Gå til innhold

Kan jeg kreve å høre fra han daglig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det høres ut som dere tilbringer mye tid sammen, at han svarer deg innen rimelig tid når du kontakter han og at han selv tar initiativ etter noen dager. Du sier at du er introvert og han er ekstrovert og anerkjenner at dere er forskjellige. I tillegg nevner du at du har vært urimelig og kontrollerende tidligere. All ære til deg for at du har selvinnsikt og i stedet for å bli styrt av følelsene dine, stopper opp og ber om råd før du handler. 

Jeg synes det høres ut som om dere har et helt normalt, sunt forhold. Dere er jo forskjellige og har dermed forskjellige behov, men jeg tror ikke han tar deg for gitt, jeg tror dette er normalt for han som introvert. Jeg er introvert selv, og jeg føler fort det blir for mye eller at jeg blir "kvalt" om jeg føler jeg MÅ holde kontakt eller snakke hver dag. Da er det noen som "alltid" er der uansett hvor man vrir og vender seg og jeg klarer ikke slappe av ordentlig. Når jeg dater selv så tar jeg det som et utrolig pluss om personen kan la det gå 1 - 3 dager uten at man MÅ ha kontakt. Jeg tenker at de er modne og trygge på seg selv og at vi matcher i behov. Jeg rekker liksom ikke kjenne på følelsene eller savn om man skal være sammen eller snakke hver eneste dag. 

Du kan jo ta opp at dere har ulike behov, høre hva han tenker. Kanskje kan dere møtes på midten. At dere ikke snakker HVER dag, men litt oftere enn nå. Hvis han allerede har strukket seg så langt han kan, må du nesten kjenne på om dette er noe du kan leve med og avgjøre om han er en god match for deg likevel. Lykke til! 

Endret av Boblee
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du krever noe sånt, så skyver du ham unna, vil jeg tro. Ville ikke du rygget unna hvis han hadde krevd noe a deg som du ikke følte for? 

Men hvis du sender en melding den dagen du vil høre fra ham, så svarer han ikke? 

Jeg sender aldri meldinger f.eks midt på dagen i arbeidsdagen. Vil jo ikke bli forstyrret selv, eller forstyrre ham. Send en melding om kvelden og ønsk ha, en god natt. At du har tenkt på ham eller lignende. IKKE krev, gi av deg selv. Og ikke forvent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del hadde følt meg kontrollert, kvelt og det hadde vært grobunn for dårlig samvittighet. Dette hadde altså gitt meg en del dårlige opplevelser og følelser i forholdet.

Men jeg er ikke han.

Dersom dette er viktig for deg så ta en prat med han. Du kan naturligvis kreve hva du vil sånn sett men dersom han selv ikke ønsker eller orker det så kan han selvfølgelig velge å ikke være i forhold med deg lenger.

Så ta det opp på en skikkelig måte, åpen for dialog og kommunikasjon, og ta det derifra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mannen innforstått med at dere er i et fast forhold eller ser han på dere som to som bare dater ? 
Det har litt å si kanskje med tanke på hva han definerer dere som.
Når en er et par så er det vel naturlig å ha litt oftere kontakt ?

Anonymkode: 4963d...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pris på alle svar og synspunkter, og perspektiver fra dere som er introverte selv! Må løpe litt men titter innom tråden senere 😁

TS

Anonymkode: 851a6...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jo, det kan jeg. Men som sagt, trives ikke å være den som jager etter mannen og hadde vært fint å få bekreftelse på at han savner meg også :( men jeg er sikkert litt urimelig, har vært det før. Ønsker å endre meg. Vil ikke ødelegge noe bra igjen.

TS

Anonymkode: 851a6...e75

Han savner deg nok. Om han får muligheten til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest alle svarene du har fått, men syns ikke du kan kreve. 
 

Er han interessert, vil du uansett høre fra han hver dag. Det er min erfaring😊

 

 

Anonymkode: fc597...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For eksempel etter vi har tilbrakt en helg sammen. Så kan vi prate sammen samme kveld og litt dagen etterpå. Så kommer tirsdag, onsdag, torsdag og han lar ikke høre fra seg før på slutten av uka. 

Jeg hadde satt pris på daglig kontakt, ellers kunne jeg jo like gjerne flørtet med andre gutter for å få noen form for oppmerksomhet utenom en helgekveld i uken... 

 

Jeg tenkte på om det var normalt at man ikke kommuniserer på flere dager, men utifra svarene deres virker som det er mer normalt å faktisk å ha daglig kontakt, og at følelsene mine er rimelige.

TS

Anonymkode: 851a6...e75

Tar du kontakt med han de dagene da?  

Anonymkode: 9f622...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke lest alle svarene du har fått, men syns ikke du kan kreve. 
 

Er han interessert, vil du uansett høre fra han hver dag. Det er min erfaring😊

 

 

Anonymkode: fc597...3b6

Det er så dumt å tenke sånn! Han kan være helt på knærne etter TS, og det kan fortsatt være unaturlig for han å ta kontakt daglig.

TS er jo interessert, men hun tar ikke kontakt hver dag selv heller? Skal daten da tolke det som at hun ikke er interessert, eller gjelder den regelen bare for kvinner?

Jeg ville fokusert mer på hvordan dere har det sammen, hvordan han snakker med deg, hvordan han ser på deg, hvordan han svarer, hva han får deg til å føle når dere kommuniserer. 

 

Anonymkode: 8ed5a...fce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har datet en fyr i noen måneder og det går veldig bra med oss. Imidlertid kan han la det gå et par dager før jeg hører noe fra han. Jeg synes det er sårt og at han tar meg for gitt.

Kan jeg prate med han om å la høre fra seg daglig eller blir det for kontrollerende?

Anonymkode: 851a6...e75

Kreve? Nope.

Spørre? Ja. Med fare for at det blir oppfattet kontrollerende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke kreve noe som helst fra et annet menneske. 

Og hvertfall ikke når du ikke tar kontakt selv! Hvorfor skal han gjøre noe du ikke gjør? Hvorfor skla du lage regler for han, som du ikke følger selv? 

Om du har brent deg før så er ikke det hans problem eller han som har brent deg. Han skal ikke lide fordi noen andre har gjort noe mot deg. 

Du bør jobbe med deg selv om du ønsker å være i et forhold.

Anonymkode: e2c01...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er så dumt å tenke sånn! Han kan være helt på knærne etter TS, og det kan fortsatt være unaturlig for han å ta kontakt daglig.

TS er jo interessert, men hun tar ikke kontakt hver dag selv heller? Skal daten da tolke det som at hun ikke er interessert, eller gjelder den regelen bare for kvinner?

Jeg ville fokusert mer på hvordan dere har det sammen, hvordan han snakker med deg, hvordan han ser på deg, hvordan han svarer, hva han får deg til å føle når dere kommuniserer. 

 

Anonymkode: 8ed5a...fce

Jeg skriver ut fra egen erfaring og har datet forskjellige menn. Jeg hørte fra de hver dag. Det var heller ikke et krav fra min side, da jeg selv kan bruke flere dager på å svare en melding. Men svarer selvsagt med en gang hvis det er en jeg oppriktig er interessert i☺️
 

 

Anonymkode: fc597...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er ikke så interessert. 

Anonymkode: 2e8ac...400

Det er akkurat det jeg mener.

 

Folk som er oppriktig interessert lar høre fra seg så ofte som mulig. Uansett hvor opptatt man er. 
 

Kan trekke frem ett par eksempler hvor en jeg datet etter en uke måtte reise på andre siden av jordkloden som ringte mellom flyvninger bare for å høre stemmen min. 
 

Eller han som ringte meg fra toalettet midt under ett viktig møte for å fortelle meg at han tenkte på meg😂

 

 

Anonymkode: fc597...3b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt snålt at han ikke vil snakke på telefonen, bare melde. Nå er det jo noen som har telefonskrekk nærmest, men om man er forelsket? 

Dessuten er det jo litt rart med at han henger det på å være interovert. Jeg har fått inntrykk av at det er de som er introverte som her mest på å ha kontakt når de finner noen de virkelig liker. Jeg som er ekstrovert prater med så mange i løpet av en dag, og er såpass sosiale at jeg fort kunne glemme å melde /ringe en date en dag eller to. 

Folk er imidlertid forskjellige, så mitt råd er å ta det easy, og så la det gå seg til eller vise seg feil, uten å stresse det. Det er ikke noe klart svar på dette. Vanskelig å vite om det er fordi han ikke er interessert nok eller om han er slik. 

Kreve synes jeg blir feil, men å si fra om at du reagerer på det og kunne ønske mer kontakt dersom han virkelig er interessert er ikke helt urimelig heller. Kan føre til litt oppklarende samtaler, istedenfor å føle usikkerhet på hvorfor. Da må man også tåle å finne ut at han faktisk ikke er så interessert. 

Anonymkode: 43bfc...d10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er introvert (kvinne) og jeg tror ikke jeg hadde fått puste om jeg følte jeg "måtte" ha kontakt hver dag. Det kunne ha kvelt de følelsene jeg hadde utviklet.

Anonymkode: eb115...739

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Synes det er litt snålt at han ikke vil snakke på telefonen, bare melde. Nå er det jo noen som har telefonskrekk nærmest, men om man er forelsket? 

Dessuten er det jo litt rart med at han henger det på å være interovert. Jeg har fått inntrykk av at det er de som er introverte som her mest på å ha kontakt når de finner noen de virkelig liker. Jeg som er ekstrovert prater med så mange i løpet av en dag, og er såpass sosiale at jeg fort kunne glemme å melde /ringe en date en dag eller to.

Anonymkode: 43bfc...d10

Jeg er introvert men tror ikke det har noe med det å gjøre. Men jeg snakker ganske mye i telefonen og i nettmøter hele dagen og er derfor sliten av det. Men jeg vet at det er viktig for henne, så jeg prøver å møte henne på midten med å snakke noe på telefonen innimellom.

Men nå har introversjon og ekstroversjon mest med hvordan man lader batteriene på å gjøre, ikke nødvendigvis hvordan man forholder seg til andre mennesker eller hvilken kontaktmåte man liker best :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har datet en fyr i noen måneder og det går veldig bra med oss. Imidlertid kan han la det gå et par dager før jeg hører noe fra han. Jeg synes det er sårt og at han tar meg for gitt.

Kan jeg prate med han om å la høre fra seg daglig eller blir det for kontrollerende?

Anonymkode: 851a6...e75

Hvis han bare vil være med deg én gang i uke eller så, så er det kanskje dags for å høre med han om det er selskapsdame eller forhold han ser etter i alle tilfeller. Han høres jo utvilsomt mer lunken ut enn deg. 

Du kan ikke kreve noe som helst. Men de aller fleste kvinner reagerer negativt, som deg, på menn som lar det gå dager og enda lenger mellom kontakt om de er interessert. Kvinner lager typisk drama eller avviser sånne menn, der det mest konstruktive nok bare er å la folk som ikke savner en bare være.

Anonymkode: ace38...7c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi har dårlig erfaring med å være den som initierer til kontakt ofte. Lener meg heller tilbake og lar han ta initiativ. 

Du ser ikke en logisk brist her? Hva om han tenker akkurat det samme? Så sitter dere der på hver deres tue og tenker at sen andre er «dum»... mens dere egentlig er helt like.

Det er mange grunner til at folk blir passive. En er det du nevner over. En annen kan være at han er usikker på deg og ikke vil være masete. Noen er ikke glad i å kommunisere via meldinger. Snakk med ham - ikke «krev» noe.

Anonymkode: 642b4...075

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg skriver ut fra egen erfaring og har datet forskjellige menn. Jeg hørte fra de hver dag. Det var heller ikke et krav fra min side, da jeg selv kan bruke flere dager på å svare en melding. Men svarer selvsagt med en gang hvis det er en jeg oppriktig er interessert i☺️

Anonymkode: fc597...3b6

Mens jeg tenker at det er kun desperate og usikre folk som sender meldinger hver dag. Jeg ville følt meg kvelt og aldri følt at jeg savnet han fordi at jeg bare blir bombadert med meldinger. 

Anonymkode: 08951...f70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...