kontrollerende?

Anonymkode: 851a6...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikkje kreve, men du kan bestemme deg for å ikkje finne deg i det og avslutte om han ikkje ynskjer dagleg kontakt.

Sjølvsagt greit å ta ein prat om det.

Endret av Stiv Heks
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke «kreve» noe nei. Men du kan forklare følelsene dine og så kan han ta en avgjørelse på om han vil gjøre noe med det eller ikke. 

Anonymkode: f92af...312

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EndaEnGang

Er det sånn at han ikke svarer deg på flere dager om du sender han en melding, eller er det mangelen på initiativ som plager deg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EndaEnGang skrev (Akkurat nå):

Er det sånn at han ikke svarer deg på flere dager om du sender han en melding, eller er det mangelen på initiativ som plager deg?

 

For eksempel etter vi har tilbrakt en helg sammen. Så kan vi prate sammen samme kveld og litt dagen etterpå. Så kommer tirsdag, onsdag, torsdag og han lar ikke høre fra seg før på slutten av uka. 

Jeg hadde satt pris på daglig kontakt, ellers kunne jeg jo like gjerne flørtet med andre gutter for å få noen form for oppmerksomhet utenom en helgekveld i uken... 

Stiv Heks skrev (3 minutter siden):

Du kan ikkje kreve, men du kan bestemme deg for å ikkje finne deg i det og avslutte om han ikkje ynskjer dagleg kontakt.

Sjølvsagt greit å ta ein prat om det.

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan ikke «kreve» noe nei. Men du kan forklare følelsene dine og så kan han ta en avgjørelse på om han vil gjøre noe med det eller ikke. 

Anonymkode: f92af...312

Jeg tenkte på om det var normalt at man ikke kommuniserer på flere dager, men utifra svarene deres virker som det er mer normalt å faktisk å ha daglig kontakt, og at følelsene mine er rimelige.

TS

Anonymkode: 851a6...e75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har datet en fyr i noen måneder og det går veldig bra med oss. Imidlertid kan han la det gå et par dager før jeg hører noe fra han. Jeg synes det er sårt og at han tar meg for gitt.

Kan jeg prate med han om å la høre fra seg daglig eller blir det for kontrollerende?

Anonymkode: 851a6...e75

Selvsagt kan du si "jeg vil ikke være i et forhold med en mann som ikke snakker med meg daglig" Du kan ikke si "du MÅ snakke med meg daglig OG du MÅ fortsette å være i et forhold med meg"

Da kan han like selvsagt si "jeg vil ikke være i et forhold der man må snakkes daglig" Han kan ikke si "du MÅ finne deg i at vi ikke snakkes daglig OG du kan ikke slå opp"

Kommunikasjon må være klar, ikke kontrollerende eller vag. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For eksempel etter vi har tilbrakt en helg sammen. Så kan vi prate sammen samme kveld og litt dagen etterpå. Så kommer tirsdag, onsdag, torsdag og han lar ikke høre fra seg før på slutten av uka. 

Jeg hadde satt pris på daglig kontakt, ellers kunne jeg jo like gjerne flørtet med andre gutter for å få noen form for oppmerksomhet utenom en helgekveld i uken... 

 

Jeg tenkte på om det var normalt at man ikke kommuniserer på flere dager, men utifra svarene deres virker som det er mer normalt å faktisk å ha daglig kontakt, og at følelsene mine er rimelige.

TS

Anonymkode: 851a6...e75

Det spiller faktisk ingen rolle, ts. Dine følelser dikterer hva du skal gjøre. Men dere er to (og ingen as oss i tråden er en av de to) i forholdet, og det eneste du kan bestemme når det gjelder hva han gjør eller ikke gjør er om du vil fortsette forholdet eller ikke. Du kan ikke bestemme om han snakker med deg daglig, om han peller seg i nesa, om han fiser ved bordet eller er utro. Du kan kun bestemme over brudd vs ikke-brudd. 

Anonymkode: 12d20...7f6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt kan du si "jeg vil ikke være i et forhold med en mann som ikke snakker med meg daglig" Du kan ikke si "du MÅ snakke med meg daglig OG du MÅ fortsette å være i et forhold med meg"

Da kan han like selvsagt si "jeg vil ikke være i et forhold der man må snakkes daglig" Han kan ikke si "du MÅ finne deg i at vi ikke snakkes daglig OG du kan ikke slå opp"

Kommunikasjon må være klar, ikke kontrollerende eller vag. 

