Gå til innhold

Er alenemødre generelt dårlige foreldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så det er kvinnene sin feil, at mannen plutselig finner ut at det var slitsomt med barn, så han skal heller leve livets glade dager, og drite i barna sine?

Anonymkode: 5db2d...028

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

 

Nå fikk du meg til å le. Jeg har flere vitenskapelige studier som beviser at barn fra alenemødre uten kontakt med far ikke klarer seg så bra i livet.

Jeg har fakta og da gidder du ikke å delta.

Er du alenemor?

Anonymkode: 841b8...6a2

Men du glemmer jo halve poenget. Disse barna har ikke kontakt med far. Tror du skal slutte å skylde på moren. 

Anonymkode: b858c...f09

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

 

Jeg tenker på barn som ikke har daglig kontakt med sin egen far på grunn av mors valg

Anonymkode: 841b8...6a2

Hva med de som ikke har daglig kontakt med sin far pga fars valg da?

Anonymkode: 25714...e67

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det finnes alenemødre vet ikke jeg.

Men jeg vet at alenemødre generelt ikke klarer å gi et barn den oppveksten de trenger for å klare seg i samfunnet.

Dette viser all statistikk, men det sårer kanskje noen alenemødre?

Barna velvære burde være det viktigste.

Anonymkode: 841b8...6a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det finnes alenemødre vet ikke jeg.

Men jeg vet at alenemødre generelt ikke klarer å gi et barn den oppveksten de trenger for å klare seg i samfunnet.

Dette viser all statistikk, men det sårer kanskje noen alenemødre?

Barna velvære burde være det viktigste.

Anonymkode: 841b8...6a2

Jeg er alenemor. Det sårer ikke meg direkte. Jeg vet at mine barn får god omsorg og de har mange flotte mannspersoner i livene sine. Det jeg syns er kjipt er å bli plassert i bås med de få utskuddene som er liksom blitt det fordomsfulle bildet av en alenemor. (Fattig, sliten, lever på bidrag, lever på nav, røyker, drikker mye, fester mye, kler seg som ei hore, og leier en muggen kjellerleilighet). Langt fra de fleste er sånn. De aller fleste alenemødre er gode, flotte mødre med ting på stell. I de flesre grupper er det vel som oftest det mest negative fåtallet som blir stereotypen. 

Men det funker ikke å si "dere alenemødre er så..." fordi vi er ikke like, og det er mange årsaker til at man er alenemor. Ofte er det fordi far fordufter (en deltidsmor er ikke alenemor. Kun de som ikke har kontakt med far til barna er alenemødre)

Anonymkode: 25714...e67

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Alenemødre sine barn ender opp:

1. Mye hyppigere i fengsel
2. Hyppigste brukerne av BUP og andre sosiale tjenester
3. Stor sjanse for rusmisbruk i forhold til gjennomsnitt
4. Dårligere karakterer på skolen
5. Fattigdom, oftere mottakere av sosial hjelp

https://en.wikipedia.org/wiki/Single_parent#Impact_on_children

Scroll ned til punkt 4 (impact on children)

Er alenemødre dårlige foreldre?

 

Anonymkode: 841b8...6a2

Det eneste du kan konkludere med er at barn har det best med mor og far i et harmonisk hjem. Ingen behøver å forske for å komme fram til slik kunnskap. 

Du kan umulig vite om en alenemor er en dårlig forelder uten å kjenne henne. Slike undersøkelser angår ikke enkeltmennesker, kun store grupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er alenemor. Det sårer ikke meg direkte. Jeg vet at mine barn får god omsorg og de har mange flotte mannspersoner i livene sine. Det jeg syns er kjipt er å bli plassert i bås med de få utskuddene som er liksom blitt det fordomsfulle bildet av en alenemor. (Fattig, sliten, lever på bidrag, lever på nav, røyker, drikker mye, fester mye, kler seg som ei hore, og leier en muggen kjellerleilighet). Langt fra de fleste er sånn. De aller fleste alenemødre er gode, flotte mødre med ting på stell. I de flesre grupper er det vel som oftest det mest negative fåtallet som blir stereotypen. 

Men det funker ikke å si "dere alenemødre er så..." fordi vi er ikke like, og det er mange årsaker til at man er alenemor. Ofte er det fordi far fordufter (en deltidsmor er ikke alenemor. Kun de som ikke har kontakt med far til barna er alenemødre)

Anonymkode: 25714...e67

Det sårer ikke deg direkte fordi du ikke tilhører kategorien av dårlige alenemødre.

68% av alenemødre tilhører kategorien dårlige alenemødre hvor barna trenger hjelp fra det offentlige før fylte 18 år. Når det gjelder gifte eller samboere så er kategorien dårlige foreldre på 16%.  Disse gruppene klarer ikke å oppdra barn til og bli produktive medlemmer av samfunnet. Dette er det statistikk på fra SSB.

Det gjelder ikke alle, men over halvparten så ja de fleste

Anonymkode: 841b8...6a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Alenemødre sine barn ender opp:

1. Mye hyppigere i fengsel
2. Hyppigste brukerne av BUP og andre sosiale tjenester
3. Stor sjanse for rusmisbruk i forhold til gjennomsnitt
4. Dårligere karakterer på skolen
5. Fattigdom, oftere mottakere av sosial hjelp

https://en.wikipedia.org/wiki/Single_parent#Impact_on_children

Scroll ned til punkt 4 (impact on children)

Er alenemødre dårlige foreldre?

 

Anonymkode: 841b8...6a2

Du er klar over at undersøkelser rundt sosiale forhold i USA har så godt som 0 relevans her i Norge? 

Anonymkode: 5af0a...a4a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (2 minutter siden):

Det eneste du kan konkludere med er at barn har det best med mor og far i et harmonisk hjem. Ingen behøver å forske for å komme fram til slik kunnskap. 

Du kan umulig vite om en alenemor er en dårlig forelder uten å kjenne henne. Slike undersøkelser angår ikke enkeltmennesker, kun store grupper. 

Kun store grupper av alenemødre.

Kan du i det hele tatt noe om statistikk?

Anonymkode: 841b8...6a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor det finnes alenemødre vet ikke jeg.

Men jeg vet at alenemødre generelt ikke klarer å gi et barn den oppveksten de trenger for å klare seg i samfunnet.

Dette viser all statistikk, men det sårer kanskje noen alenemødre?

Barna velvære burde være det viktigste.

Anonymkode: 841b8...6a2

Jeg begynner å bli interessert i hva du har tenkt å gjøre for å hjelpe alenemødre med å gi ungene deres en god oppvekst istedet for all den klagingen på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mødre i dag generelt er jo dårlige på å oppdra barna.

Barna som oppdrar foreldrene.

Anonymkode: a6bd2...edd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (1 minutt siden):

Vel, da er løsningen ganske enkelt: Gi aleneforeldre mer cash og de vil bli bedre foreldre. 

 

Hva med å jobbe for mer cash?

Anonymkode: 841b8...6a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Paramount
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kun store grupper av alenemødre.

Kan du i det hele tatt noe om statistikk?

Anonymkode: 841b8...6a2

Hva kan du? Annet enn å misbruke statistikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ærlig talt fedrene (som lever og ikke er pleietrengende) som er dårlige foreldre i denne saken. 

Far har sviktet i alle tilfeller. Mødre kan også ha sviktet ved å ha nektet samvær med far, men da må også far gjøre alt for å endre på det. Hvis ikke, så svikter også han. 

Noen mødre må jobbe seg ihjel for å klare seg økonomisk (de fleste husstander trenger to inntekter for å ha en viss levestandard), og mer jobbing = mindre tid til barna. Det gjelder i alle tilfeller, uavhengig av grunnen til hvorfor mor jobber. Mindre tid til barna = mer laber oppfølgning pga tidsmangel. Om far bare hadde trådt litt til... Jepp, nok en gang har han sviktet. 

Begge foreldre kan svikte, om de er alene eller sammen.

Alenemødre går av med seieren i denne saken uansett. Hurra. 

Anonymkode: 4fffb...0c9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel ærlig talt fedrene (som lever og ikke er pleietrengende) som er dårlige foreldre i denne saken. 

Far har sviktet i alle tilfeller. Mødre kan også ha sviktet ved å ha nektet samvær med far, men da må også far gjøre alt for å endre på det. Hvis ikke, så svikter også han. 

Noen mødre må jobbe seg ihjel for å klare seg økonomisk (de fleste husstander trenger to inntekter for å ha en viss levestandard), og mer jobbing = mindre tid til barna. Det gjelder i alle tilfeller, uavhengig av grunnen til hvorfor mor jobber. Mindre tid til barna = mer laber oppfølgning pga tidsmangel. Om far bare hadde trådt litt til... Jepp, nok en gang har han sviktet. 

Begge foreldre kan svikte, om de er alene eller sammen.

Alenemødre går av med seieren i denne saken uansett. Hurra. 

Anonymkode: 4fffb...0c9

 

Det er alenemoren som må sitte hjemme alene hver kveld.

Det er alenemoren som sliter økonomisk

Det er alenemoren som blir syk

https://forskning.no/barn-og-ungdom-forebyggende-helse/aleneforeldre-sliter-mer-med-helsen/1029927

Alenemødre generelt er desperate etter en mann, men få menn vil ta seg av et annet barn.

Anonymkode: 841b8...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

 

Det er alenemoren som må sitte hjemme alene hver kveld.

Det er alenemoren som sliter økonomisk

Det er alenemoren som blir syk

https://forskning.no/barn-og-ungdom-forebyggende-helse/aleneforeldre-sliter-mer-med-helsen/1029927

Alenemødre generelt er desperate etter en mann, men få menn vil ta seg av et annet barn.

Anonymkode: 841b8...6a2

Og likevel klarer du å legge skylden for dette på alenemoren? Når det er får som ikke stiller opp? Jeg forstår ærlig talt ikke logikken din. 

Dersom far hadde vært der kunne hun jobbet kveld, hun kunne jobbet ekstra, hun kunne hentet seg inn igjen de dagene barna var hos far.

Jeg kjenner ingen alenemødre som er desperate etter å få seg en mann. Jeg kjenner riktignok ikke mange, men de fleste har ikke tid til en mann. 

Anonymkode: 25714...e67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...