Gå til innhold

Gele eller akryl negler


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har tenkt å legge negler til bryllupet mitt,men hva er egentlig best? Valget står egentlig mellom gele eller akryl, er den ene bedre enn den andre,eller er det hipp som happ.

Tar man gelenegler av med aceton også? Har ikke så altfor mye peiling på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått til salong i mange og og fått acryl negler, men det siste året har veldig mange salonger gått over til gelenegler. Det tar halvparten av tiden, de slipper å slipe neglene så mye og det ser mye bedre ut. Finere glans. Jeg ville gått for gele negler. Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps glemte det med aceton. Jeg er ganske så sikker på at det ikke går vekk med det middelet der. Hvis man vil ta neglene av eller noen av de er skadet, så pleier de å "skrape" det vekk med en slags kniv/saks. Jeg har pleid å bite hard i dem flere ganger for å få dem av når de allerede har blitt skadet og ser stygg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_nique_*

nå la jeg acryl negler i går og brukte 45 min, synes ikke det var lang tid.

trenger du tips til hor du bør gå så si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl er definitivt det beste og peneste. Aceton løser opp all slags neglmateriale. Det er det negldesignerne bruker for å fjerne neglresinet og tippene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akryl er definitivt det beste og peneste. Aceton løser opp all slags neglmateriale. Det er det negldesignerne bruker for å fjerne neglresinet og tippene.

Hm, det er visst forskjellige meninger her :)

Synes det er rart det du sier med at aceton tar vekk alt, for det har de sagt i salongene jeg har vært i at det ikke går vekk med det. Har selv prøvd med det hjemme uten at det har vært vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det er visst forskjellige meninger her :)

Synes det er rart det du sier med at aceton tar vekk alt, for det har de sagt i salongene jeg har vært i at det ikke går vekk med det. Har selv prøvd med det hjemme uten at det har vært vellykket.

Det er aceton som brukes når vi fjerner tippeneog resinet iallefall. Kanskje det var en misforståelse, at de trodde du mente at kanskje negllakkfjerne som inneholder aceton kan skade neglene, for acetonholdig negllakk skader ikke acrylneglene. skal du fjerne med aceton, hell oppi en skål og sitt med det en stund, det vil løsne etterhvert. :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Msheidi

Er utdannet negledesigner og må bare få sagt at man kan IKKE fjerne gele-negler med aceton, disse MÅ files eller skrapes bort. Og det er ikke så stor forskjell på utseende på gele og akryl. Man kan blade til fargene akuratt som kunden vil, vil du ha naturlige negler så får du det! Gele tar som regel kortere tid enn akryl pga at med gele filer man ekstremt lite. + at gele er lukt fritt og "sunnere" for oss som driver med det hver dag.

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acrylnegler er definitivt det som ser penest ut og som ser mest naturlig ut - så langt som falske negler kan se naturlig ut da.

Gelènegler blir tykkere, dermed vises det bedre at de ikke er ekte.

Min erfaring er faktisk motsatt!

Det er mange aar siden jeg hadde paasatte negler, men gele var helt klart det som var penest og saa mest naturlig ut paa meg.

Akrylneglene var tykkere og saa veldig falske ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet negldesigner.

Smaken er som baken, den er delt.

Aceton fjerner akrylnegler, sitt ca førti minutt med hendene oppi en bolle.

Man skal ikke bite/rive/slite i de kunstige neglene for å få dem av, da ødelegger man sin naturlige negl.

Rosa akrylnegler kan se svært naturlig ut, mye kommer også an på negldesigneren og hva kunden ønsker ;)

Endret av Abr@xas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har hatt kunstige negler i mange år, og har dårlig erfaring med både acryl og gele. Begge sliter noe innmari på den naturlige neglen. Jeg har gode erfaringer med abc for nails, som ikke sliter på neglen.

Sjekk her: www.abcfornails.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg hadde gelenegler til bryllupet mitt, de var fine å se på, men de var så tykke. Jeg har også hatt akrylnegler og jeg synes de var mye penere. Også var det vondt å legge gelenegler!

abc for nails høres spennende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til akryl, de er tynne , sterke og jeg liker det best sånn. Mye kommer ann på negledesigneren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger både akryl og gele negler, har utdannelse fra neglakademiet...

Hvor tykke neglene blir kommer akkurat ann på den som legger de, men jeg syns gele neglene ble penest og mest naturlig.

Har sikkert en del med hvilket merke man bruker også.

Sånn at jeg ville hørt med den som skulle legge neglene dine, hva hun har mest lyst til å bruke, for man bruker som regel helst det man er flinkest i. Hvertfall til bryllupsnegler!

Bare litt på siden... aceton løser ikke opp den typen gelenegler jeg legger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Apropos negler...

har noen en god negledesigner og anbefale. Enten i Ski, eller rundt Storo området.

Synes det er så mange som ikke er flinke!

S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utdannet negledesigner og må bare få sagt at man kan IKKE fjerne gele-negler med aceton, disse MÅ files eller skrapes bort. Og det er ikke så stor forskjell på utseende på gele og akryl. Man kan blade til fargene akuratt som kunden vil, vil du ha naturlige negler så får du det! Gele tar som regel kortere tid enn akryl pga at med gele filer man ekstremt lite. + at gele er lukt fritt og "sunnere" for oss som driver med det hver dag.

Heidi

Jeg støper nå negler med gelè, og jeg fjerner neglene med aceton.

Det er ikke stor forskjell på utseendet, men hvis man har en del erfaring med begge deler, vil jeg påstå at man ser forskjell på gelenegler og akrylnegler.

Men hva som er best, det er nok en smakssans, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støper nå negler med gelè, og jeg fjerner neglene med aceton.

Det er helt sikkert avhengig av hvilken type gele du bruker... For den jeg bruker kan ikke fjernes med aceton... tro meg :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...