Gå til innhold

Det store ønske med fortsatt litt håp


Snølilje

Anbefalte innlegg

19 CD

Kan godt hende jeg innbiller meg noe nå, men plutselig fikk jeg vondt i høyre side av underlivet og korsrygg. Mulig EL som er på vei? :hoppendeglad: Blir i hvert fall rett hjem for en test! Om dette stemmer, aner jeg ikke, da jeg har veldig uregelmessig mens, men en ting er sikkert og det er at jeg alltid kjenner tegn på EL godt på kroppen så det kan absolutt være en mulighet. Ved forrige syklus hadde jeg positiv EL test 42 CD. Det hadde vært helt fantastisk med en kortere syklus denne gangen, så jeg krysser fingrene for utslag på test i ettermiddag 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres jo kjempelovende ut! :yvonne: Krysser fingrene for at en positiv test lyser mot deg når du tester i ettermiddag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 CD

Ingen positiv test i går, men det skjer i hver fall noe! Håper på positiv test i dag, hadde vært så deilig med en ikke alt for lang syklus denne gangen. Får bare håpe ikke EL har vært, for vi har ikke hatt noe særlig tid til hverandre tidligere i uken 😅 
 

Ellers må jeg le litt av meg selv. Synes at dagene går så fort etter første dag med mens, og blir helt sjokkert når jeg ser det er 20 dager siden CD1. Men jeg vet at med en gang jeg går inn i «DPO land» kommer tiden til å stå stille 🙊 I dag har jeg også bestilt temperaturmåler, så kanskje jeg blir en ivrig temper 🤒

71C6CDA4-4385-442E-8807-43815EBE6FA4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig at man kan være så forskjellig 😅 Jeg er HELT motsatt ang. dagene. Syns tiden etter mens sneeegler seg. Venter og venter på å få begynne å teste etter EL. Og så test, en dag om gangen, sakte men sikkert. Kjempekjedelig! Spesielt hvis EL lar vente på seg. Så blir urolig, bekymret for om EL kommer, syns dagene går nyttesløst, har sex annenhver dag rytmisk 😅 Men når EL er overstått så blir det tusen ganger bedre. Skal ikke si at dpo-land går så veeeldig fort nei, men definitivt mye raskere enn jakten på EL.

Tar du testen på ettermiddagen? Håper du plutselig får en positiv test ja! 🤞 Og du er hjertelig velkommen i tempetråden :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (31 minutter siden):

Så utrolig at man kan være så forskjellig 😅 Jeg er HELT motsatt ang. dagene. Syns tiden etter mens sneeegler seg. Venter og venter på å få begynne å teste etter EL. Og så test, en dag om gangen, sakte men sikkert. Kjempekjedelig! Spesielt hvis EL lar vente på seg. Så blir urolig, bekymret for om EL kommer, syns dagene går nyttesløst, har sex annenhver dag rytmisk 😅 Men når EL er overstått så blir det tusen ganger bedre. Skal ikke si at dpo-land går så veeeldig fort nei, men definitivt mye raskere enn jakten på EL.

Tar du testen på ettermiddagen? Håper du plutselig får en positiv test ja! 🤞 Og du er hjertelig velkommen i tempetråden :smilyblomst:

Haha, morsomt å høre at en så forskjellige! Veldig spent på hvordan det blir å tempe! Ser dere "tempe veteranene" har lagt ut masse god informasjon, men kommer sikkert masse spørsmål etter hver som jeg begynner 🙊 

Tester på ettermiddagen ja :) En gang testet jeg etter jobb ca kl. 16:30, og deretter ny test 2 timer senere for følte kroppen ga så tydelig beskjed. Og da var det gått fra svak strek, til meget positiv! Usikker på hva som gjorde det, eller om det faktisk er kroppen som endrer seg så raskt :klo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snølilje skrev (57 minutter siden):

En gang testet jeg etter jobb ca kl. 16:30, og deretter ny test 2 timer senere for følte kroppen ga så tydelig beskjed. Og da var det gått fra svak strek, til meget positiv! Usikker på hva som gjorde det, eller om det faktisk er kroppen som endrer seg så raskt :klo: 

Ja det kan endre seg raskt. Men urinkonsentrasjon har også mye å si. Sist jeg var prøver pleide jeg å få negativ EL-test på morgenen, positiv på ettermiddagen og så negativ på kvelden igjen. Måtte være nazitester for å få med meg den LH-toppen gitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25CD

- Foreløpig ikke positiv EL-test, men sterkt utslag. Trodde jeg kjente på EL-smerter CD 20 da det murret litt i korsryggen, men i går kveld meldte krampene seg for fullt. Kjenner det tydelig på venstre side. Rart hvordan jeg leker med tanken på at bare litt lette murringer kan være tegn på EL, når jeg HVER GANG kjenner tydelige kramper. Er vel ønsketekning på at EL skal komme tidlig. I dag er det vondt å sette seg, da jeg blir veldig øm i underlivet. Hadde sterkt utslag på EL-test i går ettermiddag, kveld og i dag tidlig. Mulig EL- var sent i går kveld/natt da jeg kjente krampene ekstra godt. Fortsetter å teste, men hvis positiv test uteblir, mistenker jeg det skjedde i løpet av natten.  

- MYE mer EL-slim denne syklusen, enn den forrige og i høst. Mulig endret kosthold er årsaken? Er i hvert fall veldig glad for det!

- Dessverre ikke fått lagt inn så mange aksjer som ønsket denne gangen, på grunn av sykdom hos mannen (ikke covid)! 

- Fikk termometer i postkassen i går, og tok min første måling i dag kl. 06. Litt knotete i mørket, men da er jeg i hvert fall i gang.  

Endret av Snølilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper EL er rett rundt hjørnet :heiajente: Kjempebra at du er i gang med tempingen i alle fall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 CD

Woohoo, da er jeg i gang med temping! :hoppe:
Forstår at to temper helt tilfeldig i syklusen ikke er mye å gå ut i fra, men ble veldig glad da jeg så at temperaturen hadde gått fra 36,52 i går til 36,82 i dag. Mistenker nemlig at EL kanskje skjedde i går :klo: Fikk ikke positiv EL-test denne gangen, men mistenker at den hadde vært positiv natt til tirsdag. Mandag kveld fikk jeg nemlig sterkt utslag på testen og hadde kraftige kramper, som gjorde at jeg ikke kunne sove på siden. 

Ellers har jeg ikke store forhåpninger denne prøveperioden. Merker at jeg har gått inn i en tankegang som sier at jeg ikke kan bli spontant gravid, og er avhengig av hjelp fra helsevesenet. Kanskje ikke så rart da det er 3-4 år siden jeg sluttet på p-piller... Uansett er jeg veldig fornøyd med at det ser ut som at dette blir en kortere syklus enn sist, og veldig stas å ha begynt med temping! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 27 

Søren, i dag gikk temperaturen ned igjen! Men det gjorde også tallet på vekten, så har litt blandende følelser i dag! Supergøy å se at sunt kosthold og mer aktivitet gir resultater, men hadde håpet på en stigende temperatur. Forstår at 3 målinger ikke er noe å satse på, men allikevel er jeg ganske sikker på at EL skjedde natt til tirsdag. Forstår det slik at temperaturen skal øke i 3 dager for å kunne bekrefte at EL har vært, så hadde jo håpet det skulle skje i dag. Vurderer å sette positiv EL-test i FF på mandag, da den var meget sterk den kvelden. Har tidligere erfart at positiv testresultat varer kun et par timer hos meg. Tenker jeg avventer til jeg ser morgendagens temperatur ør jeg bestemmer meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til charten din? Det er veldig sant at tempen kan variere litt opp og ned, og at det er helheten til slutt man må se på :) Blir spennende om FF setter EL på deg automatisk. Den trenger tre høye målinger ja, men den trenger også noen målinger før EL, ellers vet den ikke hva som er høy (og hva CL er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lavere tall på vekten, er så deilig når man ser resultater fra innsats man legger ned :)

Håper du hadde positiv el-test mandag, da er du muligens i dpo-land? Blir spennende å følge med på tempingen, jeg syns det har vært veldig nyttig og egentlig ganske beroligende på mange måter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Har du link til charten din? Det er veldig sant at tempen kan variere litt opp og ned, og at det er helheten til slutt man må se på :) Blir spennende om FF setter EL på deg automatisk. Den trenger tre høye målinger ja, men den trenger også noen målinger før EL, ellers vet den ikke hva som er høy (og hva CL er).

Fikk ikke til å finne en link! Forsøkte meg på fremgangsmåten du har skrevet på tempe tråden, men feilet 🙈 Legger det ved som bilde! 
 

Atticmess skrev (2 timer siden):

Gratulerer med lavere tall på vekten, er så deilig når man ser resultater fra innsats man legger ned :)

Håper du hadde positiv el-test mandag, da er du muligens i dpo-land? Blir spennende å følge med på tempingen, jeg syns det har vært veldig nyttig og egentlig ganske beroligende på mange måter.

 

Tusen takk 😍 Jeg ser at om jeg gjør om til positiv EL-test på mandag setter FF meg på 2 DPO i dag! Men litt nysgjerrig på hvordan appen løser det om jeg ikke gjør det, så gir det en dag eller to til 🙊 

 

 

C0BD67C9-8C43-4BF2-869C-E207F81AC978.png

Endret av Snølilje
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 DPO

Tung, trist dag... Føler meg sikker på at det ikke gikk denne gangen heller. Klarte meg fint på jobb, men da jeg kom hjem rant tårene. Heldigvis en god samboer som drar meg med ut på tur, serverer te og gir de beste klemmene. 


Ikke noe spesielt som har gjort at det blir slik, bare føler det på meg. Dessuten det at jeg blir så følsom er et sikkert tegn på at mensen nærmer seg. Og alle kvisene! 🙄 Satser på en bedre dag i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg! Vet akkurat hvordan du har det på et slikt punkt i syklusen :klem: Den gode nyheten er at selv om jeg har følt det akkurat som du beskriver her nå så har jeg opplevd å faktisk være gravid. Så det er fullt mulig. Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (16 timer siden):

Føler med deg! Vet akkurat hvordan du har det på et slikt punkt i syklusen :klem: Den gode nyheten er at selv om jeg har følt det akkurat som du beskriver her nå så har jeg opplevd å faktisk være gravid. Så det er fullt mulig. Krysser fingrene for deg!

Takk for det ❤️

Endret av Snølilje
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 DPO

Bedre i dag, enn i går... Men ser frem til å komme hjem, ta av sminken og gjemme meg under dynen. Begynner å kjenne de første tegnene på mensen, spesielt svie. Dette får jeg ofte noen dager før mens på grunn av endometriose. Tok en test i dag, kun fordi sist rakk jeg ikke å teste. Så selv om det var alt for tidlig og alle tegnene på at heksa melder seg, rakk jeg i hvert fall å ta en test denne gangen. Temperaturen er fortsatt høy, men trolig detter den i morgen eller fredag. IKM er natt til lørdag :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hååper at det bare er graviditetssymptomer du kjenner på :hug: Jeg krysser videre for at styggetanta holder seg unna!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO

Humøret er tilbake, solen skinner og det er så deilig med helg :bolledeig: IKM er i dag, eller natt til i dag, men ingen synlig tegn til blødning enda. Denne måneden har jeg tatt tilskudd av B6, så forhåpentligvis har det hjulpet litt på lutealfasen. Evt. kan det hende jeg har hatt eggløsning senere enn antatt :klo: Fikk aldri positiv EL-test denne gangen, men alle tegnene var der. EL-slim, sterke kramper på venstre side, og en meget sterk strek på testen. Temperaturen min er på vei ned, så har ikke tatt ny graviditetstest siden 9 DPO. Siden jeg startet å tempe samme dag som jeg mener EL var, har jeg ikke lagt for mye vekt på temperaturen. 2 DPO og 4 DPO tøyset jeg det til med temperaturen, så ser litt bort i fra dette. Uansett har det vært veldig stas å komme i gang med målingen! Nå er det bare for mensen å melde seg, så er jeg klar for en ny prøveperiode. Smertene er i hvert fall i gang, så den er nok ikke langt unna!  


 

F075371A-BBBA-4D75-A154-7C8B31ACCC00.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snølilje skrev (1 time siden):

Uansett har det vært veldig stas å komme i gang med målingen! Nå er det bare for mensen å melde seg, så er jeg klar for en ny prøveperiode. Smertene er i hvert fall i gang, så den er nok ikke langt unna!  

Ja du har virkelig vært flink! Veldig fin og jevn dpo-chart. Krysser for at du slipper å begynne på ny pp, men skjønner også at du er klar for det om det så skulle bli sånn :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...