Gå til innhold

Barn med foreldre i garderobe

Fremhevede innlegg

Skrevet

trur også at folk reagerer mer på mindre steder enn på de store badeanlegga

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet
så en alenemamma kan ikke dra på bading med sønnen sin. :klø:

La han ta med en kamerat.

Gjest Gjesta
Skrevet
La han ta med en kamerat.

Det blir jo ikke det samme, da.

Gjest Madeline
Skrevet
Det blir jo ikke det samme, da.

De fleste 7 åringer klarer fint å skifte og dusje uten hjelp og har de med en kamerat så føles det også mye tryggere enn å gå alene.

Gjest Gjesta
Skrevet

De fleste sjuåringer syns IKKE det er ok å gå alene inn i en garderobe med fremmede og skulle klare seg selv.

Og det blir IKKE det samme hvis mor har tenkt å ha litt kvalitetstid med sønnen sin, at hun må invitere med en kamerat fordi noen damer syns det er så farlig om en sjuåring ser en pupp.

Skrevet

Jeg synes ikke det gjorde noe at guttungen meg, men at han sto og tittet når jeg skulle vaske meg "her og der". Barn gjør jo lett sånt - og alt de sier blir jo hørt av alle på slike anlegg... Er det så vanskelig å tilrettelegge litt ekstra for å ta med barn av motsatt kjønn på bading - for en periode hvor de ikke "klarer seg selv" i garderoben?

Det jeg egentlig ville si, er at man ikke skal gjemme seg for pedofile. Da blir ting bare værre. Var en artikkel i Foreldre & Barn om dette for litt siden (mars i fjor tipper jeg).

Gjest Gjesta
Skrevet

Sånn har folk med synlige handikap det hele livet.

Barn er nysgjerrige, og glaner.

Live with it.

Gjest Violetta
Skrevet

Ærlig talt, hvis voksne folk ikke tåler at andre ser dem nakne får de holde seg unna fellesdusjer og garderober. Det er tross alt snakk om barn. De ser ikke fordi de er seksuelt interessert, men fordi de er naturlig nysgjerrige.

Om barnet derimot føler det blir feil, som eneste av sitt kjønn å skifte i garderoben, synes jeg det stiller seg helt annerledes. Da kan de skifte på toalettet.

Gjest Kålungen
Skrevet

Jeg har en gutt på 7 år, og jeg kan ikke tenke meg å sende han alene inn i en herregarderobe.

Man vet aldri hvordan mennesker som er der, og det er jo kjent at svømmehaller ofte kan være ett fristende sted for pedofile.

Han får nok pent bli med mamma i garderoben en stund til ja ;)

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg har en gutt på 7 år, og jeg kan ikke tenke meg å sende han alene inn i en herregarderobe.

Man vet aldri hvordan mennesker som er der, og det er jo kjent at svømmehaller ofte kan være ett fristende sted for pedofile.

Han får nok pent bli med mamma i garderoben en stund til ja  ;)

Fornuftig

Skrevet

Jeg hadde ikke likt at en gutt på 7 år var i damegarderoben, men det er meg. Nå er jeg aldri i svømmehallen heller da, så det er i grunn ikke noe problem!

Skrevet

Jeg synes gutter på 7 år definitivt er noe ubehagelig å møte på i garderoben. Jeg er sjenert av meg overfor det annet kjønn, og det har jeg lov til å være.

Selv var jeg med pappa i herregarderoben til jeg var ca 5-6. Husker godt første gangen jeg skulle alene i kvinnegardeoben. Skiftet til badedrakt hjemme, pappa var lynrask og stod ved utgangen når jeg kom ut. Hadde jo også vært der med mamma flere ganger før. Hadde enkle sko uten snøring, og lette klær å ta av og på. Slapp å være så nøye med vaskingen den dagen, bare dusjet litt. Og jeg følte meg STOR etterpå.

Er det virkelig et stort problem med pedofile i garderober på familieanlegg? Er dette problemet isåfall borte når barnet blir 9? Går det isåfall ikke ann å be en badevakt holde et øye med barnet, evt om man ser en annen familie gå inn?

Skrevet

Jeg har klart meg selv i garderoben bestandig, jeg.. Før jeg var stor nok til å dusje selv, var jeg heller ikke i svømmehall..

Er ikke barnet stort nok til å klare seg selv i hallen, ville jeg nok funnet på en annen aktivitet..

Og en gutt på 7.. Har ikke han gym på skole f.eks.. Er mamma med der også?

Skrevet

Når er det vanlig at man begynner med bading på skolen idag?

Gjest Madeline
Skrevet

Ungene mine har hatt svømming på skolen fra 1. klasse. Det har ikke vært noe problem for ungene å skulle skifte til svømmetøy.

I en del tilfeller vil jeg tro at det er foreldrene som er mest engstelig for å sende ungen alene i garderoben. Dette kan smitte over på ungen som også blir engstelig. Første gangen en prøver noe alene kan det føles skummelt, men det gir en mestringsfølelse å klare det selv. Det er utrolig hvor flinke ungene kan være hvis de får lov til å prøve seg.

Skrevet

I svømmehallen her som jeg bor er 6 år den absolutte grensen når det gjelder å gå med foreldrene i garderoben.

Her tar badevaktene seg en tur og sjekker at alt er greit rett som det er og jeg har aldri hørt om problemer av noe slag.

En 6 åring er tross alt ingen baby og de klarer gjerne mer enn vi både tror (og ønsker...).

Jeg har snakket med mitt barn om pedofile og at dette er mennesker man kan være uheldig å treffe på i løpet av livet, ikke bare i svømmehallen, men på kino, busstopp, skoleveien og sikkert flere andre steder som jeg ikke en gang kommer i tanker om. Vi har også snakket om hvordan man skal reagere hvis man skjønner at man har truffet en slik person.

Jeg tenker også at hvis barna ikke kan gå alene i garderoben i svømmehallen - hvor KAN de gå alene når de er 6 år? Jeg bare lurer, jeg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det varierer veldig fra sted til sted. Her hvor vi bor har ungene svømming på skolen annenhver uke i halve femteklasse.

Skrevet

Uansett så har de jo gym fra første.. Og skifting etter gym og svømming er da samme sak.. :roll:

Gjest Gjesta
Skrevet

De fleste førsteklassinger skifter ikke til gym. Og dessuten må du jo være enig i at det er forskjell på å bytte til joggebukse, og å ta en dusj.

Gjest Madeline
Skrevet
De fleste førsteklassinger skifter ikke til gym. Og dessuten må du jo være enig i at det er forskjell på å bytte til joggebukse, og å ta en dusj.

Det er ikke så vanskelig å få tatt en dusj. Klarer barnet å kle av og på seg selv, noe som en 7 åring bør klare, så bør resten gå helt fint. Dusjene i badeanleggene skal du som regel bare trykke på en knapp. Har barnet vært med i garderoben en gang eller to og vet hvordan ting fungerer bør barnet kunne klare seg selv. De fleste badevaktene er også behjelpelige med å stikke innom garderoben for å sjekke hvis du spør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...