Gå til innhold

Ny sesong MasterChef Australia.


Lady Lovelylocks

Anbefalte innlegg

Gjest TheCatLady
Blondie65 skrev (2 minutter siden):

Det er ikke alltid de smaker på alle rettene i den australske heller.

Jeg likte den norske i forrige sesong fordi det der var svært mange gode deltakere og flinke dommere. 

Men jeg er stor fan av den australske. Den har jeg fulgt med på i mange sesonger.

Hm, ok. Jeg har ikke lagt merke til at de ikke gjør det. Synes de har gjort det hver gang jeg, men mulig jeg ikke har fått med meg alt. 

Cata skrev (5 minutter siden):

Jeg ser kun på den. Egentlig er jeg ikke så veldig opptatt av mat utover det at jeg nødvendigvis må spise, men jeg kom ved en tilfeldighet til å se en episode av sesong 9 og syntes det var så hyggelig at jeg har hengt med videre. Som du sier så er stemningen så god der og deltakerne ser ut som de blir gode venner i tillegg til at de er harde konkurrenter. Det er så morsomt å se når de hjelper hverandre i en knipe. Likte også de opprinnelige dommerne veldig godt ettersom de klarte å balansere ut berettiget kritikk med oppmuntring og ros når det er på sin plass. Synes de nye dommerne har klart å følge den stilen ganske godt selv om de er litt mer "kompiser" med deltakerne enn det de opprinnelige var. 

Ok, jeg er ganske opptatt av mat, men ikke på et sånt nivå :)

Det er den gode stemningen og engasjementet som gjør at jeg liker serien godt. Jeg synes ikke de har det i den norske på samme måte, selv om jeg likte den forrige sesongen av den norske ganske godt. 

Ja, jeg liker egentlig de nye dommerne ganske godt. Det er ikke sånn at jeg har savnet de gamle egentlig. Noe jeg trodde at jeg kom til å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TheCatLady skrev (5 minutter siden):

Ok, jeg er ganske opptatt av mat, men ikke på et sånt nivå :)

Masterchef har riktignok lært meg å lage iskrem selv. :ler: Ble så fascinert av all isen til Ben U i sesong...øh...9 eller 10 så jeg måtte prøve. Dermed kom det iskremmaskin i hus gitt. Og det er en av de få kjøkkentingene som ikke bare står og støver ned. Jeg lager det ikke superofte, men morsomt å variere med smaker og tilsetninger når jeg først gjør det. 

Jeg er forøvrig enig i det med dommerne. Trodde det kom til å bli nedtur når Gary, Matt og George forsvant men overgangen har gått forbausende greit. De nye klarer å holde samme gode stemningen selv om de gjør det på sin måte (og det skulle bare mangle).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Cata skrev (2 timer siden):

Jeg er forøvrig enig i det med dommerne. Trodde det kom til å bli nedtur når Gary, Matt og George forsvant men overgangen har gått forbausende greit. De nye klarer å holde samme gode stemningen selv om de gjør det på sin måte (og det skulle bare mangle).

Dette er ENESTE måten. Det verste som finnes er når noen prøver å kopiere en annens stil - f.eks. se for deg at en eller annen prøvde å dra Georges morsomheter. 

Jeg er også positivt overrasket, selv om jeg nok liker Jock best og hu dama minst av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (2 timer siden):

Dette er ENESTE måten

Så sant. En dårlig kopi ville vært katastrofe for serien, tror jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har binget mye av den nye sesongen i dag, og jeg liker den veldig godt! Det er høyt nivå på deltakerne, god stemning og de nye dommerne er tipp topp. Jeg tåler dessverre ikke Poh, Khanh og Reece, men det får bli mitt problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommernatt skrev (2 minutter siden):

Jeg tåler dessverre ikke Poh, Khanh og Reece, men det får bli mitt problem. 

:fnise:  Jeg sliter også litt med dem. Har ikke så mye problemer med Poh, men Reece og Khanh syntes jeg var slitsomme også i den sesongen der de var med første gang, og de er mildt irriterende nå også. (Og det forblir selvsagt mitt problem.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommernatt skrev (3 minutter siden):

Jeg har binget mye av den nye sesongen i dag, og jeg liker den veldig godt! Det er høyt nivå på deltakerne, god stemning og de nye dommerne er tipp topp. Jeg tåler dessverre ikke Poh, Khanh og Reece, men det får bli mitt problem. 

Tåler heller ikke Poh og Khanh, men jeg elsker Reece 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg klarer å høre når Reece prater er dessverre talefeilen hans, så er nok kanskje der det ligger 🤭 Sorry, Reece!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg sliter med å se på , er måten den kvinnelige dommeren spiser/smaker på maten.😅🙄

Anonymkode: 48e3a...55a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eneste jeg sliter med å se på , er måten den kvinnelige dommeren spiser/smaker på maten.😅🙄

Anonymkode: 48e3a...55a

Amen.

Khanh er min favoritt sammen med Jess, Simon og Tessa.

Poh lager bare asiatisk - i alle fall det jeg har sett så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror min favoritt denne sesongen må være Sarah Tiong. For ett herlig vesen 😄

Ellers så synes jeg Tessa er utrolig dyktig. Og har også sansen for Jess. 

Anonymkode: cea3e...1ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Den redningen til Brendan i forrige episode var helt utrolig. Han burde fått langt mer skryt enn han fikk - det er vel ingen som tror at de hadde vunnet hvis de hadde servert gummiaktig blekksprut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady

Jeg synes det var rart at Khan la på blekkspruten så lenge. Når den allerede hadde vært oppi trykkokeren så burde han vite at den ikke skulle på grillen når det var 40 minutter igjen. Det virker som han har kunnskap om hvordan man tilbereder blekksprut, så jeg synes det var rart, men mulig han fikk panikk fordi han ikke helt så hva han kunne gjøre. 

Men ja, det var bra at Brendan valgte å bruke reker istedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Cata skrev (4 timer siden):

Kan ikke si annet enn at seieren i dag var fortjent. 

Alle hadde alle elementer og alle smaker på plass.

Jeg synes dette er noe av det gøyeste å se dem lage - alle former for kunstnerisk konditor og sjokoladearbeid.

Og ja, hun fortjente absolutt seieren.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fantastisk rett Reynold laget i dag. Selv skjønner jeg ikke helt komboen sjokolade og karamell, men den SÅ virkelig imponerende ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Synd med elimineringen i dag, men dessverre virket det som hun gapte litt for mye over de siste gangene hun lagde mat og at det ikke helt ble som hun hadde tenkt. 

Men synd. Jeg hadde håpet at hun skulle nå lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheCatLady skrev (14 minutter siden):

Men synd. Jeg hadde håpet at hun skulle nå lenger.

Enig. Jeg hadde begynt å se for meg at hun kunne vinne. Hun har jo gjort så mye bra i det siste. Men er glad Simon klarte seg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Cata skrev (På 25.2.2021 den 22.12):

Fantastisk rett Reynold laget i dag. Selv skjønner jeg ikke helt komboen sjokolade og karamell, men den SÅ virkelig imponerende ut. 

Ja, den var rå. Reynolds er virkelig en kunstner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...