Gå til innhold

Hva skal jeg si? Stebarn

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Moren vil ha en fast avtale, og det ødelegger hele min frihet 😕 Det er studier, men det er også litt å få være bare meg igjen. Litt det å teste om jeg gjorde en stor feil ved å gå inn i et forhold med en som har barn. Litt å få gjøre som jeg selv vil hele tiden.
Men du har sikkert rett  - jeg kommer ikke unna det uten å såre.

Anonymkode: 5347c...b7d

Si at du ikke vil ha fast avtale, det bil muligens såre, men at dere kan meldes og evt møtes en dag innimellom ☺️. Selv om du ikke har behov for korte besøk har kanskje barna det og det vil lønne seg for fremtiden. Det trenger ikke være overnatting eller fast, men bare litt tid dere har sammen når det passer. 

Anonymkode: 3403b...7a1

• Liker 48
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har sagt at det er for studier, og det er jo sant også. Men det virker ikke å være nok.

Bryr du det i det hele tatt om disse barna?

Anonymkode: 23b3f...5c5

• Liker 16
Skrevet

Her er det mor som setter deg i en vond situasjon og det er ikke greit. Dette er noe hun skulle ha sagt nei til, og så evnt hørt med deg om du ville det.  
Men, uansett, ikke si du ikke vil ha de på besøk😢 Bli heller enig om ett par overnattinger eller noe. Ville ha ofret mye for at barn skal ha det bra.

• Liker 32
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan ødelegger annenhver helg friheten din? 4 dager i mnd liksom.

Anonymkode: cc0a6...09d

Da kan jeg ikke gjøre noe annet de helgene. Av dagene i måneden har jeg 8 hvor jeg kan gjøre hva jeg vil. Alle de andre går til jobb og studier. Med barn fire av åtte... du ser selv: Det blir det ikke mye frihet av.

• Liker 15
Skrevet

Si at du ikke vil ha fast avtale, det bil muligens såre, men at dere kan meldes og evt møtes en dag innimellom ☺️. Selv om du ikke har behov for korte besøk har kanskje barna det og det vil lønne seg for fremtiden. Det trenger ikke være overnatting eller fast, men bare litt tid dere har sammen når det passer. 

Anonymkode: 3403b...7a1

Jeg HAR sagt det. Moren vil ha det som fast eller ingenting.

• Liker 1
Skrevet

Her burde du revurdere hele forholdet TS! Når du ikke vil se barna på et halvt år for å finne deg selv er det på tide å gå. Da har du allerede svaret. 

Hva gjør du i det hele tatt i det forholdet?  

Barna vil se deg og er knyttet til deg. Du velger å avise de. Nekte dem å komme til sitt andre hjem fordi du skal leve livet 🤦

Anonymkode: d9249...a3e

• Liker 27
Skrevet

Bryr du det i det hele tatt om disse barna?

Hva mener du med "bryr deg om"? Nok til å ha de fast annenhver helg? Nei, tydeligvis ikke. Nok til å bake med de, dra på turer, betale for de, ta de med på ferier, lese lekser med de og alt det der når de er her? Ja.

• Liker 29
Skrevet

Du får bare si at du skal prioritere jobb og skole når mannen er bortreist. Og eventuelt nevne et par timer i ny og ne, passer ikke det så for det bare være.

Jeg ville og virkelig tenkt gjennom om dette er et forhold du kan være i, en mann med så små barn... Både han og brna fortjener og trenger kanskje noe mer.. 

• Liker 14
Skrevet

Du må jo velge hvordan du vil ha det: risikere å såre barna ved å si at du dessverre ikke kan ha de fast annenhver helg, eller ha de annenhver helg samtidig som du er irritabel og lei og egentlig ikke vil. Ditt valg. Og velger du å si klart at du ikke kan ha de annenhver helg, så må du også velge å stå i det ubehaget det medfører. Sånn er det bare. 

Hva du skal velge skal ikke jeg mene noe om, men personlig ville jeg neppe godtatt å ha ansvaret for andres barn på fast basis, slik mor legger opp til. Du har ikke foreldreansvar og dermed heller ikke noe juridisk verken rettigheter eller ansvar for disse barna, og det må være med i regnestykket. 

Men ja -en del valg medfører ubehag og det må vi som voksne også tåle. 

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jo. Men da handlet det om at han hadde fått et tilbud og morens krav i forhold til det. Etter den tråden, så ble de enige om bidrag, og jeg var ikke en del av ligningen (i utgangspunktet ville hun at jeg skulle ha de annenhver uke). Nå sier moren at de har lyst til å være med meg annenhver helg, etter at hun og far har blitt enige om et veldig høyt bidrag.

Er det barnas eller mors ønske? Ja, jeg så i HI at du skreiv at barna ønsker å komme til deg annenhver helg, men det kan like gjerne være mor som ønsker barnefri annenhver helg selv om far er borte på jobb.

Det kan vel være greit å treffe barna litt innimellom, men ville være forsiktig med å binde meg til en fast samværsavtale. 

Anonymkode: 57b15...a90

• Liker 28
Skrevet

Det spiller ingen rolle hva mor vil. Det er ikke dine barn. Det er opp til mannen din, og mor til barna å diskutere hvordan barnas hverdag skal være. Siden mannen din skal være bortreist i flere måneder, så er det opptil mor, og ikke deg til å bestemme hva barna hennes skal gjøre. Men jeg synes at du kunne hatt barna til mannen din på besøk, av og til. 

Anonymkode: 7108a...590

• Liker 8
Skrevet

Da kan jeg ikke gjøre noe annet de helgene. Av dagene i måneden har jeg 8 hvor jeg kan gjøre hva jeg vil. Alle de andre går til jobb og studier. Med barn fire av åtte... du ser selv: Det blir det ikke mye frihet av.

Du får nok revurdere hele forholdet om du ikke gidder å gjøre en liten innsats for å få et godt forhold til barna.  4 dager er ikke mye, du har fortsatt 4 dager igjen til å gjøre hva du vil. Er nok mange foreldre som hadde ønsket seg de 4 dagene.

Anonymkode: cc0a6...09d

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor ønsker de å besøke deg? Det må være noe ved deg som gjør at de trives mer med deg, mer enn sin egen mor, for det er jo et ganske uvanlig opplegg?  Om det da overhodet er sant at de ønsker å besøke deg. Jeg tror vel heller det er det som er sakens kjerne. 
I utgangspunktet ville altså denne moren at TS skulle ha dem annenhver uke. Nå er plutselig saken at ungene så inderlig ønsker å besøke henne. 

Jeg spør rett ut: Har ungene selv uttrykt ønske om å komme på besøk, eller er det barnemor som vil ha barnevakt?

Anonymkode: db927...c4a

Ungene har sagt til oss at de skal komme å besøke meg når pappa er borte. Men de har ikke sagt at de skal være her faste helger eller at de kommer til å savne meg så inderlig.

• Liker 5
Skrevet

Altså når du først involverer deg med en mann som har barn må du regne med å bli involvert selv. 

Har du ingen behov å møte barna hans så synes jeg at du skal gjøre det slutt sånn barna og far får en dame som kan gi dem den slags type kjærlighet. 

• Liker 9
Skrevet

Ungene har sagt til oss at de skal komme å besøke meg når pappa er borte. Men de har ikke sagt at de skal være her faste helger eller at de kommer til å savne meg så inderlig.

Du er klar over at det er deres hjem? Altså der du bor?

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det alternativet er ikke der. Moren vil ha en fast avtale om annenhver helg.

Så si at det ikke passer da du ønsker å benytte helgene helt annerledes dette halvåret når han er borte. Kom med et forslag som passer deg bedre.

Anonymkode: 2f54e...d1c

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...