Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #141 Skrevet 11. august 2005 Det er ikke sjans i havet om at jeg sender min syvåring alene og naken inn i en guttegarderobe med masse nakne menn. Sorry. ← *ler godt* Det var også en måte og se det på. Hvor gammel er barnet ditt da før han kan være naken sammen med masse nakne menn. Er det mennene eller nakenheten du er redd for? Istedetfor å utsette andre for en slik overengstelig problematikk.... så tar du med deg en naken mann selv som du vet ikke er pedofil som kan passe på sønnen din.... eller så dropper du og bade 'humrer*
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #142 Skrevet 11. august 2005 Det er ikke sjans i havet om at jeg sender min syvåring alene og naken inn i en guttegarderobe med masse nakne menn. Sorry. ← Og det er ikke sjangs i havet at jeg aksepterer at en 7 år gammel gutt skal stå og stirre på at min 9 år gamle datter skifter!!! Og det er hun som er i riktig garderobe!! Så da får din sønn bare pelle seg!!
Pasha Skrevet 11. august 2005 #143 Skrevet 11. august 2005 Husker at jeg gikk på svømming når jeg var 7 år eller noe... ..da var det en gutt med i garderroben som var på omtrent samme alder som meg (og de andre jentenen der) og det var ekkelt.. ..jeg ville vel ikke at en gutt skulle stirre på meg.. (ja han stirret på oss jentene.. husker det ble til at han måtte skifte i den andre garderroben..og den var ikke full av nakene voksene menn nei.. der var det bare et par andre smågutter. (på rundt 7-9 år trur jeg)
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #144 Skrevet 11. august 2005 Greit man skal ta hensyn til barn og til folk med barn, men hva med å vise litt hensyn tilbake? Jeg syns ikke det er noe særlig å kle av meg mens en guttunge glaner med store trillrunde øyne! For det gjør de. Jeg betaler for bassenges fasiliteter, inkludert damegarderobe, og forventer faktisk at de jeg skifter med skal være damer og jenter. Fatter ikke hvordan overnervøse mødre kan sitte å argumentere slik som dette her! Vi hjelper dere av og på buss og trikk med barnevogner, vi snilekjører fordi ungene deres skal kunne leke i gata i stede for alle lekeplassene skattepengene våre betaler, vi blir plaget av de hylende ungene deres når vi handler på butikken etter en lang arbeidsdag, vi prøver å overse ungene som raser rundt i kafeen hvor vi prøver å slappe av med en kopp kaffe - og nå mener dere vi skal kaste alle hemninger over bord og kle av oss og vaske oss foran deres stirrende poder også? Må for søren kunne tilpasse dere bittelitt til samfunnet dere også! Tør dere ikke at poden går i riktig garderobe får dere la være å gå dit og ikke oppheve kjønnsdelingen i offentlige garderober fordi det passer dere!
Mathias Skrevet 11. august 2005 #145 Skrevet 11. august 2005 Det er ikke sjans i havet om at jeg sender min syvåring alene og naken inn i en guttegarderobe med masse nakne menn. Sorry. ← han tåler ikke se nake menn?
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #146 Skrevet 11. august 2005 han tåler ikke se nake menn? ← Digger deg Mathias..
Brunhilde Skrevet 11. august 2005 #147 Skrevet 11. august 2005 Jeg vil bare si at jeg synes det er ubehagelig med 7 år gamle barn av motsatt kjønn i garderoben og jeg synes faktisk at folk skal respektere det! Det er da faktisk en grunn til at det noen steder er en øvre aldersgrense for å ta med barn av motsatt kjønn i garderoben. ← Hva er den grensen? ← Jeg tror jeg skrev det i et innlegg tidligere i tråden, men i svømmehallen her som jeg bor er aldersgrensen for å gå i garderoben til det motsatte kjønn 6 år. Det syns jeg er helt greit!
LilleBille Skrevet 11. august 2005 #148 Skrevet 11. august 2005 Det høres jo ganske rimelig ut - opp til skolealder. Andre som har erfaring med aldersgrenser? Og Tex .. hva ville du gjort om du bodde samme sted som Brunhilde? Droppet badingen - eller gitt blanke i grensen?
Gjest Melk Skrevet 11. august 2005 #149 Skrevet 11. august 2005 Jeg lurer fremdeles på om det er like selvfølgelig å ta med jenter på 7 år i herregarderoben.
Gjest Milah Skrevet 11. august 2005 #150 Skrevet 11. august 2005 Jeg lurer fremdeles på om det er like selvfølgelig å ta med jenter på 7 år i herregarderoben. ← Det tviler jeg på. Det virker som om det er nakne menn, som er problemet!
LilleBille Skrevet 11. august 2005 #151 Skrevet 11. august 2005 Jeg lurer fremdeles på om det er like selvfølgelig å ta med jenter på 7 år i herregarderoben. ← Jeg også
smil Skrevet 11. august 2005 #152 Skrevet 11. august 2005 Skjønner ikke at noen kan føle det ubehagelig å skifte i nærvær av en sju år gammel gutt. Uansett hvillke tanker han måtte tenke inni det lille uskyldig eller ikke så uskyldige hodet sitt . Skjønner godt de som ikke vil sende en gutt alene inn i en garderobe full av menn i hvert fall. Men det går jo kanskje an å ta med seg en voksen mann en kjenner da, eller en litt eldre kamerat eller slektning.
