Populært innlegg F0RUM Skrevet 6. desember 2020 Populært innlegg #41 Skrevet 6. desember 2020 Bare jeg som synes det er mye å be en stemor om å ha barna annen hver helg? Det er jo faktisk ikke dine barn. Sporadiske treff hadde vært mer normalt, spør du meg. Har barn selv, og hadde aldri "tvunget" på noen en sånn avtale. 84
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #42 Skrevet 6. desember 2020 Tanken slo meg også, at det er muligens mor som vil at de skal til deg for å få fri annen hver helg. om du ikke har lyst, så svarer du nei. Mulig det er mor som blir mest skuffet Anonymkode: c3e23...129 37
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #43 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her burde du revurdere hele forholdet TS! Når du ikke vil se barna på et halvt år for å finne deg selv er det på tide å gå. Da har du allerede svaret. Hva gjør du i det hele tatt i det forholdet? Barna vil se deg og er knyttet til deg. Du velger å avise de. Nekte dem å komme til sitt andre hjem fordi du skal leve livet 🤦 Anonymkode: d9249...a3e Er ikke det andre hjemmet der den andre forelderen er? Men joda, du er ikke helt på jordet. En av grunnene til at jeg gleder meg til å være alene en stund, er jo at jeg har mistet meg selv i det her forholdet. Jeg vil se hva jeg tenker og føler når jeg får være alene en stund. Anonymkode: 5347c...b7d 20
Taffel Skrevet 6. desember 2020 #44 Skrevet 6. desember 2020 Du ønsker det ikke og virker usikker på hele forholdet. Det er faktisk urimelig å kreve at du skal ta over farssamværet, og det er sært av en mor å forlange noe slikt. Jeg tror du bør stå i det, og si nei. De sitter deg i en vanskelig situasjon, og skal spille på din samvittighet. Følg magefølelsen. 37
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #45 Skrevet 6. desember 2020 Frk Midnattsol skrev (1 minutt siden): Jeg sitter også å lurer på om det er mor eller barna som egentlig ønsker dette.... Tenker at disse barna har 2 foreldre, og det er de som skal ha barna, ikke stemødre eller stefedre..... Det kan virke for meg som om mor nå skjønner at hun faktisk ikke får noen "frihet" på disse neste 6 mnd, og gjerne vil ha både i "pose og sekk". Hun vil ha et høyere bidrag, men også avlastning fra EGNE barn annen hver helg.... Jeg tenker at du har gått inn i et forhold med en mann med 2 barn, og barna følger faren, ikke deg. At du som ikke har barn skal være "låst" annen hver helg, finner jeg egentlig litt merkelig Har selv barn, selv om de er voksne nå, og kunne ikke falt meg inn overhode å mene at en stemor skulle ta barna mine alene annen hver helg uten at barnas far var tilstede.... Synes faktisk det er en VELDIG merkelig forespørsel.... Dette er jeg helt enig i. Jeg har små barn og er sammen med far til barnet, men skulle vi gå fra hverandre så ville jeg aldri forventet at hans neste partner skulle ha foreldreansvar for mine barn alene annenhver helg. Det er ganske absurd. Men hvis mine barn selv ønsket å være med stemor, og kanskje være i deres andre hjem hos faren ila den tiden, så ville jeg absolutt prøvd å legge til rette for det. Det virker ikke som mor ønsker å legge til rette for et godt forhold og ønskene til barnet, siden hun er bastant på at det er alt eller ingenting. Da er hun villig til å drite i barnas følelser så lenge hun ikke får det nøyaktig som hun vil. Det synes jeg også er rimelig spesielt. Men uavhengig av hvor rar denne forespørselen er, så er det ingen vei utenom å såre barna, dersom de faktisk ønsker å tilbringe tid med stemor. Anonymkode: 2036f...3b0 31
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #46 Skrevet 6. desember 2020 Forundrer meg over drittsekkfedre som stikker av fra barna i x-antall måneder.. Bryr man seg nok takker man NEI til jobb i utlandet. Eller tilrettelegger for at ungene kan møte han den tiden. Si til mor at du ikke kan ha de fast annenhver helg, da du ikke er deres forelder Anonymkode: 111bc...f83 18
Gjest Kirsebæra Skrevet 6. desember 2020 #47 Skrevet 6. desember 2020 Det er flere ting du må tenke her. Det er urimelig av moren å kreve av deg å ha de på fast basis annenhver helg. Det er faktisk ikke dine barn, og ikke din oppgave å være avlaster i denne perioden. Likevel forstår jeg hennes behov for noe avlastning når far reiser utenlands i 6 mnd. For tilknytning til barna, spesielt når far kommer hjem igjen, og dere igjen skal bli en familien bør du opprettholde kontakten med barna. Jeg syns dog ikke en avtale om å ha de fast annenhver helg er fair ovenfor deg. F.eks en helg hver 5.uke/6.uke, eller en natt hver 4.uke. de bør føle en sikkerhet i deg. De kan fort føle seg avvist av deg, spesielt nå når far reiser. Men du virker allerede veldig bastant på at disse barna ikke har en plass i livet ditt, så jeg ville revurdert hele forholdet.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #48 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg HAR sagt det. Moren vil ha det som fast eller ingenting. Anonymkode: 5347c...b7d Da sier du at da må det bli ingenting fordi du ikke kan binde deg til en samværsavtale, men at du gjerne holder kontakt med barna og tar hensyn hvis de uttrykker ønske om å komme på besøk en dag (altså direkte fra barna, ikke mor) ❤️ Anonymkode: 3403b...7a1 34
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #49 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er klar over at det er deres hjem? Altså der du bor? Anonymkode: 23b3f...5c5 Du er klar over at de er mindreårige og må passes og følges opp av voksne? Altså ts når de er der disen far er på jobb i 6 mnd. Jeg synes ingen kan forlange at ts skal ta seg av barna de mnd far er på jobb. Hvor blir det forresten av alle dere som ellers sier at stemødre ikke har noe p si over stebarn og at stemor ikke skal blande seg. Blir vel litt vanskelig om stemor skal være nødt til å ha 50/50 samvær alene med stebarn. Anonymkode: 57b15...a90 25
