Gjest Madeline Skrevet 16. august 2005 #241 Skrevet 16. august 2005 (endret) Barn over skolealder skal i riktig garderobe i forhold til hvilket kjønn de tilhører. Er det så vanskelig skjønne at man i sanmfunnet har visse regler som skal etterleves for alels velvære? ← Ut fra diskusjonen i denne tråden er det tydeligvis en del som har problemer med å skjønne det, dessverre. Endret 16. august 2005 av Hannen
Mathias Skrevet 16. august 2005 #242 Skrevet 16. august 2005 Kanskje det er spesielt kulturbestemt på Elverum, men på strendene i Oslo er det ihvertfall mange barn helt opp i 7 års alderen som løper nakne. Dette skal da ikke være nødvendig å lage regler på? Sjenansen kommer som regel naturlig for de fleste, og da løser problemet seg av seg selv. ← da kommer problemet når barn av det andre kjønn dukke ropp i garderoben ja, du tok poenget! Det nedlatende om Elverum overser jeg.
tingeling Skrevet 17. august 2005 #243 Skrevet 17. august 2005 Her snakkes det mye om gutter som er med mor i damegarderoben , men hva med omvendt? Jeg måtte være med pappa i herregarderoben når jeg var liten - husker ikke hvor liten, men det var for at jeg skulle få hjelp til å vakse håre, så jeg kan ikke ha vært gammel, kanskje 6 år? Dette husker jeg den dag i dag som en ubehagelig opplevelse - masse nakne hårete menn Så damer: hva med jentene som er syv år gamle og skal være med far i svømmehallen? Er det fremdeles en selvfølge (for dere som mener det) at de skal være med i garderoben til den voksne som følger dem - i dette tilfellet faren...??? Tingeling
LilleBille Skrevet 17. august 2005 #244 Skrevet 17. august 2005 Nei jeg har ikke inntrykk av at det er like selvfølgelig at jenter skal være med faren - for det har bare vært snakk om at det er mor som skal ha med gutten sin .. Jenter er kanskje "flinkere" - eller så er det det at mannfolk er mer farlig - så det er skumlere for gutter å være i en herregarderobe alene ... enn for en jente i damegarderoben.
Gjest Badevakt Skrevet 3. september 2005 #245 Skrevet 3. september 2005 Man skal høre mye for øra detter av Billis! Trur du ikke de sitter på enda!... jøss! Det er nok best at de bluferdige holder seg hjemme ja; for de skader andre. Nemlig! ← Jeg ser at Mathias og LilleBille er sjokkert over at noen mener at menn som ikke tørr å dusje nakne (sammen med andre menn) når de er på offentlige bad heller bør holde seg hjemme. Dette var vel egentlig en avsporing i forhold til den opprinnelige diskusjonen som handlet om blanding av kjønn men jeg vil alikevel kommentere dette. For en 10-15år siden var det over alt et krav om at alle skulle dusje nakne før de gikk inn i offentlige bad. De som ikke ville kunne bli bortvist. Men det har vist seg vanskelig å få en del innvandrere til å gjøre dette og de dusjer ofte med badebukser/badedrakter på. Når det har vært vanskelig å få innvandrere til å gjøre det så har man heller ikke følt at man kan forlange det av norske barn. Resultatet er at vannet blir forurenset raskere og man er i dag nødt til å ha høyere klorinnhold i vannet enn en hadde for få år siden. Så de som er følsomme for klor får lettere irritasjoner nå enn tidligere. Så faktisk medfører folks økte blyghet "skader" for andre. Men det var vel neppe denne måten noen tenkte på i den opprinnelige diskusjonen.
LilleBille Skrevet 3. september 2005 #246 Skrevet 3. september 2005 Tror du har misforstått gitt. Vi har da vel ikke ment noe som helst om voksnes blyghet overfor fok av samme kjønn. Vi mener at det ikke er en selvfølge at gutter på 7 skal ha rett til å være med inn i kvinnegarderoben og jenter på samme alder i guttegarderoben - og at det kanskje er på sin plass å ta litt hensyn til andre som faktisk har rett til å være i respektiv garderobe. Ingen av oss har da vel heller sagt noe om at man ikke skal vaske seg før man bader. Tror du tillegger oss andre meninger enn det vi har gitt.
Gjest Badevakt Skrevet 5. september 2005 #247 Skrevet 5. september 2005 Hvis du hadde skiftet uten håndkle på en tur med gutter og jenter så tror jeg samtlige foreldre ville reagert. Jeg hadde i hvertfall gjort det og oppfattet det som blotting. Jeg tror ikke du har rett i at det ville være lov og jeg tror du ville fått formelle reaksjoner på det også fra ledelsen ved skolen. Hvis du møter noen av elevene dine (gutter) og deres fedre på et offentlig badeanlegg og du ikke vil dusje og skifter bak en håndkle i herregarderoben så synes jeg det hadde vært rart og påfallende. Da synes jeg det hadde vært bedre om du ikke gikk dit. Hei LilleBille! Slik jeg oppfattet det var det siste delen av dette innlegget du og Mathias protesterte på. For meg er dette tydelig rettet mot Mathias som jeg oppfatter som er en mann og det er kun snakk om gutter og menn. Badevakt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå