Gå til innhold

Skal du ta koronavaksinen?

Koronavaksine  

252 stemmer

1. 1. Skal du ta vaksinen?

• Ja
      126
    • Kanskje, vil se hvilke bivirkninger andre får først
      61
    • Nei
      64

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 30. nov. 2021, 23:01

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har tenkt å ta koronavaksinen, men denne vaksinen er ikke tilgjengelig for friske mannen i gata (ikke risikogruppen) før sommer 2021 melder FHI. Jeg tror det betyr at sommerferien for 2021 må planlegges annerledes. Da jeg har hørt at flere land planlegger å innføre vaksinasjonskort for korona for å komme til landet.

Jeg er mest interessert i høre hvorfor folk ikke vil ta vaksinen og fortell gjerne også hvorfor du vil ta vaksinen.

Anbefaler at du tar koronavaksinen, når det er din tur.

Endret av Sosialt
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har astma og vil ta vaksinen når det er min tur. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er en av de som ikke er i vaksinekøen ennå (ung - ingen sykdommer som er på listen - ikke helsearbeider) men når det åpner for at alle kan ta den så gjør jeg nok det. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg kommer til å ta den, med forbehold om at det ikke plutselig kommer opp noen dramatiske kontraindikasjoner før jeg får sjansen. Er helsepersonell, så jeg står forhåpentligvis snart for tur.

Det blir godt å forhåpentligvis kunne senke skuldrene. 

Gjest Godhelg2019
Skrevet
Tamsi skrev (Akkurat nå):

Jeg kommer til å ta den, med forbehold om at det ikke plutselig kommer opp noen dramatiske kontraindikasjoner før jeg får sjansen. Er helsepersonell, så jeg står forhåpentligvis snart for tur.

Det blir godt å forhåpentligvis kunne senke skuldrene. 

Man skal ikke senke skuldrene før halvparten av befolkningen har fått vaksinen har FHI sagt.

Skrevet

Hvis jeg noen gang får tilbud om vaksinen så er det nok gått så lang tid at corona ikke lenger er noe særlig aktuelt. Dessuten er jeg ikke fan av hastevaksiner, men vi får se, kan hende jeg tar den hvis det blir aktuelt i fremtiden. 

• Liker 18
Skrevet
Godhelg2019 skrev (Akkurat nå):

Man skal ikke senke skuldrene før halvparten av befolkningen har fått vaksinen har FHI sagt.

Nei, men det blir utrolig godt å ikke gå med hjertet i halsen hver eneste dag på jobb. Det er bare flaks at jeg ikke har blitt smittet ennå.

Skrevet

Umiddelbart tenker jeg nei. Ikke fordi jeg er i mot vaksiner, men fordi den er hastet frem og fordi det ikke foreligger nok informasjon om langridsvirkningene. Jeg er ikke i noen risikogruppe eller helsefagarbeider så jeg får nok ikke spørsmål med det første heller. Men om jeg får spørsmål og tilbud om å ta den får jeg ta en nøyere vurdering.

• Liker 17
Skrevet

Hadde dødd av skam hvis ikke, men er så pingle når det kommer til stikk, at jeg gruer meg skikkelig. Blodprøver eller keisersnitt var null problem, men vaksine er forferdelig. Flaut :trist:

Skrevet

Pga at jeg er i risikogruppa, så skal jeg ta vaksinen når det blir "tid" for vaksinering. Det kan drøye litt siden jeg er blant de som er i det nedre sjiktet på prioriteringslista.

• Liker 2
Skrevet

Nei. Jeg vurderer risikoen til å være større enn fordelen. 

• Liker 24
Skrevet
PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Da vet du i såfall noe flertallet av vaksineforskerne ikke vet. 

• Liker 25
Skrevet
Snop skrev (Akkurat nå):

Da vet du i såfall noe flertallet av vaksineforskerne ikke vet. 

Vaksineforskerne kan selvsagt ikke si noe om hvordan kroppen responderer på denne etter 5-10 år. Det kan ikke jeg heller, men jeg akter heller ikke finne det ut ved personlig erfaring.

• Liker 21
Skrevet
Godhelg2019 skrev (25 minutter siden):

75 prosent stod det. 

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg skal ta den. Har så og si bare eldre folk på pasientlista min, så den må jeg ha når jeg får tilbudet om det. 

• Liker 1
Gjest EndaEnGang
Skrevet

Jeg er ung og utenfor alle risikogrupper, så det trenger jeg i grunn ikke å ta stilling til før om en god stund, men jeg regner med jeg kommer til å ta den når den tid kommer.

Å planlegge utenlandsferie i 2021 ser jeg imidlertid på som i overkant optimistisk, vaksinasjon eller ei. 

Skrevet

Ja, jeg skal ta den. Foreløpig så ser det ut som jeg får den i jan/feb, og det gleder jeg meg veldig til. 

Gjest Godhelg2019
Skrevet
Tradegy skrev (35 minutter siden):

Hadde dødd av skam hvis ikke, men er så pingle når det kommer til stikk, at jeg gruer meg skikkelig. Blodprøver eller keisersnitt var null problem, men vaksine er forferdelig. Flaut :trist:

Personlig synes jeg at blodprøve er helt helvete, mens vaksine er helt greit. Nålen er betydelig tynnere.

Hvorfor mener du det er skam å ikke ta en vaksine? Her må du utdype.

Gjest Godhelg2019
Skrevet
PetterKanin skrev (25 minutter siden):

Her må du utdype slik at flere kan reflektere over dette sammen. Hvilke risiko sikter du til?

Skrevet

Kanskje om noen år når den er godt utprøvd

• Liker 9
  • Opprett ny...