Det spiller faktisk ingen rolle, ts. Dine følelser dikterer hva du skal gjøre. Men dere er to (og ingen as oss i tråden er en av de to) i forholdet, og det eneste du kan bestemme når det gjelder hva han gjør eller ikke gjør er om du vil fortsette forholdet eller ikke. Du kan ikke bestemme om han snakker med deg daglig, om han peller seg i nesa, om han fiser ved bordet eller er utro. Du kan kun bestemme over brudd vs ikke-brudd. 

Anonymkode: 12d20...7f6

Jeg er litt redd han opplever det som overveldende dersom vi må ha daglig kontakt, da han er introvert og jeg er mer utadvendt og ekstrovert. Han har også sagt at han ikke ønsker å snakke sammen på telefon, men bare tekste. 
Og, kan man egentlig fortelle om slike behov når man ikke enda er i et offisielt forhold?

Ro ned litt da. Jeg spør fordi jeg tidligere har opplevd at jeg kan overreagere og stille urimelige krav, ønsker ikke å trå feil denne gangen i et eventuelt nytt forhold, og dette forumet er vel for å spørre om råd om ulike situasjoner i livet. Jeg spør heller ikke om brudd, jeg spør om hva jeg kan ta opp og hva som er normalt. 
Du trenger ikke å være så besserwisser :) 

TS

Anonymkode: 851a6...e75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir veldig kontrollerende ja. Hvorfor tar ikke du kontakt med han om dere ikke har snakket sammen på et par dager? 

Anonymkode: a3e50...3a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EndaEnGang
15 minutter siden, AnonymBruker said:

For eksempel etter vi har tilbrakt en helg sammen. Så kan vi prate sammen samme kveld og litt dagen etterpå. Så kommer tirsdag, onsdag, torsdag og han lar ikke høre fra seg før på slutten av uka. 

Jeg hadde satt pris på daglig kontakt, ellers kunne jeg jo like gjerne flørtet med andre gutter for å få noen form for oppmerksomhet utenom en helgekveld i uken... 

Anonymkode: 851a6...e75

Så det er bare mangelen på initiativ? Han svarer om du sender melding? Får ikke helt taket på hva du mener. 

Hvis han er introvert så faller det han nok ikke naturlig å ta kontakt med deg hver eneste dag. Kanskje det er bedre om du finner noen som er litt mer lik deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke kreve noe, nei. Du kan si at du skulle ønske at dere kunne snakke sammen oftere, men å be han la høre fra seg daglig, blir for kontrollerende, ja. Kan ikke du bare kontakte han selv, når du savner han? 

Anonymkode: b7564...db6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det blir veldig kontrollerende ja. Hvorfor tar ikke du kontakt med han om dere ikke har snakket sammen på et par dager? 

Anonymkode: a3e50...3a1

Fordi har dårlig erfaring med å være den som initierer til kontakt ofte. Lener meg heller tilbake og lar han ta initiativ. 

Aragorn ll Elessar skrev (5 minutter siden):

Nei

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Bare nei.

Anonymkode: a3dc0...6cd

Takk. Trengte å få høre om jeg er urimelig dersom jeg tar praten om det!

EndaEnGang skrev (1 minutt siden):

Så det er bare mangelen på initiativ? Han svarer om du sender melding? Får ikke helt taket på hva du mener. 

Hvis han er introvert så faller det han nok ikke naturlig å ta kontakt med deg hver eneste dag. Kanskje det er bedre om du finner noen som er litt mer lik deg selv. 

Korrekt :) ja, han svarer alltid om jeg sender noe. 

Så det er ikke noe håp for oss ettersom vi er ulike på det området?

TS

Anonymkode: 851a6...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke kreve noe, nei. Du kan si at du skulle ønske at dere kunne snakke sammen oftere, men å be han la høre fra seg daglig, blir for kontrollerende, ja. Kan ikke du bare kontakte han selv, når du savner han? 

Anonymkode: b7564...db6

Jo, det kan jeg. Men som sagt, trives ikke å være den som jager etter mannen og hadde vært fint å få bekreftelse på at han savner meg også :( men jeg er sikkert litt urimelig, har vært det før. Ønsker å endre meg. Vil ikke ødelegge noe bra igjen.

