Gå til innhold

Ny sesong MasterChef Australia.

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet
TheCatLady skrev (13 timer siden):

Synd med elimineringen i dag, men dessverre virket det som hun gapte litt for mye over de siste gangene hun lagde mat og at det ikke helt ble som hun hadde tenkt. 

Men synd. Jeg hadde håpet at hun skulle nå lenger. 

Cata skrev (13 timer siden):

Enig. Jeg hadde begynt å se for meg at hun kunne vinne. Hun har jo gjort så mye bra i det siste. Men er glad Simon klarte seg da. 

Jess hadde tapt allerede inne i sitt eget hode da hun gikk inn i andre runde. Hun var allerede da knust og jeg tror rett og slett at hun gikk i panikk. Det var synd.

Jeg synes jo det er forferdelig å måtte velge mellom henne og Simon - siden begge er favoritter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen må virkelig lære Melissa at Reynold heter Reynold og ikke Reynolds :regler: 

• Liker 2
Skrevet

Gått seg til nå..

Flinke de her nå, maten ser fantastisk ut 

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg lurer på om maten i går var god. Kjenner at jeg ble ganske skeptisk til svin, kylling osv i en dessertrett, men hadde vært morsomt å smake :)

Gjest Frosendiva
Skrevet
TheCatLady skrev (56 minutter siden):

Jeg lurer på om maten i går var god. Kjenner at jeg ble ganske skeptisk til svin, kylling osv i en dessertrett, men hadde vært morsomt å smake :)

Sukkerglasert bacon  er faktisk  rå godt   så det kan funke. 

Skrevet

Det går hardt utover favorittene nå...

Gjest Frosendiva
Skrevet
Cata skrev (29 minutter siden):

Det går hardt utover favorittene nå...

Nå er der nesten bare favoritter igjen. 

Skrevet

Jeg synes det blir bare mer og mer gøy å se på. Lettere å holde styr med færre deltakere 😅 Og mine favoritter er fortsatt med 😁

Skrevet
Sally-Go-Round skrev (47 minutter siden):

Jeg synes det blir bare mer og mer gøy å se på. Lettere å holde styr med færre deltakere 😅 Og mine favoritter er fortsatt med 😁

Jeg mistet jo to i rask rekkefølge nå. Hadde for så vidt ikke trodd at den siste ville nå helt opp, men hadde håpet han ville hengt med litt lenger. 

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Når en av favorittene ryker ut på slapp og ihjelkokt broccoli stilk så må det bare bli sånn.

Skrevet
Blondie65 skrev (9 timer siden):

Når en av favorittene ryker ut på slapp og ihjelkokt broccoli stilk så må det bare bli sånn.

Ja, jeg er enig i at det var rettferdig. Den retten så ikke helt sprek ut heller. Synd, men sant.

Gjest TheCatLady
Skrevet

Dessverre så fikk Simon dårlig kritikk på maten han lagde de siste gangene, og den siste retten så ikke særlig god ut. Synd allikevel siden mye av maten til Simon virket spennende og likte han som person slik han fremstod i programmet. 

Det må forresten være et vanvittig press å være der og lage mat. Alt du lager skal være fantastisk og nivået går opp hele tiden. En liten feil kan gjøre at du ryker ut. Sånn må det vel være, men sikkert både tøft og gøy å stå i det. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Åhh, så nettopp episoden hvor Khanh røyk ut (😭), og det er hjerteskjærende å se hvordan de ikke kan trøste hverandre pga pandemi. Skal innrømme at det kom noen tårer her.

Veldig vanskelig å finne favoritt denne sesongen, liker jo alle! Men står mellom Reynold, Tessa eller Emilia for meg tror jeg. Eller Callum.

Anonymkode: b1ec1...ed9

AnonymBruker
Skrevet
Sally-Go-Round skrev (På 20.1.2021 den 21.06):

Noen som har gitt opp de nye dommerne? Jeg synes ikke han Andy gir det mest sympatiske inntrykket, men liker godt Melissa og Jock 🙂 

Jeg har egentlig for mange favoritter ser jeg, men det snevrer seg inn ettersom de rykker ut 😅

Når Melissa smaker på maten så ser det ut til at hun skal forføre noen. Hun spiser også med åpen munn. Har hørt smatting noen ganger. Dette hadde jeg ikke fiksa om jeg sto ved siden av henne.

