Visdomstannaverker Skrevet 31. desember 2020 #181 Del Skrevet 31. desember 2020 miss summers skrev (1 time siden): Yes. Jeg får ikke sove. Bare oppdaterer avisene for å se om de har funnet de ti. De må finne disse menneskene. Det har snart gått et døgn 😩 Var dette paret med 1-åring også gravide? Mener å ha lest det et sted. Jeg får vondt helt inn i sjela. Han som kjørte utfor i natt, som fant den eldre mannen i sokkelesten som sleit med å komme seg på beina i leira... det slipper ikke tankene mine. Jeg er på en måte glad han kjørte utfor, kanskje den mannen ikke ville kommet seg på beina uten. Så hjelpeløse man er i sin søvn og blir dratt med ned. De første rakk vel ikke evakuere? Dette tenker jeg på. Klarer ikke slippe det. 1 åring også? Er ei på 2,5 år også, Alma 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malika Skrevet 31. desember 2020 #182 Del Skrevet 31. desember 2020 Rant skrev (1 time siden): Naturkrefter er mektig og urettferdig. 💔 Livet selv er ikke rettferdig ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visdomstannaverker Skrevet 31. desember 2020 #183 Del Skrevet 31. desember 2020 (endret) Jeg får ikke sove. Tenker så på lille Alma på 2, 5 år og lillebroren hennes i magen til mammaen 😭 Endret 31. desember 2020 av Visdomstannaverker . 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 31. desember 2020 #184 Del Skrevet 31. desember 2020 Visdomstannaverker skrev (4 minutter siden): Jeg får ikke sove. Tenker så på lille Alma på 2, 5 år og lillebroren hennes i magen til mammaen 😭 Kjenner du noen av de savnende? 💔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
little fairy Skrevet 31. desember 2020 #185 Del Skrevet 31. desember 2020 Daryl Dixon skrev (7 timer siden): Dette syntes jeg og var fælt. Så ut som et helt fjøs stod rett ved kanten og på det ene bildet. 11 savnede nå, forferdelig å tenke på om faktisk noen er tatt av ras. Virker som noen er reddet ut med helikopter. Kan jo forstå at ikke kjæledyr er så lett å få med. Men jeg hadde tviholdt på mine hvis jeg hadde blitt heist opp! Får meg til å tenke på at det er lurt å lage seg og øve på ulike evakueringer hvis man har dyr. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
little fairy Skrevet 31. desember 2020 #186 Del Skrevet 31. desember 2020 ludden skrev (3 timer siden): Herregud,folkens.....her er det pr.nå 11 mennesker savnet,blant de 11 er det små barn,og det dere er mest opptatt av i de siste ti innleggene er en dalmatinerhund,samt kritikk av hjelpemannskaper. Skjerp dere!! Noen av oss bryr oss om alt levende, ikke bare mennesker! Alle dyreeiere kjenner nok ekstra på dette nå fordi vi ville synes det var helt jævlig og utenkelig å måtte prioritere vekk dyrene på den måten. Akkurat det samme som de som har barn, det er utenkelig å ikke vite hvor sitt barn er. Jeg har ikke barn, men hund, så ja, jeg tenker ekstra på dyrene nå, men synes selvsagt synd i alle. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celaeno Skrevet 31. desember 2020 #187 Del Skrevet 31. desember 2020 Jeg ble evakuert kl 16 igår. Bor i blokk som er 500m fra skredet. Jeg og samboer har det trygt hos min mor, men uvissheten og tanken på alle venner og naboer som er rammet er hjerteskjærende. Jeg måtte også ta det grusomme valget å etterlate hamsterne mine hjemme.. 💔 Samboeren min hadde vært på jobb hele dagen, og ble nektet innreise i Gjerdrum for å hente meg. Jeg måtte da evakuere alene med bagasje for to og busses til Gardermoen for så å bli hentet der. Syns det er vanskelig å skulle forklare tankegangen min i det øyeblikket jeg tok valget. Jeg finner ingen god måte jeg kunne ha løst det på når jeg tenker på det i etterkant, men det føles uansett forferdelig ut. Krysser fingrene for at vi får komme hjem om ikke lenge.. 😭 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WonderWomaan Skrevet 31. desember 2020 #188 Del Skrevet 31. desember 2020 Vinterjenta skrev (5 timer siden): Utrolig drøyt at folk ikke kunne få ta med dyrene sine. Hjerterått fra redningsmannskapet! Kunne ikke vært mer enig! Mange mennesker er så hjerteløse!!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Sinsiew Skrevet 31. desember 2020 Populært innlegg #189 Del Skrevet 31. desember 2020 Celaeno skrev (12 minutter siden): Jeg ble evakuert kl 16 igår. Bor i blokk som er 500m fra skredet. Jeg og samboer har det trygt hos min mor, men uvissheten og tanken på alle venner og naboer som er rammet er hjerteskjærende. Jeg måtte også ta det grusomme valget å etterlate hamsterne mine hjemme.. 💔 Samboeren min hadde vært på jobb hele dagen, og ble nektet innreise i Gjerdrum for å hente meg. Jeg måtte da evakuere alene med bagasje for to og busses til Gardermoen for så å bli hentet der. Syns det er vanskelig å skulle forklare tankegangen min i det øyeblikket jeg tok valget. Jeg finner ingen god måte jeg kunne ha løst det på når jeg tenker på det i etterkant, men det føles uansett forferdelig ut. Krysser fingrene for at vi får komme hjem om ikke lenge.. 😭 Det valget er ikke noe du skal forklare, eller må rettferdiggjøre på noe som helst måte. Håper dere får komme hjem igjen snart 😊 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 31. desember 2020 #190 Del Skrevet 31. desember 2020 Celaeno skrev (16 minutter siden): Jeg ble evakuert kl 16 igår. Bor i blokk som er 500m fra skredet. Jeg og samboer har det trygt hos min mor, men uvissheten og tanken på alle venner og naboer som er rammet er hjerteskjærende. Jeg måtte også ta det grusomme valget å etterlate hamsterne mine hjemme.. 💔 Samboeren min hadde vært på jobb hele dagen, og ble nektet innreise i Gjerdrum for å hente meg. Jeg måtte da evakuere alene med bagasje for to og busses til Gardermoen for så å bli hentet der. Syns det er vanskelig å skulle forklare tankegangen min i det øyeblikket jeg tok valget. Jeg finner ingen god måte jeg kunne ha løst det på når jeg tenker på det i etterkant, men det føles uansett forferdelig ut. Krysser fingrene for at vi får komme hjem om ikke lenge.. 😭 Fikk du ikke lov til å ta med deg hamstrene dine? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-Grey Skrevet 31. desember 2020 #191 Del Skrevet 31. desember 2020 (endret) Bølle skrev (16 minutter siden): Fikk du ikke lov til å ta med deg hamstrene dine? Det høres ut som om logistikken ble vanskelig. Hun klarte nok ikke å få med seg hamsterburet. Et bur med to hamstre er ikke så lett å transportere, og det kan føles spesielt overveldende i en krisesituasjon der man er forvirret, rådløs og usikker på det videre forløpet. Det er utrolig vondt å måtte forlate dyrene sine slik, men jeg har ikke noe problem med å forstå at det kan skje når man er i sjokk og har begrenset handlingsrom. Endret 31. desember 2020 av Miss-Grey 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
little fairy Skrevet 31. desember 2020 #192 Del Skrevet 31. desember 2020 Miss-Grey skrev (2 minutter siden): Det høres ut som om logistikken ble vanskelig. Hun klarte nok ikke å få med seg hamsterburet. Et bur med to hamstre er ikke så lett å transportere, og det kan føles spesielt overveldende i en krisesituasjon der man er forvirret, rådløs og usikker på det videre forløpet. Det er utrolig vondt å måtte forlate dyrene sine slik, men jeg har ikke noe problem med å forstå at det kan skje når man er i sjokk og har begrenset handlingsrom. Er nok derfor. Ville vel også tatt unødvendig lang tid å skulle ta hånden inni buret for å få tak i 2 hamstre, som kanskje gjemmer seg? Er jo det samme med alle dyr. Jeg tror de som hadde muligheten absolutt ville forsøkt å få de med seg ut, men så har du de som hadde 2 sek på å komme seg ut og ikke hadde muligheten til å løpe etter dyret sitt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brevkniven Skrevet 31. desember 2020 #193 Del Skrevet 31. desember 2020 Miss-Grey skrev (4 timer siden): Jeg tror virkelig ikke du skal skylde på byråkratene her! Det jobber ekstremt mange dyktige fagfolk i f.eks. Plan- og bygningsetatene rundt norske kommuner. Og mange av dem føler seg overstyrt og presset, fordi de møter sterke næringsinteresser og lokalpolitikere som er manisk opptatt av «vekst». Det er neppe en standhaftig byråkrat som har «funnet på» dette boligfeltet og tvunget det gjennom. Byråkrater er sjelden selvstendige aktører, men representerer et system som skal ta vare på fellesskapets interesser. De fungerer tidvis som en brems overfor politikere og næringsinteresser med store vyer, og blir ofte ansett som en stein i maskineriet. Som regel er dette en indikasjon på at de gjør jobben sin. Det er for tidlig å spekulere, men jeg drister meg til å komme med en påstand; Denne hendelsen er neppe en indikasjon på for mye byråkrati. Mvh. byråkrat (med spesialisering innenfor et helt annet fagfelt) Dette. Veldig bra skrevet. Byråkraten er gjerne den som sier stopp-vent-nei, men blir overkjørt pga sterke pengeinteresser. Faglige rapporter og vurderinger blir gjerne tilsidesatt, og utbyggere kan nok om smutthullene i lovverket til å få politikerne på sin side. Det er pengene som bestemmer, alltid. Noen ganger går det bra, og noen ganger ikke... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celaeno Skrevet 31. desember 2020 #194 Del Skrevet 31. desember 2020 Bølle skrev (23 minutter siden): Fikk du ikke lov til å ta med deg hamstrene dine? Jeg hadde fått lov, men det lot seg ikke gjøre. Umulig å få med seg to hamstere med bur i tillegg til baggasje på en buss. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 31. desember 2020 #195 Del Skrevet 31. desember 2020 Vinterjenta skrev (6 timer siden): Utrolig drøyt at folk ikke kunne få ta med dyrene sine. Hjerterått fra redningsmannskapet! Jeg bryr meg veldig mye om alle menneskene, men forstår ikke hvorfor man ikke kan ta med seg dyrene. Skal de fryse ihjel og sulte i ihjel og gjøre fra seg inni huset? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shash90 Skrevet 31. desember 2020 #196 Del Skrevet 31. desember 2020 Dette er så trist😢 bor ikke langt unna. I tillegg har jeg familiemedlemmer som jobber på sykehjemmet og i hjemmesykepleien i Gjerdrum. Har ikke ord. Tør nesten ikke se på bildene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 31. desember 2020 #197 Del Skrevet 31. desember 2020 Valeera skrev (5 timer siden): Hvorfor fokuserer alle på dyrene?! JA det er forferdelig, men det er BARN som er savnet!!! Da havner chihuahuan ganske langt ned på prioriterslisten Det er lov å fokuserer på flere ting samtidig... Dessuten tror jeg at man får annet forhold til dyr fordi de er så loyale og har 100% tillit til deg. De vil aldri svikte deg og forventer at du er der for de, samme hva. Da skjærer det ekstra i hjertet når du ser dyret stå igjen i katastrofen mens du blir hjulpet ut av den... Når det gjelder barn, så er det en helt annen sak. Helt andre følelser... Kan ikke sammenligne kjæledyr og barn... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 31. desember 2020 #198 Del Skrevet 31. desember 2020 (endret) Vinterjenta skrev (7 timer siden): Utrolig drøyt at folk ikke kunne få ta med dyrene sine. Hjerterått fra redningsmannskapet! Sånn er det desverre i krisesituasjoner. Mennesker kommer først. Men ett lite lysglimt er det blitt!🥰 Edit; så alle svarene om emnet etter å ha postet. Litt trøtt på morgenen... Endret 31. desember 2020 av Troyamin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndaquil Skrevet 31. desember 2020 #199 Del Skrevet 31. desember 2020 Derforfor liker jeg ikke «hardbarka» hundemennesker, som i mange tråder soyr ut at deres hund er verd mer enn andre eller barn og at de hadde heller reddet hunden sin enn noen andre sitt barn. Og sammenligner hund med barn. Fordi hunden deres er så spesiell å snill. Hallo hvor er kjærligheten for barn og andre medmennesker ? jeg har både hund og katt selv, og små barn. Men hadde jeg flyktet fra en sånn situasjon med hunden i armene og så er fremmend barn eller en voksen som slet. Hadde jeg uten tvil latt dyrene gå og hjelper de, enn å tenke at min dyr sitt liv er verd mer enn andre mennesker sitt liv. srakkads mennesker i Ask. Helt utrolig at så mange hus kunne bli tatt av raset 😞 og alle de stakkars menneskene revet ut av sin trygge søvn til å måtte flykte for livet i mørke kalde vinternatta. 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 31. desember 2020 #200 Del Skrevet 31. desember 2020 Troyamin skrev (14 minutter siden): Sånn er det desverre i krisesituasjoner. Mennesker kommer først. Men ett lite lysglimt er det blitt!🥰 Edit; så alle svarene om emnet etter å ha postet. Litt trøtt på morgenen... Dessverre? Du syns det er dumt at mennesker blir reddet først? Herregud!!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå