Gå til innhold

tommelines tanker

Anbefalte innlegg

Gjest #Spidergirl#
Skrevet
Ja, formen er mye bedre nå  :) . Heldigvis!

Skriver litt om sykdomshelgen min her, i en annen farge så kan de som vil hoppe over....

Hadde hatt vondt i magen i løpet av forigen uke, men sånn har jeg det fra tid til annen, og det pleier å løse seg  (bokstavelig talt) etterhvert. Men ikke denne gangen... Søndag var det så vondt at jeg dro til legevakten. Jeg så da ut som jeg var gravid i ganske mange månder, men det var da luft. Etter å ha tatt rønten sendte de meg av gårde til ahus pga utvidet tykktarm. De lurte på om det var tarmslyng jeg hadde. De fikk stukket et rør opp og fikk ut en del luft, og videre fyllt med med diverse slik at jeg fikk tømt meg. Heldigvis var dette nok for å bli bra, så i går kveld kom jeg hjem igjen. Er hjemme i dag ettersom jeg er ganske slapp enda. Men det blir nok bedre

Takk for alle god-bedring-hilsener! :smilbla: De hjalp  ;) !

Eg hadde det akkurat likt ein gang dei trodde også det var tarmslyng eller at eg var gravid. Siden magen var ein stor kul...

Eg føler så med deg. Det er så vondt!!!!!

:klem:

God bedring :klem:

Skrevet
Eg hadde det akkurat likt ein gang dei trodde også det var tarmslyng eller at eg var gravid. Siden magen var ein stor kul...

Eg føler så med deg. Det er så vondt!!!!!

:klem:

God bedring  :klem:

Er heldigvis bra nå, Spidergirl :smilbla: Men det var vondt da det sto på!

God helg til deg og, Seroxata!

Skikkelig høst i dag, og bare for å understreke at høsten er kommet oppdaget vi en mus på kjøkkenet i dag :tristbla: Sånn er det når man bor i et hus som nærmer seg 90 år... Men vi fikk tatt den i musefelle, så får vi håpe at det ikke er flere små luringer som kommer på besøk...

Nå skal jeg snart på fårlikålmiddag til en veninne. Må bare stæsje litt... :sminkedokke: Litt...

Skrevet

Sovet lenge i dag! Herlig! :rosasmil:

Var koselig middag i går! Så godt med fårikål :sikle:. Må lage det selv en dag også tenker jeg. Tok det rolig, tenker magen skal få tid til å komme seg litt igjen.

Nå er det frokosttid! Så tror jeg jeg skal ta meg en liten tur ut i høsten!

Skrevet

Hei,hei!

Håper du har hatt en herlig søndag! Selv er jeg endelig ferdig med helgejobbing for denne gangen og skal bare kose meg resten av kvelden!

Herlig!!!!!

:klem: til deg!

Gjest ¤Escada¤
Skrevet

Håpe du har en fin søndagskveld og får en flott star på nye uka imorra! ;):klem:

Skrevet

Jotakk, Escada, Jullan og cons, har hatt en fin søndag :rosasmil:

Ble ikke helt som planlagt. Fikk plutselig besøk av en veninne fra Oslo og kjæresten. Hadde jo tenkt å være sprek og gå på tur og lage ekstra god middag til meg og mannen, men det ble det ikke noe av da. Men jeg skal ikke klage, koselig med besøk ;) . Bakte muffins med sjokolade :sikle: Muffinsene har vært min spesialitet siden jeg begynte å bake som 11-åring, raskt og godt!

Gjest #Spidergirl#
Skrevet

Virker som ein kjekk kveld likavell då :) Du må ha ein riktig god mandag. Eg har fri (studiedag)

Skrevet

:vinke: Synseren og Spidergirl! Kjekt med besøk fra dere her :rosasmil:

Så var helg blitt til mandag! Så da er det bare å brette opp ermene og ta fatt på en ny uke!

Fint høstvær i dag :tommel: Og så skal det jo være delvis solformørkelse i dag. Må prøve å få med meg det da. Hørte han Jørgen Røed Ødegård på radioen i morges, og da blir man jo litt engasjert :briller:

Funderer ellers litt på julen. Både min familie og mannen min sin familie pleier bare å være seg på julaften, og da er det litt dumt hvis en av oss skal feire jul hos den andre familien (blir ingen igjen for de...). Men nå har svigermor invitert min familie (foreldre + bror) til julaften, så vi får se. kommer vel mye an på hva min bror syns, han kjenner jo ikke de så godt! Vel, vel... leeeenge til jul enda :nisseblunk:

Gjest ¤Escada¤
Skrevet (endret)

Koselig med mange i familien sammlet til jul då... :smilbla: Begynt å tenka på julegavar endå el? Eg har d med å væra litt seint ute.. men eg lurer litt på å kanskje væra litt tidligare ute i år.. ;)

Ha en fin mandag då! :sjarmor:

Endret av ¤Escada¤
Skrevet

:vinke:

Nam, nam... Muffins!!! :sikle:

Så koselig at svigermor inviterte til jul da, så slipper noen og bli sittende igjen alene! :tommel:

Tror du din familie vil det da? Ikke SÅ lett å bryte med tradisjonene sine..

God natt!!! :klem:

Gjest #Spidergirl#
Skrevet

Uff jul ja eg har jo kutta den ut iår eg. Det er ikkje det at eg angrer men eg er ikkje lika tøff i trynet no som eg var når meg og vennino bestemte oss får å ta jula i syden uten famelien med oss. No har eg snart ikkje sett famile og venner på 2 mnd så tanken er litt skumlere

Natta :klem:

Skrevet

Hei og hå :)

Så deilig det hørtes ut med de sjokolademuffinsene da :sikle: Er det en oppskrift du deler eller er det en topp bevart hemmelighet :sjenert:

Jeg henger meg på cons her nedenfor jeg....har dere tenkt noen babyplaner da? Kanskje du er driiitlei at folk spør...... Det er jo liksom et standard spørsmål etter et giftemål eller noen års samboere..

De juleplanene høres koselig ut da, om broren din vil da. Vi har enda ikke planlagt noe. Vi var faktisk alene på selve kvelden i fjor (hadde familielunsj her), og det var kjempedeilig, avslappende og rolig. Men det er etter noen år med 10-15 stk samlet da.

Ha ei strålende uke tommeline :klem:

Skrevet

Vi får se hva det blir til julen. Min bror har vel vetorett... ;) Men for meg og mannen hadde jo det vært topp med begge familiene sammen. I fjor var alle hos oss, men i år skal vi til vestlandet (der vi er fra begge to).

Ingen hemmelig oppskrift på muffins, nei:

1 egg

1,5 dl sukker

4 hvetemel

1,5 del melk

2 ts bakepulver

100 g smør

Egg og sukker til eggedosis. Bland i hvetemel, bakepulver og melk. Ha i smeltet smør. Fordeles i 20 muffinsformer og stekes ved 200 grader i 10-12 minutter.

Muffins er genialt fordi man kan ha forskjellige smaker i. Sjokolademuffinsene laget jeg ved å ha 1-2 ts vaniljesukker, 2 ts kakao og 50 g revet kokesjokolade i røren.

Eller man kan ha eplebiter i.

Eller bare glasur på toppen.

Barn ja.... :ler::sjenert::roll:

Tja... spiser på p-pillene mine enda, men vi får se hva det blir til... ;) Så jeg tar meg en tur innom klubben din, cons :sjarmor:

Gjest ¤Escada¤
Skrevet

mmmmmmmmmmm............ tror eg må lage muffins imorra altså! :wow: Kanskje eg skal laga og ha med meg på kveldvakten imorra... tror ik de hadde blitt så lei seg på jobben for d liksom.. :sjarmor: Håpe du har n kjempe fin tirsdagskveld! :klem:

Skrevet

Kaker på jobb er nok alltid populært, Escada! :ler: Der kan du ikke bomme!

Sitter på jobb, og har hatt for lang lunsj...

Skrevet (endret)

Ny dag, nye muligheter... og det nærmer seg helg :hoppe:

I går var vi og handlet møbler. ENDELIG fant vi et salongbord begge to var enige om og som hadde en overkommelig pris. Men det tar en mnd før vi får det, for det måtte bestilles (høres jo egentlig ut som de må ut og hugge treet først...). Dette bordet er det vi har kjøpt oss, bare med mørkere tre. (Og nå så jeg at man ikke kommer rett inn på siden, men bordet heter i alle fall Maja hvis noen vil se).

Og så kjøpte vi oss lenestol, men den er det noe galt med for den vipper sånn :sinna: Så vi må en tur til Bohus for å klage. Tror den må ha fått et kraftig dunk en gang.

Det var de bryllupspengene.... :ler: Men kjekt å bruke dem på noe skikkelig. Har enda litt igjen, så det blir nok digitalkamera på oss nå! Vi er vel nesten de siste i verden som ikke har det... :sjenert:

Endret av tommeline

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...