Gå til innhold

Har dette blitt en parodi eller driver de gjøn med oss?


Hr. Aktiv

Anbefalte innlegg

Ukjent. skrev (3 timer siden):

Jeg er bare så enig. Det er en farse. Jeg er helt fascinert av hvor tillitsfulle og tålmodige majoriteten av befolkningen er. Jeg har vært forbanna lenge, men det bikka over når de kom med forslag om portforbud og det samtidig som situasjonen er som du skriver i hi. 
 

Er det på tide å begynne å demonstrere nå? Opposisjonen og media er jo fullstendig lammet. Hadde media kjørt samme teppebombing med negativ omtale av tiltakene som de har gjort med skremsel om viruset, så hadde tiltakene tatt slutt rimelig fort. Det er jeg overbevist om. 

Samme her portforbud ideen da bikka det her og. Jeg vil tro vi som er enige vil vokse fremover og etterhvert legge press på ting og tang for å redde stumpene på dette synkende skipet Norge.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ukjent. skrev (3 timer siden):

Jeg er bare så enig. Det er en farse. Jeg er helt fascinert av hvor tillitsfulle og tålmodige majoriteten av befolkningen er. Jeg har vært forbanna lenge, men det bikka over når de kom med forslag om portforbud og det samtidig som situasjonen er som du skriver i hi. 
 

Er det på tide å begynne å demonstrere nå? Opposisjonen og media er jo fullstendig lammet. Hadde media kjørt samme teppebombing med negativ omtale av tiltakene som de har gjort med skremsel om viruset, så hadde tiltakene tatt slutt rimelig fort. Det er jeg overbevist om. 

Må vel begynne med gruppe på fb som er nøktern så det ikke blir som anti bv grupper der ingen vil bli tatt seriøst tilslutt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (Akkurat nå):

Må vel begynne med gruppe på fb som er nøktern så det ikke blir som anti bv grupper der ingen vil bli tatt seriøst tilslutt.

Ja, problemet blir å holde alle konspi- tullingene unna slik at man blir tatt seriøst. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mima skrev (3 timer siden):

Mange som begynte å demonstrere for flere måneder siden, men ikke mange nok tør å være med fordi det ikke er «sosialt akseptert». Og i mange andre land er det nærmest forbudt med demonstrasjoner, men det demonstreres likevel.Samler det seg nok folk kommer politiet og jager de vekk- pga. de har «rett» til å gjøre med begrunnelse i smittevern.

Det som er akseptert er at man skal være redd  (ellers så tar man ikke «viruset alvorlig nok»), man skal legge livet sitt i grus uten å klage, man skal finne noen å legge skylden på og klage på-at det er pga. de smitten øker osv. Og være enig i at alt det som før var en menneskerett- ikke lenger er det. Feks. «Ingen menneskerett å reise». Jo, man har bevegelsesfrihet. 

Jeg har begynt å poste på fb ... det er upopulært... ingen tør å trykke liker elker kommentere eller så er de enig i alt som kommer. Akkurat det bryr meg mitt bak nå har jeg holdt kjeft lenge nok... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (2 timer siden):

Jeg pratet nettopp med en kamerat på telefonen. Han driver ett firma i byggebransjen og har stadig behov for folk. Etter "karanteneplikten" kom for dagen er han skremt. Han ringes ned av utenlandske arbeidere som er i karantene da dette er en frivillig plikt som tilbyr sine tjenester i karanteneperioden. 

Det som her foregår er fri flyt av evt. smitte da det ikke finnes tiltak som setter de som kommer over grensen i karantene. Alt er frivilligbasert. Folk og bedrifter her hjemme lider under dette med pålagte munnbind og begrenset eller rasert tilgang til jobb. 

Nå må noen med makt få opp øynene slik at vi får et klart svar på dette og en logisk handling. Vi står i fare for å miste alt vi har nettopp pga. sløvhet og inkompetanse og handlingslammelse på de riktige punktene.

Ja jeg håper det kommer en episode i Debatten snart om obligatorisk testing på grensene pluss importsmitte 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (2 minutter siden):

Ja jeg håper det kommer en episode i Debatten snart om obligatorisk testing på grensene pluss importsmitte 

Men dette handler jo om kapasitet til å håndheve det som allerede er innført. Nytter ikke å innføre flere regler når det ikke finnes kapasitet til å håndheve dem. 

Vi får bare håpe at vaksinasjonen tar fart snart, for nå ser det ikke så bra ut. Det snakkes om at hele 2021 også er tapt, og med dette tempoet går sannsynligvis 2022 i rennesteinen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Sagnsomsuste skrev (1 time siden):

Ja, husker du seansen Solvang/ Høie på debatten? 

Link meg den jeg husker ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (2 minutter siden):

https://www.vgtv.no/207342?jwsource=cl

 

Enjoy the madness  🙃

Takk akkurat slik oppførte Høie seg når de spurte om hvorfor vaksinene ligger på lager... det er så det lyner ut av øya på denne manne🙈

Endret av Bente1234
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (1 time siden):

Men dette handler jo om kapasitet til å håndheve det som allerede er innført. Nytter ikke å innføre flere regler når det ikke finnes kapasitet til å håndheve dem. 

Vi får bare håpe at vaksinasjonen tar fart snart, for nå ser det ikke så bra ut. Det snakkes om at hele 2021 også er tapt, og med dette tempoet går sannsynligvis 2022 i rennesteinen også. 

Hadde de innført stengte grenser og karanteneplikt for alle som krysser den allerede i vår hadde vi levd som omtrent normalt her hjemme uten strenge restriksjoner og tvangstiltak.

Se hvordan det er nå. Tviler streng grensepolitikk hadde vært like resurskrevende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bente1234 skrev (2 timer siden):

Jeg har begynt å poste på fb ... det er upopulært... ingen tør å trykke liker elker kommentere eller så er de enig i alt som kommer. Akkurat det bryr meg mitt bak nå har jeg holdt kjeft lenge nok... 

Det er jo en ganske effektiv måte å miste venner/bekjente på

Endret av Hatsumomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (42 minutter siden):

Det er jo en ganske effektiv måte å miste venner/bekjente på

Ja tåler de ikke at jeg ikke mener det samme som resten av saueflokken så er de ikke mine venner uansett. 
Pluss at jeg anser ikke folk på Facebook som venner de prater jo aldri til meg uansett. Jeg har veldig få venner fra før fordi vennene jeg hadde sviktet meg da jeg trengte dem som mest. Jeg trives egentlig best uten venner. Overfladiske er helt greit .. 

Om d er fordel eller ulempe og tenke selv eller hele tiden må høre på hva venner sier vet ikke. Håper d er en fordel

Endret av Bente1234
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (1 time siden):

Hadde de innført stengte grenser og karanteneplikt for alle som krysser den allerede i vår hadde vi levd som omtrent normalt her hjemme uten strenge restriksjoner og tvangstiltak.

Se hvordan det er nå. Tviler streng grensepolitikk hadde vært like resurskrevende.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JJ68nj/hoeie-forsvarer-karanteneunntak-for-eoes-arbeidere
Det jeg visste næringslivet spilte en stor rolle i dette som de sikkert gjør denne runden og. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bente1234 skrev (6 minutter siden):

Ja tåler de ikke at jeg ikke mener det samme som resten av saueflokken så er de ikke mine venner uansett. 
Pluss at jeg anser ikke folk på Facebook som venner de prater jo aldri til meg uansett. Jeg har veldig få venner fra før fordi vennene jeg hadde sviktet meg da jeg trengte dem som mest. Jeg trives egentlig best uten venner. Overfladiske er helt greit .. 

Kanskje en tanke om å revurdere overbevisningene dine, da, og ikke kalle omgangskretsen din "saueflokker"? Men uten venner så er du jo en av de som ikke bidrar til økt smitte, paradoksalt nok 👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

XaoS skrev (34 minutter siden):

Kanskje en tanke om å revurdere overbevisningene dine, da, og ikke kalle omgangskretsen din "saueflokker"? Men uten venner så er du jo en av de som ikke bidrar til økt smitte, paradoksalt nok 👍

Ja er ikke det bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (1 minutt siden):

Ja er ikke det bra? 

Dette er vel den eneste perioden i historien at man blir oppfordret til og hyllet ved å drive dank hjemme😁 Jo mer isolert og alene man er og jo mindre man jobber jo bedre👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mima skrev (1 minutt siden):

Dette er vel den eneste perioden i historien at man blir oppfordret til og hyllet ved å drive dank hjemme😁 Jo mer isolert og alene man er og jo mindre man jobber jo bedre👍

Helt klart og mer skrullete i psyken blir folk😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...