Gå til innhold

7 av 10 enige i koronatiltakene

XaoS

Anbefalte innlegg

Guile skrev (2 minutter siden):

De burde bare ha gjort det bedre, skjønner du vel. Vi også. Vi bør lette på tiltakene våre, ha bedre balanse og ikke bli så mye smittet med korona, så går dette fint. 

Sverige burde gjort ting bedre de også, absolutt.

Vi bør ha bedre balanse mellom tiltak og konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PetterKanin skrev (1 time siden):

Nei, det er ingen dum ide. Det er balansegangen som er alt for dårlig i Norge. Dette er jo ikke noe nytt at jeg mener, så undrer litt på hvor du vil med dette?

Hvor jeg vil? Jeg vil ha svar på spørsmålene jeg stiller, basert på påstandene dine 😂😂 Du sier at Sverige burde ha gjort det på en annen måte - beskyttet sykehjemspasientene. Jeg spør hvordan. Du svarer testing. Jeg svarer at det er nyttesløst fordi smitten allerede ville ha vært på sykehjemmet om testing var eneste tiltak. Så jeg spør for 3 gang? 4 gang? Hvordan forhindre at de ansatte smitter? Du sier at det vet du ikke. Neivel..så slutt å kritiser landet du bor i, som faktisk GJØR NOE..for du har tydeligvis ingen annen agenda enn kun å kritisere - for å kritisere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (1 time siden):

Sverige burde gjort ting bedre de også, absolutt.

Vi bør ha bedre balanse mellom tiltak og konsekvenser.

Igjen, hvordan? HVORDAN skal balansen være??

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (4 minutter siden):

Hvor jeg vil? Jeg vil ha svar på spørsmålene jeg stiller, basert på påstandene dine 😂😂 Du sier at Sverige burde ha gjort det på en annen måte - beskyttet sykehjemspasientene. Jeg spør hvordan. Du svarer testing. Jeg svarer at det er nyttesløst fordi smitten allerede ville ha vært på sykehjemmet om testing var eneste tiltak. Så jeg spør for 3 gang? 4 gang? Hvordan forhindre at de ansatte smitter? Du sier at det vet du ikke. Neivel..så slutt å kritiser landet du bor i, som faktisk GJØR NOE..for du har tydeligvis ingen annen agenda enn kun å kritisere - for å kritisere. 

Hvor?

Det jeg gjorde var å opplyse en bruker om hva som førte til en større spredning i Sverige i utgangspunktet. 

Endret av PetterKanin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guile skrev (1 time siden):

De burde bare ha gjort det bedre, skjønner du vel. Vi også. Vi bør lette på tiltakene våre, ha bedre balanse og ikke bli så mye smittet med korona, så går dette fint. 

:fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 minutt siden):

Igjen, hvordan? HVORDAN skal balansen være??

Jeg har besvart dette både i denne tråden og kommer du til å ta vaksinetråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capt. Obvious skrev (1 time siden):

Flesteparten er nok enig i tiltakene ja, men jeg jeg skulle gjerne ha sett mye mer nyanserte tall på hvilke tiltak folk er enige i og hvilke de eventuelt er uenige i. 

Dessuten er det nok ikke vanskelig å være enig i tiltak i den første tiden som vi nå har sett, men dette vil sannsynligvis vare i flere år til. Da vil nok oppslutningen om tiltakene etterhvert synke. 

Etterhvert som risikogruppene og helsepersonell er vaksinert vil mye bli myket opp innad i landet tipper jeg. Da vil helsevesenet mest sanns være rustet til å ta i mot de yngre covid pasientene som trenger respiratorbehandling. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (23 timer siden):

Utsatte operasjoner på grunn av fulle sykehus, ikke på grunn av tiltak som her.

Sverige skulle i likhet med Norge gjort mer for å finne en middelvei. Men Sverigen hovedproblem er at viruset slapp inn i eldreomsorgen slik det gjorde. 

Poenget mitt er at Holden-utvalget ikke gjorde en god nok jobb, og det finnes de med formell kompetanse som er enig i det. Vi ville sannsynligvis  begrenset de sosioøkonomiske skadene med bedre håndtering.

PetterKanin skrev (22 timer siden):

Spredningen i Sverige kom i stor grad fra eldreomsorgen. 

Det at vi har så høy ledighet og så mange konkurstruede bedrifter taler for seg.

PetterKanin skrev (5 minutter siden):

Hvor?

Det jeg gjorde var å opplyse en bruker om hva som førte til en større spredning i Sverige i utgangspunktet. 

Her?
Men, hva mener du egentlig med at grunnen til den store spredningen i Sverige er fordi smitten slapp inn i eldreomsorgen? 

PetterKanin skrev (3 minutter siden):

Jeg har besvart dette både i denne tråden og kommer du til å ta vaksinetråden.

Ok..du kan nesten ikke forvente at folk skal forfølge deg i alle trådene for å finne ut hva du egentlig mener når du kommer med en påstand i en gitt tråd..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turid truseløs skrev (3 minutter siden):

Etterhvert som risikogruppene og helsepersonell er vaksinert vil mye bli myket opp innad i landet tipper jeg. Da vil helsevesenet mest sanns være rustet til å ta i mot de yngre covid pasientene som trenger respiratorbehandling. 

Så vidt jeg har forstått kommer ikke det til å skje, det har jo blitt skrevet at tiltakene må vare minst til flesteparten er vaksinert og det er flokkimmunitet. Det er flere år til det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (3 minutter siden):

Her?
Men, hva mener du egentlig med at grunnen til den store spredningen i Sverige er fordi smitten slapp inn i eldreomsorgen? 

Ok..du kan nesten ikke forvente at folk skal forfølge deg i alle trådene for å finne ut hva du egentlig mener når du kommer med en påstand i en gitt tråd..

Ingen av disse innleggene viser at jeg har skrevet at Sverige burde gjort det på en annen måte mtp eldreomsorgen. Det var kun en  opplysning om årsak.

Jeg spør igjen: hvor?

Endret av PetterKanin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (2 minutter siden):

Så vidt jeg har forstått kommer ikke det til å skje, det har jo blitt skrevet at tiltakene må vare minst til flesteparten er vaksinert og det er flokkimmunitet. Det er flere år til det. 

Noen tiltak vil vedvare, langt i fra alle. Etterhvert som 2 mill er vaksinert og flere har gjennomgått sykdom er det flere som er fritatt både sykdom og karantene

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turid truseløs skrev (Akkurat nå):

Noen tiltak vil vedvare, langt i fra alle. Etterhvert som 2 mill er vaksinert og flere har gjennomgått sykdom er det flere som er fritatt både sykdom og karantene

Nei, ikke i tråd med det som har blitt sagt/skrevet. Selv om man har vært smittet og/eller vaksinert, så kan man fortsatt spre smitte videre , derfor blir samfunnet stengt i flere år til. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (7 minutter siden):

Nei, ikke i tråd med det som har blitt sagt/skrevet. Selv om man har vært smittet og/eller vaksinert, så kan man fortsatt spre smitte videre , derfor blir samfunnet stengt i flere år til. 

Det vet man ikke. En antar at vaksinering vil hindre smitte, men det er ikke dokumentert enda. Det er dermed ikke sagt at vaksinerte smitter videre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turid truseløs skrev (18 minutter siden):

Det vet man ikke. En antar at vaksinering vil hindre smitte, men det er ikke dokumentert enda. Det er dermed ikke sagt at vaksinerte smitter videre. 

Det er i allefall et vesentlig poeng at vaksinen vil hindre at folk blir alvorlig syke (jfr intensivavdeling). Er mange nok vaksinert vil vi ha kapasitet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turid truseløs skrev (35 minutter siden):

Og siden man ikke vet vil myndighetene være helt sikre, så man kan ikke regne med lettelser i tiltak før om et par år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (7 minutter siden):

Og siden man ikke vet vil myndighetene være helt sikre, så man kan ikke regne med lettelser i tiltak før om et par år. 

Det er sant, man vet ingenting om hvordan dette vil bli, det blir bare spekuleringer. Men det er lettere for egen psyke og være positiv og optimistisk til at dette vil ble lettere med vaksineringen enn å tenke at dette er permanent. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Turid truseløs skrev (Akkurat nå):

Det er sant, man vet ingenting om hvordan dette vil bli, det blir bare spekuleringer. Men det er lettere for egen psyke og være positiv og optimistisk til at dette vil ble lettere med vaksineringen enn å tenke at dette er permanent. 

Tja. Jeg foretrekker å være realistisk i stedet for å tenke at verden blir noenlunde slik den var i 2019. For det blir den ikke, og det er faktisk bedre å forberede seg på tøffe tider og innse at menneskeheten har gått inn i den siste fasen nå. Der det blir kriger og den sterkestes rett som gjelder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (5 minutter siden):

Tja. Jeg foretrekker å være realistisk i stedet for å tenke at verden blir noenlunde slik den var i 2019. For det blir den ikke, og det er faktisk bedre å forberede seg på tøffe tider og innse at menneskeheten har gått inn i den siste fasen nå. Der det blir kriger og den sterkestes rett som gjelder. 

Ok, vi er der ja.... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turid truseløs skrev (1 minutt siden):

Ok, vi er der ja.... 

Ja, for å sette det litt på spissen så kan det bli slik. Det er bare et tynt lag av sivilisasjon som hindrer mennesker å bokstavelig talt gå i strupen på hverandre for å kjempe for ressurser for seg og sine. Det er denne sivilisasjonen som nå er i fare. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (1 time siden):

eller til sommeren ifølge Bent Høie.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...