Gå til innhold

Mister så mye hår og det slutter ikke å falle av!!!😢😢

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hei! Jeg har ikke lest hele tråden, men de siste sidene kun. 

Jeg opplevde å miste godt over halvparten av håret mitt for et par år siden, og når det startet å falle av varte det ca et år, og så gikk det vel noen år før manken var tilbake til normalt.

Jeg var også hos hudspesialist på sykehus og full pakke, uten at de konkluderte sikkert med noe. Jeg har en slags eksemtilstand i hodet, men om det er psoriasis eller atopisk eksem vet jeg ikke. Jeg ble uansett satt på sterke steroider i hodebunnen, Betnovat og Dermovat, sammen med Cosmica Intensive Dry Scalp Treatment. Det stoppet håravfallet og bedret eksemet i en periode. 

Jeg har alltid slitt med perioder med kløe i hodet og veldig sensitiv hud, men har relativt tykt hår. Det som trigget håravfallet for meg var en ekstremt stresset livssituasjon. Håravfallet kom noen mnd etter situasjonen oppstod og varte lenge etter det verste i livet hadde lagt seg. Det er vanlig å miste hår når man er stresset, bare se på barselkvinner. De fleste mister mye hår noen mnd etter fødsel.

Du skriver du har angst, og det er jo ekstremt stressende for både kropp og sinn. Og de røde områdene i hodebunnen og den brennende følelsen, det høres så kjent ut. Hva med å få en second opinion hos en annen lege? For en frisk hodebunn brenner ikke og er ikke rød, og når du mister hår i tillegg syns jeg det høres ut som at du blir avfeid når du får beskjed om genetisk håravfall. Det er vanlig å måtte gå flere ganger til spesialist for å få riktig diagnose. Her syns jeg ikke du skal gi deg.

I mens vil jeg råde deg til å prøve La Roche Posay Kerium sjampo fra apoteket, blå flaske. Den er snill mot sensitiv hud og mild mot håret. Det er hodebunnen som er problemet, ikke håret vil jeg tro. Og gjerne en mild balsam i endene så håret ikke tørker ut i kulden. Kerestase fikk jeg skikkelig allergisk reaksjon på og klødde meg fordervet. 

Beklager lang avhandling😅Kunne skrevet mer.. Håper dette kan være relevant og til hjelp for deg, jeg følte det var lite informasjon når mitt hår plutselig falt av. 

Anonymkode: 50836...025

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg  🌸☺️ Dette hjalp meg litt og ga meg mer informasjon. Jeg har faktisk bestilt meg time hos lege, skal neste uke, for når jeg fortalte henne at jeg har noe lignende røde flekker i bakhodet og nakken, fikk jeg beskjed om at jeg skal komme inn til en time. Så får jeg se hva skjer videre da, og om jeg må til enda en hudlege. For jeg har vært hos en i mars i fjor, som sa at jeg har genetisk håravfall. Og siden da har jeg liksom aldri turt å gå videre men heller ikke slått meg til ro med det han sa. 

Jeg skal prøve den sjampoen som du anbefaler, skader ikke å prøve. Har også plutselig fått sensitiv hud, så da vil den nok passe for det, men om den hjelper for håret, det spørs. Uansett takk! 🌸

Bra at det har ordnet seg for deg og at du fant ut hva som feilet ditt hodebunn ☺️ Jeg har liksom lett for å gi opp😔

Anonymkode: d8f62...886

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hm, dette har jeg ikke visst, takk.

Kanskje skal jeg tørre å bestille time så får jeg se hva frisøren tenker er best.Jeg tenker på lysfarging og ikke bleking, jeg vet at bleking er altfor hardt for håret. Jeg har naturlig brunt hår så vet ikke om det går ann å lysne med lysfarging.🤔

Det gjør det, men blir ofte gul og rødskjær. Du må velge en askeblond farge

Anonymkode: 4309a...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg  🌸☺️ Dette hjalp meg litt og ga meg mer informasjon. Jeg har faktisk bestilt meg time hos lege, skal neste uke, for når jeg fortalte henne at jeg har noe lignende røde flekker i bakhodet og nakken, fikk jeg beskjed om at jeg skal komme inn til en time. Så får jeg se hva skjer videre da, og om jeg må til enda en hudlege. For jeg har vært hos en i mars i fjor, som sa at jeg har genetisk håravfall. Og siden da har jeg liksom aldri turt å gå videre men heller ikke slått meg til ro med det han sa. 

Jeg skal prøve den sjampoen som du anbefaler, skader ikke å prøve. Har også plutselig fått sensitiv hud, så da vil den nok passe for det, men om den hjelper for håret, det spørs. Uansett takk! 🌸

Bra at det har ordnet seg for deg og at du fant ut hva som feilet ditt hodebunn ☺️ Jeg har liksom lett for å gi opp😔

Så bra! Hvis du har sensitiv hud hadde ikke jeg turt å prøve farge osv før du har snakket med hudlege. Jeg syns jo det høres ut som det kan være psoriasis eller atopisk eksem. Og det kan være irritasjonen som får håret til å falle av, farging kan gjøre det verre.

Skjønner det er lett å gi opp. Fin min del føltes det som en filleting å dra til lege for, men når jeg nevnte det for legen min var han tydelig på at dette burde utredes. De på poliklinikken var også tydelig på at det å miste håret er belastende når jeg brydd dukket opp. Og jeg hadde nok mistet alt håret hvis ikke jeg hadde oppsøkt hjelp, hodebunnen var så irritert.

Får du hjelp til å håndtere angsten din? Hvis dette er stressrelatert kan det være lurt å se på dette også. Min hudlidelse blusser opp ved stress, det er ikke uvanlig. Håper du får god hjelp! Hvis du holder til i Oslo kan du nevne for fastlegen å bli henvist til poliklinikken for hudsykdommer på Rikshospitalet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så bra! Hvis du har sensitiv hud hadde ikke jeg turt å prøve farge osv før du har snakket med hudlege. Jeg syns jo det høres ut som det kan være psoriasis eller atopisk eksem. Og det kan være irritasjonen som får håret til å falle av, farging kan gjøre det verre.

Skjønner det er lett å gi opp. Fin min del føltes det som en filleting å dra til lege for, men når jeg nevnte det for legen min var han tydelig på at dette burde utredes. De på poliklinikken var også tydelig på at det å miste håret er belastende når jeg brydd dukket opp. Og jeg hadde nok mistet alt håret hvis ikke jeg hadde oppsøkt hjelp, hodebunnen var så irritert.

Får du hjelp til å håndtere angsten din? Hvis dette er stressrelatert kan det være lurt å se på dette også. Min hudlidelse blusser opp ved stress, det er ikke uvanlig. Håper du får god hjelp! Hvis du holder til i Oslo kan du nevne for fastlegen å bli henvist til poliklinikken for hudsykdommer på Rikshospitalet? 

Je tenkte å stripe det med lysfarging da og ikke hele håret, men vet ikke hva frisøren mener.

Jeg nevnte det for legen min og viste henne nakken men hu sa «vi ser det ann». Så nå har jeg bestilt hos en annen lege for å høre mening. Tenker hvis hun sender meg til hudlege, så er det lang ventetid, over 3 mnd faktisk. Redd for å miste enda mer hår og med den ventetiden så blir det ikke bedre.

Jeg har hatt angst i over 5 år og aldri slitet med håret for det. Men husker en episode i april ‘09, hvor jeg tok striper og ble ikke fornøyd, var hysterisk og grein hjemme og den sommeren la jeg merke til at håret begynner å bli tynnere. Så har i ettertid tenkt at jeg muligens kanskje har forårsaket dette med håravfall selv.😔Skulle bare ønske at dette ga seg snart.

Men om jeg eller grunnen til at jeg mister hår er pga de røde flekkene i nakken, hvorfor blir det tynnere foran også? Mer og mer får jeg viker, føler jeg. Jeg tenker om det pga flekker, bør jeg da ikke miste bare bak. Huff jeg er så lei at snart orker jeg ikke mer.😞😞😞😞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er det denne du mener jeg skal kjøpe?

https://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-kerium-extra-gentle-sjampo-400ml-890039p

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det denne du mener jeg skal kjøpe?

https://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-kerium-extra-gentle-sjampo-400ml-890039p

Ja😊Den er allergivennlig og veldig skånsom mot hodebunnen. Brenner og klør det ofte i hodebunnen? Jeg hadde fokusert mest på det. For det er ikke slik det skal være, og i tillegg mister du hår. Verdt å vente på en grundig utredning av lege, for dette ser ikke ut til å gi seg på egenhånd. Fram til da kan evt prøve med denne som jeg tipset om over også: https://www.vitusapotek.no/c/cosmica-intensive-dry-scalp-treatment-150-ml/p/897843

Den lindrer en del. Begge disse ble jeg tipset om fra hudlege. De har ikke noe magisk virkestoff, men er milde og gir fukt til hodebunnen, og det er nyttig ved hud som ikke er frisk.

Og så syns jeg du er hard mot deg selv hvis du tenker at pga angst har du påført deg selv dette. Jeg tenker heller at angsten i så fall er et symptom på stress slik håravfallet kan være. Hvis du ikke har det godt i livet kommer det ut i en eller annen form. Det er ikke selvpåført!❤️ Jeg vil tro at hvor plaget du er av angst vil variere, og kanskje ser du at det har vært verre i perioden før dette startet? Kanskje har det ingen sammenheng. Hvordan har du det ellers? Uansett må du være snill mot deg selv og tenke på angst som kroppen og hodets uttrykksform. 

Skjønner du er lei! Men hold ut, det finnes hjelp å få❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja😊Den er allergivennlig og veldig skånsom mot hodebunnen. Brenner og klør det ofte i hodebunnen? Jeg hadde fokusert mest på det. For det er ikke slik det skal være, og i tillegg mister du hår. Verdt å vente på en grundig utredning av lege, for dette ser ikke ut til å gi seg på egenhånd. Fram til da kan evt prøve med denne som jeg tipset om over også: https://www.vitusapotek.no/c/cosmica-intensive-dry-scalp-treatment-150-ml/p/897843

Den lindrer en del. Begge disse ble jeg tipset om fra hudlege. De har ikke noe magisk virkestoff, men er milde og gir fukt til hodebunnen, og det er nyttig ved hud som ikke er frisk.

Og så syns jeg du er hard mot deg selv hvis du tenker at pga angst har du påført deg selv dette. Jeg tenker heller at angsten i så fall er et symptom på stress slik håravfallet kan være. Hvis du ikke har det godt i livet kommer det ut i en eller annen form. Det er ikke selvpåført!❤️ Jeg vil tro at hvor plaget du er av angst vil variere, og kanskje ser du at det har vært verre i perioden før dette startet? Kanskje har det ingen sammenheng. Hvordan har du det ellers? Uansett må du være snill mot deg selv og tenke på angst som kroppen og hodets uttrykksform. 

Skjønner du er lei! Men hold ut, det finnes hjelp å få❤️

Det klør ofte, bare ikke den dagen da jeg har vasket håret. Det er ikke hele tiden, men jeg kjenner en slags ubehag bak i nakken i hodebunnen fra hårfestet og oppover, det kan både føles som om det brenner fra innsiden og svir, vanskelig å forklare. Når jeg får den brennefølelsen så er det både oppe på hodet, på sidene, bak, som om noen brenner hodebunnen min fra innsiden og det varer i et par minutter og gir seg, kommer og går som regel. 

Den scalp treatment som du linker til her oppe, håret blir ikke fett av det? Jeg sliter med fett hår i tillegg til håravfall, så derfor jeg spør. Og tusen takk for tipset❤️🌸

Jeg har det ellers veldig bra, hadde bare dette med håret ordnet seg, hadde jeg vært enda lykkeligere enn jeg er nå, men jeg er allikevel lykkelig. Jeg prøver så godt å tenke positivt og ikke la dette med håret knekke meg, men det er vanskelig, så veldig vanskelig, hadde jeg bare sett noe positivt med håret hadde jeg slappet av, men når man ser bare negativitet og at håret blir tynnere, så får jeg en knekk. Vet at jeg gjentar meg selv føler jeg, men jeg kan ikke hjelpe for det. Hadde jeg bare funnet noe som hjelper hadde jeg da set dagen lang. Men.....

Igjen, tusen takk for din entusiasme i å hjelpe meg med tips og råd, det setter jeg utrolig pris på og er takknemlig, det skal du vite. 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det klør ofte, bare ikke den dagen da jeg har vasket håret. Det er ikke hele tiden, men jeg kjenner en slags ubehag bak i nakken i hodebunnen fra hårfestet og oppover, det kan både føles som om det brenner fra innsiden og svir, vanskelig å forklare. Når jeg får den brennefølelsen så er det både oppe på hodet, på sidene, bak, som om noen brenner hodebunnen min fra innsiden og det varer i et par minutter og gir seg, kommer og går som regel. 

Den scalp treatment som du linker til her oppe, håret blir ikke fett av det? Jeg sliter med fett hår i tillegg til håravfall, så derfor jeg spør. Og tusen takk for tipset❤️🌸

Jeg har det ellers veldig bra, hadde bare dette med håret ordnet seg, hadde jeg vært enda lykkeligere enn jeg er nå, men jeg er allikevel lykkelig. Jeg prøver så godt å tenke positivt og ikke la dette med håret knekke meg, men det er vanskelig, så veldig vanskelig, hadde jeg bare sett noe positivt med håret hadde jeg slappet av, men når man ser bare negativitet og at håret blir tynnere, så får jeg en knekk. Vet at jeg gjentar meg selv føler jeg, men jeg kan ikke hjelpe for det. Hadde jeg bare funnet noe som hjelper hadde jeg da set dagen lang. Men.....

Igjen, tusen takk for din entusiasme i å hjelpe meg med tips og råd, det setter jeg utrolig pris på og er takknemlig, det skal du vite. 🌸

Skjønner veldig godt at dette er tungt! Håret er kvinnens pryd heter det vel? Tror det ligger dypt i oss kvinner, og mer for noen? Slik var det i alle fall for meg som hele livet hadde hatt en flott manke. I tillegg har du gått med denne bekymringen lenge, klart det tærer. 

Scalp treatment gjør dessverre håret litt fett og stivt, jeg tar det i på kvelden og vasker håret morgenen etter.

Høres egentlig ikke ut som om det er så stressrelatert for deg, men jeg syns det er rart at du har vært hos hudlege og at han ikke sjekket ut kløe og den brennende følelsen. Legen burde tatt prøver og sett på hodebunnen med forstørrelsesglass. Unner det virkelig å finne ut av dette!❤️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest tråden, men må jo spørre: bleker eller farger du håret? Bruker du varme på håret?

Jeg trodde at jeg hadde ekstremt tynt hår, men det var fordi jeg hadde bleket og rettet og fønet håret hele livet. Var så vant med å gjøre disse tingene at jeg trodde håret mitt bare var så tynt. Har nå spart ut hele mitt naturlige hår og jeg føler virkelig jeg har fått et helt nytt hår.. mye tjukkere og bra kvalitet. Nå kan jeg kamme håret uten å måtte vaske badegulvet for hår etterpå. 👌🏼

Anonymkode: a55c7...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skjønner veldig godt at dette er tungt! Håret er kvinnens pryd heter det vel? Tror det ligger dypt i oss kvinner, og mer for noen? Slik var det i alle fall for meg som hele livet hadde hatt en flott manke. I tillegg har du gått med denne bekymringen lenge, klart det tærer. 

Scalp treatment gjør dessverre håret litt fett og stivt, jeg tar det i på kvelden og vasker håret morgenen etter.

Høres egentlig ikke ut som om det er så stressrelatert for deg, men jeg syns det er rart at du har vært hos hudlege og at han ikke sjekket ut kløe og den brennende følelsen. Legen burde tatt prøver og sett på hodebunnen med forstørrelsesglass. Unner det virkelig å finne ut av dette!❤️

Da jeg kom inn til hudlege så bare hørte han på hva jeg har å si, også så han på hodebunnen min med forstørrelsesglass  i noen sekunder og sa at jeg har genetisk håravfall. Hva han sa etterpå og hva jeg sa, jeg husker ikke, jeg ble så sjokket av beskjeden. Siden da har jeg hele tiden tenkt og sagt at han har tatt feil, men det ser ikke lyst ut, jeg tror han hadde rett. Derfor jeg kvier meg til å gå til enda en hudlege og bli enda en gang lei meg, orker ikke gå gjennom det. Men får se hva legen min sier og tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har ikke lest tråden, men må jo spørre: bleker eller farger du håret? Bruker du varme på håret?

Jeg trodde at jeg hadde ekstremt tynt hår, men det var fordi jeg hadde bleket og rettet og fønet håret hele livet. Var så vant med å gjøre disse tingene at jeg trodde håret mitt bare var så tynt. Har nå spart ut hele mitt naturlige hår og jeg føler virkelig jeg har fått et helt nytt hår.. mye tjukkere og bra kvalitet. Nå kan jeg kamme håret uten å måtte vaske badegulvet for hår etterpå. 👌🏼

Anonymkode: a55c7...052

Jeg har alltid stripet håret mitt med bleking, foliestriper. En gang i året. Sist gang jeg stripet det var i oktober i fjor, har ikke turt å gjøre noe siden da.

Så tror nok ikke det har noe å si at jeg mister det pga bleking.

Tørker håret mitt med føner ja, fordi jeg ikke klarer å la det lufttørke, jeg fryser, så jeg må bruke føner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest hele tråden,da jeg det siste året har mistet så mye hår. Viker og ser issen tydelig.  Det startet etter en særdeles vanskelig periode i livet. ( og jeg har opplevd endel,men de siste 2 årene har vært ille) 

Ikke vært hos lege. Men har Googlet 🙄 

En ting jeg ikke ser nevnt her i tråden ,er det jeg er redd for å gå til legen for

Skjoldbruskkjertelen!  

Uregelmessigheter i den kan visstnok gi håravfall. Noen med erfaring/ kunnskap utover Google?? 

Jeg har hatt dårlig kosthold over år ifht vitaminer/ mineraler etc...Håravfallet startet og fortsatte med denne særdeles tyngende livssituasjonen som har vart i 2 år. Sover kun 3-5 timer på natta. Våkner med sterk angst og bekymring over livet generelt, samt nattesvette.  Huden føles fet, og hodebunnen brenner. Hot flashes i kroppen om dagen, samt lite energi og smerter som er udefinerbare i kroppen. 

Vet det er idiotisk å ikke oppsøke lege,men slik har det blitt....

Så på generell basis må jeg ta bedre vare på meg selv . Men dette hårtapet går veldig inn på meg.. 

Mange fine råd her inne og forhåpentligvis det sparket bak jeg trenger for å ditche skammen rundt det hele 😅

Men lurte altså på det med Skjoldbruskkjertelen...

Anonymkode: 0c6b7...bf4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da jeg kom inn til hudlege så bare hørte han på hva jeg har å si, også så han på hodebunnen min med forstørrelsesglass  i noen sekunder og sa at jeg har genetisk håravfall. Hva han sa etterpå og hva jeg sa, jeg husker ikke, jeg ble så sjokket av beskjeden. Siden da har jeg hele tiden tenkt og sagt at han har tatt feil, men det ser ikke lyst ut, jeg tror han hadde rett. Derfor jeg kvier meg til å gå til enda en hudlege og bli enda en gang lei meg, orker ikke gå gjennom det. Men får se hva legen min sier og tenker.

Her tror jeg du ble avfeid. Det gikk litt for fort. I tillegg er det rart å bare overse at du har ubehag og merker i hodebunnen, som jeg nevnte. Og det er veldig vanlig å være innom en eller flere spesialister og videre oppfølginger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.11.2021 den 9.26):

Har ikke flass. Klør innimellom men ikke noe voldsomt. Men ofte så får jeg litt sånn brennefølelse i hodebunnen som kommer og går. Det siste året har jeg lagt merke til at jeg har noen «flekker» i nakken, store litt sånn hud/rød farge og veldig ofte klør det i nakken. Vet ikke hva det er eller hva det kan være. Og tror heller ikke det er grunnen til at jeg har håravfall. Har jo vært hos hudlege som sa at jeg har genetisk håravfall. Vet liksom ikke hva mer jeg kan gjøre.

Jeg tror ikke du har genetisk. Da har man ikke spes hodebunnsproblemer. Få tatt en biopsi, det er kun der du får et svar. Litchen planus gir en brennende følelse. Jeg har også røde flekker i nakken. 

Har du sluttet på noe prevensjon? Det kan gi telogent Efflumium. 

Anonymkode: c250d...a6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror ikke du har genetisk. Da har man ikke spes hodebunnsproblemer. Få tatt en biopsi, det er kun der du får et svar. Litchen planus gir en brennende følelse. Jeg har også røde flekker i nakken. 

Har du sluttet på noe prevensjon? Det kan gi telogent Efflumium. 

Nei, bruker ikke og aldri brukt prevensjon. Leste litt om den Lichen planus, det står at den kan gi permanent hårtap🥺Om det er det jeg har 😢😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2021 den 19.55):

Jeg fikk midlertidig telogent effluvium pga ekstremt stress ifbm sykdom.

Håret falt av «diffust» og ikke flekkvis - det klødde og var sensitivt i hodebunnen. 

Mitt ekstreme håravfall stoppet når jeg startet på ssri. Altså Cipralex. 

Jeg hadde aldri slike symptomer du nevner utover det.

Det eneste som har dokumentert effekt mot arvelig hårtap og flekkvist er jo minoxidil. Men ikke prøv det før utredning er gjort. 

Anonymkode: b050e...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du tenkt at det kan skyldes mat? Ikke allergier, men at du har utviklet intoleranser og reagerer på visse matvarer og kjemikalier som forårsaker håravfallet? Det kan være tilsetningsstoffer i mat over tid som nå har skylda, eller konserveringsmiddel i mat og visse stoffer i produkter du bruker. Slikt som dette får du ingen hjelp med hos lege i norge ivertfall, jeg måtte prøve og feile i 7 år før jeg fant ut hva som forårsaker mesteparten av mitt håravfall.

Anonymkode: 75ab6...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, bruker ikke og aldri brukt prevensjon. Leste litt om den Lichen planus, det står at den kan gi permanent hårtap🥺Om det er det jeg har 😢😢

Jeg har hatt diagnosen i 7 år og har holdt det i sjakk med medisiner. Det er egentlig en hårsykdom som gir arr og skallede flekker. Jeg mistet diffust. Har fortsatt hår på hodet. Er vel forskjellige grader også. Ikke sikkert du har det men biopsi vil ivertfall gi et svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg fikk midlertidig telogent effluvium pga ekstremt stress ifbm sykdom.

Håret falt av «diffust» og ikke flekkvis - det klødde og var sensitivt i hodebunnen. 

Mitt ekstreme håravfall stoppet når jeg startet på ssri. Altså Cipralex. 

Jeg hadde aldri slike symptomer du nevner utover det.

Det eneste som har dokumentert effekt mot arvelig hårtap og flekkvist er jo minoxidil. Men ikke prøv det før utredning er gjort. 

Anonymkode: b050e...df4

Føler med deg når det gjelder håret ditt🌸Antidepressiva hjalp deg med at håret sluttet å falle av.Aldri hørt om😳

Det var hudlegen jeg var hos som sa det, at jeg skal bruke Minoxidil, men det har jeg ikke gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har du tenkt at det kan skyldes mat? Ikke allergier, men at du har utviklet intoleranser og reagerer på visse matvarer og kjemikalier som forårsaker håravfallet? Det kan være tilsetningsstoffer i mat over tid som nå har skylda, eller konserveringsmiddel i mat og visse stoffer i produkter du bruker. Slikt som dette får du ingen hjelp med hos lege i norge ivertfall, jeg måtte prøve og feile i 7 år før jeg fant ut hva som forårsaker mesteparten av mitt håravfall.

Anonymkode: 75ab6...f7e

Har tenkte på dette ja. I tillegg er appetitten min både av og på, ikke noe å skryte av, pluss ikke flink til å spise forskjellig. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...