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #50 Skrevet 6. desember 2020 Stakkars barn.. selvfølgelig er mor den store stygge ulven her, folk leser det de ønsker å lese🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Anonymkode: 23b3f...5c5 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #51 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke det andre hjemmet der den andre forelderen er? Men joda, du er ikke helt på jordet. En av grunnene til at jeg gleder meg til å være alene en stund, er jo at jeg har mistet meg selv i det her forholdet. Jeg vil se hva jeg tenker og føler når jeg får være alene en stund. Anonymkode: 5347c...b7d Nei, de har opprinnelig bosted 50/50 ifølge den andre tråden. Så de bor like mye hos mor og far, og i utgangspunktet ønsket mor å opprettholde denne ordningen, men har gått over til annenhver helg. Så hjemmet som stemor bor i, er like nye barnas hjem som hjemme hos mor. Anonymkode: 2036f...3b0 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #52 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stakkars barn.. selvfølgelig er mor den store stygge ulven her, folk leser det de ønsker å lese🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Anonymkode: 23b3f...5c5 Ts har da ingen plikt til å ha barna på samvær når far ikke er der. Hadde du presset på en sånn samværsavtale? Sendt barna dine til stemor annenhver helg i 6 mnd? Anonymkode: 57b15...a90 41
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #53 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det alternativet er ikke der. Moren vil ha en fast avtale om annenhver helg. Anonymkode: 5347c...b7d Var det ikke slik at hun ikke ville at du skulle ha noe med dem å gjøre før dette? Virker som om mor har skjønt at hun må ha et halvt år uten fri.. Og så er du plutselig bra nok likevel. Skal du ha dem så må jo du få bidraget for de dagene.. Anonymkode: 4e75d...0d4 17
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #54 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Stakkars barn.. selvfølgelig er mor den store stygge ulven her, folk leser det de ønsker å lese🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Anonymkode: 23b3f...5c5 Hvis du leser den gamle tråden så anså ikke mor stemor som egnet for sine barn.. Anonymkode: 4e75d...0d4 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #55 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, de har opprinnelig bosted 50/50 ifølge den andre tråden. Så de bor like mye hos mor og far, og i utgangspunktet ønsket mor å opprettholde denne ordningen, men har gått over til annenhver helg. Så hjemmet som stemor bor i, er like nye barnas hjem som hjemme hos mor. Anonymkode: 2036f...3b0 Strengt tatt er vel barnas andre hjem nå der faren bor, i utlandet. Jeg håper for ungenes skyld at han passer på å holde kontakten vedlike, og ikke skyver alt over på mor og TS. Anonymkode: db927...c4a 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #56 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du leser den gamle tråden så anså ikke mor stemor som egnet for sine barn.. Anonymkode: 4e75d...0d4 Jeg tror stemor serverer oss det som kan brukes til hennes fordel. Anonymkode: 23b3f...5c5 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #57 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror stemor serverer oss det som kan brukes til hennes fordel. Anonymkode: 23b3f...5c5 Uansett hvordan stemor serverer dette, er det vel fryktelig rart å be en stemor passe barna dine annenhver helg uten at far er tilstede. Anonymkode: 2036f...3b0 38
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #58 Skrevet 6. desember 2020 Helt ærlig- dette tror jeg er mors behov mer enn barna sine. Hun er ikke vant til å ha barna hele tiden og trenger avlastning. Si at du ikke kan forplikte deg til noe bla fordi du skal besøke mannen din mm men at du kan invitere de over når det passer deg. Anonymkode: 870a3...a92 24
solmåneogstjerner Skrevet 6. desember 2020 #59 Skrevet 6. desember 2020 Herregud for en gjeng voksne dere alle er. Stakkars barn. Far reiser av gårde i lange tider. Stemor vil ikke se dem. Mor vil sende ungene til stemor (det er egentlig ikke så galt i seg selv, hvis man forutsetter at hun tror stemor er glad i dem. Men husker at hun egentlig ville at ts skulle ha barna halve tiden) Ingen av dere burde hatt ansvar for barn. 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #60 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, de har opprinnelig bosted 50/50 ifølge den andre tråden. Så de bor like mye hos mor og far, og i utgangspunktet ønsket mor å opprettholde denne ordningen, men har gått over til annenhver helg. Så hjemmet som stemor bor i, er like nye barnas hjem som hjemme hos mor. Anonymkode: 2036f...3b0 De har alltid hatt 50/50, fra foreldrene gikk fra hverandre før den yngste var født, og det har aldri vært annenhver helg. Mor ville i utgangspunktet at barna skulle ha samvær med meg (stemor) annenhver uke OG hun ville ha fullt bidrag samtidig. Foreldrene har senere blitt enige om at hun får dobbelt bidrag, og at ungene er hos henne de seks månedene far er borte. Etter dette kom hun med at ungene hadde lyst å være med meg annenhver helg. Anonymkode: 5347c...b7d 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå