AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #81 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 23.12.2020 den 15.18): Du må ta ansvar selv. Ikke forvent at noen skal lære deg å bli glad i deg selv, det må du lære deg selv. Du fortjener å ha det bra, hvorfor tror ikke du at du fortjener det? Anonymkode: 9f7d6...f9f Dette er jo nettopp det man som deprimert ikke fatter, da oppleves det som man er en byrde for verden og at verden er bedre om man ikke var tilstede som en ubrukelig belastning. Anonymkode: f94a8...117
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #82 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er jo nettopp det man som deprimert ikke fatter, da oppleves det som man er en byrde for verden og at verden er bedre om man ikke var tilstede som en ubrukelig belastning. Anonymkode: f94a8...117 Mulig at man fatter det, men klarer ikke å gjøre noe med saken? Anonymkode: e27b6...801
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #83 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men når jeg ikke klarer å følge planen, blir selvforakten bare større Anonymkode: e27b6...801 Kjenner meg igjen i dette. Mitt råd er å senke forventningene til deg selv. Prøv å kjenne etter: hva KAN du klare? Hvor stor kapasitet har du? Også må du akseptere at når man er syk så har man mindre kapasitet enn før. Og noen dager klarer man litt, og andre dager klarer man ingenting. På samme måte som når man har influensa. Og det er helt greit. For min del fungerer det bedre å ikke ha noen plan, for da blir jeg oppmerksom på hva jeg ikke klarte. Uten en plan kan jeg heller glede meg over de tingene jeg får til. Men folk er forskjellige, så man må gjøre det som funker for seg selv. Men, plan eller ikke plan, forventningene til deg selv må du senke. På samme måte som hvis du hadde hatt influensa. Anonymkode: 0b773...6f2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #84 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men når jeg ikke klarer å følge planen, blir selvforakten bare større Anonymkode: e27b6...801 Kan du begynne med en ting? Eks dusje hver dag kl...? Forstod jeg det riktig at du går til psykolog? Kan dere lage plan sa,mmen? Eller hva med at noen skal stikke innom deg en gang i uken og gå en luftetur med deg? Begynn med små ting. Begynn med noe! Hva liker/likte du gjøre før? Anonymkode: 7e604...0ae
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #85 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 19.28): Kjenner meg igjen i dette. Mitt råd er å senke forventningene til deg selv. Prøv å kjenne etter: hva KAN du klare? Hvor stor kapasitet har du? Også må du akseptere at når man er syk så har man mindre kapasitet enn før. Og noen dager klarer man litt, og andre dager klarer man ingenting. På samme måte som når man har influensa. Og det er helt greit. For min del fungerer det bedre å ikke ha noen plan, for da blir jeg oppmerksom på hva jeg ikke klarte. Uten en plan kan jeg heller glede meg over de tingene jeg får til. Men folk er forskjellige, så man må gjøre det som funker for seg selv. Men, plan eller ikke plan, forventningene til deg selv må du senke. På samme måte som hvis du hadde hatt influensa. Anonymkode: 0b773...6f2 ❤️ Anonymkode: e27b6...801
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå