Gå til innhold

Gele eller akryl negler


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg fikk lagt gele hos noen som ikke kunne det, og da stakk det skikkelig i neglen når den var i uv-lyset. Det var nok smurt for tykt på, blir gjerne sånn tror jeg, når de har det litt for travelt. Hvis du googler det, kan du finne det jeg fant, en nettbutikk med det du trenger for å lage neglene selv! De har både akrylsett og gelesett, men jeg liker nå best gele jeg da, er lettest å få pent, men som tidligere sagt i forumet, det er nok en smakssak hva som er best. Det jeg liker med gele, er at jeg får bedre tid på meg, med akrylen så må man jobbe så fort, og når man ikke har så lang trening, så kan det kanskje bli klumpete, og da må man file så mye etterpå for å få det fint. Med gele så ble det desidert mye mindre filing! Men det er sikker mange som er flinkere enn meg til å støpe akrylnegler. Og viktig når det gjelder akrylnegler og gravide, gravide skal ikke fjerne akrylnegler med aceton! De må files ned i stedenfor. Mulig det er gammelt nytt, men det kan sikkert ikke sies for ofte. Jeg fant gelesettet her på neglemakeriet.no. Jeg har ikke funnet noen bedre, i alle fall ikke norske. Er det noen som vet hvor det ble av merket Alessandro tror jeg de het, har de lagt ned?

Alessandro gikk visst konk. Bestilte produkter fra de tidligere da jeg jobbet med det. Var et firma som tok over distribusjonen av produktene, men husker ikke hva de heter i farten.... Mener det var noe med Nordic (.....).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_hanne_*

ser dette er en gammel tråd. men jeg har noen spørsmål. legger påde acryl og gele. men geleen løsner på tuppen av neglen og langs sidene, dette gjør også acrylen. renser, buffer og bruker primer så hvorfor skjer dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnaBanana

Jeg vurderer å legge negler til jul, slik at jeg har fine festnegler til og med nyttårsaften. Jeg har en grense på ca 400-500 kr, men vet jo selvfølgelig at man ikke finner slike priser i de beste salongene. Spørsmålet mitt er om noen kan anbefale en negldesigner som er flink med ikke tar så mye for det. Jeg vet at prisklasse vanligvis beskriver kvalitet i denne bransjen, men samtidig vet jeg at det ikke alltid er tilfellet. Som sagt trenger jeg negler i ca 3 uker hos en god designer som ikke tar for mye for dette.

En gang har jeg lagt på negler hos Tone Lise og måtte gjøre om 3 negler ettet 3 dager, fordi det hadde kommet luft under. Et godt eksempel på salong med garantert god kvalitet som ikke levde opp til forventningene akkuratt da, selv om hun som la på, gjorde det veldig pent. Jeg har bare ikke råd til å betale 800 kr for negler som løsner etter 1 uke. Setter veldig pris på svar og tips ang. designere og priser fra dere. :goodbye:

Hilsen

Jenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Cinci

Herregud!! selvfølgelig går det ikke vekk med aceton! Aceton får geleen å acrylen til å stivne etter du har hatt det i lampaen. man skraper ikke av eller biter neglene av... da ødlegge du dine egne negler!! Du skal liksom file geleen eller acrylen vekk eller kjøpe en spesiell lyqid for at neglene skal løses.. :fnise:

Ps glemte det med aceton. Jeg er ganske så sikker på at det ikke går vekk med det middelet der. Hvis man vil ta neglene av eller noen av de er skadet, så pleier de å "skrape" det vekk med en slags kniv/saks. Jeg har pleid å bite hard i dem flere ganger for å få dem av når de allerede har blitt skadet og ser stygg ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinci

dette skjer fordi at du må bruke en veldi hard fil får at geleen å acrylen skal sitte fast på tippen:) hvis ikke det funker er det fordi at du ikke bruker de rette produktene. jeg er også negl artist og jeg kjøper ikke produktene mine i norge.. har prøvd de meste de selle i norge.. var ikke fornøyd med noen av dem.. det er nok fordi at i norge har ikke gele å acryl vert kjent så lenge som feks i polen, ungarn osv.. der har de mye bedre produkter.. så ta en tur tilpolen og kjøpgele og acryl der.. billigere, myyyye bedre produkter og du får en ferie i tillegg:D

ser dette er en gammel tråd. men jeg har noen spørsmål. legger påde acryl og gele. men geleen løsner på tuppen av neglen og langs sidene, dette gjør også acrylen. renser, buffer og bruker primer så hvorfor skjer dette??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Ina H.strand
Er utdannet negledesigner og må bare få sagt at man kan IKKE fjerne gele-negler med aceton, disse MÅ files eller skrapes bort. Og det er ikke så stor forskjell på utseende på gele og akryl. Man kan blade til fargene akuratt som kunden vil, vil du ha naturlige negler så får du det! Gele tar som regel kortere tid enn akryl pga at med gele filer man ekstremt lite. + at gele er lukt fritt og "sunnere" for oss som driver med det hver dag.

Heidi

Hvor utdannet du deg som det? Hvilket kurs? Har hatt lyst til det lenge nå men er litt får dyrt for meg akkurat nå så har tenkt å kjøpe meg ett startsett og øve litt:) Få litt erfaring..

Ville du anbefalt gele eller akryl til å begynne med?

Har funnet 2 nett sider jeg titter på angående kjøp, men er ikke helt sikker på hva jeg skal se etter første gang kjøp, noen forslag?

Her er sidene jeg har funnet: http://www.nail4you.no/negle/ http://neglemakeriet.com/store

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Gina
dette skjer fordi at du må bruke en veldi hard fil får at geleen å acrylen skal sitte fast på tippen:) hvis ikke det funker er det fordi at du ikke bruker de rette produktene. jeg er også negl artist og jeg kjøper ikke produktene mine i norge.. har prøvd de meste de selle i norge.. var ikke fornøyd med noen av dem.. det er nok fordi at i norge har ikke gele å acryl vert kjent så lenge som feks i polen, ungarn osv.. der har de mye bedre produkter.. så ta en tur tilpolen og kjøpgele og acryl der.. billigere, myyyye bedre produkter og du får en ferie i tillegg:D

Spennende, hvor kjøper du dine produkter? Og hvor har du gått kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Charlotte_*

Hvor og hva heter hun damen du går til?

Jeg har akrylnegler og er veldig fornøyd - de ser veldig naturlige ut - men så er negledesigneren min en kjempeflink dame.

Endelig har jeg fått fine hender og fine negler - aldri mer flisete, korte negler på meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg liker gelè best, men har ikke funnet noen i Oslo.

Derfor legge jeg akryl til 500kr for et sett på Strøget.

Hun er utrolig dyktig!

http://junekkleppe.blogg.no/

På Face it i Bogstadveien har de gele :) Og på Art of beauty neglestudio i Rådhusgata . Jeg har vært begge plasser , og er fornøyd med begge ! Jeg vet ikke hva som er best av akryl og gele , for jeg har bare prøvd gele. Har lyst å prøve akryl også, sånn i tilfelle det er bedre , siden det varierer fra person til person hva som funker best og hva som sitter best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd begge deler, men etter at jeg fikk lagt silkenegler kunne ingen av de måle seg..... men det er ikke å oppdrive her lenger :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_Anne_*

Hei. Utrolig bra tråd. Jeg vurderer å legge på negler for å piffe opp høsten litt. Jeg har hørt mye bra om Tone Lise-salongen og ABC FOR NAILS (et annet salong) Er det noen her som har prøvd de overnevnte og har evt. noe formening å dele med meg????? Setter veldig pris på det :)

Har hørt også at abs for nails er mer skånsomt på neglene enn noe annet. Jeg er uerfaren med dette og vil gjerne gå et sted hvor jeg har i alle fall litt sikkerhet om at de første neglene jeg får ikke blir en skuffelse og ikke vil ødelegge mine egne negler?

Setter pris på alle råd og meninger :)

Ha en superhelg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_Nate_*

Har ikke erfaring med gelenegler, så jeg kan ikke si så mye om det. men har selv akryl negler. de sitter godt på meg og ser veldig fine ut.

Hvordan neglene blir hos hver enkelt kommer an på hvilken type negl du har. på noen sitter de bedre enn andre, og det kan avhenge om man har evt neglsykdommer, hvor sterke dine egne negler er etc..

Mine egne negler har alltid sett fine ut etter at jeg har fjerna de falske. Jeg bruker aceton i en bolle sammen med klinkekuler. Da løsner neglene raskere. Viktig å ikke rive eller noe slikt. 40 min pluss minus. Men husk.... tar man hendene ut av bollen for tidlig, må man sitte nye 40 min.Det tar bare noen minutter før neglene er stivnet igjen. Så det lønner seg å ha god tid og å være uforstyrret. å sitte foran tven kan være lurt. :)

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Line_*
Hvor utdannet du deg som det? Hvilket kurs? Har hatt lyst til det lenge nå men er litt får dyrt for meg akkurat nå så har tenkt å kjøpe meg ett startsett og øve litt:) Få litt erfaring..

Ville du anbefalt gele eller akryl til å begynne med?

Har funnet 2 nett sider jeg titter på angående kjøp, men er ikke helt sikker på hva jeg skal se etter første gang kjøp, noen forslag?

Her er sidene jeg har funnet: http://www.nail4you.no/negle/ http://neglemakeriet.com/store

Hei, gammel tråd eller ikke, her var det mange tips. Kan tilføye at neglemakeriet faktisk har bruksanvisninger på siden sin, de kan være greie å ha så man ikke går seg helt bort, er jo mye å huske på når man ikke driver med dette hver dag, dessuten har de alltid svart raskt når jeg har lurt på noe. Bruksanvisninger på Neglemakeriet

Synes også startpakke på akryl var helt grei å starte med, bare supplere med flere filer og akrylpulver og akrylvæske etterhvert.

Og ja, gele må files av, og bit for all del ikke i neglen for å få av akrylneglene heller! Det gjorde nemlig jeg før jeg visste bedre, og fy så vonde neglene ble etterpå! Min egen feil :( Bare det å vaske hendene i varmt vann gjorde vondt! Nei, senere har jeg brukt akrylfjerner eller tatt jobben med å file dem av, og har ikke hatt flere problemer.

Så, jeg har prøvd både gele og akryl. Gele var definitivt lettest å legge pent, og synes de var minst like sterke som akrylneglene :) Og så ble det mye mindre filing, på akryl om man legger feil (og det gjør man i begynnelsen), må man file etterpå for å få det pent. Det som var "værst" med geleen, var å kjøpe lampa da den koster endel, men, det er jo en engangskostnad, og tid er penger, som jeg sparer på filing!

Og så til det jeg lurte på, er Alessandro virkelig konkurs? De hadde noen fine filer, sånne 3-ways som var veldig gode. Noen som vet hvor privatpersoner kan få kjøpt disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Ina_*
ser dette er en gammel tråd. men jeg har noen spørsmål. legger påde acryl og gele. men geleen løsner på tuppen av neglen og langs sidene, dette gjør også acrylen. renser, buffer og bruker primer så hvorfor skjer dette??

Hei!

Slet også med dette i begynnelsen. Det er viktig at tippen er buffet(mattet ned) OGSÅ på tuppen og langs sidene. Man må legge produktet over kantene. F.eks så legger jeg gelè oppå selve neglen og bare fører penselen med litt produkt på over tuppen og på sidene.

Tippene (plast/ naturlig) får en dypere kurve når de vokser ut, og da er det viktig at geleen/akrylen følger tippen.

Håper dette hjalp!

P.s Det fins MANGE gode produkter til salgs i Norge.

Det viktigste er jo prepareringsarbeidet. Er ikke det skikkelig, blir ikke sluttresultatet skikkelig heller.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest krystallen

Jeg må legge til info om aceton. Ikke bruk dette da det går inn i genene. Dette kan føre litt misdannelser blandt fremtidige barn og sykdommer hos deg med alderen.

Dette er blandt annet grunnen til at mange produsenter har kuttet ut aceton i neglelakkfjerner. Hvis du handler neglelakkfjerner på butikken så vil du mest sannsynlig se at det står uten aceton.

Endret av krystallen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Jeg må legge til info om aceton. Ikke bruk dette da det går inn i genene. Dette kan føre litt misdannelser blandt fremtidige barn og sykdommer hos deg med alderen.

Wat.

Det er aceton i urin. Det utskilles aceton i kroppen ved feber, eller sult. Sies å gi den spesielle "syke"-lukta på rommet til en syk pasient.

Store Norske Leksikon:

Aceton dannes i organismen ved redusert karbohydratomsetning (f.eks. ved sult og ved diabetes). Når disse stoffene hoper seg opp i organismen, utvikles acidose. Aceton skilles ut med urinen (ketonuri) og med utåndingsluften, som får acetonets karakteristiske, fruktaktige lukt.

Det er derimot et løsemiddel. Et av de svakere løsemiddelene vi har, men like fullt et løsemiddel. Og ved mye eksponering kan det føre til hodepine, tretthet, kvalme, hoste og andre koselige løsemiddelskadde symptomer.

Det sniker seg ikke rundt i genene dine så lett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krystallen

Herregud!! selvfølgelig går det ikke vekk med aceton! Aceton får geleen å acrylen til å stivne etter du har hatt det i lampaen. man skraper ikke av eller biter neglene av... da ødlegge du dine egne negler!! Du skal liksom file geleen eller acrylen vekk eller kjøpe en spesiell lyqid for at neglene skal løses.. :fnise:

Ro ned !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...