Gå til innhold

Gele eller akryl negler


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, har lyst på hele tiden jeg, men orker ikke begynne å legge på meg selv! Er så knot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Donna

Jeg har akrylnegler og er veldig fornøyd - de ser veldig naturlige ut - men så er negledesigneren min en kjempeflink dame.

Endelig har jeg fått fine hender og fine negler - aldri mer flisete, korte negler på meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Apropos negler...

har noen en god negledesigner og anbefale. Enten i Ski, eller rundt Storo området.

Synes det er så mange som ikke er flinke!

S.

Jeg har funnet meg en kjempeflink negledesigner i Storgata på Brunog Blid der.der la dem både akryl og gele. Hun som la negler på meg heite Monika å var veldig morsom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neglerne skal IKKE bli ødelagde av å ha på akryl el gele.

Hvis de blir det har negledesigneren gjort noe galt...

Lurer å litt på hvordan de neglene ser ut som bare tok 45 min!!!! :overrasket:

Kan tro den negledesigneren ikke var så nøye med hygien og forarbeid...

Uansett så er jeg negledesigner selv og har også lært at gele må files bort,

IKKE aceton.

Liker forøvrig akryl best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gjest

Heii!! Jeg bare lurte på en ting. Jeg har hørt at det er farlig å sette på akrylnegler når man er gravid, men jeg har aldri fått med meg grunnen. Hvorfor er dette farlig? Og så lurer jeg på om det har noen virkning på graviditeten om man setter på akrylnegler før man blir gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke farlig, men du har hormon endringer, og det kan gjøre til at negle sitter dårlig og løsner fort pga ditt hormon skifte. :) Vi har lagt negler på gravide mange ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ikke farlig, men du har hormon endringer, og det kan gjøre til at negle sitter dårlig og løsner fort pga ditt hormon skifte. :) Vi har lagt negler på gravide mange ganger :)

Åjaa er det bare det. Hehe, har vært litt redd for å sette pga at jeg trodde det var veldig farlig. Men da er det bare å sette på da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er derfor det er litt surt for de som er gravide å sette på negler, så faller de av etter en uke... det var 800,- rett i vasken :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_malene_*

Jeg la Gelenegler for to dager siden. Ble utrolig fint, over all forventning. Neglene er ikke tykke, og ser veldig naturlig ut. tror det kommer veldig ann på hvor flink den som lager neglene er, tror nok hun jeg hadde var veldig flink.

noen som vet hvor lenge gelenegler varer? og hva jeg kan gjøre for å bevare de lengst mulig? hva etterfylling koster? jeg tok de i utlandet hos en som ikke snakket engelsk, så var ikke så lett å spør henne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la Gelenegler for to dager siden. Ble utrolig fint, over all forventning. Neglene er ikke tykke, og ser veldig naturlig ut. tror det kommer veldig ann på hvor flink den som lager neglene er, tror nok hun jeg hadde var veldig flink.

noen som vet hvor lenge gelenegler varer? og hva jeg kan gjøre for å bevare de lengst mulig? hva etterfylling koster? jeg tok de i utlandet hos en som ikke snakket engelsk, så var ikke så lett å spør henne:)

Her til lands koster det vel mellom 250 og 500kr ca. for etterfyllingen, tror jeg. Lurer på om jeg betalte 450kr i fjor sommer, men da var det etterfylling kun på mine ekte negler da. Men tror det er samme pris.

Pass på å file pent i "skjøten" som vil vises mer og mer etterhvert, bare ikke fil "ihjel" din egen negl. Hvis du tar godt vare på dem slik og går hver 3.-4.uke og etterfyller, så kan du ha dem helt til du egentlig bare har gelè på dine ekte negler. (De falske blir jo filt ned etterhvert når du går og fikser på dem, for de vokser jo utenpå dine ekte. Så da blir dine ekte lange under, også etterhvert trenger du kun gelè på dine ekte.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest-negledesigner

Hei

Til å ta som best vare på dine nye negler er viktig å bruke negleolje regelmessig. 1-2 ganger om dagen og husk også i bak kant av neglen. Dette er forebyggende i forhold til at kunstmaterialet ikke løfter seg fra naturneglen. Bruk kun pussekloss til å file over skjøtene dersom en grovere fil lett kan gi skader på naturneglen. Lakk siden over med blankt neglelakk. Det å påstå at gele er finere en akryl eller den andre veien .. Det kommer helt an på hvo flink negledesigneren er!!! En flink negledesigner lager flotte og naturlige negler fra begge deler.

Vanligvis kan gele ikke fjernes med aceton, men det finnes geletyper, f.eks bio sculpture, som kan fjernes på den måten.

Priser på en etterbehandling fra en seriøs og flink negledesigner ligger sikkert rundt 500-700 kr. Går sikkert an å få det billigere men du må tenke på at du får ofte det som du betaler.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Priser på en etterbehandling fra en seriøs og flink negledesigner ligger sikkert rundt 500-700 kr. Går sikkert an å få det billigere men du må tenke på at du får ofte det som du betaler.

lykke til

Alle som støper negler offentlig er faktisk nødt å ha godkjenning på at de har tatt hele kurs og blitt autorisert negledesigner, og hos de fleste henger denne godkjenningen synlig framme.

Her i området er det kommet så mange at de konkurrerer ganske hardt i prisene. Så her er det både seriøse og flinke som tar ned i 450kr for etterbehandlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Annonse

Gjest negldesigner
Acrylnegler er definitivt det som ser penest ut og som ser mest naturlig ut - så langt som falske negler kan se naturlig ut da.

Aceton fjerner alle typer falske negler, men noen trenger lenger tid i aceton enn andre typer. Men aceton fjerner alle neglematerialene.

Gelènegler blir tykkere, dermed vises det bedre at de ikke er ekte.

Lurer du på noe mer så bare spør!

vil bare korrigere det som har blitt sagt om gelenegler !!!!!

det du sier er ikke riktig !! For gele ser mye mer naturlig ut en acryl , og hvis du legger den riktig så skal den ikke legge noe tykkere en acryl !!

dessuten så er den sunnere og jobbe med og gulner ikke etter en stund slik som akryl gjør , den holder fargen mye klarere og lenger en acryl .

Dessuten så er den luktfri og passer ypperlig og jobbe med og nå er det kommet en del ikke kjemiske gele prepparater på markede som er helt fantastiske , så jeg annbefaler bare gele fortiden .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp fått gelénegler og er veldig fornøyd. Der jeg var fikk jeg beskjed om at siden jeg var neglbiter ville jeg måtte etterfylle acryl etter 1-2 uker, mens gelé ville jeg måtte etterfylle etter 3-4 uker den første gangen.

Hun som la mine negler filte veldig lite oppå, og sa at neglene ikke blir ødelagt av å ha støpenegler, men at den mister en del av den naturlige oljen i neglen. Derfor kjøpte jeg en liten oljeflaske med blant annet jojoba etc. Håper hun har rett og at neglene mine overlever dette fint:)

Har et spørsmål som jeg glemte å spørre henne om. Vil jeg kunne lakke neglene mine med andre farger, og fjerne det med en negllakkfjerner igjen? Eller skal jeg helst la det være? Tenkte å evt. fjerne med noe uten aceton siden det er litt uenighet her om hva som da ville skje. Hun jeg la hos sa at hun selv hadde gelénegler, fordi hun jobbet endel med aceton, og hvis hun hadde hatt acryl så ville de da ha detti av. Det gjorde de ikke når hun brukte gelénegler selv.

Så, altså, kan jeg stæsje og ordne på neglene selv, eller er det meningen at man skal ha dem som man får laget dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Jeg har hatt kunstige negler i mange år, og har dårlig erfaring med både acryl og gele. Begge sliter noe innmari på den naturlige neglen. Jeg har gode erfaringer med abc for nails, som ikke sliter på neglen.

Sjekk her: www.abcfornails.no

Lurer litt på hvordan er de i forhold til akryl i gele å legge?

Mulig jeg er dum men fikk liksom ikke ut fra siden deres hvordan de fungerer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, har lyst på hele tiden jeg, men orker ikke begynne å legge på meg selv! Er så knot!

Knotet å legge på høyrehånda... hehe

Men slik som for meg som ikke har noen prob å få lange negler men de sprekker å revner bare... orker ikke det der med å fylle etter å fikse tipper å slik ken jeg bare legge noen lag med gele for å styrke min egen negl?

Jobber veldig mye i vann da så har opplevd det at neglene sitter ikke så lenge som hos andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg hadde gelenegler til bryllupet mitt, de var fine å se på, men de var så tykke. Jeg har også hatt akrylnegler og jeg synes de var mye penere. Også var det vondt å legge gelenegler!

abc for nails høres spennende ut.

Jeg legger gele negler.

Dette er mer skånsomt enn acryl.

Hvis du fikk vondt da henne la gele på deg har henne lagt alt for mye gel på neglen din for hver gang det skal herdes, dette kan gjøre vondt, og hun er da ikke profesjonell nok.

Hva som er best av acryl og gele kan jeg ikke svare på siden det er veldig personlig hva man selv liker best. akkurat som noen liker jordbær bedre enn sjokolade. Men gele er mer skånsomt enn acryl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg fikk lagt gele hos noen som ikke kunne det, og da stakk det skikkelig i neglen når den var i uv-lyset. Det var nok smurt for tykt på, blir gjerne sånn tror jeg, når de har det litt for travelt. Hvis du googler det, kan du finne det jeg fant, en nettbutikk med det du trenger for å lage neglene selv! De har både akrylsett og gelesett, men jeg liker nå best gele jeg da, er lettest å få pent, men som tidligere sagt i forumet, det er nok en smakssak hva som er best. Det jeg liker med gele, er at jeg får bedre tid på meg, med akrylen så må man jobbe så fort, og når man ikke har så lang trening, så kan det kanskje bli klumpete, og da må man file så mye etterpå for å få det fint. Med gele så ble det desidert mye mindre filing! Men det er sikker mange som er flinkere enn meg til å støpe akrylnegler. Og viktig når det gjelder akrylnegler og gravide, gravide skal ikke fjerne akrylnegler med aceton! De må files ned i stedenfor. Mulig det er gammelt nytt, men det kan sikkert ikke sies for ofte. Jeg fant gelesettet her på neglemakeriet.no. Jeg har ikke funnet noen bedre, i alle fall ikke norske. Er det noen som vet hvor det ble av merket Alessandro tror jeg de het, har de lagt ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_nina_*

hei! :)

jeg fikk gelenegler for ca en måned siden, og har vært veldig fornøyd!

det så ekte ut, ingen tvil om det! men det var drit vondt!

jeg tok det i tallinn og betalte kun 300kr for det, verdt det!

men nå etter en måned med disse neglene er det på tide å fjerne dem.

sitter her med fingrene dyppet i aceton, spent på å se om de går av.

noen tips hvis de ikke går av? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...