Gå til innhold

Endelig mamma?


tjolahei

Anbefalte innlegg

Anonymapekatt skrev (På 13.12.2020 den 21.30):

Velkommen hit! Blir spennende å følge deg! ❤️ 😄 

Tusen takk ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tjolahei skrev (11 timer siden):

Ja, godt å høre det da!☺️

Søstersen fortalte i helga at hun er gravid, så det er jo bra! 😄 

Jeg kjenner at mensen nærmer seg. Men, det kommer ikke som en stor overraskelse ettersom jeg ikke hadde utslag på EL-testene denne mnd. Får prøve igjen i romjula! :) 

Så moro, det er jo en fin nyhet nå før jul😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen ☺️
venter egentlig bare på mensen nå. Vanskelig å si akkurat når den kommer på grunn av ustabil syklus, men regner med den kommer straks. Har hatt mensvondt de siste 3-4 dagene, skikkelig også. Håper mensen drøyer litt da, for da er kanskje syklusen litt på rett plass igjen 😁 har gått 21 dager nå, så det er bedre enn 18-19. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sommerfugl154 skrev (På 18.12.2020 den 18.12):

Spennende! Blir koselig å følge med 😍 Velkommen til gjengen 🤗

Tusen takk!

Har fortsatt ikke fått mensen. Fikk utflod i dag, som jeg kanskje tenkte kunne være det såkalte EL-slimet. Har aldri tenkt over at vi har EL-slim 🤭 Jeg tok en EL-test og fikk svakt utslag(mer enn jeg har fått tidligere). Synes det er veldig rart egentlig. Har hatt mens-vondt i flere dager, og tenker at mensen kommer når som helst. Jaja. Sånn er det. 

 

Ellers prøver jeg å gjøre det jeg kan for å legge tilrette for graviditet. Jeg prøver å bevege meg mye, trene litt, spise sunnere og stresse ned. Snakket litt med Naprapaten min her om dagen. Hun vet at vi prøver, fordi jeg måtte si at jeg ikke går på medisiner for migrene nå. Ellers er vi egentlig ganske tause om prøvingen, det er vår hemmelighet💖 Naprapaten sa at jeg måtte roe ned, for jeg er skikkelig stiv i hele kroppen. Jeg startet i ny jobb i høst, så er en del press der. 

Etter jul har vi bestemt oss for å kutte sukker. Samboeren min skal støtte meg, og bli med på det. Det er jeg veldig glad for. Jeg vet jeg bør gå ned 10-15 kg egentlig, så får prøve mitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sukkerstopp her også etter jul! Veldig lurt å ta vare på kropp og helse... spesielt i forkant av graviditet. Jeg skulle vært maange kilo lettere jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 20.12.2020 den 17.33):

Blir sukkerstopp her også etter jul! Veldig lurt å ta vare på kropp og helse... spesielt i forkant av graviditet. Jeg skulle vært maange kilo lettere jeg også.

Ja, håper bare vi klarer det 🤭

Skjønner ingenting av de EL-testene jeg altså. Fikk jo en strek i går. Ikke sterk, men mye sterkere enn tidligere. I dag testet jeg på nytt, og streken var svak igjen. Mulig jeg hadde EL i forrigårs eller noe da. Hakke peiling. Jeg orka ikke å teste etter at jeg hadde testa i 10 dager eller noe, så mulig jeg har hatt EL etter det. Neste mnd skal jeg teste hver dag, uten å bli deppa av at den kanskje ikke blir positiv. Men, glad mensen ikke har kommet enda. Er på syklusdag 24, så det er bra! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enkle alltid de EL-testene... Men er i allefall ganske normalt at det svinger opp og ned i styrke. Ettersom LH svinger såpass fra dag til dag... Men irriterende om man tester og tester ja, og positiv test aldri kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjolahei skrev (På 21.12.2020 den 18.13):

Ja, håper bare vi klarer det 🤭

Skjønner ingenting av de EL-testene jeg altså. Fikk jo en strek i går. Ikke sterk, men mye sterkere enn tidligere. I dag testet jeg på nytt, og streken var svak igjen. Mulig jeg hadde EL i forrigårs eller noe da. Hakke peiling. Jeg orka ikke å teste etter at jeg hadde testa i 10 dager eller noe, så mulig jeg har hatt EL etter det. Neste mnd skal jeg teste hver dag, uten å bli deppa av at den kanskje ikke blir positiv. Men, glad mensen ikke har kommet enda. Er på syklusdag 24, så det er bra! 

Ramlet inn helt på tampen her men bruker du en app for å følge syklus?

Jeg har pcos og har litt ustabil menstruasjon og derav svært ustabil eggløsning. Men begynte å logge i Flo (app) og da så jeg etterhvert at eggløsningen min kom ganske så stabilt 7-8 dager etter menstruasjon og da testet jeg kun for eggløsning i dagene før appen sa jeg skulle ha det. Sparte meg for mye unødvendig testing ved å følge appen. Kanskje det er verdt å sjekke? 
ønsker deg all lykke til fremover ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leamur skrev (På 22.12.2020 den 21.08):

Ramlet inn helt på tampen her men bruker du en app for å følge syklus?

Jeg har pcos og har litt ustabil menstruasjon og derav svært ustabil eggløsning. Men begynte å logge i Flo (app) og da så jeg etterhvert at eggløsningen min kom ganske så stabilt 7-8 dager etter menstruasjon og da testet jeg kun for eggløsning i dagene før appen sa jeg skulle ha det. Sparte meg for mye unødvendig testing ved å følge appen. Kanskje det er verdt å sjekke? 
ønsker deg all lykke til fremover ❤️

Jeg bruker apper ja. Bruker flere 🤭 Men bruker som regel å få mensen FØR det står at jeg skal i appen, så stoler ikke helt på den. Nå skal det sies at jeg har gått på p-piller helt frem til slutten av oktober, så mulig derfor mensen er så ustabil, og har vært det. Tror den va mer regelmessig før jeg begynte på pillene. Så håper det kommer tilbake :) Virker nesten sånn nå, ettersom jeg ikke har fått det enda, og det har gått 25 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrev 25 dager i syklusen i går, men det var 27. Så i dag er jeg på dag 28. Venter og venter på mensen. Har hatt mensvondt i over 14 dager, Litt av og på da. Vil bare få mensen nå, slik at vi kan sette i gang igjen. Er ganske sikker på at jeg ikke er gravid. 

Ellers er det godt med juleferie. Har vært litt utslått da, meg migrene. Har hatt migreneanfall hver dag fra jeg tok ferie. Det er litt typisk. Håper det roer seg snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg gjerne følge med 😊 Håper du tar feil angående mens🤞 Har du tatt noen graviditetstester? Håper migrena slipper tak og tar juleferie den også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (22 timer siden):

Her vil jeg gjerne følge med 😊 Håper du tar feil angående mens🤞 Har du tatt noen graviditetstester? Håper migrena slipper tak og tar juleferie den også. 

Våkna heldigvis uten migrene i dag, Så krysser fingrene for en god dag 😊 jeg tok en test for 1 uke siden kanskje, den var negativ. Nå er jeg borte, så får ikke tak i før mandag såfall 😅 tok ikke med meg tester, fordi jeg trodde at jeg skulle få mensen hvert øyeblikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke fått mensen enda, men fortsatt mensvondt. Prøvde en eggløsningstest, ettersom det er det eneste jeg har. Den hadde en svak strek. Orker egentlig ikke å håpe på for mye, men kjenner at jeg kommer til å bli veldig skuffa i det mensen slår inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må i vei for å kjøpe en graviditetstest i kveld tror jeg. Bra de har døgnåpne apotek 😅 tror ikke jeg er gravid, men ettersom det har gått 30 dager, så vil jeg sjekke. Greit å få det utelukka eventuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (40 minutter siden):

Lykke til med testingen 🤞

Testen var negativ 😢

men sånn er det! Vi får prøve igjen. Nå håper jeg bare mensen kommer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...