Gå til innhold

Siams Sammensurium

Siam

Anbefalte innlegg

Det burde du, Popelka. Det er skikkelig moro, og så blir det så fint.

I dag var vi på babykino, det gikk veldig bra, så det kan det nok hende at vi gjør igjen.

Oliver spiste overraskende lite i natt, bare klokka ett, faktisk. Og etter nattmåltidet sov han helt til klokka ni!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom for å hilse på og se at alt er bra med dere :)

Høres greit med noen flere timer sammenhengende søvn! Akkurat det er jeg litt usikker på hvordan jeg kommer til å takle, jeg trenger liksom litt sammenhengende søvn. Men en liten hjerteknuser får vel vekket meg om natten dersom vi får en... ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk, Poca! Jeg synes ikke det er så ille å våkne flere ganger om natten, det har blitt en vane nå. Tror ikke jeg har sovet en hel natt på 6-7 måneder, men det gjøkke no'. Som du sier, en hjerteknuser er veldig verdt det.

I dag har vi gått to turer! En kort på ca tre kvarter, og en lang på rundt to timer. Det var så deilig at snøen var borte og at sola var innom og hilste på at vi bare måtte være ute. Og mens vi var ute og koste oss, var vaskehjelpen hjemme og shinet huset! Åh, det er så deilig. Og sååå verdt 300,-! :Nikke:

Oliver fikk smake på banan for første gang i dag. Det er første gang han smaker noe annet enn morsmelk (bortsett fra litt vann her om dagen).

Han fikk lukte på bananen jeg spiste og han ble så ivrig at jeg moste litt som jeg ga han på skje. Det kom mange rare grimaser og han brakk seg til og med. Men det gikk ned en kvart teskje. Søte gutten min.

Jeg fikk filmet det så pappa'n fikk se da han kom hjem fra jobb. Til helgen skal vi prøve oss med grøt.

Jeg fikk en god nyhet i dag. Halvsøsteren min er gravid! Hun mistet for et halvt år siden, så jeg håper virkelig at det går bra denne gang. De har prøvd i to år, så dette er virkelig fortjent. Jeg krysser armer og bein for at den lille klorer seg fast, og kommer sunn og frisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har skjedd med gutten min? Også i natt lot han mamma'n sin sove. Han ble lagt halv syv, våknet og fikk mat i elleve tiden, og så sov han helt til klokken seks!

Jeg blir helt overveldet av all denne sovingen. Og helt får helt puppespreng av mangel på spising :ler:

I dag skal vi på babysangen igjen. Det blir nok koselig.

Helgen blir rolig, endelig er det ikke masse som skjer. Tror nok Oliver har godt av å ikke bli dratt med hit og dit hele tiden, selv om det ikke ser ut til at han lider noen nød. Han sover godt selv om han ikke er hjemme, det skal mye til for å vippe han av pinnen. Tror nok han er en robust og avbalansert gutt. Det virker i alle fall sånn. Men sånn var jo egenlig både jeg og mannen som babyer, så han har jo noe å slekte på.

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som får sove hele natten da, og som har en gutt som tåler litt forandringer i hverdagen! Håper det er som du sier, at barna slekter på foreldrene når det gjelder sånt, for både mannen og jeg var visst også veldig "snille" som babyer :)

Kos dere på babysangen! Håper dere får en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen... ja, barna slekter nok på foreldrene sine bokstavelig talt... vi har fått en skikkelig sove baby vi og, hun elsker å "dra" seg litt om morgenen, og bare ligge i sengen og kose seg, og sånn er begge vi også... (B-typ). Hadde sikkert vært annerledes dersom vi var typen som var "oppe og hoppet" i syv tiden og ville ut og se verden så tidlig.... men ikke her i heimen nei... må ta det rolig, og ikke stresse... digg at babyene passer så godt til våre måter å leve på! :klappe:

Håper du hadde det kos på babysangen i dag, og at dere får en super og rolig helg!

stor helge kos :klem: fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koselige hilsner, søndagsengel? og shy!

Vi gikk glipp av sangen. Vi hadde ikke fått med oss at tiden var endret fra kl 1315 til kl 12... Det hadde ikke trillevenninnen min heller, så vi gikk på café i stedet. Litt kjedelig, men sånn er det å være i ammetåka. Det var koselig på café, da.

I dag har vi ommøblert "multimediarommet", så nå sitter jeg på et helt "nytt" sted. Gøy med litt forandring.

Oliver har fått grøt i dag. Og han elsket det! Han spiste opp rubbel og bit, men det var ikke så veldig mye vi lagde til han. I morgen får vi vel lage litt mer.

Stakkars lille har ikke bæsja på 5 dager, og det er veldig uvanlig for han. Han er vanligvis veldig reglemessig. En bæsjebleie hver dag er vi vant til. Men det virker ikke som om det plager han noe særlig, så da får vi vel bare vente. Det kommer nok... :sjenert:

Fikk melding om at en venninne har mistet. Jeg er så lei meg på hennes vegne. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Det er så koselig å lese om deg og Oliver.

Blir om mulig enda mere babysyk!

Ha en fortsatt fin helg! :klem:

Endret av Mrs. Potter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det samme, Mrs.Potter!

Da var jeg endelig ferdig med skrytealbumene. Ingen skal beskylde meg for å være veldig rask og effektiv... Men så scrapper jeg bare når jeg har lyst og anledning. Denne gangen må jeg huske å ta bilder av dem før jeg gir dem bort. Jeg scrappet et lite bryllupsalbum til mamma, og det husker jeg ikke hvordan ser ut.

I dag har vi hatt besøk av et vennepar og deres 3 barn. Været har ikke vært av det aller beste, så vi har vært inne i hele dag. Spist god lunch, og skravla. Koselig det også, selv om jeg får litt mark av å bare være inne hele dagen. Heldigvis var jeg på trening på morgenkvisten. Rakk en spinningtime og bittelitt mage og armøvelser sammen med en barselvenninne før de kom. Mannen var hjemme og ordnet med lunchen.

Oliver fikk sin andre porsjon med grøt i dag, og det gikk like bra som i går. Det er tydelig at han liker grøt. Vi lagde en mye større porsjon i dag, og han orket ikke alt. Vi får ta det litt rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom den! Har ventet i over en uke! Bæsjebleia. :ler:

Stakkars gutten har gått og ruget på det i over en uke, det kan ikke ha vært særlig behagelig. Og han var i merkbart bedre humør etterpå.

Var og tok en blodprøve for å sjekke stoffskiftet mitt, håper det normaliserer seg istedet for å bli for lavt. Samtidig bestilte jeg time til legen så Oliver kan få hjernehinnebetennelsevaksinen.

Og så har vi vært på barselgruppetreff som vanlig på mandager. Og det var nok en gang veldig hyggelig. Nå begynner vi å kjenne hverandre litt bedre, og skravla går. Hyggelige jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på trille/cafétur i dag. Snøen kom tilbake, gitt. Jeg syntes det var litt deilig at den var borte, jeg. Det er så mye lettere å gå med vogna. Vel, vel, det blir jo bare litt ekstra trim å dytte den i snø.

Oliver er litt tett i nesa i dag, så han slet litt med å sovne. Jeg ga han til slutt nesedråper, så jeg håper han sover godt i natt.

Grøtspisingen går fremdeles greit, men det er ikke store mengder han spiser. Men det kommer nok.

Uff, får karre meg i seng. Er kjempetrøtt, men jeg vet jeg ikke får sove allikevel. Det er så kjedelig å ligge og vri seg. Tok ny blodprøve på mandag, så da får jeg se om stoffskiftet mitt fremdeles er høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Soul! :)

I dag har vi vært på vann-aerobic, eller Oliver var i barnepassen, da...

Det var sånn passe gøy, jeg følte at jeg var med på skikkelig kjerring-trim, det var mange store damer med. Tror nok at jeg kommer til å holde meg til spinningen og kanskje noen sal timer i tillegg til apparatene. Men det er jo kjekt å kunnne variere litt, og det kan jo være morsomt å svømme innimellom.

Oliver hadde oppført seg eksemplarisk, han hadde bare smilt og vært fornøyd, han hadde til og med jobbet litt i resepsjonen. :sjarmor:

Etter treningen spiste vi lunch i caféen.

Så dro vi en tur på senteret for å bytte noen klær. Oliver sovnet så jeg var nødt til å traske rundt der til han våknet. Jeg har ikke samvittighet til å vekke han når han sover så godt. Jeg hadde ikke noe jeg skulle rekke allikvel, så da kunne jeg like gjerne tasle litt rundt.

Vel hjemme fikk han nok en liten porsjon grøt, i dag blandet jeg i litt maltekstrakt for han er veldig gjerrig på bæsjebleiene sine. Det har ikke kommet noe mer siden mandag.

Han har fått ny større dyne også, den forrige ble nok litt for liten og lett for han, han våknet fort uten dyna på. Han løftet den fort bort når han sprellet litt.

Nå har han sovet i et strekk siden vi la han klokka sju, det er ganske uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Siam... flink å trene du! Jeg skippet trening i dag, men skal spinne på lørdag... lover!! ;)

Pernille sparket også av seg dynen, så vi kjøpte sånn pose til henne, som vi tar på henne, også putter dynen oppå, nå flyr ikke dynen lenger... også kan vi "stroppe" henne fast senere dersom hun begynner å herje rundt i sengen. Har ikke forsøkt det enda da, for det er jo ikke noe problem, men mange sier det er praktisk. Høres ille ut, men det er visst ikke så dumt...

Så moro at han spiser grøt, det er nok starten på fast føde ja.. godt han liker det da! Flinke Oliver som er så blid i barnepassen... Pernille liker også mini-satsen når jeg trener. Fint at det finnes sånne tilbud.

Ønsker deg en fin kveld, og en god natt.

kos kos.. shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen, shy!

God helg til deg også, Mrs.Potter!

I går var vi en tur og besøkte oldemor, og så en tur innom farmor for å hente noen ting hun hadde kjøpt til Oliver. Vi kom ikke hjem før kvart over sju, og han sov i bilen, så han fikk selvfølgelig ikke sove da vi kom hjem. Han var trøtt som en hasselnøtt, men bare skrek. Etter en og en halv time med vugging på senga og en skrikende gutt sovnet han endelig.

I dag hadde vi nesten snødd inne, men vi trosset vinterværet og dro på sangen. Det ble bare litt ekstra trening siden de ikke hadde brøytet fortauene... :forvirret:

Rakk å måke foran garasjen før Oliver våknet, og vi måtte gå inn. Så det var dagens trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle egentlig ha trent i dag tidlig, men treningspartneren min kunne ikke, så da dro ikke jeg heller... :sjenert:

I stedet har vi måkt snø, og gått en tur til butikken.

Det har vært nydelig ute i dag, kaldt og strålende sol. Vi har fyrt i peisen i hele dag, så nå er det godt og varmt inne.

Oliver har ikke bæsjet siden mandag. Jeg synes en gang i uken er litt for sjeldent, men det virker ikke som om han plages.

Han har enda ikke blitt flink til å snu seg fra rygg til mage. Han har gjort det et par ganger, men som regel så ruller han seg bare over på siden og blir liggende der. Lille latsabben! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Siam,

Lenge siden sist jeg var innom her, godt å se at dere har fulle dager. Får håpe at magen til Oliver stabiliserer seg, selv om han ikke synes å gjøre noe av det.

Du får hilse til gutta rundt deg, satser på at vi sees snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god søndagskveld!

Så kiipt at Oliver ikke får bæsjet skikkelig da, men Pernille var også sånn helt frem til hun begynnte å få en skikkelig posjon med mat hver dag. Det kunne gå en hel uke uten noenting i bleien, men så kom det en god dose (unnskyld detaljene), men det så jo ikke ut som at hun hadde det kiipt... så da brø jeg meg ikke så mye om det. Nå derimot er det sånn ca annenhver dag, og det forandrer seg når de får mat... blir mye fastere kan man si... vel nok om bæsj.. ha ha :ler:

Håper ellers alt er bra med dere alle sammen, og at helgen har vært suuper!

Stor kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Bryggejenta! Håper du har hatt en fin helg. Hils til gubben.

Shy: Det er godt å høre at andre har opplevd det samme. Han har fremdeles ikke avlevert, men det kommer sikkert noe snart.

I dag har vi vært en bitteliten tur ute og måkt den brøytekanten som måkebilen la i oppkjørselen vår. Og gått en liten tur. Deilig å komme seg ut og få litt lys.

Så fikk vi besøk av mamma og Ø. Koselig.

Og broren til mannen var innom en tur også.

Det har vært en stille og rolig helg. Og vi har kost oss sammen.

I morgen skal vi til helsestasjonen på 5 månederskontroll og sprøyte. :icon_neutral: Håper ikke Oliver reagerer som sist, da har vi noen triste dager foran oss i så fall.

Men først får jeg besøk av en byggmester som skal se på kjelleren vår, vi har nemlig tenkt å innrede den, og trenger pris. Han kommer klokka ni, så jeg er nødt til å ha på vekkerklokke for en gangs skyld. Jeg kan nok ikke stole på at Oliver vekker meg i tide, i dag sov han til halv ti.

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...