Gå til innhold

Endelig mamma?


tjolahei

Anbefalte innlegg

 

Hei! 

Jeg er tjolahei. Jeg er 30 år, straks 31. Jeg og samboeren min har vært sammen i 1 1/2 år, og nå vil vi gjerne bli gravide☺️ Samboeren min er 42, så vi håper det ikke drøyer alt for lenge med prøving. 

Jeg slutta på p-piller i slutten av oktober ca, så vi har hatt 2 forsøk så langt. Jeg begynte å teste med EL-tester denne måneden, men de slår ikke ut. Håper det ikke er noe galt, bare at p-pillene har gjort slik at jeg ikke har hatt EL enda. 

Vi har jevnlig samleie uansett, og er heldigvis ganske forelska enda🥰

Tror ikke spiren satt denne perioden. Er på syklusdag 12(jeg har uregelmessige sykluser, men som regel er de fra 21-24 dager) og jeg kjenner murringer nederst i magen, slik jeg bruker 1 uke før mensen.

Så, da får vi prøve i romjula! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen 😊 har du tatt EL- tester igjennom hele syklusen uten at den har slått ut?🤔 det var veldig kort syklus du har også. Det høres litt rart ut med så kort syklus og ikke utslag på EL-tester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (35 minutter siden):

Velkommen 😊 har du tatt EL- tester igjennom hele syklusen uten at den har slått ut?🤔 det var veldig kort syklus du har også. Det høres litt rart ut med så kort syklus og ikke utslag på EL-tester. 

Takk ☺️ Har testet fra syklusdag 6 og frem til nå. På dag 5 hadde jeg siste dag med mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Lily92 said:

Velkommen 😊 har du tatt EL- tester igjennom hele syklusen uten at den har slått ut?🤔 det var veldig kort syklus du har også. Det høres litt rart ut med så kort syklus og ikke utslag på EL-tester. 

Tenkte det samme. Oppdaget etter noen måneder med "prøving" at jeg ikke hadde eggløsning, kan være en idé å vurdere å utredes (jeg fikk henvisning til gynekolog fra fastlege). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, nå skremmer dere meg🙈

søstra mi har pcos og jeg er redd for å ha det jeg også. De har slitt mange år, og har ikke fått barn enda. Er livredd for å havne i samme situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, hvis du bare har testa denne syklusen så kan du jo fortsatt få positiv EL-test. Men uansett så vil lutealfasen din være for kort. Si at du får positiv EL-test i morgen og har EL på syklusdag 14, så er det maks 10 dager til du da får mensen hvis du har 21-24 dagers syklus. Det er alt for lite. Er ikke meningen å skremme deg 🙈 men det er bedre å finne ut av det nå. Så jeg ville bestilt meg legetime om jeg var deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka syklusene mine det siste året, de ser sånn ut:

28

27

28

25

21

27

29

27

25

28

22

24

21
 

så ganske uforutsigbar kan du si😅

Jeg og kjæresten min skal begge sjekke oss etter jul for å være sikker ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjolahei skrev (4 timer siden):

 

Hei! 

Jeg er tjolahei. Jeg er 30 år, straks 31. Jeg og samboeren min har vært sammen i 1 1/2 år, og nå vil vi gjerne bli gravide☺️ Samboeren min er 42, så vi håper det ikke drøyer alt for lenge med prøving. 

Jeg slutta på p-piller i slutten av oktober ca, så vi har hatt 2 forsøk så langt. Jeg begynte å teste med EL-tester denne måneden, men de slår ikke ut. Håper det ikke er noe galt, bare at p-pillene har gjort slik at jeg ikke har hatt EL enda. 

Vi har jevnlig samleie uansett, og er heldigvis ganske forelska enda🥰

Tror ikke spiren satt denne perioden. Er på syklusdag 12(jeg har uregelmessige sykluser, men som regel er de fra 21-24 dager) og jeg kjenner murringer nederst i magen, slik jeg bruker 1 uke før mensen.

Så, da får vi prøve i romjula! 😄 

Slik jeg har forstått det, så kan p-piller sørge for uregelmessig syklus en stund? Dumt om du skal stresse hvis det bare er slik at kroppen trenger litt tid for å hente seg inn? Håper du får EL kjapt ❤️ fortsett å teste, plutselig er testen positiv, om ikke nå så kanskje neste PP 🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lest litt om det jeg også :) Er jo bare litt over 1 mnd siden jeg slutta med pillene, så må gi kroppen litt tid.

Hadde ikke EL i dag heller, men hadde ikke forventet det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjolahei skrev (52 minutter siden):

Ja, har lest litt om det jeg også :) Er jo bare litt over 1 mnd siden jeg slutta med pillene, så må gi kroppen litt tid.

Hadde ikke EL i dag heller, men hadde ikke forventet det heller.

Det ville jeg gjort 🥰 så lenge du var på ppiller så overstyrte det sykluslengde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Det ville jeg gjort 🥰 så lenge du var på ppiller så overstyrte det sykluslengde. 

Ja, ikke sant ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hit blant oss prøvere :smilyblomst:

Det er mange som sliter med ustabile sykluser og litt hormonkrøll etter slutt av p-piller. Derfor anbefales det at man slutter på dem en god stund før man faktisk ønsker å prøve (bare få som tenker på å gjøre det før man faktisk er klar). Selv brukte jeg mange måneder på dustete sykluser uten EL etter p-pilleslutt. Måtte ha medisin til slutt.

Men virker som du er godt i gang med kartlegging og er klar til å ta fatt på prøvetiden. Lurt å sjekke seg etter jul ja :) Kan spare mye frustrasjon om man gjør det tidlig.

Kan forresten hende at du har EL, men har kort LH-topp? Hvilke EL-tester bruker du, og når på døgnet? Ettermiddagen anbefales, og da uten at man har vært på do på minst de 3 siste timene (og ikke har drukket så mye).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ☺️
bruker rfsu sine strimmeltester. Tar testen i 4-5 tida på ettermiddagen. Mulig jeg drikker litt for mye før da🙈 blir sikkert greit å teste seg... og litt skummelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noldi skrev (På 12.12.2020 den 17.20):

Velkommen til prøversamfunnet😁 Gleder meg til å følge deg videre ☺️

Tusen takk! ☺️

Fikk vite i går at søstersen er gravid. Det er så fiiint! De har prøvd i flere år. Og da får ikke jeg så dårlig samvittighet hvis vi blir gravide heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjolahei skrev (På 9.12.2020 den 22.52):

Huff, nå skremmer dere meg🙈

søstra mi har pcos og jeg er redd for å ha det jeg også. De har slitt mange år, og har ikke fått barn enda. Er livredd for å havne i samme situasjon. 

Du, det er stor variasjon mellom PCOSere altså :) Noen har null problemer med å bli gravide, noen strever litt og får hjelp, noen strever mye og noen får det aldri til. Det er vanskelig å forutsi, ikke ta sorgene på forskudd! Vi prøvde rett over 2 år på egenhånd uten noe resultat, men så klaffet det allerede på syklus nr. 2 med medisiner. Så det trenger ikke være verdens undergang om det skulle vise seg at du har det du også. Leit at din søster strever slik, da 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (På 13.12.2020 den 20.44):

Du, det er stor variasjon mellom PCOSere altså :) Noen har null problemer med å bli gravide, noen strever litt og får hjelp, noen strever mye og noen får det aldri til. Det er vanskelig å forutsi, ikke ta sorgene på forskudd! Vi prøvde rett over 2 år på egenhånd uten noe resultat, men så klaffet det allerede på syklus nr. 2 med medisiner. Så det trenger ikke være verdens undergang om det skulle vise seg at du har det du også. Leit at din søster strever slik, da 😕

Ja, godt å høre det da!☺️

Søstersen fortalte i helga at hun er gravid, så det er jo bra! 😄 

Jeg kjenner at mensen nærmer seg. Men, det kommer ikke som en stor overraskelse ettersom jeg ikke hadde utslag på EL-testene denne mnd. Får prøve igjen i romjula! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...