Gå til innhold

Er alenemødre generelt dårlige foreldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 17.12.2020 den 10.44):

 

Jeg tenker på barn som ikke har daglig kontakt med sin egen far på grunn av mors valg

Anonymkode: 841b8...6a2

Ofte er det fars valg som har ført til at barnet ikke har kontakt med han. Så ja, at mange barn sliter med traumer og/eller utviklingsforstyrrelser grunnet far, har nok ført til at mange barn ender opp med å slite psykisk langt inn i voksenlivet.

Anonymkode: a2ccf...5ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ofte er det fars valg som har ført til at barnet ikke har kontakt med han. Så ja, at mange barn sliter med traumer og/eller utviklingsforstyrrelser grunnet far, har nok ført til at mange barn ender opp med å slite psykisk langt inn i voksenlivet.

Anonymkode: a2ccf...5ee

Det er sikkert min skyld at far valgte å flytte 5 timer unna og gå fra annenhver uke til feriesamvær :P 

Anonymkode: d39f7...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.12.2020 den 10.39):

Alenemødre sine barn ender opp:

1. Mye hyppigere i fengsel
2. Hyppigste brukerne av BUP og andre sosiale tjenester
3. Stor sjanse for rusmisbruk i forhold til gjennomsnitt
4. Dårligere karakterer på skolen
5. Fattigdom, oftere mottakere av sosial hjelp

https://en.wikipedia.org/wiki/Single_parent#Impact_on_children

Scroll ned til punkt 4 (impact on children)

Er alenemødre dårlige foreldre?

 

Anonymkode: 841b8...6a2

Det der er ikke overførtbart til norske alenemødre. 

Norske famiier har helt andre skolesystem, likhet i oppfølging og lik økonomi, enn hva som er tilfelle i USA og andre land

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med tallet om at 46k barn ikke ser faren sin hver måned. Det høres jeg stadig repeteres av disse kvinnnehatende mennene.

 

Barnet her er et av de som ikke treffer faren hver måned. Men det er faren som er skyld i det. Fikk nettopp en dom, samvær 4 ganger i året under tvil. 
Han vil sikkert si at alt er domstolen sin feil, de lener seg på gammel tilknytingsteori osv osv. Og ikke glem at jeg er roten til alt ondt driver med PAS (parental alienation syndrome) og barnet er i en lojalitetskonflikt. Selvsagt er barnet mest knyttet til meg, det er jeg som har vært her hele veien og stilt opp støttet.  

 

jada, hørt alt. 
Barnet har veldig gode forutsetninger for å gjøre det godt i livet 😁 Jeg vet jeg er en god mor, selv som enslig forsørger. 

Anonymkode: 83167...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ektemann og far til barna er død. Men jeg er fortsatt en ordinær og god mamma, selv om jeg er enke

Anonymkode: 5aca2...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dessverre, jo. Det er mange av dem. 

Anonymkode: 65cb7...da1

?

Hvordan kan det være mange av dem når de fleste skilsmisser i Norge blir initiert av kvinnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...