Gå til innhold

Har dette blitt en parodi eller driver de gjøn med oss?


Hr. Aktiv

Anbefalte innlegg

Vi skal stenges ned og pålegges restriksjoner over lang tid for å dempe en sykdom som ikke viser seg å være så farlig som først antatt. 

Så er de stengte grensene frivilligbaserte når hele samffunnet lider under dette. Det er fri flyt av ny smitte inn til landet slik at folk fortsatt må være i karantene. Det unnskyldes også med "en glipp". Hvor mange glipper skal man ha og ikke minst tåle? 

Unnskyld meg altså dette blir bare for dumt. 

https://www.vg.no/nyheter/i/vA6K8m/over-6200-personer-droppet-coronatest-paa-oslo-lufthavn

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er bare så enig. Det er en farse. Jeg er helt fascinert av hvor tillitsfulle og tålmodige majoriteten av befolkningen er. Jeg har vært forbanna lenge, men det bikka over når de kom med forslag om portforbud og det samtidig som situasjonen er som du skriver i hi. 
 

Er det på tide å begynne å demonstrere nå? Opposisjonen og media er jo fullstendig lammet. Hadde media kjørt samme teppebombing med negativ omtale av tiltakene som de har gjort med skremsel om viruset, så hadde tiltakene tatt slutt rimelig fort. Det er jeg overbevist om. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (8 minutter siden):

Jeg er bare så enig. Det er en farse. Jeg er helt fascinert av hvor tillitsfulle og tålmodige majoriteten av befolkningen er. Jeg har vært forbanna lenge, men det bikka over når de kom med forslag om portforbud og det samtidig som situasjonen er som du skriver i hi. 
 

Er det på tide å begynne å demonstrere nå? Opposisjonen og media er jo fullstendig lammet. Hadde media kjørt samme teppebombing med negativ omtale av tiltakene som de har gjort med skremsel om viruset, så hadde tiltakene tatt slutt rimelig fort. Det er jeg overbevist om. 

Eller viet tema samme plass som USA for den saks skyld. Jeg tenker vel at demonstrasjon er uklokt i vår situasjon, men deler irritasjonen. For å helle bensin på bålet kan man selvsagt tilføye regjeringens trenering av vaksinasjon på listen. Noe må gjøres snart om ikke regjeringen opptrer mer koherent i forhold til dette. At 103 år gamle mennesker vaksineres med de få dosene som faktisk er blitt satt er dessuten en rød klut for oss andre. Vi ble fortalt at fulle sykehus og døde 60åringer i fleng var årsaken til tiltakene fra mars av. Når man så kaster bort vaksiner på oldinger blir det hele absurd. 

Alt i alt er jeg enig i at vi burde demonstrere, men det gir en spredning ingen er tjent med. Jeg tenker vel heller at vi på en eller annen måte må stille de folkevalgte ansvarlig i etterkant. Det burde gjennomføres en grundig og UAVHENGIG gjennomgang av en ikke-tilknyttet apolitisk kommisjon når dette er over. Har tiltakene vært proporsjonale og har de/ har de ikke, ledet til intendert maktmisbruk? 

Slike spørsmål må stilles og de må stilles grundig. Ingen bør være hevet over menneskerettighetene så her bør høy og lav avkreves svar.

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (14 minutter siden):

Jeg er bare så enig. Det er en farse. Jeg er helt fascinert av hvor tillitsfulle og tålmodige majoriteten av befolkningen er. Jeg har vært forbanna lenge, men det bikka over når de kom med forslag om portforbud og det samtidig som situasjonen er som du skriver i hi. 
 

Er det på tide å begynne å demonstrere nå? Opposisjonen og media er jo fullstendig lammet. Hadde media kjørt samme teppebombing med negativ omtale av tiltakene som de har gjort med skremsel om viruset, så hadde tiltakene tatt slutt rimelig fort. Det er jeg overbevist om. 

Mange som begynte å demonstrere for flere måneder siden, men ikke mange nok tør å være med fordi det ikke er «sosialt akseptert». Og i mange andre land er det nærmest forbudt med demonstrasjoner, men det demonstreres likevel.Samler det seg nok folk kommer politiet og jager de vekk- pga. de har «rett» til å gjøre med begrunnelse i smittevern.

Det som er akseptert er at man skal være redd  (ellers så tar man ikke «viruset alvorlig nok»), man skal legge livet sitt i grus uten å klage, man skal finne noen å legge skylden på og klage på-at det er pga. de smitten øker osv. Og være enig i at alt det som før var en menneskerett- ikke lenger er det. Feks. «Ingen menneskerett å reise». Jo, man har bevegelsesfrihet. 

Endret av mima
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Det er blitt en parodi. Men mediene er en parodi. Hovedproblemet er den dødsangsten som hele tiden rir den velstående delen av jordkloden. Det ligger store penger i denne dødsangsten, og derfor i grønn industri og moderne kulter som kan kurere gruff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (9 minutter siden):

Det er blitt en parodi. Men mediene er en parodi. Hovedproblemet er den dødsangsten som hele tiden rir den velstående delen av jordkloden. Det ligger store penger i denne dødsangsten, og derfor i grønn industri og moderne kulter som kan kurere gruff. 

Politiserte medier... så absolutt! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Sagnsomsuste skrev (43 minutter siden):

Alt i alt er jeg enig i at vi burde demonstrere, men det gir en spredning ingen er tjent med. Jeg tenker vel heller at vi på en eller annen måte må stille de folkevalgte ansvarlig i etterkant. Det burde gjennomføres en grundig og UAVHENGIG gjennomgang av en ikke-tilknyttet apolitisk kommisjon når dette er over. Har tiltakene vært proporsjonale og har de/ har de ikke, ledet til intendert maktmisbruk? 

Slike spørsmål må stilles og de må stilles grundig. Ingen bør være hevet over menneskerettighetene så her bør høy og lav avkreves svar.

Demonstrasjoner foregår i all hovedsak utendørs, og det er lite som tyder på at utendørs samlinger fører til noen vesentlig smittespredning. Man har jo ellers ingen problemer med at folk venter i kø ute hvis det er maksbegensning på antall i f.eks en butikk.

Problemet med en gjennomgang i etterkant er at man ikke vet om det faktisk blir noen etterkant. Det kommer jo stadig nye grunner til å forlenge krisen. Dør det ikke mange nok, er det helsevesenet som må vernes. Er ikke helsevesenet truet, så er det smittetallene som er problemet. Er ikke de høye nok heller så er det nye mutasjoner. Og er ikke de farlige nok, vel, bare fantasien setter grenser....
Dessverre er det slik at om ikke alt regjeringen har gjort tåler dagens lys (noe iveren etter mange tiårs hemmelighold kan tyde på) så er det enda en motiverende faktor for dem til ikke å gi slipp på krisen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (1 minutt siden):

Demonstrasjoner foregår i all hovedsak utendørs, og det er lite som tyder på at utendørs samlinger fører til noen vesentlig smittespredning. Man har jo ellers ingen problemer med at folk venter i kø ute hvis det er maksbegensning på antall i f.eks en butikk.

Problemet med en gjennomgang i etterkant er at man ikke vet om det faktisk blir noen etterkant. Det kommer jo stadig nye grunner til å forlenge krisen. Dør det ikke mange nok, er det helsevesenet som må vernes. Er ikke helsevesenet truet, så er det smittetallene som er problemet. Er ikke de høye nok heller så er det nye mutasjoner. Og er ikke de farlige nok, vel, bare fantasien setter grenser....
Dessverre er det slik at om ikke alt regjeringen har gjort tåler dagens lys (noe iveren etter mange tiårs hemmelighold kan tyde på) så er det enda en motiverende faktor for dem til ikke å gi slipp på krisen.

Dette. Monica Meland var feks ikke særlig interessert i å høre på at Stortinget ville ha mer innsyn før viktige beslutninger ble tatt. Vi er jo midt i en krise, så det kunne de ikke ta seg tid til. (det et fra Debatten en gang før jul da Lysbakken ønsket endringer). 
 

En «krise» som har vart et år, er ikke lenger akutt. Her kan det planlegges bedre, men regjeringen kjører innfallsmetoden og lykkehjulet sitt. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regjeringen handler som det skulle feks. akkurat vært en stor jordskjelvkatastrofe  her, og de må handle litt som det kommer fordi det akkurat har skjedd. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (17 minutter siden):

Demonstrasjoner foregår i all hovedsak utendørs, og det er lite som tyder på at utendørs samlinger fører til noen vesentlig smittespredning. Man har jo ellers ingen problemer med at folk venter i kø ute hvis det er maksbegensning på antall i f.eks en butikk.

