Gjest Violetta Skrevet 7. august 2005 #41 Skrevet 7. august 2005 Og det er det jo en grunn til da...... Motoriske problemer er en ting, at de ikke får det til pga manglende trening er mer vanlig... Lært uselvstendighet heter det. ← Spar meg for svada. Min datter har kledd seg selv siden hun var veldig liten, men følte seg likevel ikke klar for å gå alene i garderoben til svømmehallen da hun var syv. Det har ingenting med at hun ikke kunne kle seg selv å gjøre.
Mathias Skrevet 7. august 2005 #42 Skrevet 7. august 2005 Nei. Det var ikke det du skrev. Du skrev at ikke alt var på plass. Jeg håper du har en mer ydmyk innstilling i jobben din enn du viser her. Å antyde at det er noe galt med barn fordi de ikke følger normen viser at du har lest alt for mye bøker i forhold til hvilken praktisk erfaring du har/har tatt til deg. ← herregud kvinne. Jeg vet best hva jeg mente. Det siste gidder jeg ikke kommentere. makan til vås og fordømming bygd på en setning.
Mathias Skrevet 7. august 2005 #43 Skrevet 7. august 2005 Spar meg for svada. Min datter har kledd seg selv siden hun var veldig liten, men følte seg likevel ikke klar for å gå alene i garderoben til svømmehallen da hun var syv. Det har ingenting med at hun ikke kunne kle seg selv å gjøre. ← jeg skriver ikke om din datter. Inn med piggene.
Gjest Violetta Skrevet 7. august 2005 #44 Skrevet 7. august 2005 herregud kvinne. Jeg vet best hva jeg mente. Det siste gidder jeg ikke kommentere. makan til vås og fordømming bygd på en setning. ← Du vet gjerne best hva du mente, men jeg leste det du skrev. Jeg er ikke noen tankeleser.
Mathias Skrevet 7. august 2005 #45 Skrevet 7. august 2005 Du vet gjerne best hva du mente, men jeg leste det du skrev. Jeg er ikke noen tankeleser. ← Du tolket det jeg skrev mener du. Du skrev at det jeg forklarte hva jeg mente var feil. Men jeg forklarte hva jeg mente, og det var ikek feil.... Men nok om det... mer enn nok.
Gjest Madeline Skrevet 7. august 2005 #46 Skrevet 7. august 2005 (endret) Når en tar med så store barn i garderoben til det annet kjønn så bør en tenke både på barnet selv (som jeg tidligere har skrevet om) og også andre brukere av den garderoben. En del voksne vil nok reagere, som noen har skrevet, men også barn gjør det. Min yngste datter (8år) har reagert flere ganger på at gutter i alderern 6-8 år er i damegarderoben. Hun vil slett ikke skifte mens guttene ser på og føler det ubehagelig. Mindre gutter er ikke noe problem. Endret 7. august 2005 av Hannen
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2005 #47 Skrevet 7. august 2005 Å klare noe fysisk betyr ikke nødvendigvis at man klarer det samme psykisk. Her er det ingen dusjing før etter jul i tredje klasse på skolen, da skal de begynne å trene på å bruke dusjen i garderoben. Min åtteåring har dusjet selv lenge her hjemme, men jeg hadde ikke stolt på at han vile klare seg selv i en garderobe i en svømmehall.
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2005 #48 Skrevet 7. august 2005 For øvrig kan man vel kle av og på seg inne på do om det er så himla vanskelig at det er barn der.
Gjest Violetta Skrevet 7. august 2005 #49 Skrevet 7. august 2005 For øvrig kan man vel kle av og på seg inne på do om det er så himla vanskelig at det er barn der. ← Godt poeng når man har barn av motsatt kjønn med seg i garderoben.
LilleBille Skrevet 7. august 2005 #50 Skrevet 7. august 2005 Godt poeng når man har barn av motsatt kjønn med seg i garderoben. ← Tror vel egentlig Tex mente at de som hadde problemer med at det var barn som skulle låse seg inne på do .. ikke de med barn (korriger meg gjerne Tex om jeg misforsto) - og da blir det faktisk feil. I en damegarderobe bør man som kvinne ikke måtte låse seg inn på toalettet for å skifte - fordi man ikke ønsker å kle av seg forran en 7-8 år gammel gutt - det er faktisk en damegarderobe - og har de som "har rett til å bruke den" problemer - må det være den som skal ha "særbehandling" - som å ta med en av motsatt kjønn inn - som tar hensyn.
Gjest Madeline Skrevet 7. august 2005 #51 Skrevet 7. august 2005 Tror vel egentlig Tex mente at de som hadde problemer med at det var barn som skulle låse seg inne på do .. ikke de med barn (korriger meg gjerne Tex om jeg misforsto) - og da blir det faktisk feil. I en damegarderobe bør man som kvinne ikke måtte låse seg inn på toalettet for å skifte - fordi man ikke ønsker å kle av seg forran en 7-8 år gammel gutt - det er faktisk en damegarderobe - og har de som "har rett til å bruke den" problemer - må det være den som skal ha "særbehandling" - som å ta med en av motsatt kjønn inn - som tar hensyn. ← Det er jeg enig med deg i. Det er de som trenger "særbehandling" som må ta hensyn og ikke de andre. Klarer ikke 7 åringen seg selv så får en heller prøve å ta med en venn/venninne som barnet kan gå sammen med i riktig garderobe.
Gjest Violetta Skrevet 7. august 2005 #52 Skrevet 7. august 2005 Tror vel egentlig Tex mente at de som hadde problemer med at det var barn som skulle låse seg inne på do .. ikke de med barn (korriger meg gjerne Tex om jeg misforsto) - og da blir det faktisk feil. I en damegarderobe bør man som kvinne ikke måtte låse seg inn på toalettet for å skifte - fordi man ikke ønsker å kle av seg forran en 7-8 år gammel gutt - det er faktisk en damegarderobe - og har de som "har rett til å bruke den" problemer - må det være den som skal ha "særbehandling" - som å ta med en av motsatt kjønn inn - som tar hensyn. ← Ja det var det jeg mente også, kanskje jeg uttrykte meg klart. Altså om jeg hadde med meg en sønn på syv år i damegarderoben så ville jeg latt ham skifte på do. Altså er vi helt enige.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2005 #53 Skrevet 7. august 2005 Jenta mi har siden hun var seks år gått i damegarderoben alene. Det har gått så bra så. Hun er ikke spesielt moden eller noe, men klarer det fint. Pappa'n tar en liten vareopptelling når de er ferdig for å se at alt er med hjem. Nå er det riktignok relativt små svømmehaller hun og pappa'n har vært på. Vi ville kanskje ikke latt henne gått alene i stor og uoversiktlig garderobe, som det er på enkelte store badeland.
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2005 #54 Skrevet 7. august 2005 Jeg mente i utgangspunktet at man kan la barnet kle av seg på do sånn i forhold til det med pedofile. Men klart at hvis damer har problemer med at det er smågutter i garderoben, kan de bruke toalettet de også. Tenk på alle de som er lesbiske, da som kan titte på deg... eller alle de som kler seg ut som jenter men som egentlig er gutter......... Rart det er krig i verden. Hva er det dere er redd for at en gutt på sju åtte kan gjøre om han ser dere nakne?
Pasha Skrevet 7. august 2005 #55 Skrevet 7. august 2005 problemet kan jo også være at en 7 åring kan se eldere ut enn det.. og da kan det jo kanskje bli i overkant? (hvis man ta trur det er en 10 åring som er med mor i garderoben.. ).. men om en unge er voksen nok til å klare seg alene er vel opp til foreldrene å avgjøre og de må ta ta valget om de tar med seg ungen eller sender den i garderroben alene.. men når ungen begynner å bli rundt 10 år..bør den jo klare seg utmerket på egen hånd i garderoben
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2005 #56 Skrevet 7. august 2005 Mener du at dersom en sjuåring ser ut som en tiåring må han klare seg selv? Du viser jo tydelig at det ikke er barna du tar hensyn til her, men din egen bluferdighet.....
LilleBille Skrevet 7. august 2005 #57 Skrevet 7. august 2005 Du viser jo tydelig at det ikke er barna du tar hensyn til her, men din egen bluferdighet..... ← .. og ville i så fall det være så galt. Så lenge det ikke er en fellesgarderobe - bør det faktisk respekteres at ikke alle er like komfortable med å la andre se deg nakne. For mange er det ille nok å gå i en gaderobe med fremmede av eget kjønn.
Pasha Skrevet 7. august 2005 #58 Skrevet 7. august 2005 Nei jeg mener ikke at en 7 åring som tilfeldigvis ser ut som han/hun er 10 år burde klare seg selv. Det jeg mener er at de andre i garderoben nok kan reagere dersom det kommer inn en unge av mottsatt kjønn som ser ut som han/hun er 10 år..
Gjest lilletroll Skrevet 7. august 2005 #59 Skrevet 7. august 2005 Kan ikke sette noen spesiell 'aldersgrense', men en 7-åring er sikkert stor nok til å klare å dusje og kle på seg på egen hånd? ← Jeg ville ikke sendt min 7 åring alene inn i garderoben, men jeg ville heller ikke tatt min 7 åring inn i garderoben til motsatt kjønn.... Altså ville jeg ikke fått tatt med min 7 årige gutt på bading om ikke faren var med. Men det er meg, da..
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2005 #60 Skrevet 7. august 2005 så en alenemamma kan ikke dra på bading med sønnen sin. :klø:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå