Momma Skrevet 31. desember 2020 #221 Del Skrevet 31. desember 2020 Rant skrev (1 minutt siden): Ikke noe mer merkelig enn at du reagerer på det. Det er jo fakta. Nei, dette er ikke nødvendigvis fakta. Jeg holder på mitt, og synes du på usmakelig vis grafser og velter deg unødvendig mye i andres ulykke. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Highhopes Skrevet 31. desember 2020 #222 Del Skrevet 31. desember 2020 Miss-Grey skrev (8 timer siden): Ja, dette kjenner jeg meget godt til. Og nettopp derfor er det prematurt å legge skylden på byråkratiet. Vi vet ikke hvilke vurderinger som har ligget til grunn her, så det er for tidlig å fordele skyld. Men jeg kjenner godt til den dynamikken mellom byråkrati og politikere som du beskriver i innlegget ditt. Og derfor synes jeg at det er ekstra leit at enkelte skylder på «byråkrater» mens redningsaksjonen fortsatt pågår og alt er uvisst. Enig i dette. Vi må også se på hvordan kommunene får mesteparten av sine inntekter, som kjent er gjennom skatt og eiendomsskatt. Det er derfor mye politisk interesse i å bygge flest mulig boliger. Å skylde på byråkrater blir litt merkelig. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 31. desember 2020 #223 Del Skrevet 31. desember 2020 Garderobemannfrue skrev (1 minutt siden): Nei, dette er ikke nødvendigvis fakta. Jeg holder på mitt, og synes du på usmakelig vis grafser og velter deg unødvendig mye i andres ulykke. Grafser og velter meg unødvendig mye i andres ulykke faktisk. Det er din mening - og den er usmakelig. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 31. desember 2020 #224 Del Skrevet 31. desember 2020 Rant skrev (1 minutt siden): Grafser og velter meg unødvendig mye i andres ulykke faktisk. Det er din mening - og den er usmakelig. Vi er tydeligvis veldig uenige, så da lar jeg det bli med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 31. desember 2020 #225 Del Skrevet 31. desember 2020 Garderobemannfrue skrev (Akkurat nå): Vi er tydeligvis veldig uenige, så da lar jeg det bli med det. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 31. desember 2020 #226 Del Skrevet 31. desember 2020 Det er mye som er viktig. Å redde liv er viktig. Å redde menneskeliv er viktigst. At en familie får hjem sitt firbente familiemedlem er også viktig. Å måtte forlate sitt familiemedlem er hjerteskjærende. Noen kan sørge over sentimentale eiendeler som er tapt. Hva som er viktig for de berørte i sånne katastrofer er individuelt. Min datter på 6 år gråt i går kveld. Hun var redd for jordras. Og for at bamsen hennes skulle bli borte. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
javafx Skrevet 31. desember 2020 #227 Del Skrevet 31. desember 2020 Bruke1234 skrev (1 time siden): Jeg synes det er passe provoserende å høre på alle dere som krangler og bærer dere over redningsmannskapenes prioriteringer i en ekstrem akutt redningsoperasjon. Jeg vil anta at de fleste av dere har null peiling på hvordan det er å stå oppi en sånn situasjon og skulle ta avgjørelser i løpet av sekunder som kan berge liv. Jeg er selv glad i dyr og ønsker at alle som en blir reddet ut, men er overhodet ikke i tvil om at barn og voksne kommer i første rekkefølge! At folk sitter her og krangler om en chihuahua og en dalmatiner, når det er en småbarnsfamilie på 3 + et kommende barn som er savnet, jeg har ikke ord.. Ta for faen hensyn til alle pårørende og etterlate som sitter igjen etter denne grusomme katastrofen. Tenk på alle de som er på stedet og setter helsa si på spill for å kanskje ha mulighet til å redde et menneskeliv eller dyreliv. At også tilbakestående journalister skal begynne å plage operasjonsleder med spørsmål om rutiner for redning av dyr mens ting pågår som verst, faen ta! Dette er spørsmål som kan vente til den verste stormen har gitt seg! Jeg vil utrette en stor takk til alt av innsatspersonell, frivillige og redningsmannskaper som jobber på spreng. Er imponert over det arbeidet som blir gjort under elendige/umulige forhold/omstendigheter! På grunn av dere er tallet på antall savnede mye lavere enn det det kunne ha vært! Også kraftig imponert over innsatsleder R. Pettersen som står fjellstøtt i denne stormen. Takk. Det er ikke måte på hvor mye usmakelig man skal lese her inne fra fullstendig tankeløse og tanketomme jenteunger. La oss håpe politi og reddningsmannskap får optimale forhold utover dagen til å fortsette den fantastiske innsatsen de har gjort for å berge liv. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 31. desember 2020 #228 Del Skrevet 31. desember 2020 Garderobemannfrue skrev (33 minutter siden): Jeg ser at mange blir uvel av å lese om hunder som reddes, mens jeg blir uvel av å lese innlegg som dette over her. Det er mildt sagt merkelig å utbrodere/spekulere i forhold rundt eventuelle dødsfall. Særdeles usmakelig. Hvorfor det? Det er 99% sannsynelig at noen er døde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 31. desember 2020 #229 Del Skrevet 31. desember 2020 In absentia skrev (1 minutt siden): Hvorfor det? Det er 99% sannsynelig at noen er døde. Dersom du ikke skjønner hva jeg mener, tror jeg ikke det hjelper å forklare. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 31. desember 2020 #230 Del Skrevet 31. desember 2020 I alle dager. Entret tråden, og i de første sidene tenkte jeg at det er håp for det norske samfunnet og verdenen. Kanskje vi ikke er så kalde, egoistiske, selvsentrerte og empatiløse som jeg har trodd likevel? 2020 og korona har jo vist frem det verste i mennesket, kanskje vi trengte en tragedie for å få snudd litt på tankesettet vårt? Meeeen så skulle vi ikke komme lengre enn til side 4 før egoismebrigaden slår til, og forsurer tråden som omhandler en TRAGEDIE på tampen av et allerede drittår. Man skulle da virkelig tro at hele koronasituasjonen og annerledesåret skulle gi oss en smule perspektiv på hva som er viktig her i livet. Jeg gir meg ende over. Det er for sent å snu. Håper av hele mitt hjerte at de finner alle 10 i live. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scoop Skrevet 31. desember 2020 #231 Del Skrevet 31. desember 2020 Mange av innleggene i denne tråden sjokkerer meg. Spekulasjoner om hvordan folk kan ha dødd, heftige diskusjoner om hvem som er mest verdt av barn og dyr, beskrivelser av hvor forferdelige menneskeheten er.. er det mulig? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 31. desember 2020 #232 Del Skrevet 31. desember 2020 Scoop skrev (6 minutter siden): Mange av innleggene i denne tråden sjokkerer meg. Spekulasjoner om hvordan folk kan ha dødd, heftige diskusjoner om hvem som er mest verdt av barn og dyr, beskrivelser av hvor forferdelige menneskeheten er.. er det mulig? Velkommen til Kvinneguiden - er du ny her? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scoop Skrevet 31. desember 2020 #233 Del Skrevet 31. desember 2020 nomore82 skrev (19 minutter siden): Velkommen til Kvinneguiden - er du ny her? Etter 7 år blir jeg fortsatt like overrasket over hva folk klarer å vrenge ut av seg her inne 😶 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 31. desember 2020 #234 Del Skrevet 31. desember 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep, spekulasjoner, avsporinger, innhold med opphavsrett, krenkende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 31. desember 2020 Forfatter #235 Del Skrevet 31. desember 2020 Ts her, sovet lenge i dag. Tv er okkupert av barn som ser "Istid 2"... er det kommet noen nye oppdateringer? Har de sagt noe om leting i husruinene i dag? Evt. Søkehjelp fra Danmark (som jeg mener jeg leste om før jeg sovnet i går) ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 31. desember 2020 #236 Del Skrevet 31. desember 2020 Snabeltann skrev (2 minutter siden): Ts her, sovet lenge i dag. Tv er okkupert av barn som ser "Istid 2"... er det kommet noen nye oppdateringer? Har de sagt noe om leting i husruinene i dag? Evt. Søkehjelp fra Danmark (som jeg mener jeg leste om før jeg sovnet i går) ? Søkehjelp fra Sverige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 31. desember 2020 #237 Del Skrevet 31. desember 2020 Så forferdelig trist ♥️ Jeg sender varme tanker til alle som er berørte av denne ufattelige tragedien ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 31. desember 2020 #238 Del Skrevet 31. desember 2020 Visdomstannaverker skrev (10 timer siden): 1 åring også? Er ei på 2,5 år også, ***** Ser du nevner navn her, kanskje du skal redigere det bort? Det er veldig lite passende å nevne navn her inne. Dette er folk sine barnebarn, foreldre, venner og naboer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 31. desember 2020 #239 Del Skrevet 31. desember 2020 De sa navnet på hun lille jenta på nyhetskanalen.. Synes det er rart å gå i strupen på folk for å skrive noe som allerede har vært på tv. Håper det går bra med dem, får helt vondt i hjertet av hele saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moon_child Skrevet 31. desember 2020 #240 Del Skrevet 31. desember 2020 skruttveig skrev (8 minutter siden): De sa navnet på hun lille jenta på nyhetskanalen.. Synes det er rart å gå i strupen på folk for å skrive noe som allerede har vært på tv. Håper det går bra med dem, får helt vondt i hjertet av hele saken. Er det familien av tre som ble etterlist av broren? Er de ennå savnet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå