Gå til innhold

Ny sesong MasterChef Australia.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Roadrunner skrev (35 minutter siden):

og tror de får god hjelp av at sesongen er en "all star"-sesong

Det var nok lurt å starte med en "all star" sesong når dommerne var nye ja. Da henger fansen med pga. de "gamle kjente" som dukker opp blant deltakerne og rekker å bli kjent med de nye dommerne. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg digger Reece. Likte ham ikke like godt i originalsesongen, men den utrolige utviklingen han har hatt mellom de to sesongene er helt fenomenal! Fra å være en forferdelig usikker gutt som var sin egen største fiende, til en mann som er så uendelig mye mer sikker på seg selv og sine valg, og som er enormt støttende for andre. 

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet (endret)
Cata skrev (18 timer siden):

Jeg er krysning av dere to over :ler: . Nå heier jeg først og fremst på Reynold, dels fordi han er fantastisk dyktig i det han gjør og dels fordi jeg liker personligheten. Reece har jeg aldri klart å like, sånn egentlig, men han har tatt seg veldig opp utover i sesongen. 

Har litt dårlig samvittighet overfor Callum for jeg ser jo han også er skikkelig flink - og det er Laura og Emilia også. 

#heiervisstpåallesammennårdetkommertilstykket

Glad Poh måtte gå i går da. Jeg liker henne for så vidt og ikke tvil om at hun også er superdyktig, men hun har rotet det til for seg selv såpass mange ganger at det var riktig at hun måtte ut nå. I går lurte jeg rett og slett på om hun er litt "dum" siden hun ville prøve den smørsausen igjen :fnise: . 

Jeg sliter med Reece. Jeg skjønner at han er flink, men ...

Laura og Emilie er også veldig dyktige - de legger jo virkelig hele sjelen sin i dette. Men de mangler *et eller annet* akkurat som Reece for mitt vedkommende.

For meg er det Callums dyktighet og ikke minst utvikling - mister classic har virkelig gått i eksperimentell retning. Kanskje det er derfor jeg liker Callum og Reynold best - det er rett og slett det at de tørr å gjøre noe spenstig.

Og følelser? Herre min hatt, jeg har stort sett sittet helt oppløst både av rettene deres og når de går ut. Jeg likte Khan utrolig godt i den første sesongen hans, men visste også at svakheten var at han er best på asiatisk mat og ikke så veldig god på konsepter og "fine dining" - det er viktig i Masterchef, men ikke i den virkelige verden.

Jeg sitter jo også igjen med at jeg skulle gjerne smakt maten til både Poh, Khan, Tessa, og alle de gjenværende.

Endret av Blondie65
AnonymBruker
Skrevet

Som i alle andre program, merker man godt at koronaen kom midt i sesongen. Vekk med lagutfordringer og serveringer. Litt mye av det samme, mysterieboks, imunitet og utslagskonkurranse. Og veldig ofte "lag hva du vil"-konkurranser, de få temaene de har har jo vært veldig åpne også.

Men jeg koser meg fremdeles jeg. Heier fortsatt på Reynold.

Men er det noen som tror på at hver eneste deltager i hvert eneste program blir ferdige i siste sekund? Regner med at det ofte er effektiv klipping for å gjøre det spennende.  Og utrolig mye de får gjort det siste minuttet.....

Anonymkode: 946f3...ec2

Skrevet

Jeg er fornøyd med vinneren. Syns det har vært en fin sesong. Har ikke savnet de gamle dommerne, syns de mye har vært flinke.

Synd trofeet ser så ripete ut...

Skrevet

Hmpf, det var da ikke sånn det skulle ende. Men for all del, vinneren fortjente det. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Av de to som var i finalen var det helt klart den beste som vant.

Men ... dumt at Reynold rotet det til for seg selv. 

Skrevet
Blondie65 skrev (12 minutter siden):

Men ... dumt at Reynold rotet det til for seg selv. 

Absolutt. Jeg trodde han hadde finalen i boks da oppgaven ble presentert, for det var jo en skikkelig "Reynold oppgave". Men den gang ei. Mulig han trodde det litt for mye selv også for det er jo sånne ting han vanligvis er fantastisk til å lage.

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg synes hun fortjente å vinne. Veldig flink og har hatt en utrolig utvikling gjennom sesongen. Jeg heiet ikke på henne i begynnelsen, men hun imponerte meg etter hvert. 

Synes også det var fint at både andre og tredje plass også fikk premie :)

AnonymBruker
Skrevet

Ferdig med finalen nå. Av de to i finalen var det helt greit at hun vant. Men min favoritt var hele veien Reynold, så ble faktisk ganske skuffet da har gikk ut, spesielt på en oppgave som var midt i blinken for han. Men så kom jeg på at jeg er en mann i starten av 40-årene som ser på en australsk matkonkurranse og fant ut at det var ingen grunn å surmule av den grunn...

Noen som vet om de er i  gang med ny sesong i Australia? Norge er vel vanligvis ca ett år bak i sendetid. Alltid farlig å google slikt, for plutselig kommer det opp hvem som vant (been there, done that....)

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ferdig med finalen nå. Av de to i finalen var det helt greit at hun vant. Men min favoritt var hele veien Reynold, så ble faktisk ganske skuffet da har gikk ut, spesielt på en oppgave som var midt i blinken for han. Men så kom jeg på at jeg er en mann i starten av 40-årene som ser på en australsk matkonkurranse og fant ut at det var ingen grunn å surmule av den grunn...

Noen som vet om de er i  gang med ny sesong i Australia? Norge er vel vanligvis ca ett år bak i sendetid. Alltid farlig å google slikt, for plutselig kommer det opp hvem som vant (been there, done that....)

De er i gang med ny ser det ut som. Man kan trygt google for det ser ikke ut som de har kommet særlig langt. 

Skrevet

Fortjent vinner..

Desserten hun lagde i finalen så himmelsk god ut..

Skrevet

Det er flere grunner til at jeg likte utfallet på finalen. For det første, jeg syntes det var fortjent. Hen gjorde en solid jobb gjennom sesongen. For det andre, jeg så det ikke komme (før jeg leste det på Wiki, vel og merke). Gøy! 

Skrevet

Flott program,  selv om det tok litt tid å venne seg til nye dommere..

Men, er det noen av deltakerne som har blitt kjente etter deltagelse på programmet..?

Noen av de må nok ha blitt suksessfulle siden de har vært kjempeflinke 

Skrevet
TheCatLady skrev (På 3.4.2021 den 0.49):

Jeg synes hun fortjente å vinne. Veldig flink og har hatt en utrolig utvikling gjennom sesongen. Jeg heiet ikke på henne i begynnelsen, men hun imponerte meg etter hvert. 

Synes også det var fint at både andre og tredje plass også fikk premie :)

Det får de hver sesong,  både andre og tredje får en liten pengesum som i år, virker som det er fast 

• Liker 1
Skrevet
lsklars skrev (1 time siden):

Men, er det noen av deltakerne som har blitt kjente etter deltagelse på programmet..?

Enig, tok litt tid å venne seg til dommerne! 

Vil tro at flere av dem er relativt kjente i Australia. Flere av dem har mange følgere på Insta i hvert fall og har prosjekter de driver på med. 

• Liker 1
Skrevet

Men han Ben som ble kasta ut, noen som vet åssen det gikk med den saken..

Skrevet
lsklars skrev (2 timer siden):

Mener du denne sesongen eller generelt? Det er jo mange av dem som har startet egen virksomhet etter å ha deltatt og slik jeg har forstått det er både Poh og Reynold litt "Australske matkjendiser" etter sin deltakelse i tidligere sesonger. Andy Allen har vel også gjort det godt før han ble dommer i 2020 sesongen. 

• Liker 1
Skrevet
lsklars skrev (4 minutter siden):

Men han Ben som ble kasta ut, noen som vet åssen det gikk med den saken..

Googlet litt etter finalen siden han opprinnelig var en av mine favoritter og tror han skal i retten en eller annen gang i løpet av sommeren. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo faktisk den nye sesongen av MasterChef Australia rett rundt hjørnet, denne sesongen som er vist nå så jeg jo i 2020 🤪

Anonymkode: ce547...ed9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...