Gå til innhold

Det store ønske med fortsatt litt håp


Snølilje

Anbefalte innlegg

Noe tegn til tanta? 

Det er så deilig med noen solskinnsdager altså! Det gjør så godt for sjela 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper ikke at TR kom men som de andre sier, skulle det skje så kommer du nok til å vær klar det og 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (På 31.1.2021 den 9.53):

Noe tegn til tanta? 

Det er så deilig med noen solskinnsdager altså! Det gjør så godt for sjela 🥰 

 

Saschi skrev (22 timer siden):

Jeg håper ikke at TR kom men som de andre sier, skulle det skje så kommer du nok til å vær klar det og 😃


Hun meldte seg i går :kosteskaft: Var godt forberedt på det, så det gikk fint 🥰Og lutealfasen økte med 1-2 dager, da jeg har tatt B6 tilskudd. Det er en seier i seg selv :nori:I dag skal jeg ta blodprøver for å sjekke FSH og AMH. Spent på utslaget av de og kjempeglad for at vi rekker å få svar før time hos gyn i slutten av februar. Så nå håper jeg dagene suser av gårde frem til ny EL og ny prøveperiode! Pllliiiis la det bli en kortere syklus enn den  desember på 53 dager 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lengre lutealfase da 😁 Absolutt en fin seier det, da er man jo et hakk nærmere målet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at det ble tantebesøk, men hjelper kanskje litt når man er er forberedt. Og så bra at B6 fungerte så fint på deg også! ☺️ Nå ligger alt til rette for en ny og fin syklus, forhåpentligvis på mange færre dager enn sist :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (5 minutter siden):

Gratulerer med lengre lutealfase da 😁 Absolutt en fin seier det, da er man jo et hakk nærmere målet 😊

 

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Kjedelig at det ble tantebesøk, men hjelper kanskje litt når man er er forberedt. Og så bra at B6 fungerte så fint på deg også! ☺️ Nå ligger alt til rette for en ny og fin syklus, forhåpentligvis på mange færre dager enn sist :hug:

 Tusen takk, dere er gode og ha ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh det var dumt at TR meldte sin ankomst, men bra du var forberedt på den. Krysser fingrene for at den neste syklusen ikke er like lang og at B-vitamin tilskuddet hjelper deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 CD

Sånn, da er jeg tilbake! Kjenner jeg ofte har behov for en liten pause fra "drømmen om en baby" under menstruasjon og frem til EL nærmer seg. Forsøker å bruke tiden til å fokusere på andre ting som gjør min partner og meg godt! Må rett og slett gi meg selv en liten pause, for det er lett å bli helt "koko" under prøvingen. Men nå føler jeg meg klar igjen for denne prøveperioden. Det er fortsatt en stund til EL. Ser FF har kartlagt at på det tidligste har jeg EL 25 CD og gjennomsnittlig på dag 34. Jeg er optimistisk og krysser fingrene for tidlig EL :) Har også fått svar på blodprøvene 2. syklus dag som viste fine verdier på både AMH og FSH :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår veldig godt behovet for litt fri når tanta kommer. Tar selv litt avstand fra det i de dagene, sånn at man blir klar for en ny prøveperiode.

Håper EL melder sin ankomst tidlig denne perioden 🤞 Og gratulerer med fine verdier på blodprøven 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er flink til å ta vare på deg selv oppi alt dette! :hug:

Hurra for fine blodprøver!! Det er kjempebra! Skal krysse alt jeg har for at du får tidligere EL enn sist 🤞 Har du tenkt å teste med EL-tester, fra når i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du tar vare på deg og partneren din oppi alt dette kaoset rundt PP, kjenner jeg må bli bedre på dette 🙈 Så bra at verdiene dine var fine på blodprøven, nå ble jeg glad på dine vegne :)

Krysser fingrene sammen de andre på at du får en tidlig EL 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 CD

@Saschi @Amatariel @Atticmess Tusen takk alle tre ❤️ Har blitt så vandt jeg får så mange negative svar i løpet av flere år med prøving, så alt positivt blir veldig forsterket når det er noe som fungerer :hoppendeglad:
 

Amatariel skrev (23 timer siden):

Så bra du er flink til å ta vare på deg selv oppi alt dette! :hug:

Hurra for fine blodprøver!! Det er kjempebra! Skal krysse alt jeg har for at du får tidligere EL enn sist 🤞 Har du tenkt å teste med EL-tester, fra når i så fall?

Ja, tenkte det! Men er litt usikker på når jeg skal begynne 🤔 Tar gjerne imot råd! Ser FF beregner første mulige fruktbare dag til 21 CD. Men kanskje jeg begynner med hver 2. dag fra 15 CD. Sånn i tilfelle...! Etter jeg har lagt om kosthold og blitt mer aktiv, ser jeg at syklusen forrige periode stabiliserte seg fra de før jul. Så kanskje lurt å begynne litt før, om det blir endringer denne perioden også... 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snølilje skrev (9 minutter siden):

10 CD

@Saschi @Amatariel @Atticmess Tusen takk alle tre ❤️ Har blitt så vandt jeg får så mange negative svar i løpet av flere år med prøving, så alt positivt blir veldig forsterket når det er noe som fungerer :hoppendeglad:
 

Ja, tenkte det! Men er litt usikker på når jeg skal begynne 🤔 Tar gjerne imot råd! Ser FF beregner første mulige fruktbare dag til 21 CD. Men kanskje jeg begynner med hver 2. dag fra 15 CD. Sånn i tilfelle...! Etter jeg har lagt om kosthold og blitt mer aktiv, ser jeg at syklusen forrige periode stabiliserte seg fra de før jul. Så kanskje lurt å begynne litt før, om det blir endringer denne perioden også... 
 

Det er kanskje smart og begynne med fra Cd 15 hvis FF mener den kommer rundt Cd 21, da går du ikke glipp av EL 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snølilje skrev (5 timer siden):

Ja, tenkte det! Men er litt usikker på når jeg skal begynne 🤔 Tar gjerne imot råd! Ser FF beregner første mulige fruktbare dag til 21 CD. Men kanskje jeg begynner med hver 2. dag fra 15 CD. Sånn i tilfelle...! Etter jeg har lagt om kosthold og blitt mer aktiv, ser jeg at syklusen forrige periode stabiliserte seg fra de før jul. Så kanskje lurt å begynne litt før, om det blir endringer denne perioden også... 

Ja det er ikke så lett å vite når man har vært igjennom lang syklus, og ikke vet når EL vil komme neste gang. Jeg har erfart mye ustabile sykluser, og da ikke bare at den har vært lang med sen EL, men plutselig at EL kom tidlig også. Så personlig ville jeg anbefalt deg å ta daglig EL-test fra ca. CD13. Bare teste jevnt og trutt, så blir du forhåpentligvis klokere etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (18 timer siden):

Ja det er ikke så lett å vite når man har vært igjennom lang syklus, og ikke vet når EL vil komme neste gang. Jeg har erfart mye ustabile sykluser, og da ikke bare at den har vært lang med sen EL, men plutselig at EL kom tidlig også. Så personlig ville jeg anbefalt deg å ta daglig EL-test fra ca. CD13. Bare teste jevnt og trutt, så blir du forhåpentligvis klokere etterhvert.

Takk for godt råd! Det skal jeg lytte til, så da starter jeg testing i morgen. Hadde vært så kjedelig å å starte for sent 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Saschi skrev (På 12.2.2021 den 10.14):

Hvordan gikk det? Kjenner jeg er spent på svar nå :fnise:

Svaaaak strek i går, glemte å teste fredag 😅 Tempen er foreløpig stabil, og har ikke kjent noe til krampene som kommer en dag i forveien av EL! Så jeg smører meg med tålmodighet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så hyggelig at du titter innom @Atticmess 🥰 Jeg er faktisk litt usikker! Var hos gyn tidligere i uken der han så at et egg hadde sluppet og livmorslimhinnen var tykk slik den ofte er før menstruasjon evt. graviditet. Men i følge temperaturen fra den dagen, så det ikke ut til å at EL hadde vært. Klarte også å tøyse det til med EL-testene, da jeg ikke klarte og holde meg lenge nok og testet på utvannet urin 😅 Men hadde uansett en veldig fin undersøkelse hos gyn, og kan forteller litt om den:

  • Meget dyktig gynekolog med lang erfaring innen fertilitet. Ble tatt på alvor, og han reagerte på at sykehuset/fastlegen ikke hadde henvist oss tidligere til IVF og hele runddansen vi har vært igjennom. Veldig godt å få dette bekreftet av en fagperson med lang erfaring. 
     
  • Gyn vil henvise oss til assistert befruktning, og mener vi absolutt har behov for hjelp til å lykkes, samtidig som han sa at det er mulig for oss at jeg blir gravid naturlig bare veldig vanskelig. 
     
  • Videre mistenker han at jeg har PCO, men han ville vente til nye blodprøvesvar for å bekrefte dette. I så fall tenker jeg dette forklarer hvorfor det har vært vanskelig å kartlegge EL... 
     
  • Planen videre er ny runde med blodprøver 2. - 4. syklus dag og at min kjære også skal ta en del blodprøver. Deretter får vi ny time hos samme gyn der henvisning blir skrevet og evt. vurdering av oppstart med medisiner i mellomtiden. 

Jeg føler meg så lettet etter timen! 100 kg av skuldrene, og merker at denne prøveperioden slapper jeg mer av. Endelig får vi hjelp! Har akseptert at det er vanskelig for oss, og trolig vil vi ikke lykkes på egenhånd. Samtidig kjenner jeg på at andre bekymringer dukker opp, da det er ingen selvfølge at en vil lykkes med IVF. Forsøker å fokusere på det positive og gleder meg faktisk til å komme i gang med hele prosessen! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...