Sally-Go-Round skrev (På 11.2.2021 den 20.54):

Kult med Katy! 

Flere som synes Poh er litt masete? Hun er litt mye for meg 😛

Hun er for mye for meg å. Idag røyk hun endelig ut.

Anonymkode: fc82e...41e

Gjest Blondie65
Skrevet

Egentlig tror jeg Poh er en av de beste kokkene. Men hun roter så utrolig og skal gjøre så mye på en gang, eller av en eller annen idiotisk grunn. Hvis du f.eks. sammenligner Poh, Calum og Reece - som alle hadde feil på sausen i runde 1 i episoden hvor Poh røk ut (sendt i går) - så skjøv de to andre dette bak seg og tok runde to som en ny mulighet mens hun skulle bevise ett eller annet ved å lage samme saus på ny og feilet. Nå laget de to andre fantastiske retter, så det hadde blitt en tøff utfordring uansett, men utslagingsrunden var feil tidspunkt for Poh til å duste det til. 

Akkurat som da Jess ble slått ut, var Poh ødelagt og ga opp etter første runde. Og hun hadde ikke det verste utgangspunktet - det hadde Calum som ødela hele sin første runde rett.

Poh har vært reddet av andres feil i lang tid, jeg er glad for at hun ikke denne gangen klarte seg på bekostning av en dyktigere kokk.

Mine favoritter er nå Calum og Reynold. Calum fordi han er så inn i granskauen dyktig på det han gjør, mens Reynold rett og slett er en kunstner.

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg har egentlig irritert meg lenge over at Poh fikk bli gang på gang når hun hver eneste gang ikke fikk gjort et eller annet skikkelig på grunn av tidsmangel. Når hun fikk gjort ting innenfor tidsfristen så hadde hun fantastiske retter, men konkurransen baserer seg på at man lager retter innenfor en viss tidsfrist. Så jeg har tenkt flere ganger at hun burde gå ut, men så har en eller annen laget en dårligere rett. 

Jeg heier litt på Emilia eller Reece. Synes disse har utviklet seg veldig bra. Reece lager jo fantastiske retter så lenge han beholder selvtilliten og ikke begynner å tvile på seg selv. 

Reynold klarer jeg fortsatt ikke å like. Han er utrolig dyktig, men det blir litt for sterilt eller hva jeg skal si. Digget den retten han laget med inspirasjon fra Alice i eventyrland da. 

Skrevet

Jeg er krysning av dere to over :ler: . Nå heier jeg først og fremst på Reynold, dels fordi han er fantastisk dyktig i det han gjør og dels fordi jeg liker personligheten. Reece har jeg aldri klart å like, sånn egentlig, men han har tatt seg veldig opp utover i sesongen. 

Har litt dårlig samvittighet overfor Callum for jeg ser jo han også er skikkelig flink - og det er Laura og Emilia også. 

#heiervisstpåallesammennårdetkommertilstykket

Glad Poh måtte gå i går da. Jeg liker henne for så vidt og ikke tvil om at hun også er superdyktig, men hun har rotet det til for seg selv såpass mange ganger at det var riktig at hun måtte ut nå. I går lurte jeg rett og slett på om hun er litt "dum" siden hun ville prøve den smørsausen igjen :fnise: . 

• Liker 1
Skrevet

Er det normalt å bli rørt av et kokkeprogram ? Jeg har tørket tårer flere ganger 🙈

jeg har ikke følget med helt fra starten, så vurder å se de første eps. 
Jeg klarte ikke å holde meg, så jeg googlet hvem som vant.  Jeg ble skuffet.. 

men det nærmer seg finale nå på norsk tv, så jeg tipper de skal lage noe crazy snart ☺️

Skrevet

De er bra flinke..

Uvanlig sesong, håper på normalen neste år

Skrevet

Positivt overrasket over den nye dommertrioen, og tror de får god hjelp av at sesongen er en "all star"-sesong. Så glad for at Masterchef Australia fortsetter å være det varme og fine programmet det er! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...