Gå til innhold

Jordskred i Gjerdrum


Snabeltann

Anbefalte innlegg

Chord skrev (4 timer siden):

Er det noe som er avgjort i forhold til fyrverkeri i det området? Leste at politiet skulle se om de fikk til et forbud mot oppskyting.

Ikke bare pga at det gikk ut over sikkerheten til redningsmannskapene, men å skyte opp raketter og styre på der virker veldig respektløst nå. Men slik det er blitt i dag er det sikkert folk som gir blanke i det også..

 

Jeg skal ikke skyte opp fyrverkeri her, og timer unna en gang...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frida skrev (3 timer siden):

Jeg er så enig med deg. Vi er et lite land, og nå har det skjedd noe nesten utenkelig grusomt. Mange savner sine nærmeste etter denne tragedien, så det koster oss lite å tone ned overgangen til et nytt år.   

Håper det ikke går flere liv nå, ser de evakuerer flere boligområder. 

Ja, vi tar det rolig i kveld. Alle her er heldigvis enige i det :) Tenker at alle må gjøre det som er riktig for dem, jeg håper sånn at de savnede blir funnet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig medfølelse med alle som et rammet. Ikke minst aldershjemmet som ligger ganske nære raskanten, det måtte tømmes i all hast. De gamle derfra er nå spredd rundt på forskjellige hjem. Huff, jeg synes det hele er så trist.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok å tente noen lys. Med ønsker om gode nyheter for alle berørte.

Dagen i dag har alltid vært en tid for både fest og ettertanke. I år blir det ingen fest, men desto mer å reflektere over. 

De som savnet noen, de som har mistet alt eller står i fare for det. Og de som er syke, isolert eller har mistet mye/noen i pandemien. 

Noen av oss er heldige, og noen har det ufattelig vanskelig i dag. ❤️💔❤️💔 Håper vi greier å skjerme barna fra all tragedie som kommer inn i våre stuer i disse tider. Dette året kommer til å gå inn i historien og håper det blir det verste i min livstid.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rant skrev (1 time siden):

Klimaendringer er menneskeskapt. 

Jeg skal ikke motsi deg fullstendig. Men hvem skapte planetens tidligere klimaendringer? Istid i sykluser. Klimaendringer er naturlig. Universets tilfeldige (eller ikke tilfeldige) balanse og kanskje ubalanse. Vi er bare mennesker som forsker. Vi kan aldri finne alle svar og ofte er våre svar feilaktige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange er det som er savnet nå?

Åja, 10...de har ikke reddet noen flere da. Sikkert lite håp for resten. Kjipt de ikke tok hundene når de hadde sjansen.

Endret av Cleopatra70
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Cleopatra70 skrev (3 minutter siden):

Hvor mange er det som er savnet nå?

Åja, 10...de har ikke reddet noen flere da. Sikkert lite håp for resten. Kjipt de ikke tok hundene når de hadde sjansen.

Det var folk rundt der som ropte på hjelp mens de holdt på å redde folk, så de prioriterte nok folk før dyrene. Det er ganske kritisk situasjon. 

Nå har de reddet 2 hunder og leter fortsatt etter både dyr og mennesker. 

Det som er trist er at det finnes dyr inni husene til de evakuerte, hvor husene fortsatt står. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt at sånt skjer :( Hadde det ikke vært nok i 2020 så måtte dette skje i slutten av året også. Stakkars folk som er rammet av dette. Tenker sånn på de :(❤️Håper alle de savnede blir funnet i livet. Både mennesker og dyr.

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cleopatra70 skrev (6 minutter siden):

Hvor mange er det som er savnet nå?

Åja, 10...de har ikke reddet noen flere da. Sikkert lite håp for resten. Kjipt de ikke tok hundene når de hadde sjansen.

Eier du empati?

10 mennesker, med familie, venner, kollegaer osv er savnet. Vi skal bevare håpet, så lenge det er håp. Og jeg sitter her med min høyst elskede hund, som er som et familiemedlem. Men om jeg har måtte ofte livet til min elskede hund for å berge livet til noen i leiren så har jeg gjort det... Selv om det har smertet meg resten av livet. For det er mennesker det er snakk om. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Cleopatra70 said:

Hvor mange er det som er savnet nå?

Åja, 10...de har ikke reddet noen flere da. Sikkert lite håp for resten. Kjipt de ikke tok hundene når de hadde sjansen.

Karma.  Karma kommer en dag for folk som deg og flere fkd opp folk som skriver her i tråden.   Jeg eier for mye empati for å virkelig ønske folk ille, men jeg håper en dag, når du er såpass nedde som det går ann å være, at noen har hjerte og empati nok til å strekke ut en hånd til deg før det er for seint. 

Endret av Outlander
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2ro skrev (14 timer siden):

Eier du empati?

10 mennesker, med familie, venner, kollegaer osv er savnet. Vi skal bevare håpet, så lenge det er håp. Og jeg sitter her med min høyst elskede hund, som er som et familiemedlem. Men om jeg har måtte ofte livet til min elskede hund for å berge livet til noen i leiren så har jeg gjort det... Selv om det har smertet meg resten av livet. For det er mennesker det er snakk om. 

Blir nok mer opprørt over dyretragedier dessverre. Er vel skadet av bortadopsjon, dårlig forhold til foreldre og 10 år med mobbing på skolen. Ingen hadde fått meg ut derfra uten dyra mine.

Endret av Cleopatra70
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cleopatra70 skrev (1 minutt siden):

Blir nok mer opprørt over dyretragedier dessverre. Er vel skadet av bortadopsjon, dårlig forhold til foreldre og 10 år med mobbing på skolen. Ingen hadde fått meg ut defra uten dyra mine.

Det forstår jeg inderlig godt. Dyr er ikke uten grunn de beste følgesvenner man kan ha. (Mannen gråter kun når dyr dør, aldri når mennesker). Allikevel må du huske at ikke alle har samme erfaring som deg ❤️. Mennesker er mennesker, dyr er engler. Mange sørger i dag (ras og korona) og da må vi alle passe oss for hvordan vi ordlegger oss. Ønsker deg godt nytt år og sender deg en klem. Tror alle trenger en ekstra klem i dag ❤️

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cleopatra70 skrev (2 minutter siden):

Blir nok mer opprørt over dyretragedier dessverre. Er vel skadet av bortadopsjon, dårlig forhold til foreldre og 10 år med mobbing på skolen. Ingen hadde fått meg ut defra uten dyra mine.

Det går an å bry seg om både mennesker og dyr. Jeg lover - det går helt fint. Men kanskje det er en prossess du må igjennom før du klarer det. :hug:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jodaneida skrev (5 timer siden):

Det skjer tragedier hele tiden. Man kan ikke la all verdens tragedier som ikke rammer en selv styre livet. 

Bidra med penger/hjelp om mulig. Mer får man faktisk ikke gjort. 

For de som er rammet, pårørende og i området blir det noe annet. Men å sitte på nettforum i en annen kant av landet og ytre hvordan man gråter for fremmede man ikke en gang visste eksisterte blir litt.. teit. Selvom det skjer i Norge. 

Vi skal sprette sjampagnen og tenne lys for de vi har mistet. Sende en tanke til alle som lider og prise oss lykkelig for det vi har. 

 

Det er veldig viktig det du skriver ❤️  Det er faktisk mulig å bry seg uten å kringkaste følelser både her og der.

Trynefaktor skrev (4 timer siden):

Tragedier skjer hele tiden, men så blasert som dette orker jeg ikke være. 
Så må du bare mene det er teit. 

Jeg synes ikke @Jodaneida er blasert. Vedkommende virker nyansert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nastine skrev (11 minutter siden):

At en hund til er reddet, gir meg et lite håp om å også finne overlevende mennesker ❤️

Har de funnet en hund til? Det var bra, så er det å håpe at de finner personer i live også!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (Akkurat nå):

Har de funnet en hund til? Det var bra, så er det å håpe at de finner personer i live også!

Kun kort tid siden. Hunden ble funnet i raset ❤️

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...