Molly_ Skrevet 16. mai 2021 #1141 Del Skrevet 16. mai 2021 Billiegirl skrev (11 timer siden): Hei ! Er på rugedag 13 i dag, testdag i morgen men jeg tok en test i dag fordi jeg rett og slett ikke orker å sitte å gråte under 17.mai frokosten i morgen og under middagen hos svigers i morgen. Den var negativ, tviler på den blir noe annerledes i morgen men jeg tar så klart testen. Det er så nitrist med de negative testene.. 😭 Savner at forumet har mulighet for å hjerte et innlegg istede for å bare like. Føler med deg, håper du får noe fint ut av 17.mai likevel ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 16. mai 2021 #1142 Del Skrevet 16. mai 2021 Molly_ skrev (29 minutter siden): Savner at forumet har mulighet for å hjerte et innlegg istede for å bare like. Føler med deg, håper du får noe fint ut av 17.mai likevel ❤️ Det gjør jeg nok, syns det går litt bedre allerede. Det er så mange fine folk her inne i forumet syns jeg , tusen ❤️for støtte. Tenker dagen i morgen skal bli fin, også kommer det heldigvis nye egg og uttak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 17. mai 2021 #1143 Del Skrevet 17. mai 2021 Billiegirl skrev (13 timer siden): Det gjør jeg nok, syns det går litt bedre allerede. Det er så mange fine folk her inne i forumet syns jeg , tusen ❤️for støtte. Tenker dagen i morgen skal bli fin, også kommer det heldigvis nye egg og uttak. ❤️ Jeg skal kose meg med champagne i dag. 🥂Vi fikk Innset i april, men har på frys så blir innsett i juni. Så jeg skal nyte det jeg ikke kunne gjort om jeg hadde vært ruger 😅🙊. Så kommer det en dag der graviditet eller amming, og da nyter man vel baby i stedet 😅👶. Det er en tid for alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 17. mai 2021 #1144 Del Skrevet 17. mai 2021 Førstegangsprøvene skrev (1 time siden): ❤️ Jeg skal kose meg med champagne i dag. 🥂Vi fikk Innset i april, men har på frys så blir innsett i juni. Så jeg skal nyte det jeg ikke kunne gjort om jeg hadde vært ruger 😅🙊. Så kommer det en dag der graviditet eller amming, og da nyter man vel baby i stedet 😅👶. Det er en tid for alt. Vel fortjent ! Bare å nyte ! ❤️ Og gratulerer så mye med dagen ! 🇳🇴🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1145 Del Skrevet 17. mai 2021 Melder meg på igjen på forum jeg. Har satt inn fryst blastocyst fredag som var nå. Min seneste historikk er full frys ved første uttak i desember, innsett i januar, ble gravid, mistet i uke 8 (SA), nå nytt innsett. Klinikken er stengt i juli så blir vel ikke noe mer før til høsten om denne ikke går. Får dagene til å gå mye fortere nå enn sist, mye som skjer i livet mitt ellers. Heldigvis. Sist ble det altfor langsomme dager, og når det til slutt endte i SA... Det var kjipt. Spent på hvordan jeg takler svaret av dette innsettet, evnt. om jeg blir mer redd for SA pga. sist gang om det blir positiv test. Er det forresten noen tips til ting jeg bør huske i denne venteperioden? Drikker selvsagt ikke alkohol, begrenser også kaffe og lettbrus til det minimale. Tar også multivitaminer. Kjekt å lese om dere andres ivf prosesser så ja Blir med Anonymkode: f6c4a...e07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1146 Del Skrevet 17. mai 2021 Molly_ skrev (23 timer siden): Kveldens eggeløsningstest. Clearblue digital med blinkende smilefjes. Noen som vil driste seg på en real gjetning på når jeg får positiv test? Har aldri tatt ut strimmelen før men antar de funker som andre tester gjør? 😅 Hos meg ville nok mest sannsynlig testen blitt positiv om ca 4 dager. Anonymkode: 3715e...f6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 18. mai 2021 #1147 Del Skrevet 18. mai 2021 Fasiten ble positivt eggeløsningstest i dag. Og på mandag settes den ene blastoen jeg har på frys 🥳 Krysser alt jeg har for at det overlever opptining og alt etter det 🤞 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 18. mai 2021 #1148 Del Skrevet 18. mai 2021 Molly_ skrev (2 timer siden): Fasiten ble positivt eggeløsningstest i dag. Og på mandag settes den ene blastoen jeg har på frys 🥳 Krysser alt jeg har for at det overlever opptining og alt etter det 🤞 Så bra! 🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 18. mai 2021 #1149 Del Skrevet 18. mai 2021 Førstegangsprøvene skrev (4 minutter siden): Så bra! 🥳 Var vel du som lurte litt på innsett av frys. I Porsgrunn er det kun mandag som er helt feil dag å få eggeløsning på, mens får man det på tirsdag vurderer de å sette inn selvom mandagen etter er 6 dager(blasto er jo 5 dagers egg så settes da inn en dag senere). Så kommer vel litt ann på hvor du tilhører ang hvilke dager som man ikke kan få eggeløsning på 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 18. mai 2021 #1150 Del Skrevet 18. mai 2021 Molly_ skrev (35 minutter siden): Var vel du som lurte litt på innsett av frys. I Porsgrunn er det kun mandag som er helt feil dag å få eggeløsning på, mens får man det på tirsdag vurderer de å sette inn selvom mandagen etter er 6 dager(blasto er jo 5 dagers egg så settes da inn en dag senere). Så kommer vel litt ann på hvor du tilhører ang hvilke dager som man ikke kan få eggeløsning på 😅 Så flott. Hører til i Porsgrunn jeg også 🙂. Blir spennede å se hva som skjer med meg og min syklus. Helt på tur. Har ikke funnet El denne måneden, var ganske nære, men så ble den negativ igjen. Så burde vel vært for ca en uke siden, men så spottet jeg litt på søndag, så tenkte at da kom mensen, eller var det eggløsning som kom da? 😬🤔🙃 Ingen mensen som kom i allefall. Blir spennende å se når den kommer, for å si det sånn 😅🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 18. mai 2021 #1151 Del Skrevet 18. mai 2021 Førstegangsprøvene skrev (17 minutter siden): Så flott. Hører til i Porsgrunn jeg også 🙂. Blir spennede å se hva som skjer med meg og min syklus. Helt på tur. Har ikke funnet El denne måneden, var ganske nære, men så ble den negativ igjen. Så burde vel vært for ca en uke siden, men så spottet jeg litt på søndag, så tenkte at da kom mensen, eller var det eggløsning som kom da? 😬🤔🙃 Ingen mensen som kom i allefall. Blir spennende å se når den kommer, for å si det sånn 😅🙈 Kroppene blir jo litt skakkjørt av alle hormonene, så ikke så rart ikke alt kommer til vanlig tidspunkt 🙈 Jeg er heldig å har ganske fast syklus, med eggløsning hver måned, kan ikke tenke meg hvor frustrerende det er å ha lange sykluser oppi alt dette 😅Mensen kommer nok når du minst forventer det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 18. mai 2021 #1152 Del Skrevet 18. mai 2021 Molly_ skrev (17 minutter siden): Kroppene blir jo litt skakkjørt av alle hormonene, så ikke så rart ikke alt kommer til vanlig tidspunkt 🙈 Jeg er heldig å har ganske fast syklus, med eggløsning hver måned, kan ikke tenke meg hvor frustrerende det er å ha lange sykluser oppi alt dette 😅Mensen kommer nok når du minst forventer det! Når du vil den skal komme, så kommer den ikke. Og når du ikke vil den skal komme så har den kommet på tiden og før tiden hver gang 😅🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 18. mai 2021 #1153 Del Skrevet 18. mai 2021 Førstegangsprøvene skrev (15 minutter siden): Når du vil den skal komme, så kommer den ikke. Og når du ikke vil den skal komme så har den kommet på tiden og før tiden hver gang 😅🙊 Jeg er ganske spot on i syklusen min, pluss minus en dag eller to. Unntatt ved første forsøk, 5 dager forsinket 🙈 Sikkert så stresset at kroppen bare nektet å slippe det 😂 Nå gikk det heldigvis i mitt favør at eggeløsning var en dag forsinket 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #1154 Del Skrevet 18. mai 2021 Er det noen her som har fått ett barn med ivf? Og som ønsker søsken? Hvor henvender man seg for søskenforsøk? Jeg hører til riksen og lurer på om det er nummer direkte til sykepleiere man skal bruke? Eller hvem kontakter man egentlig? Anonymkode: f004b...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 18. mai 2021 #1155 Del Skrevet 18. mai 2021 Molly_ skrev (1 time siden): Jeg er ganske spot on i syklusen min, pluss minus en dag eller to. Unntatt ved første forsøk, 5 dager forsinket 🙈 Sikkert så stresset at kroppen bare nektet å slippe det 😂 Nå gikk det heldigvis i mitt favør at eggeløsning var en dag forsinket 😁 Godt det kan være den veien også 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1156 Del Skrevet 19. mai 2021 Hei igjen! Jeg skrev en tråd lenger opp her om henvisning til St. Olavs etter utredning hos Spiren. Takk for svar! 😊🙏 I går kom det brev fra St. Olavs i posten. Før det blir satt opp time ønsker de at jeg tar hormonprøver på syklusdag 2-4. Forventet mens er på fredag, noe som vil si at jeg ikke får tatt prøvene før ved neste menstruasjon i juni fordi syklusdag 2-4 havner på langhelg denne gangen (og stengt legekontor). Skikkelig surt, og krysser virkelig alt jeg har for at mensen kan komme i morgen eller lørdag i stedet slik at jeg får tatt prøvene🤞 Men, det er ikke lenge siden jeg tok hormonprøver hos min faste gynekolog på hjemstedet mitt (begynnelsen av mars) og jeg synes det er rart at disse prøvene ikke har blitt videresendt fra Spiren til St. Olavs ved henvisningen. Svaret fra gynekologen på hjemstedet mitt viser at jeg har tatt prøver for både P-TPO, P-TSH, P-FSH, P-LH, S-PROLAKTIN, P-SHBG, P-TESTOSTERON, P-ØSTRADIOL, S-ANDROGEN. Alle verdier er normale. I blodprøverekvisisjonen fra St. Olavs ber de om at jeg tar prøver av TSH, FSH, LH, Prolaktin, Østradiol, SHBG. I tillegg ønsker de S-AMH. Prøver på AMH er allerede tatt etter rekvisisjon fra Spiren og viste normale verdier. Spørsmålet mitt blir derfor: bør ikke St. Olavs kunne bruke prøvesvarene som allerede foreligger? Er det forskjell på S-AMH og AMH? Skal selvfølgelig ta blodprøvene nå dersom jeg rekker det, men hvis syklusdag 2-4 havner i langhelgen så har jeg lyst til å høre med St. Olavs om de kan bruke prøvesvarene som allerede foreligger. I følge Spiren er jeg jo ferdig utredet.. Håper noen kan svare! 😊💕 Anonymkode: e9aae...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 19. mai 2021 #1157 Del Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hei igjen! Jeg skrev en tråd lenger opp her om henvisning til St. Olavs etter utredning hos Spiren. Takk for svar! 😊🙏 I går kom det brev fra St. Olavs i posten. Før det blir satt opp time ønsker de at jeg tar hormonprøver på syklusdag 2-4. Forventet mens er på fredag, noe som vil si at jeg ikke får tatt prøvene før ved neste menstruasjon i juni fordi syklusdag 2-4 havner på langhelg denne gangen (og stengt legekontor). Skikkelig surt, og krysser virkelig alt jeg har for at mensen kan komme i morgen eller lørdag i stedet slik at jeg får tatt prøvene🤞 Men, det er ikke lenge siden jeg tok hormonprøver hos min faste gynekolog på hjemstedet mitt (begynnelsen av mars) og jeg synes det er rart at disse prøvene ikke har blitt videresendt fra Spiren til St. Olavs ved henvisningen. Svaret fra gynekologen på hjemstedet mitt viser at jeg har tatt prøver for både P-TPO, P-TSH, P-FSH, P-LH, S-PROLAKTIN, P-SHBG, P-TESTOSTERON, P-ØSTRADIOL, S-ANDROGEN. Alle verdier er normale. I blodprøverekvisisjonen fra St. Olavs ber de om at jeg tar prøver av TSH, FSH, LH, Prolaktin, Østradiol, SHBG. I tillegg ønsker de S-AMH. Prøver på AMH er allerede tatt etter rekvisisjon fra Spiren og viste normale verdier. Spørsmålet mitt blir derfor: bør ikke St. Olavs kunne bruke prøvesvarene som allerede foreligger? Er det forskjell på S-AMH og AMH? Skal selvfølgelig ta blodprøvene nå dersom jeg rekker det, men hvis syklusdag 2-4 havner i langhelgen så har jeg lyst til å høre med St. Olavs om de kan bruke prøvesvarene som allerede foreligger. I følge Spiren er jeg jo ferdig utredet.. Håper noen kan svare! 😊💕 Anonymkode: e9aae...173 Hørtes veldig rart ut, de må noe kunne se svarene på de prøvene som allerede er tatt. S-AMH betyr bare at prøven blir analysert i serum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1158 Del Skrevet 19. mai 2021 Patriotpaula skrev (12 minutter siden): Hørtes veldig rart ut, de må noe kunne se svarene på de prøvene som allerede er tatt. S-AMH betyr bare at prøven blir analysert i serum Takk for svar!🙏 Ja, jeg synes også dette er litt rart.. Prøvene er jo allerede tatt, og selv om de ikke er analysert hos St. Olavs (bortsett fra AMH) så bør de jo kunne benyttes fordi. Men da er det altså ikke vesentlig forskjell på AMH og S-AMH, og du mener prøvesvaret på AMH bør kunne benyttes? Har forresten lagt igjen beskjed om at de skal ringe meg fra St. Olavs slik at jeg får forklart ståa, fikk beskjed om at de ringer innen 15.30 i dag 🤞 Anonymkode: e9aae...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 19. mai 2021 #1159 Del Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Takk for svar!🙏 Ja, jeg synes også dette er litt rart.. Prøvene er jo allerede tatt, og selv om de ikke er analysert hos St. Olavs (bortsett fra AMH) så bør de jo kunne benyttes fordi. Men da er det altså ikke vesentlig forskjell på AMH og S-AMH, og du mener prøvesvaret på AMH bør kunne benyttes? Har forresten lagt igjen beskjed om at de skal ringe meg fra St. Olavs slik at jeg får forklart ståa, fikk beskjed om at de ringer innen 15.30 i dag 🤞 Anonymkode: e9aae...173 Ja, absolutt (om AMH-svaret kan benyttes). Prøvene som tas på spiren blir analysert på st.olav også. Da ringer de nok senere ja Oppdater gjerne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 19. mai 2021 #1160 Del Skrevet 19. mai 2021 Hei ! Tårene er tørket bort for denne gang 😅 Får nytt fryseforsøk nå, begynner på progynova 10 mg i morgen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå