Gå til innhold

KaBom trener

KaBom

Anbefalte innlegg

Bokdamen skrev (På 21.2.2022 den 8.51):

Har du prøvd Adrienne sin jogge-oppvarming? Er en stund siden jeg tok meg tid til det, men merker veldig god forskjell i kroppen når jeg gjør det. Uansett form er det nok viktig å være ekstra oppvarmet når du er litt bekymret. Krysset fingrene for at kneet er fornøyd 🤞

Jeg har prøvd den en gang, men ikke fått det inn som vane. Skal jaggu prøve å gjøre det til en fast greie når jeg kan begynne å løpe igjen. :) Merker at jeg har ganske stiv muskulatur generelt, så må nok bli flinkere på oppvarming og uttøying. 

Prøvde meg på litt jogging på mølle i går i håp om at fast stigning ville hjelpe på knærne (har kjent det mest i nedoverbakker når jeg løper ute, og det er vanskelig å finne løyper som ikke har noen nedoverbakker), men smertene kom dessverre tilbake etter nøyaktig 2 km. Jeg klarte å fortsette til 5 km ved å skru opp stigningen litt til, men da var det bånn stopp. Så jeg må nok fortsette å trene alternativt en liten stund til. Heldigvis er jeg smertefri på annen trening, selv der jeg må bøye knærne, så jeg kan holde treningen i gang selv om det ikke blir løping. 

Etter mye sykdom + økter som har blitt avbrutt på grunn av vondter ligger jeg jo litt bakpå i antall treningsøkter hittil i år (målet er minst 150 for 2022, men gjerne fler), men hvis de neste dagene blir gode ser ut til at jeg kanskje kan klare like mange økter som i januar, og det er jo ikke ille ettersom februar er en mye kortere måned. 

Januar 2022: 13 økter

Trening februar 2022

• 1. økt: 8. februar, 40 minutter cardio
  • 2. økt: 10. februar, 6km joggetur
  • 3. økt: 11. februar, 7,5 km joggetur
  • 4. økt: 13. februar, 10 km joggetur
  • 5. økt: 15. februar, 40 minutter helkropp styrke. 
  • 6. økt: 17. februar: 40 minutter cardio + magetrening
  • 7. økt: 20. februar: 45 minutter cardio + yoga
  • 8. økt: 21. februar: 5km løping på mølle 
  • 9. økt: 22. februar: 10 min HIIT og 30 minutter core
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forresten begynt å telle kalorier igjen denne uka og så langt ligger jeg i rute. :) Har slitt litt med å finne god rytme i spisingen etter mye sykdom og annerledes uker i heimen der minst en av oss har ligget nede hver uke siden starten av januar, så selv om jeg ikke har logging som et eget mål i seg selv så håper jeg at det kan hjelpe meg til å finne tilbake flyten, så får jeg heller ta en pause fra loggingen igjen senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra jobbet med trening/løping @KaBom 👍

Etter flere uker med diverse annet har jeg ikke kommet i gang igjen. Nå vil jeg vente til kroppen føler seg litt bedre. Sliter fortsatt med hoste og snørr etter korona, i tillegg er jeg veldig sliten, så jeg velger å vente litt til. Greit å føle at kroppen responderer igjen etterhvert, så jeg gleder meg til turene mine igjen.

Ellers så tar du logging av mat når du føler det er riktig igjen 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig med kneet! Håper du finner noen øvelser som hjelper deg med å stabilisere og styrke det. Bruk siste rest av vinter på det, så er du klar for våren og utetid 😘

Jeg vurderer også å hente frem loggingen. Logget en liten uke i januar, men entusiasmen var litt begrenset så det skle ut. Skjønner godt det har sklidd ut med så mye sykdom, jeg er best på hverdag med samme lunsj hver dag og kjente middager. 

Ser ut som jeg ligger ganske jevnt på vedlikehold nå (helgene spiser det jeg har av underskudd), så må stramme meg litt opp om jeg skal bli kvitt de 3 som mangler for en normalvektig BMI. Men synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal balanser opp mot trening, blir ikke rask av å slanke seg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Wit :) Kjenner følelsen av å være sliten i kroppen etter virus. Nå har ikke jeg hatt korona (utrolig nok, for jeg har hatt utrolig mange nærkontakter gjennom jobben), men både før jul og senest nå i januar/februar så måtte jeg ta 3-4 ukers pause. Det er jo kjedelig, men kroppen må nesten være litt i balanse for å kunne yte på tur og trening også. Også blir man jo frisk igjen til slutt. 

Jeg kjenner veldig på den samme følelsen @Bokdamen. Jeg har ikke lyst til å slanke meg på det nivået at det går ut over treningen og ytelsen der, så det er en hard balanse. Og med den BMI-en jeg har nå så må jeg innrømme at jeg ikke prioriterer vektredusering så veldig høyt lengre. Jeg vil ned noen kilo til, men jeg logger vekt mest for å ha oversikten og unngå at det sklir oppover igjen. Jeg vil mye heller løpe halvmaraton til sommeren enn å gå ned noen kilo, liksom. 😅 

Men nå har jeg altså logget kalorier i noen dager og synes det er helt greit å få litt oversikt også. :) Ser jo nå at jeg ligger akkurat i underskudd etter å ha tatt meg sammen sammenlignet med tidligere uker, så det er jo ikke rart at vekten har gått opp. Men jeg gjør dette akkurat nå fordi jeg vet at jeg har tid og overskudd til det. Når det blir travlere på jobb igjen så kommer jeg nok til å hoppe over loggingen og heller satse på at jeg har kommet inne i en god flyt igjen. Jeg spiser jo delvis etter periodisk faste-prinsippet også, og så lenge jeg passer på utskeielser og "annerledesdager" så er det egentlig ganske lett for meg å ligge i underskudd eller vedlikehold bare fordi jeg har færre måltider. 

Ble en treningsøkt i dag også. :) Litt kjedelig at jeg ikke får jogget med kneet, men prøver nå å få inn litt annen cardio i stedet og samtidig får jeg trent opp litt av styrken. Jeg har jo ikke fokusert like mye på styrketrening siden jeg ble ferdig med Epic-programmet i oktober/november, og med to lengre opphold i treningen etter det så har jeg nok mistet litt av den styrken jeg hadde. Rett etter Epic hadde jeg jo faktisk litt definerte muskler for første gang noen sinne, så skal prøve å se om jeg kommer meg tilbake dit. 

Trening februar 2022

• 10. økt: 23. februar: 30 minutter cardio + 30 minutter styrke ben med ankelvekter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden løpingen står på pause så fant jeg frem manualene mine igjen og tok første styrkeøkt med tyngre vekter på en stund. Det var blyhardt, men deilig å kjenne at det svei i musklene igjen etter en lang periode med bare cardio, kroppsvekt og ankelvekter. 

Lurer på om jeg skal finne meg en eller annen "workout challenge" eller en treningsplan å holde på med mens jeg venter på at kneet skal bli bedre. Løping er veldig målbart, særlig fordi jeg har to konkrete løp i tankene og jeg merker at selv om jeg er veldig motivert for det å trene i seg selv for tiden så er det vanskelig å få den samme følelsen av å bare skru på en tilfeldig video på YouTube og trene til den. Det er gøy, men det føles ikke som om jeg jobber "mot" noe.

Trening februar 2022

• 10. økt: 23. februar: 30 minutter cardio + 30 minutter styrke ben med ankelvekter
  • 11. økt: 24. februar: 20 minutter armer/overkropp med manualer + 10 minutter styrke/mobilitetstrening med kroppsvekt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vektliste for 2022

Startvekt: 69.9 (20. april 2021)

• 07.01: 63.7 kg (+1,4 kg fra siste veiing før jul)
  • 14.01: 63.3 kg (-0.4 kg)
  • 21.01: 63.0 kg (-0.3 kg)
  • 28. 01: 62.0 kg  (-1 kg)
  • 04.02: 63.0 kg (+1 kg)
  • 11.02: 63.3 kg (+0.3 kg)
  • 18.02: 63.3 kg (+0 kg)
  • 25.02: 63.4 kg (+0,1 kg)

Det ble opp igjen denne uka også, men ikke uventet. Har som sagt spist litt over budsjett i det siste og selv om jeg har talt kalorier de siste fire dagene så regner jeg med at det vil ta litt tid før resultatene kommer. Kjenner også at jeg har litt væske i kroppen, noe jeg regnet med da jeg trente med vekter for første gang på en stund i går. Har merket tidligere at dette er noe kroppen kroppen reagerer på, men vil jo gå seg til. :) 

Mål for helgen er å unngå store utskeielser på kalorifronten, men det vil nok kreve litt, for jeg skal i bursdag på søndag og vet at det vil bugne av kaker og småsnacks. Kommer til å forsyne meg for høflighets skyld, men må prøve å beregne det slik at jeg   ikke ender opp i et for stort overskudd. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening februar 2022

• 11. økt: 24. februar: 20 minutter armer/overkropp med manualer + 10 minutter styrke/mobilitetstrening med kroppsvekt
  • 12. økt: 26. februar: 30 minutter styrke underkropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11. økt: 24. februar: 20 minutter armer/overkropp med manualer + 10 minutter styrke/mobilitetstrening med kroppsvekt
  • 12. økt: 26. februar: 30 minutter styrke underkropp
  • 13. økt: 20 minutter cardio, 10 minutter styrke overkropp, 10 minutter stretch

Ferdig med februar og klarte faktisk å matche januar i antall økter, selv om februar er en kortere måned. 

Februar begynte veldig dårlig på treningsformen med sykdom som gjorde at jeg ikke fikk trent samt kneplager som jeg fortsatt ikke vet fullstendig omfang av, men jeg vil likevel si meg greit fornøyd med at jeg har klart å holde meg i bevegelse. Jeg har ikke fulgt noe program (planen var jo egentlig å følge et halvveis strukturert løpeprogram), så til tider har treningen føltes litt retningsløs, men samtidig så har jeg prøvd masse nye treningsvideoer og hatt det veldig gøy med treningen. 

Gleder meg veldig til første mars i morgen. Temperaturene her har vært stigende og selv om det fortsatt ligger litt så er det mye mindre is på veiene enn for en uke siden, og med lysere dager så føles det nesten vårlig allerede, selv om temperaturene til tider dupper under 0, og det har vært en del kald vind i tillegg. 

Jeg har bestemt meg for å sette et mål om minst 16 økter for mars. Det er et snitt på 3,5 økter i uka, eller litt oftere enn annenhver dag og føles overkommelig.

Utover det så synes jeg det er vanskelig å sette helt konkrete mål før jeg vet status på kneet. Jeg har vært i kontakt med fysioterapeut som mente ut ifra beskrivelse at det kunne dreie seg om en stiv quadriceps som ikke har fått nok hvile, så inntil videre har jeg fått råd om å vente til slutten av uka og prøve på en kortere løpetur etter god oppvarming og forsiktig trappe opp så lenge jeg ikke får smerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar: 13 økter

Februar: 13 økter

Totalt 2022: 27 økter

Trening mars 2022

• 1. økt: 30 minutter cardio, 10 minutter styrke core med vekter og 10 minutter stretch

Det har jo vært en ganske uvirkelig uke med mange triste og skremmende nyheter, og jeg har følt på både angst, frykt og avmakt. Litt vanskelig å samle hodet og fokuset mot trening, men det er i alle fall bedre å bevege seg litt enn å bare sitte pal i sofaen.

Øvrige omstendig heter til tross er det deilig å endelig kunne skrive mars i treningsloggen. Ikke bare er våren nærmere, men jeg nærmer meg et veldig viktig jubileum. Det var nemlig mot slutten av mars i fjor at jeg tok på joggesko og dro ut på en ganske hard første joggetur på lenge. Dette er første gang i mitt voksne liv at jeg har trent jevnlig i et helt år og det føles veldig deilig å ha fått det til.😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektliste for 2022

• 05.03: 63.5 kg (+0,1 kg)

Nok en uke der vekten går oppover, gitt. :P Nå har jeg snart gått like mye opp som ned i år. 🙈 Jeg har ellers holdt meg til planen når det gjelder mat, men bursdag forrige helg + at jeg var ute og spiste på torsdag veltet nok marginene denne uka. Føles kjedelig, men jeg er ikke helt motivert for å gjøre mer drastiske kutt på kaloriinntaket. Ting er travelt på både jobb og hjemmebane fremover, så jeg føler at jeg trenger energien der. Men skal prøve å holde helgeinntaket til et mer hverdagslig nivå for å se om det hjelper. Denne prosessen er virkelig en tålmodighetsprøve. 😅

Februar: 13 økter

Totalt 2022: 29 økter

Trening mars 2022

• 1. økt: 30 minutter cardio, 10 minutter styrke core med vekter og 10 minutter stretch
  • 2. økt: 30 minutter styrke underkropp + stretch 
  • 3. økt: 20 minutter tyngre styrke helkropp + 7,5 km med rolig jogg og intervaller på slutten 
  • 4. økt: en time stretch + rolig styrke med kroppsvekt

Treningen går det heldigvis litt bedre med. 😄 I går turte jeg endelig å bli med på styrkerommet på jobb. Moro å prøve seg på litt tyngre vekter, men det var ikke en veldig strukturert økt, i stedet prøvde jeg litt forskjellig. Fant ut at jeg har blitt ganske mye sterkere i benkpress siden sist jeg trente med stang. Hjemme har jeg jo bare trent med maks 20 kg, for det er det jeg har av vekter, mens nå klarte jeg 30 uten problemer og kunne nok økt mer også. 

Etter styrke prøvde jeg meg på første løpetur med løpegruppa. Utrolig deilig med vårsol og litt varmere temperaturer. Med nesten to uker uten løping pga. kneet var det forventet at det skulle bli tungt, men jeg klarte likevel å henge greit med resten av gruppa. På slutten kjørte vi 2x6 intervaller og da kjente jeg virkelig at jeg ikke var helt i form, men utrolig deilig etterpå. Tror jeg skal prøve å inkludere flere intervaller i løpingen, gøy å få kjørt seg helt til maks.

Det gikk bra med kneet også, heldigvis. Jeg kjente det litt på slutten av økta, men da først etter 7 km og ikke etter 2 km som de andre gangene jeg har løpt. Tror nok likevel jeg må være litt forsiktig fremover, og ikke legge løpeøktene så tett, og kanskje holde meg på 5-6 km de første gangene. Men jeg er optimistisk for at jeg skal klare å trappe opp igjen. 

Gleder meg også til det smelter mer is og jeg kan løpe mer på sti og grus igjen. Det har lenge ligget et tykt lag med is på alle veier som ikke blir godt brøytet, men nå begynner heldigvis temperaturen på dagtid å bli høy nok til at det smelter litt i skog og andre steder der det er skygge selv om det tar tid. 

Endret av KaBom
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt 2022: 31 økter

Trening mars 2022

• 3. økt: 20 minutter tyngre styrke helkropp + 7,5 km med rolig jogg og intervaller på slutten 
  • 4. økt: 60 minutter stretch + rolig styrke med kroppsvekt
  • 5. økt: joggetur 6 km + stretch før og etter

Siden joggeturen på fredag gikk så fint tok jeg sjansen på en liten tur i dag også, var helt smertefri i kneet under hele turen, en litt stiv hamstring var det eneste som plagde meg litt. Tok dog ikke sjansen på en lengre tur helt ennå, tror jeg må prøve meg frem sakte. Kondisjonen var det dog ingen problemer med. Laveste puls gjennom en løpetur noen sinne, men det har nok også med at farten var roligere med et snitt på 5.57 per km. Jeg har tidligere brukt å ligge på rundt 5.35. Jeg rundet også 100 km på Strava for i år. Veldig gøy, for distansen min totalt i fjor var 188, noe som vil si at jeg allerede har løpt over halvveis det jeg gjorde i løpet av et helt år i fjor 😄 

Veldig fornøyd med denne treningsuka. 6 økter totalt, mye stretching og endelig litt løping igjen. God variasjon mellom intense økter og litt kortere også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holder deg jo ganske jevnt på vekta da selv om det går opp noen gram 😉 Ellers er du utrolig flink til å trene. Så jeg får litt inspirasjon og skal komme meg ut i skogen en tur nå 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppmuntrende ord, @Wit ❤️ Vekten er jo relativt stabil, og jeg er nå midt på treet innenfor normalvektig BMI, så jeg må innrømme at motivasjonen for å gå ned de siste kiloene er litt svingende. Jeg synes også at det er mer krevende å spise i underskudd når jeg har trent seks dager i uka slik jeg har gjort i det siste. Men må jo bare være ærlig med meg selv og si at helgene har vært litt utfordrende. Jeg synes det er verdt det å spise litt kake i bursdag, vin i sosiale lag også videre, men det blir gjerne litt ekstra kosespising i sofaen i tillegg og den uvanen vil jeg gjerne jobbe for å bli kvitt. 

Fikk trent litt i dag også. ☺️ styrke i overkroppen, samt kort yoga-video og diverse tøying på slutten. Har prøvd å sette av mer tid  for å tøye den siste uka (både legger og begge sider av lår har blitt ganske stive av løping og annen trening og det begynte å bli ubehagelig i tillegg til det vonde kneet) og nå begynner jeg virkelig å se resultater her. Klarer nesten å ta meg på tærne med rette knær og det er et stort fremskritt for meg som alltid har hatt stiv muskulatur. 

Trening mars 2022

• 6. økt: 30 minutter styrke overkropp og 20 minutter yoga
  • 7. økt: 35 minutter styrke underkropp + stretch
Endret av KaBom
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening mars 2022

• 8. økt: 30 minutter cardio + 10 minutter styrke kjernemuskulatur. 

Mars ligger an til å bli en veldig fin treningsmåned. ❤️ Ikke halvveis ennå, men jeg er halvveis til målet i antall økter allerede. :) Eneste nedtur med treningen er at jeg ikke har løpt så mye som det jeg gjerne skulle gjort. Jeg er fortsatt litt redd for at kneet skal begynne å krangle igjen, så jeg tør ikke løpe lengre distanser eller flere dager på rad ennå. I tillegg har jeg slitt litt med motivasjonen for å komme meg ut på kveldene da vintertemperaturene plutselig gjorde et midlertidig comeback. Ingen god unnskyldning, menmen. 

Jeg tror forresten at jeg har landet på at jeg bare skal logge vekta hver fjortende dag fremover. Jeg vet at vekt svinger naturlig opp og ned uten at det behøver å bety at man har lagt på seg fett, men jeg har nok nådd et punkt på reisen min der det blir vanskelig å se tendensene over tid med ukentlige veiinger fordi vekten er relativt stabil. Jeg kommer nok fortsatt til å hoppe innom vekten for å ta noen stikkprøver, men jeg kommer ikke til å skrive det ned på lista. 

Jeg merker også at det å skulle ha ukentlige veiedager trigger noen negative tanker og ideer. Som at jeg f.eks. blir skeptisk til å trene hard styrke kvelden før av frykt for at kroppen skal samle på vann eller som i kveld da jeg vurderte å droppe det ekstra lille kveldsmåltidet som jeg spiser etter å ha trent fordi det på kort sikt kan få vektlisten til å se bedre ut. 

Men jeg gleder meg veldig til å oppdatere vektlisten neste uke igjen. Kanskje jeg da kan se at jeg har gått ned litt. 😅

Endret av KaBom
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at du er skikkelig i siget igjen, håper kneet snart er til alt i gjenge så du kan få trent akkurat som du vil. 

Synes tankene dine høres veldig fornuftige ut mtp veiing. Jeg kjenner litt på det samme på torsdager og streker hvis noen foreslår noe sosial en torsdag som innebærer at jeg spiser/drikker utenfor normalen. Eller jeg blir stresset om jeg ikke får trent. Det spiller jo ingen rolle om jeg jogger i dag eller morgen, men den listen får litt for mye makt. Unnet meg bittelitt chips i kveld etter trening og angrer etterpå. Ikke fordi jeg spiste den, for det er det rom for en gang i blant, men fordi det ekstra saltet kan påvirke vekten i morgen tidlig. Det er jo egentlig ganske fjollete… Poenget var at det er godt at du ser det og gjør grep som gjør at du har det godt med deg selv ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk @Bokdamen :)  Mange fine tanker som jeg kjenner meg veldig igjen i. Nå er det straks ett år siden jeg begynte å logge ukentlig vekt her inne og det har hjulpet meg ekstremt mye, men man blir jo litt lei og da tror jeg det kan være lurt å prøve noe annet en stund. Er ikke verre enn at jeg kan bytte tilbake hvis jeg føler for det senere. 

Fikk tatt en kort økt med løpegruppa etter jobb i dag, selv om jeg var sliten og har alt for mange planer for helgen enn det jeg har tid til. Ingen vondter i kneet heller, så nå tror jeg at jeg kan begynne å løpe som normalt igjen uten å begrense meg. Men gleder meg veldig til siste rest av snøen smelter bort. Asfalten er stort sett bar, men alle steder der det ikke brøytes godt ligger det fortsatt en del snø/is, og jeg gleder meg til å kunne variere underlaget mer. Tror det vil gjøre vil gjøre kroppen godt med mindre asfalt. 

Trening mars 2022

• 9. økt: 5,6 km jogging, 20 minutt styrke
Endret av KaBom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt 2022: 36 økter

Trening mars 2022

• 10. økt: 30 minutter cardio + stretch

Snart halvveis i mars og har allerede logget 36 økter for i år. Veldig fornøyd med det! :) 

Samtidig så må jeg innrømme at helga har vært skikkelig dårlig på matfronten. På fredag rakk jeg hjemom en time mellom kollegatrening og bursdag og klarte å hive i meg nesten en hel frossenpizza 🙄 I selve bursdagen ble det både kaker, snacks og alkohol før jeg toppet det med å spise restene fra pizzaen som nattmat da jeg kom hjem. I går var jeg ganske ør og trøtt, men var på farten med egen unge + tantebarn hele dagen. Så da jeg endelig kunne sette meg i sofaen på kvelden var jeg rett på smågodt og potetgull nesten før middagen var fortært.

Får meg nesten ikke til å skrive dette ned fordi jeg blir kvalm av å tenke på det, men jeg har lyst til å skrive ærlig er inne, tror det kan hjelpe meg videre. Jeg skjønner jo at en slik helg ikke velter hele lasset med alt jeg har jobbet med fysisk og mentalt det siste året, men de siste helgene har heller ikke vært helt supre, så jeg ser jo hvilken vei dette går om jeg ikke snur litt.

Heldigvis er det mannen sin tur til å være sosial neste helg. Jeg skal være hjemme alene med mini, og selv om det også kan by på sine utfordringer så har jeg i alle fall muligheten til å planlegge måltider og sånt på forhånd. Skal også prioritere søvn og hvile mot slutten av uka slik at fredagen ikke blir en krasjlanding. De siste ukene har jeg følt meg virkelig tynt når fredagskvelden kommer, mest på grunn av jobb, men jeg tror også at treningen kan ha vært litt i overkant. Når jeg har trent 4-5 kvelder i uka kommer jeg meg i sengs senere, og da kanskje totalt sett havnet på minus-siden i overskuddsregnskapet. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening mars 2022

• 11. økt: 7 km joggetur

Er i en litt turbulent periode for tiden. Har hatt masse treningsglede samtidig som jeg har hatt en del leddsmerter i knærne og har måttet tenke alternativt. Vekt og mat har vært vanskelig å få inn i samme flyt, men føler meg litt mer motivert til å holde på gode rutiner nå etter kjempeknekken i helga. 

Fikk jogget hjem fra jobb i dag og det var veldig deilig. Tok til og med en omvei for å få inn mer distanse. Men begynner virkelig å bli klar for å løpe på noe annet enn asfalt, for kjenner det godt i både knær og ankler. Nå må snøen i marka smelte snart. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektliste for 2022

• 05.03: 63.5 kg (+0,1 kg)
  • 18.03: 64.0 kg (+0,5 kg)

Litt nervepirrende å skulle veie seg igjen 14 dager etter forrige veiing, og litt kjedelig med 0.5 kg opp, men samtidig så var det helt forventet. Jeg hadde jo ganske store utskeielser forrige helg, har akkurat fått mensen og trente styrke i går der jeg brukte de tyngste manualene mine for første gang på en stund. Så når alt kommer til alt ser jeg ikke så tungt på det. Har også planer om en veldig rolig helg, der jeg skal holde meg langt unna alkohol. 😄 

Jeg har også hatt litt flere hviledager denne uka og det føles godt, så det har bare blitt to økter hittil (den tredje kommer senere i dag med løpetur med fredagstrimmen på jobb). Har likevel fått inn noen kortere gåturer og klokket et snitt på over 15 000 skritt hver dag, så jeg tror jeg har vært ganske aktiv selv om antallet svette økter ikke har vært så høyt. 

Trening mars 2022

• 11. økt: 7 km joggetur
  • 12. økt: 35 minutter styrke underkropp 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...