Gå til innhold

Flere som har sluttet med snus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det håper jeg skjer meg også! Hvor lang tid tok det før du sluttet å tenke på snus? 

Jeg har holdt meg i 3 mnd snart og tenker enda på snus HVER DAG 😥 Det er liksom ikke helt det samme uten.. mangler liksom noe.

Jeg drømmer til tider at jeg har begynt å snuse igjen, og så får jeg panikk og dårlig samvittighet for å ha begynt igjen. Våkner alltid litt svett da 😆 

Anonymkode: fef2f...5de

Jeg tenkte fortsatt på snus 9 måneder etter.

Noen er bare mer avhengig enn andre. Er ikke slik at alle som snuser er like psykisk avhengig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Første gang jeg skriver her, 31 dager snusfri. De første dagene var skikkelig dritt, men så hadde jeg noen ok uker. De siste ukene har jeg vært veldig plaget med angst og indre uro. Hvis jeg sitter stille får jeg skikkelig tankekjør og trykk i brystet. Lurer på om noen har opplevd det samme og vil dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger å slutte med snus, men trenger motivasjon. Har sluttet før, flere ganger, og da ble jeg illsint på dag 3. Typisk er også at jeg etter ca et halvår begynner å tenke at det er en god idé å begynne å snuse igjen 😳

Gi meg svært gode grunner for å droppe snusen, plis!

Anonymkode: 65f33...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planlagt å slutte med snus. Det er to igjen i boksen, så når den er tom, blir det ikke noe mer. 

Jeg ønsker ikke å være en snusslave lengre. Jeg ønsker ikke å måtte innom butikken for å handle snus hele tiden. Jeg vil ikke stresse med å måtte kjøpe mer før jeg blir tom. Det er en ekstra mental byrde jeg vil være foruten. Jeg er drittlei. 

Det økonomiske er en stor motivasjon. Tannkjøttet har også begynt å vise skade. 

Sist jeg forsøkte å slutte, slet jeg med mye sinne. Jeg er generelt på en langt bedre plass nå enn den gang, og håper at jeg vil takle det bedre nå. Nå har jeg også kjæledyr, så det er uaktuelt å gå rundt og være irritabel og sur for alt og ingenting.

Gruer meg til dagene fremover. Om det blir ille, blir jeg nok å skaffe meg nikotinplaster når butikkene åpner, men håper å klare meg uten. Jeg vil helst bli ferdig med hele greia så fort som mulig.

Til dere alle som er i prosessen av å slutte eller ønsker å slutte, lykke til! Dette klarer vi! 

Anonymkode: 375ef...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har planlagt å slutte med snus. Det er to igjen i boksen, så når den er tom, blir det ikke noe mer. 

Jeg ønsker ikke å være en snusslave lengre. Jeg ønsker ikke å måtte innom butikken for å handle snus hele tiden. Jeg vil ikke stresse med å måtte kjøpe mer før jeg blir tom. Det er en ekstra mental byrde jeg vil være foruten. Jeg er drittlei. 

Det økonomiske er en stor motivasjon. Tannkjøttet har også begynt å vise skade. 

Sist jeg forsøkte å slutte, slet jeg med mye sinne. Jeg er generelt på en langt bedre plass nå enn den gang, og håper at jeg vil takle det bedre nå. Nå har jeg også kjæledyr, så det er uaktuelt å gå rundt og være irritabel og sur for alt og ingenting.

Gruer meg til dagene fremover. Om det blir ille, blir jeg nok å skaffe meg nikotinplaster når butikkene åpner, men håper å klare meg uten. Jeg vil helst bli ferdig med hele greia så fort som mulig.

Til dere alle som er i prosessen av å slutte eller ønsker å slutte, lykke til! Dette klarer vi! 

Masse lykke til!! Jeg har to bokser i kjøleskapet jeg skal snuse opp, så er det slutt. Jeg hater også å måtte stresse til butikken for å kjøpe, være redd for å gå tom etc. Samtidig sitter det noen rikinger i Sverige og tjener store penger på min snusavhengighet. Bare det i seg selv gir meg lyst til å kutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Masse lykke til!! Jeg har to bokser i kjøleskapet jeg skal snuse opp, så er det slutt. Jeg hater også å måtte stresse til butikken for å kjøpe, være redd for å gå tom etc. Samtidig sitter det noen rikinger i Sverige og tjener store penger på min snusavhengighet. Bare det i seg selv gir meg lyst til å kutte.

Haha, det har jeg ikke tenkt på før 😅 Men du har rett, det er en knallgod motivasjon det også. Stick it to the big man.

Lykke til!

Jeg har forresten kjøpt inn fisherman's friend. Den siste boksen med snus har jeg klart å strekke ut over flere dager, og fisherman's friend har hjulpet masse med det. Det er ikke godt å legge det under leppa, men suger man pastillen fast opp i ganen og lar den være der, føler man litt på den samme gode følelsen av å ha en snus under leppa, merkelig nok. Og har man en fisherman's friend liggende klistret til ganen, varer den i 20-30 minutter. Veldig nyttig i de situasjonene hvor man vanligvis tar seg en snus.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Haha, det har jeg ikke tenkt på før 😅 Men du har rett, det er en knallgod motivasjon det også. Stick it to the big man.

Lykke til!

Jeg har forresten kjøpt inn fisherman's friend. Den siste boksen med snus har jeg klart å strekke ut over flere dager, og fisherman's friend har hjulpet masse med det. Det er ikke godt å legge det under leppa, men suger man pastillen fast opp i ganen og lar den være der, føler man litt på den samme gode følelsen av å ha en snus under leppa, merkelig nok. Og har man en fisherman's friend liggende klistret til ganen, varer den i 20-30 minutter. Veldig nyttig i de situasjonene hvor man vanligvis tar seg en snus.

Takk for tips om Fishermans friend! Det skal jeg prøve! Har tidligere hatt litt suksess med sterk tyggis med lakrissmak. Men FF er sikkert enda bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært snusfri siden 1 okt 2023. Jeg har snust i over 20 år. Har sluttet ved et par tilfeller tidligere men ikke mer enn opptil 6 måneder. Det største problemet for meg er at jeg savner å ha noe under leppen. Jeg har brukt litt papir når det har vært som vanskeligst men siste uka har jeg kjøpt onico. Jeg har tidligere brukt onico i begynnelsen av slutte fasen men det har aldri gått bra. Nå har det gått så lang tid så jeg tenkte det kunne være greit, men jeg kjenner at snussuget blir sterkere. Noen som har forslag? Tyggis virker dårlig, og fisher man gir meg skikkelig dårlig mage. Jeg skulle så ønske jeg kunne la være å ha noe under leppen men det behovet er så mye sterkere enn nikotinavhengigheten. Den er borte for lengst. 
håper alle som ønsker klarer å slutte! Snus er faktisk ekkelt! 

Anonymkode: 25f59...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har vært snusfri siden 1 okt 2023. Jeg har snust i over 20 år. Har sluttet ved et par tilfeller tidligere men ikke mer enn opptil 6 måneder. Det største problemet for meg er at jeg savner å ha noe under leppen. Jeg har brukt litt papir når det har vært som vanskeligst men siste uka har jeg kjøpt onico. Jeg har tidligere brukt onico i begynnelsen av slutte fasen men det har aldri gått bra. Nå har det gått så lang tid så jeg tenkte det kunne være greit, men jeg kjenner at snussuget blir sterkere. Noen som har forslag? Tyggis virker dårlig, og fisher man gir meg skikkelig dårlig mage. Jeg skulle så ønske jeg kunne la være å ha noe under leppen men det behovet er så mye sterkere enn nikotinavhengigheten. Den er borte for lengst. 
håper alle som ønsker klarer å slutte! Snus er faktisk ekkelt! 

Hva med å ha IFA eller noe annet myk pastill under leppa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å snuse for 6 måneder siden, har hatt denne uvanen i 20 år og pleid å snuse en boks om dagen. Har hatt noen få sprekker disse 6 måneden, man har heldigvis greid å ta meg sammen. 

Hver dag har vært tung, har brukt nikotinspray og nikotintyggis for å døyve verste abstinenser. Nå skal jeg slutte med det også til uken, det ser jeg egentlig frem til for jeg synes både sprayen og tyggisen er helt heslig på smak. Brekker meg nærmest. Men vurderer slik "juksesnus" uten nikotin i perioden jeg slutter helt med nikotin, noen som har erfaring med det? 

Savner snus utrolig mye, motivasjon min er helse og å unngå kreft. 

Anonymkode: 1bc19...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 mnd uten👏🏼 nå er suget helt borte. Blir ikke fristet av å se andre snuse. Brukte nikotin tyggis og onico før jeg plutselig ikke kjente behov lengre

Anonymkode: e36ff...ec2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg sluttet å snuse for 6 måneder siden, har hatt denne uvanen i 20 år og pleid å snuse en boks om dagen. Har hatt noen få sprekker disse 6 måneden, man har heldigvis greid å ta meg sammen. 

Hver dag har vært tung, har brukt nikotinspray og nikotintyggis for å døyve verste abstinenser. Nå skal jeg slutte med det også til uken, det ser jeg egentlig frem til for jeg synes både sprayen og tyggisen er helt heslig på smak. Brekker meg nærmest. Men vurderer slik "juksesnus" uten nikotin i perioden jeg slutter helt med nikotin, noen som har erfaring med det? 

Savner snus utrolig mye, motivasjon min er helse og å unngå kreft. 

Anonymkode: 1bc19...044

Jeg har erfaring med nikotinfri snus! 33 dager uten snus nå. Den første uka brukte jeg nikotinfri snus nesten som det var vanlig snus, syns det hjalp VELDIG! Da var det nikotinen jeg avvente meg, ikke selve vanen. 

Nå som det har gått såpass mange dager har jeg ikke tenkt å kjøpe mer nikotinfri snus, koster like mye som vanlig snus. Men går mye lettere, tar kanskje 1-2 til dagen mest for å unngå at jeg spiser så mye kvelden…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/31/2024 at 10:22 PM, AnonymBruker said:

Hva med å ha IFA eller noe annet myk pastill under leppa? 

Nei, det fungerer ikke. Har så stort hull så den svømmer bare rundt der typ. 😅 og å ha noe man kan spise i munnen fungerer svært dårlig. Tenker jeg får bare bruke tiden til hjelp. Har jo hatt noe under leppen hele tiden i 20 år, så får bare holde ut og øke tiden når jeg ikke har noe der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har dessverre begynt å snuse igjen for det krevde mer enn nok å jobbe med å slutte med rusmidler. Det er en pågående prosess så jeg vil vente en stund. Trenger å gå ned i vekt også og det er umulig for meg å gjøre samtidig som jeg ikke skal snuse. Får slutte med snus om et år eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei! Lilletrille her!

Ser at jeg tilbake i 2022 prøvde å slutte flere ganger. Trist å tenke over at jeg enda snuser etter utallige forsøk på å slutte. Har enda ikke klart det. Holdt meg nylig i 3 måneder, men tenkte på snus hver dag. Manglet liksom noe. Koste meg ikke skikkelig uten… og så har man disse kollegaene som snuser, som man treffer jevnlig… blir minnet på hva jeg ikke lenger har. 

Jeg har funnet ut at jeg sannsynligvis er et avhengighetsmenneske deluxe når det kommer til nikotin. Jeg er nok en av de som må gå nikotinfri i ett år før jeg slutter å tenke på det 😣 

Men, jeg prøver igjen og slutter i kveld på selveste frigjøringsdagen. JEG SKAL FRIGJØRES FRA NIKOTIN 😅 

Jeg må slutte nå fordi samboeren min tror jeg er snusfri og vi skal om 3 uker på ferie og da kommer jeg ikke til å klare å skjule det. Og for å unngå for mye abstinenser på ferie så må jeg slutte nå 😢

Hvordan går det med dere andre her?? Fortsatt snusfri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1: Har nå holdt meg i 18 timer… Kjenner det går greit. Det er til å leve med men jeg tenker på snus nesten hele tiden. Ingenting annet frister. Og jeg kjenner at psyken prøver å få meg til å feile ved å komme med tanker om at jeg heller kan slutte en annen dag og at kan ta en siiiste saus. 🫣 

Mvh Lilletrille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei! Lilletrille her!

Ser at jeg tilbake i 2022 prøvde å slutte flere ganger. Trist å tenke over at jeg enda snuser etter utallige forsøk på å slutte. Har enda ikke klart det. Holdt meg nylig i 3 måneder, men tenkte på snus hver dag. Manglet liksom noe. Koste meg ikke skikkelig uten… og så har man disse kollegaene som snuser, som man treffer jevnlig… blir minnet på hva jeg ikke lenger har. 

Jeg har funnet ut at jeg sannsynligvis er et avhengighetsmenneske deluxe når det kommer til nikotin. Jeg er nok en av de som må gå nikotinfri i ett år før jeg slutter å tenke på det 😣 

Men, jeg prøver igjen og slutter i kveld på selveste frigjøringsdagen. JEG SKAL FRIGJØRES FRA NIKOTIN 😅 

Jeg må slutte nå fordi samboeren min tror jeg er snusfri og vi skal om 3 uker på ferie og da kommer jeg ikke til å klare å skjule det. Og for å unngå for mye abstinenser på ferie så må jeg slutte nå 😢

Hvordan går det med dere andre her?? Fortsatt snusfri?

Hvis det er noen trøst så begynte jeg å snuse igjen jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Lilletrille her. Jeg utsatte forsøket før helgen til etter helgen så nå er jeg på dag 3 uten snus. Det går faktisk overraskende bra. Merkelig hvor stor forskjell det er når man skal slutte å snuse fra gang til gang. Noen ganger er det hardere enn andre, sånn rent fysisk. 

Jeg tenker på snus mye, og en del av meg tenker at jeg vil begynne igjen, men så tar jeg meg sammen og tenker fornuftig igjen. Kaffe har jeg så og si kuttet ut for det smaker ikke godt uten snus og er en trigger i tillegg.

Jeg har sagt til meg selv at jeg i vært fall skal være 6 mnd uten snus og hvis livet ikke blir til å være levelig uten snus så får jeg begynne igjen senere. På det viset får jeg ikke «panikk». Jeg kan alltids begynne igjen en annen gang. Bare å se på det som en lang pause 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Merkelig hvor stor forskjell det er når man skal slutte å snuse fra gang til gang. Noen ganger er det hardere enn andre, sånn rent fysisk. 

Så flink du er! Heier på deg. Dette har jeg også lagt merke til, er veldig stor forskjell på hvordan jeg er fra gang til gang. Noen ganger er de første dagene helt uutholdelige med masse abstinenser, andre ganger er den første tiden kjempelett og ting blir tyngre senere. Husk at alt sitter i hodet ditt. Ting tar tid, myyye lenger enn du tror. Prøv å husk på det. Selv om den tiden uten snus føltes som en hel evighet så må du faktisk ofte langt forbi det før ting begynner å føles greit. Det er en lang prosess men så verdt det. Hilsen ei som har prøvd å slutte tusen ganger og som nå er snusfri på 8. året!

Anonymkode: 81e31...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dag 11 uten snus. 

Får snussug etter frokost og middag, og hvis jeg stresser for et eller annet. 😅

Anonymkode: 7e668...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...