Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Førstegangsprøvene skrev (2 minutter siden):

Venter spent på mensen. Den er nok tidligst her om en uke, men så mye kluss med hormonene etter uttak sist. Så det blir spennende å se når den dukker opp 😅

Åh, så spennende ! ❤️

Det er så typisk når man venter på den så kommer den aldri, men skal man noe, på ferie etc, ja da dukker den alltid opp 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstegangsprøvene skrev (6 minutter siden):

Venter spent på mensen. Den er nok tidligst her om en uke, men så mye kluss med hormonene etter uttak sist. Så det blir spennende å se når den dukker opp 😅

Åh så spennende ! Skulle du ha styrt syklus denne gangen ? 
Det er så typisk når en venter på en mens, ja da kommer den aldri... men drar man feks på ferie, ja da dukker den alltid opp 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (9 timer siden):

Åh så spennende ! Skulle du ha styrt syklus denne gangen ? 
Det er så typisk når en venter på en mens, ja da kommer den aldri... men drar man feks på ferie, ja da dukker den alltid opp 😅

Nei, det blir faktisk naturlig og fryseforsøk 🙂. Så heldig sånn sett, så lenge eggløsningen kommer på rett dag 😅. 5dagers så fikk høre at det bare var mandag som var "nei-dag" å få  positiv eggløsningstest på 😅. Så nå vil jeg i grunn bare at dagene skal gå fort og komme meg i gang med fryseforsøk 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (19 timer siden):

Hei dere! Dette blir helt sikkert et langt og krunglete innlegg, men jeg må lufte et lite «dilemma». 
Vi har til nå hatt 4 uttak, som har resultert i totalt 3 blasto på frys. Vi har fått tilbud om å bruke opp alle forsøk før vi begynner med innsett, da jeg har lav eggreserve for alderen (28). Første uttak var i medio Januar, så det har gått rimelig røft for seg. Nå har vi 1 uttak igjen; og får vi noe på frys da - så har vi brukt opp forsøkene i det offentlige, og vi skal da sette i gang med Innsett.

Jeg fikk nå valget om jeg ønsket en «siste» runde med uttak i Juni, eller om jeg ønsker å la kroppen få en pause å kjøre uttak i August. Fordelen med uttak nå ila. Juni er da at jeg kan bruke sommerferien på å hvile og lade opp til et (forhåpentligvis) innsett i naturlig syklus i August. Ulempen med uttak i Juni er at vi da ikke får duo-stim, da vi ikke rekker det før sommerferien til fertilitetsseksjonen. Vi får da heller ikke mulighet til å sette inn fersk - noe vi kanskje kan få i August. Fader, dette er så vanskelig. Personlig har jeg null problem med et nytt uttak i Juni, men jeg er redd for at psyken og kroppen ikke henger helt sammen for min del, for kroppen er nok litt mer sliten enn hodet.. Hva tenker dere? Tror dere at kroppen bør få hvile ut sommeren, eller ?

Jeg ventet ufrivillig 3 måneder mellom mine uttak og fikk 21 egg andre runde mot 1 egg ut første runde. Byttet medisin og gikk opp 137,5-150 mot 112,5 første runde, likevel vil jeg tro at det kom godt med at kroppen hadde hvilt mellom forsøkene. Nå må jeg vente på fryseforsøk også, og håper og tror at kroppen har godt av den hvilen før innsett, at det til og med er med på å gi oss økte sjangser. Når det er sagt, så hater jeg selv ventetiden. Taklet det veldig dårlig selv 😬 men ville kanskje gitt det en sjangse, å avvente og gi kroppen en god hvile. 🤷‍♀️

Jeg har aldri ventet mer enn nødvendig selv da 🙊. Det har bare blitt sånn til samboeren sin glede og min fortvilelse 🙈. Han tenker min helse først, men jeg tenker jo bare å bli gravid fortest mulig.🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (1 time siden):

Nei, det blir faktisk naturlig og fryseforsøk 🙂. Så heldig sånn sett, så lenge eggløsningen kommer på rett dag 😅. 5dagers så fikk høre at det bare var mandag som var "nei-dag" å få  positiv eggløsningstest på 😅. Så nå vil jeg i grunn bare at dagene skal gå fort og komme meg i gang med fryseforsøk 👌

Husker da jeg var der, så spent hver dag ! Hold oss oppdatert 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det noen som vet hvordan det ligger an med søskenforsøk på Rikshospitalet nå? Jeg skal ringe dem, altså, men har ikke klart å komme frem på telefon ennå. 