TS

Anonymkode: 851a6...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har datet en fyr i noen måneder og det går veldig bra med oss. Imidlertid kan han la det gå et par dager før jeg hører noe fra han. Jeg synes det er sårt og at han tar meg for gitt.

Kan jeg prate med han om å la høre fra seg daglig eller blir det for kontrollerende?

Anonymkode: 851a6...e75

Huff så kontrollerende. Slitsomt for deg. Pass på at det ikke også blir slitsomt for han. 

Hvor blir det av muligheten til savn og spenning når du må ha en slik kontroll? Du kan ikke kreve. Kjenn heller på at det er fint å savne. Da er det jo så fint å treffes igjen senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke kreve det.

Men.. dette at han tar deg for gitt, er det noe du tror pga dette eller er det andre ting som er grunnen for det? Om dere har det fint ellers så forsøk å ikke legg for mye i det.

Anonymkode: 33646...0f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

theTitanic skrev (Akkurat nå):

Huff så kontrollerende. Slitsomt for deg. Pass på at det ikke også blir slitsomt for han. 

Hvor blir det av muligheten til savn og spenning når du må ha en slik kontroll? Du kan ikke kreve. Kjenn heller på at det er fint å savne. Da er det jo så fint å treffes igjen senere. 

Du har nok rett. Skal prøve å sette mer pris på det :) ønsker som sagt å ikke være som jeg var før. Takk for et ærlig svar.

TS

Anonymkode: 851a6...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, det kan jeg. Men som sagt, trives ikke å være den som jager etter mannen og hadde vært fint å få bekreftelse på at han savner meg også :( men jeg er sikkert litt urimelig, har vært det før. Ønsker å endre meg. Vil ikke ødelegge noe bra igjen.

TS

Anonymkode: 851a6...e75

Forstår deg, at det er litt kjipt å være den som alltid tar kontakt. Men nå vet du jo at han er introvert og ikke liker å prate i telefonen, så da må du ta det med i beregningen. Introverte har som regel ikke behov for daglig kontakt, kanskje spesielt menn? Tenker siden de, ofte ikke alltid, i utganspunktet ikke er så glad i pratingen? Introverte er veldig lite glad i smalltalk. 

Anonymkode: b7564...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EndaEnGang
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fordi har dårlig erfaring med å være den som initierer til kontakt ofte. Lener meg heller tilbake og lar han ta initiativ. 

 

Takk. Trengte å få høre om jeg er urimelig dersom jeg tar praten om det!

Korrekt :) ja, han svarer alltid om jeg sender noe. 

Så det er ikke noe håp for oss ettersom vi er ulike på det området?

TS

Anonymkode: 851a6...e75

Nei det er sikkert håp, det er umulig for meg å si egentlig.

Men jeg er introvert selv, og vet hvordan det hadde blitt for min del. Jeg kunne sikkert tatt kontakt hver dag i en periode for din skyld, men det hadde ikke vært lystbetont fra min side, men en plikt. Etter en liten stund hadde jeg nok glemt det fra tid til annen, fått dårlig samvittighet, følt at det var slitsomt og krevende, at jeg ikke strakk til og ikke var bra nok for deg. 

Jeg synes godt du kan lufte det for han, men krav om daglig kontakt høres voldsomt ut. Jeg ville kanskje prøvd meg på et kompromiss av noe slag. Iallefall gjøre han mer bevisst på at du har litt andre behov enn det han har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har datet en fyr i noen måneder og det går veldig bra med oss. Imidlertid kan han la det gå et par dager før jeg hører noe fra han. Jeg synes det er sårt og at han tar meg for gitt.

Kan jeg prate med han om å la høre fra seg daglig eller blir det for kontrollerende?

Anonymkode: 851a6...e75

For meg så er det helt normalt at man ikke har kontakt på noen dager. Jeg føler meg kvelt av de som bombarderer med meldinger daglig og det gjør at jeg mister følelsene for dem. Du kan ikke si til han at du ønsker daglig kontakt, men du kan si at jeg ønsker ikke å være sammen med noen som ikke matcher meg på det sosiale. Du sier jo selv at dere er veldig forskjellige. 

I tillegg, så syns jeg du er helt idiotisk som forventer at han er den som skal ta kontakt hele tiden og at du aldri skal begynne en samtale. Det er utrolig barnslig. 

Anonymkode: 08951...f70

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...