Gå til innhold

Ny sesong MasterChef Australia.


Lady Lovelylocks

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mperle skrev (48 minutter siden):

For min egen del så troooor jeg at jeg vil beholde spenningen enn så lenge og holder meg langt unna googling!

Det er morsommere når man ikke vet. Det året Sashi vant så googlet jeg et eller annet vedrørende dommerne og rent tilfeldigvis så kom jeg over hvem vinneren var også og da var det ganske mange episoder igjen. Siden den gang har jeg holdt meg langt unna stikkordene "Masterchef" og "Australia" (særlig i kombinasjon ;) ) inntil siste episode er sendt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mperle skrev (1 time siden):

Mannen satt og leste litt om deltakerne da vi så på her for leden og så kom han dessverre over vinneren for denne sesongen..! Er det noen som har funnet ut og syns det er gøy å vite hvem som vinner? For å kunne følge ekstra med på vedkommende igjennom konkurransen? 
 

For min egen del så troooor jeg at jeg vil beholde spenningen enn så lenge og holder meg langt unna googling!
 

Jeg har også funnet det ut 😫 Skulle lese meg på Ben-saken og det kom opp i den forbindelse. Jeg skulle helst ikke visst, men kommer til å følge med uansett 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Cata said:

Det er morsommere når man ikke vet. Det året Sashi vant så googlet jeg et eller annet vedrørende dommerne og rent tilfeldigvis så kom jeg over hvem vinneren var også og da var det ganske mange episoder igjen. Siden den gang har jeg holdt meg langt unna stikkordene "Masterchef" og "Australia" (særlig i kombinasjon ;) ) inntil siste episode er sendt her. 

Ja, ikke sant! Jeg holder meg unna googling og følger heller ingen av dem på Instagram😄

 

1 minutt siden, Sally-Go-Round said:

Jeg har også funnet det ut 😫 Skulle lese meg på Ben-saken og det kom opp i den forbindelse. Jeg skulle helst ikke visst, men kommer til å følge med uansett 🙂

Typisk! Men skjønner jo at man fortsetter å se, er jo gøy program selv om man vet vinneren😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (5 minutter siden):

Jeg har også funnet det ut 😫 Skulle lese meg på Ben-saken og det kom opp i den forbindelse

Do not spoil :ler: . Det er av den grunn jeg ikke har lest meg opp på Ben-saken. Var redd jeg kunne komme til å få lest litt for mye om andre ting, f.eks hvem vinneren blir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (23 minutter siden):

Do not spoil :ler: . Det er av den grunn jeg ikke har lest meg opp på Ben-saken. Var redd jeg kunne komme til å få lest litt for mye om andre ting, f.eks hvem vinneren blir. 

Neida, lover 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
AnonymBruker skrev (På 21.1.2021 den 17.36):

Ben U. ble arrestert for seksuelle overgrep midt under filmingen, så han vinner iallefall ikke.

Anonymkode: 9d6c0...d52

8-(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Sally-Go-Round skrev (På 10.2.2021 den 19.06):

Gøy at folk har forskjellige favoritter. Jeg skifter litt, men liker de yngre jeg da; Reynolds, Emelia og Tessa. 
 

Var dere klar over at de har en annen intro-låt i Australia? De bruker den Hot n’ Cold av Katy Perry. Hvorfor gjør ikke vi det? 🤔

Ah ... det forklarer hvorfor jeg ikke skjønner hva Kate Perry har med kjenningsmelodien ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Cata skrev (På 11.2.2021 den 16.51):

Jeg liker også Simon og Sarah T. Tror kanskje ikke Simon når helt til topps i år heller, men Sarah T. har en sjanse. Tessa er også flink men av en eller annen grunn liker jeg ikke henne fullt så godt som de andre to. Ser imidlertid for meg at det blir Reynold som står igjen på pallen til slutt...

Sarah Tiong er utrolig dyktig men sliter når det kommer til konsepter. Jeg synes også hun er noe ensidig.

Poh er helt fabelaktig.

Men Reynolds ... hjelpe meg for noen kunstverk. 

Liker også veldig godt Simon. 

Tessa er også svært dyktig - blir spennende å se hvor lenge hun blir med denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katy perry var alt for mye.. Ben er ikke dømt for noe som helst. Er han uskyldig, er det utrolig trist for han. Har alltid likt Ben, utrolig sjarmerende fyr!

Anonymkode: c7172...8bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Katy perry var alt for mye..

Enig. Jeg ble nesten stressa av dama. Og utrolig lei av at hun hele tiden refererte til "sitt ufødte barn". 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Cata said:

Enig. Jeg ble nesten stressa av dama. Og utrolig lei av at hun hele tiden refererte til "sitt ufødte barn". 

Enig. We got it, you’re pregnant!!! 
 

Lurer på hvor mye hennes mening om rettene spilte inn i avgjørelsen av hvem som vant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (2 minutter siden):

Er det hun som synger kjenningsmelodien som vi i norge hører?

Tror ikke det. Det høres ikke ut som Katy. De har en annen intro i Australia og det derimot er Katy. 
 

MasterChef Intro (YouTube-klipp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig sett alle forrige ukes episoder, så da kan jeg gå inni tråden her. :) 

Jeg synes også Poh er litt mye. Husker at jeg ikke var spesielt begeistret for henne i den første sesongen på grunn av det. Men hun er nok bare en sånn person, så jeg ser forbi det nå. Og så er hun jo helt utrolig dyktig. Hun har holdt på lenge i bransjen og fått masse erfaring.

Kjenner at jeg er nysgjerrig på saken med Ben. Jeg kan jo hverken dømme eller frikjenne ham, men det er ikke et godt tegn å bli arrestert for overgrep. Huff! Men som andre sier, jeg tør ikke google. Det er vel en bedrift i seg selv å unngå å finne ut hvem som vinner, men jeg gjør mitt beste og håper det holder.

Så de har en annen intromelodi i Australia, ja. Det forklarer saken. Jeg klødde meg i hodet, for jeg kunne ikke høre noe som helst Katy Perry-aktig i den vanlige. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at introen på den første sesongen ble sendt med «Hot and Cold» med Katy Perry? 

Anonymkode: cea3e...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TheCatLady

Jeg har begynt å få sansen for Jess. Hun er 21 år og så utrolig dyktig allerede. I begynnelsen virket hun litt usikker og nesten som hun ikke trodde på rosen hun fikk, men det har hun ingen grunn til å være. 

Poh er mye ja, men utrolig flink. 

Det virker forresten som oversetter slet med å finne norske navn på alle fiskene i går :) Det ble mye latinske navn, men det er vel ikke alle av de vi bruker i Norge. 

Jeg liker utrolig godt den Australske versjonen. Den norske er utrolig kjip i forhold. Der smaker de ikke engang på alle sin mat hver gang. Det må være utrolig kjipt å lage mat og så plukker de bare ut noen få. Det er bare det å vinne som har fokus der. 

I den Australske er det ikke bare konkurransen som er viktig. Mange av de som ikke har vunnet virker det som de har brukt programmet til å utvikle seg og lære, og i etterkant har de startet egen bedrift eller begynt å jobbe et sted, og hatt suksess. Det synes jeg er utrolig positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheCatLady skrev (1 time siden):

Jeg liker utrolig godt den Australske versjonen.

Jeg ser kun på den. Egentlig er jeg ikke så veldig opptatt av mat utover det at jeg nødvendigvis må spise, men jeg kom ved en tilfeldighet til å se en episode av sesong 9 og syntes det var så hyggelig at jeg har hengt med videre. Som du sier så er stemningen så god der og deltakerne ser ut som de blir gode venner i tillegg til at de er harde konkurrenter. Det er så morsomt å se når de hjelper hverandre i en knipe. Likte også de opprinnelige dommerne veldig godt ettersom de klarte å balansere ut berettiget kritikk med oppmuntring og ros når det er på sin plass. Synes de nye dommerne har klart å følge den stilen ganske godt selv om de er litt mer "kompiser" med deltakerne enn det de opprinnelige var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
TheCatLady skrev (1 time siden):

Jeg har begynt å få sansen for Jess. Hun er 21 år og så utrolig dyktig allerede. I begynnelsen virket hun litt usikker og nesten som hun ikke trodde på rosen hun fikk, men det har hun ingen grunn til å være. 

Poh er mye ja, men utrolig flink. 

Det virker forresten som oversetter slet med å finne norske navn på alle fiskene i går :) Det ble mye latinske navn, men det er vel ikke alle av de vi bruker i Norge. 

Jeg liker utrolig godt den Australske versjonen. Den norske er utrolig kjip i forhold. Der smaker de ikke engang på alle sin mat hver gang. Det må være utrolig kjipt å lage mat og så plukker de bare ut noen få. Det er bare det å vinne som har fokus der. 

I den Australske er det ikke bare konkurransen som er viktig. Mange av de som ikke har vunnet virker det som de har brukt programmet til å utvikle seg og lære, og i etterkant har de startet egen bedrift eller begynt å jobbe et sted, og hatt suksess. Det synes jeg er utrolig positivt :)

Det er ikke alltid de smaker på alle rettene i den australske heller.

Jeg likte den norske i forrige sesong fordi det der var svært mange gode deltakere og flinke dommere. 

Men jeg er stor fan av den australske. Den har jeg fulgt med på i mange sesonger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...