Vi har ei nydelig jente som ble til på Rikshospitalet etter to egguttak og elleve (!) innsett, altså en ganske lang og slitsom prosess. Omtrent samtidig som hun fyller et år i sommer og vi da avslutter amming slik at jeg evt kan begynne på hormoner, fyller jeg 38, så vi har vel ganske dårlig tid om vi skal få gjort et søskenforsøk i det offentlige. (Da vi var på 7 ukers ultralyd i denne runden sa de frem til fylte 39.) 

Vet det har vært mye frem og tilbake. Må vi begge ha ny henvisning fra lege? Er det lang ventetid? Noen andre som står i søskenforsøk nå? 

(Jeg vet det kan være provoserende å lese om sekundær-infertilitet for dere som ennå prøver på nummer én, jeg har jo vært der, og tro meg, jeg vet hvor heldige vi er som har vår lille! Men vi har likevel et sterkt ønske om søsken.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Patriotpaula skrev (På 19.5.2021 den 10.58):

Ja, absolutt (om AMH-svaret kan benyttes). Prøvene som tas på spiren blir analysert på st.olav også.

Da ringer de nok senere ja  Oppdater gjerne :) 

Nå har jeg fått snakket med de og etter litt tastetrykking på pc fikk de opp prøvesvarene fra hormonprøvene jeg tok for noen måneder siden. Så jeg slipper å ta nye prøver, takk og lov! Jeg spurte om det var lang ventetid for å sette i gang med forsøk nå, og det bekreftet hun at det ikke var. Det kan hende vi få starte opp allerede ved neste menstruasjon (i juni), evt blir det i august. Det spiller ikke sååå stor rolle når det blir egentlig, det viktigste er at vi nå er "inne i systemet" 😊 

Anonymkode: e9aae...173

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har jeg fått snakket med de og etter litt tastetrykking på pc fikk de opp prøvesvarene fra hormonprøvene jeg tok for noen måneder siden. Så jeg slipper å ta nye prøver, takk og lov! Jeg spurte om det var lang ventetid for å sette i gang med forsøk nå, og det bekreftet hun at det ikke var. Det kan hende vi få starte opp allerede ved neste menstruasjon (i juni), evt blir det i august. Det spiller ikke sååå stor rolle når det blir egentlig, det viktigste er at vi nå er "inne i systemet" 😊 

Anonymkode: e9aae...173

Hurra, det var GODE nyheter 🥳🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleandra skrev (2 timer siden):

Hei! Er det noen som vet hvordan det ligger an med søskenforsøk på Rikshospitalet nå? Jeg skal ringe dem, altså, men har ikke klart å komme frem på telefon ennå. 

Vi har ei nydelig jente som ble til på Rikshospitalet etter to egguttak og elleve (!) innsett, altså en ganske lang og slitsom prosess. Omtrent samtidig som hun fyller et år i sommer og vi da avslutter amming slik at jeg evt kan begynne på hormoner, fyller jeg 38, så vi har vel ganske dårlig tid om vi skal få gjort et søskenforsøk i det offentlige. (Da vi var på 7 ukers ultralyd i denne runden sa de frem til fylte 39.) 

Vet det har vært mye frem og tilbake. Må vi begge ha ny henvisning fra lege? Er det lang ventetid? Noen andre som står i søskenforsøk nå? 

(Jeg vet det kan være provoserende å lese om sekundær-infertilitet for dere som ennå prøver på nummer én, jeg har jo vært der, og tro meg, jeg vet hvor heldige vi er som har vår lille! Men vi har likevel et sterkt ønske om søsken.)

Hvilket nr bruker du når du ringte riksen for å avtale søskenforsøk? Direkte til sykepleiere på avdelingen? 

Anonymkode: f004b...ab9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det oppstart første ivf på meg i morgen. Skal starte med Menopur 112.5. Det er en lav dose da jeg har mange egg og økt fare for overstimulering :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (3 timer siden):

Da blir det oppstart første ivf på meg i morgen. Skal starte med Menopur 112.5. Det er en lav dose da jeg har mange egg og økt fare for overstimulering :)

Det jeg hadde første runde også 🙂 lykke til 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvilket nr bruker du når du ringte riksen for å avtale søskenforsøk? Direkte til sykepleiere på avdelingen? 

Anonymkode: f004b...ab9

Ringer det samme nummeret, men taster tastevalget for sekretær, ikke sykepleier. Har jo ringt med sykepleiere maaange ganger i løpet av første runde og vet at de har mer enn nok å gjøre, tenker at et praktisk spørsmål kan taes med kontoret. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (34 minutter siden):

Det jeg hadde første runde også 🙂 lykke til 🙌

Hvordan gikk det for deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dame1989 skrev (Akkurat nå):

Hvordan gikk det for deg? :)

Hadde også mange egg og de var redd for overstimulering. Fikk bare ett egg ut på den dosen, og det ble ikke rett befruktet, så det ble avbrutt. Fikk så bemfola på neste 150 og få nedjustert til 137,5 og fikk ut 21 egg og ble mildt overstimulert 😅. Ikke så lett å treffe med oss med mange egg. Små marginer og vi reagerer ulikt på lik medisin 😅🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (8 minutter siden):

Hadde også mange egg og de var redd for overstimulering. Fikk bare ett egg ut på den dosen, og det ble ikke rett befruktet, så det ble avbrutt. Fikk så bemfola på neste 150 og få nedjustert til 137,5 og fikk ut 21 egg og ble mildt overstimulert 😅. Ikke så lett å treffe med oss med mange egg. Små marginer og vi reagerer ulikt på lik medisin 😅🧐

Skjønner :) Justerte de ikke opp dosen med Menopur på første gyn kontroll? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (3 timer siden):

Jeg vil bre skyte inn at mitt beste stimulering var med en blanding av Bemfola og menopur. Menopur gir generelt bedre, men færre egg - passende for pco/s. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Neutral90 skrev (14 minutter siden):

Jeg vil bre skyte inn at mitt beste stimulering var med en blanding av Bemfola og menopur. Menopur gir generelt bedre, men færre egg - passende for pco/s. 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (13 timer siden):

Nei, det gjorde de ikke. Synes det var rart. Men hadde 4 eggposer som var store nok ved uthenting, så de ville vel ikke ødelegge for de 🤷‍♀️. Var bare egg i ett av dem 🧐

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleandra skrev (På 20.5.2021 den 12.16):

Hei ☺️ fikk sendt henvisning idag til riksen (søskenforsøk) var endel greier som måtte sendes med... Div blodprøver, sædanalyse, hormonprøve, politiattest, egenerklæring, henvisningsskjema.. Så var endel styr 😅 håper alt kom med 😆

snakket med en sykepleier på riksen des. 2020 om hvordan vi skulle gå frem.. Hun sa jeg bare måtte få ny henvisning fra legen min og politiattest.. Så gjorde det da.. Men fikk jo avslag da alt annet manglet. Hun ga veldig dårlig info.. Så måtte jo på nytt til legen å få fiksa alt dette. 

Hvis du søker på riksen sin hjemmeside så står det der alt du trenger ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det så vi bestemte oss for å prøve det siste uttaket allerede før ferien (Medio Juni), så håper vi på å få en eller flere blastoer på frys ❄️

De ringte meg nettopp fra Sykehuset, nå har de endret behandlingsplan totalt. På de to siste forsøkene har jeg gått på Bemfola 300iu, og cetrotide. Nå skal jeg ha Menopur 300iu og Fyremedel(?).. kjenner jeg er rimelig skeptisk på Menopur, har hørt at man kan få ut mindre egg av Menopur enn Bemfola/Gonal-F som er rene FSH preparater. Har noen erfaring med høy dose Menopur vs Bemfola/Gonal-F?? 
Har jo ganske lav AMH og lite antrale follikler, så synes det er litt snodig.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...