Guppy88 Skrevet 6. desember 2020 #61 Skrevet 6. desember 2020 Jeg er overrasket av kritikken du får, TS. Barna har to foreldre. Det er foreldrene som har samvær med barna. Hvis det lå i planene at du skulle hatt dem på samvær, måtte dette selvfølgelig avtales FØR avtalen om bidrag. I tillegg er det en forutsetning at både du og barna ønsket det. Du MÅ egentlig ikke ha noen annen grunn enn at du ikke er en av barnas to foreldre. Men hvis du føler at du må oppgi en grunn, er det jo egentlig bare å si at siden du er alene i et halvt år, har du behov for en åpen timeplan slik at du kan planlegge faste og sporadiske aktiviteter som du ønsker. Dette skal du ikke bli presset til. 43
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #62 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror stemor serverer oss det som kan brukes til hennes fordel. Anonymkode: 23b3f...5c5 Hehehe 😄 Jeg har absolutt INGEN FORDELER i dette. Jeg har ikke barn, så hvor faen er fordelene? Å måtte diskutere om jeg skal ta meg av noen andre sine barn? Å få gleden av å spleise på bidrag til mor slik at far kan ta de kursene han trenger i jobben? Det er mange rare dyr i Guds hage 😮 Anonymkode: 5347c...b7d 43
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #63 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Strengt tatt er vel barnas andre hjem nå der faren bor, i utlandet. Jeg håper for ungenes skyld at han passer på å holde kontakten vedlike, og ikke skyver alt over på mor og TS. Anonymkode: db927...c4a Nei, barna har antageligvis soverom i huset, ting der, klær der, minner og opplevelser. For barn som bor deltid er det viktig å ikke bo i koffert, og de anser nok like mye huset stemor bor i som sitt hjem, selv om far er på jobbreise. Har du selv hatt delt bosted? Det har jeg. Anonymkode: 2036f...3b0 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #64 Skrevet 6. desember 2020 49 minutter siden, AnonymBruker said: Mannen min, far til to barn, reiser utenlands de neste seks månedene. Han har blitt enig med mor om bidrag og alt syntes i orden, men nå har barna ytret ønske om å besøke meg rundt annenhver helg, og jeg har ingen ønske om det. Hvordan si det på en måte som ikke sårer noen? Anonymkode: 5347c...b7d Svar «Det er dessverre ikke noe jeg får til» jeg skal reise mye alle helgene fremover fordi jeg har meldt meg på kurs i skredsøker i regi av røde kors (evt ett eller annet annet man kan melde seg på) ferdig. Anonymkode: ec178...299 19
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #65 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De har alltid hatt 50/50, fra foreldrene gikk fra hverandre før den yngste var født, og det har aldri vært annenhver helg. Mor ville i utgangspunktet at barna skulle ha samvær med meg (stemor) annenhver uke OG hun ville ha fullt bidrag samtidig. Foreldrene har senere blitt enige om at hun får dobbelt bidrag, og at ungene er hos henne de seks månedene far er borte. Etter dette kom hun med at ungene hadde lyst å være med meg annenhver helg. Anonymkode: 5347c...b7d Jeg synes det utvilsomt er urimelig å kreve, og i hvert fall når hun ikke er fornøyd med noen timers besøk istedenfor. Jeg synes mor er fullstendig urimelig, men jeg synes også det er trist om du ikke ønsker å se barna overhodet. Hvis jeg hadde vært usikker på forholdet ville jeg nok ha valgt å gå fra far, før han reiste. For dersom barna får med seg at du ikke ønsker å se dem, tror jeg det vil ødelegge mye som ikke kan fikses igjen. Jeg er selv barn av skilte foreldre som aldri bodde sammen i min barndom, og den typen avvisning hadde vært kroken på døren for et godt forhold mellom meg og mine (mange) stemødre. Anonymkode: 2036f...3b0 12
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #66 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes det utvilsomt er urimelig å kreve, og i hvert fall når hun ikke er fornøyd med noen timers besøk istedenfor. Jeg synes mor er fullstendig urimelig, men jeg synes også det er trist om du ikke ønsker å se barna overhodet. Hvis jeg hadde vært usikker på forholdet ville jeg nok ha valgt å gå fra far, før han reiste. For dersom barna får med seg at du ikke ønsker å se dem, tror jeg det vil ødelegge mye som ikke kan fikses igjen. Jeg er selv barn av skilte foreldre som aldri bodde sammen i min barndom, og den typen avvisning hadde vært kroken på døren for et godt forhold mellom meg og mine (mange) stemødre. Anonymkode: 2036f...3b0 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼 Anonymkode: 23b3f...5c5 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #67 Skrevet 6. desember 2020 Synes ikke ditt ønske er så rart ts. Synes egentlig det er underlig av mor og far å ønske at du skal ha samvær! Er d bare for at mor skal få helgefri??? si det rett ut. Besøk en dag innimellom er ok, men ingen fast avtale. Det er helt urimelig!!! Anonymkode: 3d9f0...7a9 22
Gjest Blondie65 Skrevet 6. desember 2020 #68 Skrevet 6. desember 2020 På den ene siden følger det "forpliktelser" - eller bagasje er kanskje et bedre ord - når man faller for en mann med barn. Men jeg synes disse foreldrene her er noen drittstøvler begge to. Det er ikke du som gjør barna til et problem, det er det foreldrene som gjør. Jeg mener at her må mor og far nok en gang snakke sammen og finne ut av hvordan mor skal få avlastning annenhver helg for du kan ikke ta dette på deg som et fast oppdrag. Og dette må du ta med barnas far: du skal ikke være den store stygge ulven som sier nei. Jeg forstår deg godt jeg, TS. Og jeg synes faren til disse barna er en dust uten like. Og jeg har ikke videre høyere tanker om moren heller. De aller fleste jeg kjenner som blir skilt lider under å ikke se barna hver uke. Her er det foreldre som omtrent ikke kan få barna langt nok vekk. Og så er det DU som blir den slemme når du setter foten ned. Er du sikker på at denne mannen er noe å satse på? Hvis du får barn med han en gang i fremtiden ser du jo hvor lite viktig de er for han?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #69 Skrevet 6. desember 2020 Jeg tenker hvis stemor ønsker å bli ansett som noe form for familie av disse barna så er det fint om hun ikke unngår dem i ett halvt år. Det er skikkelig dritt gjort mot barna. Anonymkode: 23b3f...5c5 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #70 Skrevet 6. desember 2020 Kirsebæra skrev (27 minutter siden): Det er flere ting du må tenke her. Det er urimelig av moren å kreve av deg å ha de på fast basis annenhver helg. Det er faktisk ikke dine barn, og ikke din oppgave å være avlaster i denne perioden. Likevel forstår jeg hennes behov for noe avlastning når far reiser utenlands i 6 mnd. For tilknytning til barna, spesielt når far kommer hjem igjen, og dere igjen skal bli en familien bør du opprettholde kontakten med barna. Jeg syns dog ikke en avtale om å ha de fast annenhver helg er fair ovenfor deg. F.eks en helg hver 5.uke/6.uke, eller en natt hver 4.uke. de bør føle en sikkerhet i deg. De kan fort føle seg avvist av deg, spesielt nå når far reiser. Men du virker allerede veldig bastant på at disse barna ikke har en plass i livet ditt, så jeg ville revurdert hele forholdet. Joda, de har en plass i livet mitt. Men ikke på fast basis når faren ikke er her. Anonymkode: 5347c...b7d 22
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #71 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Joda, de har en plass i livet mitt. Men ikke på fast basis når faren ikke er her. Anonymkode: 5347c...b7d De har isåfall en veldig overfladisk «plass» i livet ditt. Anonymkode: 23b3f...5c5 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #72 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Synes ikke ditt ønske er så rart ts. Synes egentlig det er underlig av mor og far å ønske at du skal ha samvær! Er d bare for at mor skal få helgefri??? si det rett ut. Besøk en dag innimellom er ok, men ingen fast avtale. Det er helt urimelig!!! Anonymkode: 3d9f0...7a9 Har spilt inn det. Men alt må gå via far, for mor vil ikke ha noe med meg å gjøre. Unntatt hvis det er som barnepass ser det ut til Foreløpig har hun avvist det. Men tenker jeg bare får stå på mitt, unnskylde det med studier og at jeg ikke vet hvor mye jeg har å gjøre fra helg til helg, men at de kan komme inni mellom etter avtale fra gang til gang. Anonymkode: 5347c...b7d 31
Gjest Kirsebæra Skrevet 6. desember 2020 #73 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Joda, de har en plass i livet mitt. Men ikke på fast basis når faren ikke er her. Anonymkode: 5347c...b7d Når du sier ting som at du ikke har behov for å være med de, heller ikke for korte besøk, så virker det ikke som de har en plass i livet ditt. Du virker ikke genuint glad i dem, eller opptatt av deres trygghet, ivaretakelse under perioden eller forståelse av at de også har behov for sin base - som er hos deg. Selv uten far. Du avviser de. Du vil ikke ha noe med de å gjøre. Kun far. I beste fall virker det som du tolererer de. Jeg får helt vondt i meg. Barna fortjener bedre, men du og. Du bør ikke "settle for" et slikt forhold.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #74 Skrevet 6. desember 2020 TS, har du inntrykk av at faren kommer til å holde kontakten med ungene når han er utenlands? Invitere dem nedover en tur for å hilse på dersom koronaen slipper taket? Jeg kan bare snakke for meg selv, men om en av mine foreldre hadde flyttet for et halvt år til utlandet uten å invitere meg ned en langhelg e.l. hadde jeg blitt veldig skuffet. Spesielt i en sånn situasjon, hvor den andre forelderen hadde prøvd å prakke meg på en motvillig stemor. Det ville nok føltes godt å bli invitert et sted, å være ønsket. Anonymkode: db927...c4a 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #75 Skrevet 6. desember 2020 Kirsebæra skrev (9 minutter siden): Når du sier ting som at du ikke har behov for å være med de, heller ikke for korte besøk, så virker det ikke som de har en plass i livet ditt. Du virker ikke genuint glad i dem, eller opptatt av deres trygghet, ivaretakelse under perioden eller forståelse av at de også har behov for sin base - som er hos deg. Selv uten far. Du avviser de. Du vil ikke ha noe med de å gjøre. Kun far. I beste fall virker det som du tolererer de. Jeg får helt vondt i meg. Barna fortjener bedre, men du og. Du bør ikke "settle for" et slikt forhold. Jeg har virkelig ikke noe behov for å være med de. Men det gjelder jo de fleste mennesker i livet mitt. Jeg tenker ikke på, eller savner, de som ikke er med meg akkurat nå. Jeg er ikke likegyldig til om de lever eller dør, men jeg har ikke et behov for å ha de rundt meg heller. Når jeg ordlegger meg slik, er det bare ærlighet. Kanskje jeg er unormal på det viset - jeg vet ikke. Jeg er med de 100% når de er her, men når de ikke er her så er det helt ok. Og de må gjerne komme hit også når faren er borte, men ikke fast og annenhver helg. Anonymkode: 5347c...b7d 46
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #76 Skrevet 6. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Mannen min, far til to barn, reiser utenlands de neste seks månedene. Han har blitt enig med mor om bidrag og alt syntes i orden, men nå har barna ytret ønske om å besøke meg rundt annenhver helg, og jeg har ingen ønske om det. Hvordan si det på en måte som ikke sårer noen? Anonymkode: 5347c...b7d hvorfor kan ikke mor bruke bidraget hun får på dagmamma? Eller er det silk at hennes egene barn heller foretrekker og være med deg? har du ikke lyst til og møte de i det heletatt? hvorfor ikke? Anonymkode: d33c1...58d 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #77 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS, har du inntrykk av at faren kommer til å holde kontakten med ungene når han er utenlands? Invitere dem nedover en tur for å hilse på dersom koronaen slipper taket? Jeg kan bare snakke for meg selv, men om en av mine foreldre hadde flyttet for et halvt år til utlandet uten å invitere meg ned en langhelg e.l. hadde jeg blitt veldig skuffet. Spesielt i en sånn situasjon, hvor den andre forelderen hadde prøvd å prakke meg på en motvillig stemor. Det ville nok føltes godt å bli invitert et sted, å være ønsket. Anonymkode: db927...c4a Jada. De har avtalt facetime og at de skal komme på besøk om koronasituasjonen tillater det. Anonymkode: 5347c...b7d
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #78 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hvorfor kan ikke mor bruke bidraget hun får på dagmamma? Eller er det silk at hennes egene barn heller foretrekker og være med deg? har du ikke lyst til og møte de i det heletatt? hvorfor ikke? Anonymkode: d33c1...58d Jo. Jeg kan godt være med de, de kan komme på overnatting. De kan bli her så lenge de vil, bare det ikke er en fast avtale hvor jeg blir å føle at jeg MÅ. Anonymkode: 5347c...b7d 31
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #79 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Nei, barna har antageligvis soverom i huset, ting der, klær der, minner og opplevelser. For barn som bor deltid er det viktig å ikke bo i koffert, og de anser nok like mye huset stemor bor i som sitt hjem, selv om far er på jobbreise. Har du selv hatt delt bosted? Det har jeg. Anonymkode: 2036f...3b0 Da burde far avstå fra jobbreise slik at HANS barn også kan bo med far Anonymkode: 55023...021 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #80 Skrevet 6. desember 2020 Jeg forstår TS veldig godt. Jeg hadde ikke hatt lyst til å få besøk av stebarna. Har behov for mye alenetid, og har ikke noe behov for å være samnen med andres barn på fritiden. Jeg jobber med barn, og orker ikke mer av det når jeg har fri. Dere kan ikke forvente at andre føler noe for barna deres. Dere kan selvfølgelig ha veldig flaks, men jeg tror faktisk de aller færreste steforeldre ville likt denne ordningen. Og så stusser jeg litt på hvorfor moren vil det - vil hun ikke være sammen med barnet sitt? Det hadde jeg villet med mitt barn!! Anonymkode: a6943...eb4 31
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå