Gå til innhold

Hva skal jeg si? Stebarn

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Her burde du revurdere hele forholdet TS! Når du ikke vil se barna på et halvt år for å finne deg selv er det på tide å gå. Da har du allerede svaret. 

Hva gjør du i det hele tatt i det forholdet?  

Barna vil se deg og er knyttet til deg. Du velger å avise de. Nekte dem å komme til sitt andre hjem fordi du skal leve livet 🤦

Anonymkode: d9249...a3e

Men faren deres som faktisk reiser fra dem er det ingen som synes gjør feil her???

Anonymkode: 55a6d...08b

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
WhisperingWind skrev (7 minutter siden):

Altså hallo? Stemor skal selvsagt ikke ha fast samværsavtale👀

Høres ut som mors ønske. 

Jeg synes derimot det er spesielt at du ikke ønsker kontakt. 

Men om mor sier enten annenhver helg fast eller ingenting så er det iallefall ikke barna mor tenker på, men seg selv. 

Er jo ikke det TS sier. TS ønsker ikke FAST AVTALE. De må gjerne besøke henne en gang i blant.

• Liker 25
Skrevet

For det første så syntes jeg du bør revurdere forholdet ditt til denne mannen. Du er ikke glad i barna hans, som er det viktigste han har. Det er vanskelig å se for seg at dette skal fungere i lengden. 

Når det er sagt så har du ingen plikt til å stille opp som barnevakt når far er borte (selv om det er veldig trist at du ikke har lyst til å treffe barna) Så det du bør gjøre er selvsagt å si at du ønsker å begrense kontakt med andre fram til coronapandemien bedrer seg (kanskje du har et familiemedlem som er eldre eller i risikogruppen av andre årsaker, som du ønsker å pleie kontakt med og som du kan bruke som begrunnelse for å ikke ønske besøk?) Men at dersom corona-situasjonen bedrer seg så kan dere avtale besøk da. 

Anonymkode: 2e9ad...f51

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Moren vil ha en fast avtale, og det ødelegger hele min frihet 😕 Det er studier, men det er også litt å få være bare meg igjen. Litt det å teste om jeg gjorde en stor feil ved å gå inn i et forhold med en som har barn. Litt å få gjøre som jeg selv vil hele tiden.
Men du har sikkert rett  - jeg kommer ikke unna det uten å såre.

Anonymkode: 5347c...b7d

Annenhver helg ødelegger hele din frihet? 😅 

Jeg forstår egentlig at du ikke har et eget behov for å ta vare på noen annens  barn så hyppig som annenhver helg, kan du foreslå en helg per mnd kanskje? 
Du får ikke sagt at du overhodet ikke ønsker kontakt uten å såre noen..

Anonymkode: 6e272...0ce

• Liker 2
Skrevet
SamusAran skrev (20 minutter siden):

Er jo ikke det TS sier. TS ønsker ikke FAST AVTALE. De må gjerne besøke henne en gang i blant.

Hun sier at hun ikke ønsker korte besøk en gang 🤷🏼‍♀️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt ønsker hun ikke det, ingen normale mennesker ØNSKER vel å bruke tid med andres barn? (Med mindre det er egne barnebarn kanskje.) Men hun sier at korte spontane besøk hadde vært greit for henne. Ikke at hun ønsker det eller har behov for det (ganske selvsagt), men det hadde vært ok, for barna sin skyld. 

Anonymkode: a97f6...e1f

• Liker 14
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS har da sagt at korte besøk en gang i blant er greit, men ingen FAST avtale. Det er ikke biologisk betinget å ønske samvær med barn som ikke er i ens eget genpool.

Endret av SamusAran
  • Liker 19
Skrevet

Jeg forstår deg TS..  jeg syns annenhver helg er mye, og mye av dette ønsket kan være fra mor... Hva med å heller foreslå hver tredje/fjerde helg? evt. ett døgn annenhver helg... det holder du kanskje ut? det syns jeg er innafor.. du har jo ikke noe ansvar her, så du må ingenting, men det kan være greit for fremtidens skyld.

Anonymkode: 4c962...752

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår deg TS..  jeg syns annenhver helg er mye, og mye av dette ønsket kan være fra mor... Hva med å heller foreslå hver tredje/fjerde helg? evt. ett døgn annenhver helg... det holder du kanskje ut? det syns jeg er innafor.. du har jo ikke noe ansvar her, så du må ingenting, men det kan være greit for fremtidens skyld.

TS skal ikke "holde ut" noe som helst.

• Liker 16
Skrevet
SamusAran skrev (Akkurat nå):

TS skal ikke "holde ut" noe som helst.

ehm.. jo.... aldri om jeg hadde giddet å ha stebarna annenhver helg om min mann skulle reist bort i seks måneder.. men en helg i måneden syns jeg hadde vert greit...

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

ehm.. jo.... aldri om jeg hadde giddet å ha stebarna annenhver helg om min mann skulle reist bort i seks måneder.. men en helg i måneden syns jeg hadde vert greit...

Det er jo det jeg sier, dette er ikke TS sitt ansvar på noen som helst måte. Hun skal ikke "holde ut" å ha barna til mannen sin som plutselig tar seg jobb i utlandet.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er ikke det andre hjemmet der den andre forelderen er? 

Men joda, du er ikke helt på jordet. En av grunnene til at jeg gleder meg til å være alene en stund, er jo at jeg har mistet meg selv i det her forholdet. Jeg vil se hva jeg tenker og føler når jeg får være alene en stund. 

Kan du ikke være ærlig om det med kjæresten din da, at fint at han blir borte for 6 mnd fordi du ønsker å tenke føle og revurdere dette forholdet imellomtiden. Derfor vil det passe dårlig å ha fast avtale ang barna. Jeg tror ikke forholdet deres varer uansett, om det er slik du føler. Du bør avslutte det. Om du ikke engang har barn selv så skjønner jeg ikke hvorfor du gidder, hvis følelsene allerede er så bleke iforhold til hans barn og forholdet. 

Uansett så synes jeg det er sært av barnemor, jeg hadde ikke bedt om slikt og vært glad for at barna nå kan bo fast et sted i 6 måned ihvertfall, så får de også pause fra flytte hit og dit hver andre helg. 

Anonymkode: 499d6...747

• Liker 1
Gjest Jon Are
Skrevet

Wow..

Anonymkode: 23b3f...5c5

Det et nok ikke så uvanlig desverre. En kan heller ikke kreve at stemor eller far får sterke følelser for sine stebarn. De har jo en en mor og en far . En stemor/får vil aldri kunne bli noen ny forelder. Jeg syns ikke det er riktig o dette tilfellet at stemor skal ha de i helgene..dette er da for...biomor sin oppgave.  Stemor har valgt og ikke ha barn,  da burde omgivelse respektere det ,m og når far reiser bort, er det stemor sin fritid. På.meg virker det som om biomor ikke vil ha de. Hun vil ha avlastning og eller penger. Det er hun sommer problemet , ikke stemor. Si det rett ut at du trenger fred og ro nå , trådstarter.

Skrevet
SamusAran skrev (10 minutter siden):

Det er jo det jeg sier, dette er ikke TS sitt ansvar på noen som helst måte. Hun skal ikke "holde ut" å ha barna til mannen sin som plutselig tar seg jobb i utlandet.

ååja :P ja, da er vi enige.. men jeg tenker at for fremtidens forhold til stebarna så kan det være greit å opprettholde kontakten

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ååja :P ja, da er vi enige.. men jeg tenker at for fremtidens forhold til stebarna så kan det være greit å opprettholde kontakten

Virker jo ikke som far er så opptatt av disse barna heller da, så hvorfor skal TS engasjere seg nevneverdig?

• Liker 11
Gjest Jon Are
Skrevet

Det alternativet er ikke der. Moren vil ha en fast avtale om annenhver helg.

Det er jo horribelt. Mors oppgave. Dubtrådstartet har ingen som helst ansvar. Bare si nei. Det tørket jeg ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Selvsagt ønsker hun ikke det, ingen normale mennesker ØNSKER vel å bruke tid med andres barn? (Med mindre det er egne barnebarn kanskje.) Men hun sier at korte spontane besøk hadde vært greit for henne. Ikke at hun ønsker det eller har behov for det (ganske selvsagt), men det hadde vært ok, for barna sin skyld. 

Anonymkode: a97f6...e1f

Normale mennesker som innleder forhold til menn eller damer med barn ønsker vanligvis å bruke tid med barna også, hvis de i det hele tatt ønsker å ha en form for familie med dem.

Hilsen en som er vokst opp med en bonusmor som behandlet meg som sin egen, noe som både jeg og moren min var veldig takknemlige for.

• Liker 5
Skrevet

Ja. Du kan godt ha rett i at det er trist at jeg ikke føler meg nærmere de enn at det er helt ok å ikke se de på seks måneder. Mannen vet ikke at jeg tenker på det slik, og det gjør ikke barna heller. Jeg selv skjønner at det ikke er normalt å ikke knytte seg mer til barn enn det jeg har gjort.
Men spørsmålet mitt gjenstår jo: Hvordan si at jeg ikke er interessert i å være med dem, uten å såre noen? Finnes det en hod unnskyldning man kan bruke?

Herregud gidd å bli sammen med en som har barn fra før med den holdning der. Enten avslutter du forholdet eller tar deg sammen. Du valgte hele pakken da du valgte mannen

• Liker 3
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Herregud gidd å bli sammen med en som har barn fra før med den holdning der. Enten avslutter du forholdet eller tar deg sammen. Du valgte hele pakken da du valgte mannen

Så mannen som stakk av fra barna er fritatt?

• Liker 14
Skrevet
SamusAran skrev (Akkurat nå):

Så mannen som stakk av fra barna er fritatt?

Og da kan ts like gjerne gi F hun og?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...