Problemet med en gjennomgang i etterkant er at man ikke vet om det faktisk blir noen etterkant. Det kommer jo stadig nye grunner til å forlenge krisen. Dør det ikke mange nok, er det helsevesenet som må vernes. Er ikke helsevesenet truet, så er det smittetallene som er problemet. Er ikke de høye nok heller så er det nye mutasjoner. Og er ikke de farlige nok, vel, bare fantasien setter grenser....
Dessverre er det slik at om ikke alt regjeringen har gjort tåler dagens lys (noe iveren etter mange tiårs hemmelighold kan tyde på) så er det enda en motiverende faktor for dem til ikke å gi slipp på krisen.

Greit nok, du har gyldige argumenter. Demokratiet vårt er jo allerede av en slik karakter at makten kun bytter hender innenfor en kameratgjeng i samfunnsklasse 1. Det er isåmåte svært lenge siden vi hadde et ord med i laget... Dikotomien H, V, KrF og Frp vs Ap, SP og SV tydeliggjør bare poenget mitt. Dersom man ser på politikken regjeringen har ført er den på mange områder identisk med den venstresiden ville ført. To fløyer, en poltikk! Flott med demokrati eller hva? For ikke å nevne VG, Dagbladet, TV2 og NRK. De er jo ikke akkurat borgerlige i sin vinkling heller (for å si det mildt...). 

At kritikken uteblir kan umulig overraske noen...

 

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At regjeringen er en gjeng talentløse søplehuer som med dette raserer all gevinst av tiltakene betyr ikke at tiltakene ikke har og har hatt noe for seg.

I sommer var det i store deler av landet tilnærmet null smitte, og man kunne i stor grad leve/ferie som normalt. Men så skulle man plutselig åpne grensene på vidt gap igjen, og vips, skulle du ha sett, smitten kom tilbake igjen.

Hadde man bare hatt et system med tvungen testing og karantene (som folk ikke styrte selv) fra starten av, så hadde dette sett langt bedre ut.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Enda en tulling skrev (22 minutter siden):

Dessverre er det slik at om ikke alt regjeringen har gjort tåler dagens lys (noe iveren etter mange tiårs hemmelighold kan tyde på) så er det enda en motiverende faktor for dem til ikke å gi slipp på krisen.

Som vanlig er norske politikere de verste til å herse med innbyggerne. Det som er ille er at det dukker opp stadig nye mutasjoner av norske politikere i utlandet. Det hysteriske kontrollbehovet, som kjennetegner norske politikere, har fått et nytt maktsentrum i EU. Selv frihetens høyborg USA blir utsatt for stadig sterkere mutasjoner av norske politikere. Trump representerer kanskje siste krampetrekning mot dette politiske kontrollviruset. Krampetrekninger blir ofte til stygge grimaser dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (19 minutter siden):

Dette. Monica Meland var feks ikke særlig interessert i å høre på at Stortinget ville ha mer innsyn før viktige beslutninger ble tatt. Vi er jo midt i en krise, så det kunne de ikke ta seg tid til. (det et fra Debatten en gang før jul da Lysbakken ønsket endringer). 
 

En «krise» som har vart et år, er ikke lenger akutt. Her kan det planlegges bedre, men regjeringen kjører innfallsmetoden og lykkehjulet sitt. 

 

Nettopp, reagerte på dette jeg også. AP og SP bare nikket jo og sa, selvfølgelig skal vi vente. Men det er jo  diskusjonen må tas, før det gjøres grep med potensielt irreversible skadevirkninger.

Selvfølgelig har de tid til å ta debatten. Det er jo svært lite endringer fra dag til dag, og de ser ut til å ha mer enn nok tid til å sitte og tjatte på nakrommet. Mens de planlegger portforbud og annen styggedom.
Det er bare det at de ikke vil. Noen kunne komme til å si dem imot eller kreve forklaring på ting som kanskje ikke er så lett å forklare. Som f.eks hvorfor de gir fordeler til utvalgte venner i NHO.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pratet nettopp med en kamerat på telefonen. Han driver ett firma i byggebransjen og har stadig behov for folk. Etter "karanteneplikten" kom for dagen er han skremt. Han ringes ned av utenlandske arbeidere som er i karantene da dette er en frivillig plikt som tilbyr sine tjenester i karanteneperioden. 

Det som her foregår er fri flyt av evt. smitte da det ikke finnes tiltak som setter de som kommer over grensen i karantene. Alt er frivilligbasert. Folk og bedrifter her hjemme lider under dette med pålagte munnbind og begrenset eller rasert tilgang til jobb. 

Nå må noen med makt få opp øynene slik at vi får et klart svar på dette og en logisk handling. Vi står i fare for å miste alt vi har nettopp pga. sløvhet og inkompetanse og handlingslammelse på de riktige punktene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (26 minutter siden):

Nettopp, reagerte på dette jeg også. AP og SP bare nikket jo og sa, selvfølgelig skal vi vente. Men det er jo  diskusjonen må tas, før det gjøres grep med potensielt irreversible skadevirkninger.

Selvfølgelig har de tid til å ta debatten. Det er jo svært lite endringer fra dag til dag, og de ser ut til å ha mer enn nok tid til å sitte og tjatte på nakrommet. Mens de planlegger portforbud og annen styggedom.
Det er bare det at de ikke vil. Noen kunne komme til å si dem imot eller kreve forklaring på ting som kanskje ikke er så lett å forklare. Som f.eks hvorfor de gir fordeler til utvalgte venner i NHO.

Ja, husker du seansen Solvang/ Høie på debatten? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (40 minutter siden):

Som vanlig er norske politikere de verste til å herse med innbyggerne. Det som er ille er at det dukker opp stadig nye mutasjoner av norske politikere i utlandet. Det hysteriske kontrollbehovet, som kjennetegner norske politikere, har fått et nytt maktsentrum i EU. Selv frihetens høyborg USA blir utsatt for stadig sterkere mutasjoner av norske politikere. Trump representerer kanskje siste krampetrekning mot dette politiske kontrollviruset. Krampetrekninger blir ofte til stygge grimaser dessverre.

Det er nettopp det som er greia! Jeg støtter selvsagt ikke virkemidlene til Trump og hans minionetter, men bevegelsen er et uttrykk fra folkedypet. Establishamentet flytter seg stadig lengre bort bra folket. Trumpismen er ikke død bare fordi Trump er politisk død. Trumpismen finnes i mange land og i mange former, gjerne omtalt som populisme. Slike bevegelser vil kun opphøre dersom folket blir møtt og hørt. Dessverre møtes slike bevegelser med idiot-stempling og betegnelser som "deplorables" av de som er satt til å tjene folket. Man kan av den grunn se mye dritt i emning både i USA og i Europa.

Altså, flertallet av oss driver tross alt ikke med selvpisking fordi vi er hvite...

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, Hr. Aktiv said:

Vi skal stenges ned og pålegges restriksjoner over lang tid for å dempe en sykdom som ikke viser seg å være så farlig som først antatt. 

Så er de stengte grensene frivilligbaserte når hele samffunnet lider under dette. Det er fri flyt av ny smitte inn til landet slik at folk fortsatt må være i karantene. Det unnskyldes også med "en glipp". Hvor mange glipper skal man ha og ikke minst tåle? 

Unnskyld meg altså dette blir bare for dumt. 

https://www.vg.no/nyheter/i/vA6K8m/over-6200-personer-droppet-coronatest-paa-oslo-lufthavn

Tvers gjennom falsk testprinsipp.
Forbrytelse mot menneskeheten (advokater jobber med akkurat dette, det er ikke tull).
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1440866-corona-test-svar/?do=findComment&comment=26754758

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (14 minutter siden):

Ja, husker du seansen Solvang/ Høie på debatten? 

Javisst, den var jo ganske så uforglemmelig.

Så enkelt det ville vært før Høie, om han hadde en god begrunnelse for munnbindpåbudet, bare å klart og tydelig legge fram denne. Men neida, han velger i stedet å prøve og stoppe munnen på Solvang og bidrar i stedet til den samme tvilen som han er så opptatt av ikke skal sås.

Om man skal si noe som helst positivt om Høie, er det i så fall at han ikke er glatt nok til å unngå å tråkke i salaten for åpent kamera.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (3 timer siden):

Vi skal stenges ned og pålegges restriksjoner over lang tid for å dempe en sykdom som ikke viser seg å være så farlig som først antatt. 

Så er de stengte grensene frivilligbaserte når hele samffunnet lider under dette. Det er fri flyt av ny smitte inn til landet slik at folk fortsatt må være i karantene. Det unnskyldes også med "en glipp". Hvor mange glipper skal man ha og ikke minst tåle? 

Unnskyld meg altså dette blir bare for dumt. 

https://www.vg.no/nyheter/i/vA6K8m/over-6200-personer-droppet-coronatest-paa-oslo-lufthavn

Det er bra du får opp øya for galskapen noen av oss har sett det for lenge siden 👍🏻👍🏻👍🏻

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...