LilleBille Skrevet 11. august 2005 #153 Skrevet 11. august 2005 Skjønner ikke at noen kan føle det ubehagelig å skifte i nærvær av en sju år gammel gutt. Uansett hvillke tanker han måtte tenke inni det lille uskyldig eller ikke så uskyldige hodet sitt . Skjønner godt de som ikke vil sende en gutt alene inn i en garderobe full av menn i hvert fall. Men det går jo kanskje an å ta med seg en voksen mann en kjenner da, eller en litt eldre kamerat eller slektning. ← Vi er ikke alle like - - noen er mer sjenerte enn andre - noen føler ubehag - andre bryr seg nøkken om det. Tror du forresten det er hyggelig for en åtte-ni år gammel jente (eller en jente som akkurat har begynt å få pupper el. kjønshår) - å skifte forran 7-årige gutter?? Les tråden om Storesøster har fått pupper - det er opplagt ikke alle som er like uskyldige. Og uansett - så lenge det føles ubehagelig for dem som garderoben i utgangspunktet er ment for - bør man respektere det. Og det er jo interessant at det alltid er snakk om gutter som skal være med i damegarderoben - er det en like stor selvfølge at jenter på 7 skal skifte sammen med masse mannfolk - eller er det en annen sak?
Brunhilde Skrevet 11. august 2005 #154 Skrevet 11. august 2005 (endret) Og det er jo interessant at det alltid er snakk om gutter som skal være med i damegarderoben - er det en like stor selvfølge at jenter på 7 skal skifte sammen med masse mannfolk - eller er det en annen sak? ← Hva tror du? I denne tråden er det vel opplest og vedtatt at menn, spesielt nakne menn, ER farlige! Endret 11. august 2005 av Brunhilde
smil Skrevet 11. august 2005 #155 Skrevet 11. august 2005 Jeg skjønner jo at folk er forskjellige da, men en sju år gammel gutt er jo ikke så veldig stor da... I utgangspunktet er det samme sak at jenter på sju år kan være med i herregarderoben, men jeg tenker at det er tryggere å sende ei jente alene i en damegarderobe enn det er å sende en gutt i en herregarderobe. Men nå skal en vel ikke bekymre seg for mye heller da. En kommer jo til å bli sprø hvis en skal tenke på alle ukjente voksne menn som potensielle pedofile. Og kvinner trenger vel ikke være bedre enn menn. Sikkert bare en fordom jeg har.
Gjest Melk Skrevet 11. august 2005 #156 Skrevet 11. august 2005 Jeg skjønner jo at folk er forskjellige da, men en sju år gammel gutt er jo ikke så veldig stor da... I utgangspunktet er det samme sak at jenter på sju år kan være med i herregarderoben, men jeg tenker at det er tryggere å sende ei jente alene i en damegarderobe enn det er å sende en gutt i en herregarderobe. Men nå skal en vel ikke bekymre seg for mye heller da. En kommer jo til å bli sprø hvis en skal tenke på alle ukjente voksne menn som potensielle pedofile. Og kvinner trenger vel ikke være bedre enn menn. Sikkert bare en fordom jeg har. ← Men mht at mange har brukt argumenter som "klarer ikke å dusje/skifte alene" osv, og vi alle vet jo at det er få pedofile som går løs og forgriper seg på barn i en åpen garderobe på et familietidspunkt, så burde det jo være like naturlig å ta med jenter inn til menn som å ta med gutter til damer.
smil Skrevet 11. august 2005 #157 Skrevet 11. august 2005 Er vel sjelden at noen forgriper seg på et barn i en slik situasjon ja, men tanken på at noen ser på barnet ditt på den måten, kan vel kanskje være nok til at enkelte kvier seg for å sende barnet alene. Sjuåringer flest bør kunne dusje og kle på seg selv, det er min mening også, men det finnes jo de som trenger hjelp til dette. Men det er kanskje ikke de vi egentlig diskuterer her. Men jeg klarer ikke å komme bort fra at sjuåringer er ganske små. De klarer seg selv ja, men at de er for store til å være med i garderoben til det motsatte kjønn, er jeg ikke helt enig i. Men vi er forskjellige...
Gjest Melk Skrevet 11. august 2005 #158 Skrevet 11. august 2005 Er vel sjelden at noen forgriper seg på et barn i en slik situasjon ja, men tanken på at noen ser på barnet ditt på den måten, kan vel kanskje være nok til at enkelte kvier seg for å sende barnet alene. ← Og derfor kan man kanskej vente 6 mnd til barnet er stort nok, ha med en større kamerat/fetter/onkel/pappa osv. Om jeg var oppriktig redd for pedofile i en svømmehall hadde jeg ikke sendt min 9-åring inn heller. Hadde funnet meg en annen svømmehall, for å si det slik...
Mathias Skrevet 11. august 2005 #159 Skrevet 11. august 2005 Men jeg klarer ikke å komme bort fra at sjuåringer er ganske små. De klarer seg selv ja, men at de er for store til å være med i garderoben til det motsatte kjønn, er jeg ikke helt enig i. Men vi er forskjellige... ← og i den garderoben er det jenter som er like gamle og litt eldre også... Dessuten lukter det hysteri lang vei her, og jeg føler meg nesten mistenkeliggjort som mann. ...
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #160 Skrevet 11. august 2005 Det er ikke sjans i havet om at jeg sender min syvåring alene og naken inn i en guttegarderobe med masse nakne menn. Sorry. ← Det er nesten så jeg foreslår at Tex her burde ta seg en tur i herregarderoben for å se hva som egentlig foregår der. Det virker som vedkommende tror det er store orgier i herregarderoben, som hennes sønn da vil bli vitne til/bli en del av Hva er du konkret redd skal skje med sønnen din i herregarderoben? Det kan skje skumle ting med han overalt, men jeg tror faktisk sannsyneligheten er svært liten i en offentlig garderobe med mange folk. Men jeg regner med du går og holder han i hånda overalt? Ærlig talt, det er to garerober på offentlige bad: et for hvert kjønn. Dette skal respekteres ellers holder man seg hjemme!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå