Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg valgte å avslutte støttebehandlingen ved negativ test på 12 DPO (1 uke etter innsett). Mensen kom 2-3 dager etterpå. Jeg kan ikke svare for deg og hva du bør gjøre, men jeg så ikke selv noe poeng i å fortsette når testen uansett var negativ. Stresser også med å rekke fryseforsøk rett før jul. 

Anonymkode: e9aae...173

2 hours ago, aishaaa said:

Jeg sluttet på støttemedisin 14DPO på sist innsett. Men, jeg tok blodprøve så jeg var 100% sikker. 
På 14DPO skal man ha fått en positiv test om frøet er liv laga..

Takk for svar dere! Ser vi er mange i samme frustrerende situasjon. Jeg tok kontakt med St. Olavs som ba meg holde frem med støttebehandling til og med tirsdag, og at vi sannsynligvis rekker et nytt fryseforsøk før jul. Så da gjør jeg som de sier å håper vi akkurat rekker det. Etter noen avbrytte fryseforsøk vet jeg det tar hele 5 dager fra jeg slutter på progynova til jeg får blødning, så kan hende jeg avslutter allerede lørdag eller søndag for å få igang prosessen. 

Masse lykke til til dere! Håper vi alle snart sitter med en positiv test i hendene.. ❤️

Anonymkode: f0ed1...65e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei !

satt inn blastocyste, fryseforsøk i naturlig syklus på mandag 15/11. idag våknet jeg med kvalme, har sikkert ikke vært kvalm på over ti år🙈 vet noen om det er for tidlig å få symptomer på graviditet? 

er på vårt tredje forsøk, ingen «feil» på noen av oss. 

Anonymkode: 85758...409

Går du på noen form for støttemedisin? Lutinus/Cyclogest etc? 
Sist forsøk ble jeg veldig kvalm rundt 5 dager etter innsett, men det var dessverre bare lutinus som ga meg symptomene. Litt tidlig med kvalme som skyldes svangerskap så tidlig i ruginga. 

Anonymkode: 2e7e3...01b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Noen som ruger her inne??🤞🏼

Ja 😊 første dag I dag 

Anonymkode: f9666...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja 😊 første dag I dag 

Anonymkode: f9666...cb5

Så spennende! Blasto? Jeg er på rugedag 3. Masse lykke til! 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Noen som ruger her inne??🤞🏼

🙋🏻‍♀️ Er på rugedag 9 i dag etter innsett av todagers. Så er 11 dager siden uttaket. Skal ta test torsdag 25/11, men er fristet til å ta en tidlig test i morgen. To lengste ukene i mitt liv dette 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde egguttak på fredag med 8 egg. I dag lørdag rinftde for å informere at 7 av 8 egg ble befruktet 🙏🏼 det blir innsetting på onsdag... to say that I'm netvpous is an understatement....

Anonymkode: 83eaf...19d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalse skrev (13 minutter siden):

🙋🏻‍♀️ Er på rugedag 9 i dag etter innsett av todagers. Så er 11 dager siden uttaket. Skal ta test torsdag 25/11, men er fristet til å ta en tidlig test i morgen. To lengste ukene i mitt liv dette 😅

Føler med deg! Så jeg skrev rugedag 3 i går, haha - det stemmer jo ikke. Rugedag 3 i dag😂 Masse murringer, men det har jeg mye av til vanlig også. Stakk noe helt sykt i magen dagen etter innsett, håper det er positivt.. men støttemedisinen klusser mye. Masse lykke til i morgen🤞🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi hadde egguttak på fredag med 8 egg. I dag lørdag rinftde for å informere at 7 av 8 egg ble befruktet 🙏🏼 det blir innsetting på onsdag... to say that I'm netvpous is an understatement....

wow! For et resultat så langt🌸 da tipper jeg du har både en fin blasto til innsett og noen på frys🤞🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

wow! For et resultat så langt🌸 da tipper jeg du har både en fin blasto til innsett og noen på frys🤞🏼

jeg vet ikke egentlig, satser på det🤷‍♀️. Må innrømme at vi har fått ganske lite informasjon angående hele prosessen. Det er nesten at legene/sykepleier tar for gitt at vi vet hva som skjer. Jeg har lest mye om dette på forum her og googlet masse, så en peiling har jeg. Men jeg bare hadde ønsket de kunne ha vært mer informative. De har vært ganske snille også må jeg si. Dette er vår første forsøk. Jeg bare håper at alt går bra. Går med lutinus nå og det er litt grisete som flere sa, men det er bare å ha på bind og det går egentlig ganske greit ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

jeg vet ikke egentlig, satser på det🤷‍♀️. Må innrømme at vi har fått ganske lite informasjon angående hele prosessen. Det er nesten at legene/sykepleier tar for gitt at vi vet hva som skjer. Jeg har lest mye om dette på forum her og googlet masse, så en peiling har jeg. Men jeg bare hadde ønsket de kunne ha vært mer informative. De har vært ganske snille også må jeg si. Dette er vår første forsøk. Jeg bare håper at alt går bra. Går med lutinus nå og det er litt grisete som flere sa, men det er bare å ha på bind og det går egentlig ganske greit ass.

Her måååå jeg  bare svare!!! Har akkurat samme erfaring som deg. Fra UNN i Tromsø. Legen tok til og med feil av meg og en annen pasient en gang jeg var der. Jeg satt i høvelig sjokk etter den timen og forstod ingenting. Måtte ringe tilbake senere å spørre om det ene og det andre virkelig stemte. Da sa legen at ho hadde tatt feil av meg og en annen !! Utover det føler jeg også at d har vært litt lite info.... Men men. Tok en test på onsdag. Den var positiv. Tok blodprøven igår og venter på svar men regner med også den er positiv  og viser gode, endelige nyheter!

Anonymkode: eb85e...eef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Joda, det lover veldig bra. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver her.. Jeg blir alltid veldig opphengt i ting som påvirker meg, eller ting jeg generelt interesserer meg - så jeg leste meg opp og ned i mente på ivfprosessen før vi satte i gang. Og TAKK GUD for at jeg gjorde det. Etter flere feil hos sykehuset så sa jeg kraftig i fra, og går gjerne i diskusjoner med legene, for jeg har faktisk ganske grei peiling. Det har de heldigvis skjønt nå. Men ja, kjemp for deg selv og KREV at de forklarer deg det som du er usikker på / er uklart. Antar du går offentlig, men det er ingen unnskyldning for å ikke gi god informasjon til pasienter under behandling❤️ ønsker deg masse lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ja, ruger veldig ! Venter på svar på blodprøve! 

Spennende❤️ Første innsettet? Har du tatt en test hjemme eller kun blodprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Her måååå jeg  bare svare!!! Har akkurat samme erfaring som deg. Fra UNN i Tromsø. Legen tok til og med feil av meg og en annen pasient en gang jeg var der. Jeg satt i høvelig sjokk etter den timen og forstod ingenting. Måtte ringe tilbake senere å spørre om det ene og det andre virkelig stemte. Da sa legen at ho hadde tatt feil av meg og en annen !! Utover det føler jeg også at d har vært litt lite info.... Men men. Tok en test på onsdag. Den var positiv. Tok blodprøven igår og venter på svar men regner med også den er positiv  og viser gode, endelige nyheter!

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, det lover veldig bra. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver her.. Jeg blir alltid veldig opphengt i ting som påvirker meg, eller ting jeg generelt interesserer meg - så jeg leste meg opp og ned i mente på ivfprosessen før vi satte i gang. Og TAKK GUD for at jeg gjorde det. Etter flere feil hos sykehuset så sa jeg kraftig i fra, og går gjerne i diskusjoner med legene, for jeg har faktisk ganske grei peiling. Det har de heldigvis skjønt nå. Men ja, kjemp for deg selv og KREV at de forklarer deg det som du er usikker på / er uklart. Antar du går offentlig, men det er ingen unnskyldning for å ikke gi god informasjon til pasienter under behandling❤️ ønsker deg masse lykke til!

tusen takk dere, nå føler jeg meg ikke alene i dette! Vi går på Porsgrunn og vi har fått oss masse inntrykk! Dagen til vår første konsultasjon ever der var det kun et par og oss. Vi tenkte "veldig få som har det vanskelig som oss" NOPE! Vi kom til egguttak nå på fredag og det var så mye folk!!!! det så ut som legevakta i Oslo!! jeg var nesten litt redd å møte noen jeg kanskje kjente haha. Så ikke rart at alt går for fort og informasjonen blir så lite når de har så mye folk i en dag. Men enig om at det er ikke en unnskyldning!! Jeg begynte bare å lese og lese mye overalt, fra erfaringer til studier, noe som kan være skremmende og, men men!!

Vår situasjon er ganske vanskelig, vi fikk nesten ikke behandling i det hele tatt. Jeg har myomer som dekker nesten hele livmora mi, de ga oss veldig lite håp og da ble jeg lei meg og legen sa "okeeiiii okeiii et forsøk da" det føltes som at han sa "jaja stakkars". Så som dere sier, vi måtte kjempe veldig for å få en andre forskøk. Det som hjalp oss veldig var å involvere min fastlege hvor jeg forklarte situasjonen og kort sagt kjempet han for oss og. Og så fikk vi 8 finne egg ved egguttak som gjorde at legen og hele teamet var mye mer optimistiske enn før. Nå er det bestemt at vi får en andre forsøk og kanskje flere til. Men livmora mi er problemet, ikke egg, og mannen min sine svømmere er også veldig fine og raske. Så det blir veldig spennende på onsdag, vi har 7 befrukte egg som venter på oss, om de er blasto eller fryst eller jeg vet ikke hvor mange navn de får, jeg vet ikke, jeg er ikke informert om det. Jeg bare føler meg litt som Snøhvit og de 7 små hahaha :) må le litt av hele situasjonen! ønsker dere masse lykke til og! ❤️ 

ps. beklager norskfeil dere, norsk er ikke mitt morsmål :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

tusen takk dere, nå føler jeg meg ikke alene i dette! Vi går på Porsgrunn og vi har fått oss masse inntrykk! Dagen til vår første konsultasjon ever der var det kun et par og oss. Vi tenkte "veldig få som har det vanskelig som oss" NOPE! Vi kom til egguttak nå på fredag og det var så mye folk!!!! det så ut som legevakta i Oslo!! jeg var nesten litt redd å møte noen jeg kanskje kjente haha. Så ikke rart at alt går for fort og informasjonen blir så lite når de har så mye folk i en dag. Men enig om at det er ikke en unnskyldning!! Jeg begynte bare å lese og lese mye overalt, fra erfaringer til studier, noe som kan være skremmende og, men men!!

Vår situasjon er ganske vanskelig, vi fikk nesten ikke behandling i det hele tatt. Jeg har myomer som dekker nesten hele livmora mi, de ga oss veldig lite håp og da ble jeg lei meg og legen sa "okeeiiii okeiii et forsøk da" det føltes som at han sa "jaja stakkars". Så som dere sier, vi måtte kjempe veldig for å få en andre forskøk. Det som hjalp oss veldig var å involvere min fastlege hvor jeg forklarte situasjonen og kort sagt kjempet han for oss og. Og så fikk vi 8 finne egg ved egguttak som gjorde at legen og hele teamet var mye mer optimistiske enn før. Nå er det bestemt at vi får en andre forsøk og kanskje flere til. Men livmora mi er problemet, ikke egg, og mannen min sine svømmere er også veldig fine og raske. Så det blir veldig spennende på onsdag, vi har 7 befrukte egg som venter på oss, om de er blasto eller fryst eller jeg vet ikke hvor mange navn de får, jeg vet ikke, jeg er ikke informert om det. Jeg bare føler meg litt som Snøhvit og de 7 små hahaha :) må le litt av hele situasjonen! ønsker dere masse lykke til og! ❤️ 

ps. beklager norskfeil dere, norsk er ikke mitt morsmål :) 

Kjenner meg igjen i dette altså.. Sist innsett så var det STAPPA på venterommet, var sikkert 6 par + flere som satt alene, det blir litt ubehagelig når de går ut i rommet å roper hele navnet mitt da.. men sånn er det🙈 Litt av et game dette altså, ikke for pyser ❤️ Håper du får mange fine blastoer, og at det klister seg fast 🤞🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
40 minutter siden, AnonymBruker said:

omg så skummelt dette at de kan ta feil person, dette er verste mareritt altså. Hvordan fikse de dette? Hva var det han gjorde feil? ufff så skummelt, man kommer ditt full av bekymringer og usikkerhet og i tilleg blir det feil omg. Men bra at de fikset det!!!

og Gratulerer så utrolig mye!!!!! ❤️ så veldig glad for deg!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjenner meg igjen i dette altså.. Sist innsett så var det STAPPA på venterommet, var sikkert 6 par + flere som satt alene, det blir litt ubehagelig når de går ut i rommet å roper hele navnet mitt da.. men sånn er det🙈 Litt av et game dette altså, ikke for pyser ❤️ Håper du får mange fine blastoer, og at det klister seg fast 🤞🏼

ja ikkesant, kan de ikke bare gi oss et nickname? 

eller en anonymkode som her på forum haha 🤭

tusen takk for gode ønsker, ønsker deg masse masse lykke til og!!! ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært til utredning hos Medicus Oslo, og det har blitt påvist svært lav sædkvalitet hos mannen min, og vi har fått et ullent tilbud på ICSI, men syns kommunikasjonen og informasjonen med Madicus Oslo er så dårlig og mangelfull, så vil bare finne noen andre hvor jeg føler meg bedre ivaretatt. De kan jo henvise til det offentlige, så tenker vi skal be om det mens  i kanskje ser på andre klinikker.

Ut fra hva jeg har lest virker det som det er Ullevål og Risken (det er vel også de to sjukehusene vi har i Oslo, hehe) som tilbyr ICSI, men blir vi henvist til de begge? Eller må vi velge?

Og er det noen av dere som vet hvor lang ventetid det er? 

Anonymkode: 189bf...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så jeg tok en tidlig test i dag, på rugedag 10 (12 DPO) etter første ICSI-forsøk. Den var jo rimelig hvit 🙄 Man ser jo febrilsk etter antydninger til strek, men vil tro den ville vært tydeligere 12 dager etter uttak hvis egget har festet seg. Må uansett vente på endelig avklaring med ny test på torsdag, men egentlig greit å innstille seg på negativt resultat - sånn at man kan se fremover 😊 Vi fikk tre på frys, så er veldig glad for det! Blir godt med en juleferie fra dette opplegget. Ønsker alle dere andre rugere her inne lykke til ❤️

CA7777B7-5044-4E7A-B066-135CA63E2B74.jpeg

AB2D3C38-5DB5-4E02-8AD0-FC658C22FBF5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...