Gå til innhold

.


Cleo88

Anbefalte innlegg

Alle putter firmagaver de ikke vil ha selv under juletreet og skriver hilsen julenissen på. 

Anonymkode: 71d43...bb1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne er litt flau, men let's go: vi (to voksne og to barn) har ikke tradisjonell julemat på julaften. I fjor spiste vi sushi, året før var det pizza, året før der igjen var det noe tapasgreier. Det smaker absolutt ikke jul, og jeg synes det er flaut at vi ikke har skapt gode mattradisjoner. I år skal vi skjerpe oss, og bruke mer tid på å kjøpe inn, forberede og lage maten. Jeg liker jo at det smaker jul, men synes det tar så mye tid å stelle i stand. 

Har forøvrig hatt familie på besøk på julaftener før, og da lagde jeg fantastiske måltider. Men det var jo et veldig stress rundt det.

Anonymkode: d89cb...3cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Bestiller pizza levert på døra på kvelden lille julaften. Mor er sliten og fortsatt en del som må ordnes. Hver jul. Detfor en tradisjon 🙂

Anonymkode: a60d6...4e7

Det der blir vår tradisjon fra i år har vi funnet ut. :ler:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er flaut, men eneste tradisjonell julemat jeg spiser er kålrotstappe. Så jeg er ikke så nøye med hva jeg spiser. I fjor spiste jeg enchiladas, året før der spiste jeg red curry suppe. I år har jeg slått på stortromma og bestilt vegan ribbe da, så nå får jeg også julemat! 

Anonymkode: 838e1...af2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en alder av 33 år får jeg fortsatt julestrømpe av mine foreldre! Sitter og spiser meg mett på dette etter frokosten og har derfor som regel ikke særlig matlyst når vi skal spise middag. I år skal jeg vente meg godteri til etter middagen og riskremen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboene synes sikkert det er morsomt også, men nissen kommer på besøk hovedsaklig for hundens skyld. Like kaotisk hvert år. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Spiser fisk på julaften. Ikke si det til noen😄

Anonymkode: 00256...80a

Er det så rart?🙊

Anonymkode: 21f28...4b7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat juletradisjon i den forstand, men jeg elsker å ta en lang løpetur iløpet av julaften. Før middag vel å merke. Det er aldri så stille og fredelig ute som den dagen! Og så har jeg all tid i verden, for den dagen er sååå lang, og vi gjør ikke noe særlig før middag.

Men det føles liksom flaut, fordi jeg er litt redd for å bli sett. Jeg liker ikke å se ut som en treningsgal stakkar som ikke engang tillater seg en pause på julaften :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamsi skrev (9 minutter siden):

Ikke akkurat juletradisjon i den forstand, men jeg elsker å ta en lang løpetur iløpet av julaften. Før middag vel å merke. Det er aldri så stille og fredelig ute som den dagen! Og så har jeg all tid i verden, for den dagen er sååå lang, og vi gjør ikke noe særlig før middag.

Men det føles liksom flaut, fordi jeg er litt redd for å bli sett. Jeg liker ikke å se ut som en treningsgal stakkar som ikke engang tillater seg en pause på julaften :plystre:

Det gjør alltid jeg og, men her er det ikke noe stille og fredelig ute, møter alle som er ute og stresser i siste liten. Er dog litt enig med deg i det at jeg ikke liker å bli sett løpende ute den dagen 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke flau,  men vi baker altid noen mislykka julekaker hvert år 😅 Om de smaker eller ser rare ut er blit en juletradisjon. Gjøres ikke med vilje, men sånn er det når mormor følger kakeoppskrifter hun aldri skriver ned og glemmer hvert år 🙈

Anonymkode: fce58...e0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager alltid for mye pinnekjøtt, stappe og riskrem slik det er til frokost dagen etter og kanskje dagen etter der også!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg vet ikke om det er så uvanlig sånn sett, men det som er litt flaut er at dette er noe av det jeg gleder meg mest til, kanskje mer enn sønnen min: At jeg og han står opp på julaften og setter oss godt til rette i sofaen og ser på tv med julestrømpene våre, FØR frokost. 😛

Ellers har vi pleid å dra på lekeland eller trampolinepark den 22., hatt hele stedet for oss selv og slått oss skikkelig løs, før jeg har satt meg ned og slappet av og kost meg med tanken på at andre stresser rundt for å bli klar til jul mens jeg er ferdig. ;) Dette utgår i år da, holder oss hjemme nå.

Anonymkode: aa834...dc7

Trodde det var helt vanlig jeg. Jeg syns også det er kjempekoselig, og noe jeg gleder meg masse til.

Jeg tror ikke vi har noen flaue juletradisjoner. Syns alle er fine og koselige. 

Anonymkode: 20e0a...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser på skrekkfilmer med pappa på juleaften. Fordi det er en av de dagene jeg orker å overnatte hos familien, også er det mer beroligende å sove i samme hus med flere mennesker etter å ha sett skrekkfilm.

Anonymkode: 2c7c9...b52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/18/2020 at 10:05 PM, AnonymBruker said:

Jeg er 35 år, og natt til juleaften sover jeg og søskene mine + samboere med barn hjemme hos mamma og pappa. Og hvert eneste år våkner vi opp til julestrømpe på soveromsdøren🥰 Like spennendes hvert år, selv om vi vet hva vi får 😅 Skal sies at vi har sagt til mamma at vi er for gamle for det her, men hun elsker å dille og dalle med sånt. 

Anonymkode: ab4d0...d99

Nydeligste jeg har hørt 😍 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (På 19.12.2020 den 11.07):

I en alder av 33 år får jeg fortsatt julestrømpe av mine foreldre! Sitter og spiser meg mett på dette etter frokosten og har derfor som regel ikke særlig matlyst når vi skal spise middag. I år skal jeg vente meg godteri til etter middagen og riskremen!

Det er da ikke flaut når du «bare» er 33. Jeg blir 50 neste år, og nå begynner det faktisk å bli bittelitt flaut. Så jeg tenker at neste år trenger ikke Nemi juleheftet å puttes i en julestrømpe...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...