Gå til innhold

Solomamma prøver på et lite nurk💕

Perlemorskimmer

Anbefalte innlegg

Ååh, det er jo morro å få se spermen svømme rundt! Gleder meg til oppdateringer framover nå 😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Perlemorskimmer skrev (På 18.1.2021 den 15.03):

Hei! Tusen takk for det, og masse lykke til til deg også🍀 Hvor mange forsøk har du vært igjennom?  Får håpe at dette er året for oss☺️

Åja det visste jeg ikke noe om hmm. Jeg regner med at de må tilpasse seg aktuelle lands lover og regler som de selger til da. De har i hvert fall tilpasset seg med barnerett til de landene som krever det på nettsidene. Uansett så er det ikke så stor forskjell mellom 15 og 18 år, og det er jo ikke sikkert at barnet ønsker å vite hvem donor er heller. Men det får man bare se etter hvert 🙂 

Blir nytt forsøk denne uken, så jeg er spent på hvordan det går denne gangen😄 

Jeg har gjort tre forsøk og er over på IVF nå. Krysser alt jeg har for at 2021 er året vårt! ❤️

Og nei, det er ikke så stor forskjell på 15 og 18, men jeg tenker at det er veldig viktig å vite hva som gjelder for den sæden man selv har brukt, så man ikke ender opp med en skuffet 15-åring som får vite at hen må vente tre år til! Og så handler det jo litt om hva donorene er forberedt på. Hvis de har samtykket til å bli kontaktet når barna blir 18 så er det jo noe annet å plutselig bli kontaktet når de er 15. Så jeg regner med at sædbankene må oppdatere samtykket sitt. 

Masse lykke til med venteperioden nå framover! Håper virkelig det sitter denne gangen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ca en uke siden jeg ble inseminert. Begynte å merke menslignende smerter i magen i dag, og tenkte at dette nok ikke gikk riktig vei. Pleier å få slike smerter ca en uke før mens. 

Men så begynte jeg å tenke at jeg har hatt diverse andre rare symptomer og.  Jeg har sovet dårlig de siste dagene, vært oppblåst i magen, hatt hodepine og vært svimmel. Det kan selvfølgelig være tilfeldig da🙃 
Også er det jo vanskelig å vite hva som kan være bivirkninger av eggløsningssprøyten. 

Føler meg heldigvis mindre slapp og trøtt nå da, og har både trent og løpt. 

Syns denne ventetiden er lang😅 Hadde jo bestemt meg for å ikke stresse med dette og leve som normalt denne gangen, men det er visst ikke så enkelt merker jeg. Googler symptomer og diverse😝

Men må nok bare fortsette å smøre meg med tålmodighet😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle
Perlemorskimmer skrev (53 minutter siden):

Nå er det ca en uke siden jeg ble inseminert. Begynte å merke menslignende smerter i magen i dag, og tenkte at dette nok ikke gikk riktig vei. Pleier å få slike smerter ca en uke før mens. 

Men så begynte jeg å tenke at jeg har hatt diverse andre rare symptomer og.  Jeg har sovet dårlig de siste dagene, vært oppblåst i magen, hatt hodepine og vært svimmel. Det kan selvfølgelig være tilfeldig da🙃 
Også er det jo vanskelig å vite hva som kan være bivirkninger av eggløsningssprøyten. 

Føler meg heldigvis mindre slapp og trøtt nå da, og har både trent og løpt. 

Syns denne ventetiden er lang😅 Hadde jo bestemt meg for å ikke stresse med dette og leve som normalt denne gangen, men det er visst ikke så enkelt merker jeg. Googler symptomer og diverse😝

Men må nok bare fortsette å smøre meg med tålmodighet😊

Ja ventetiden er uutholdelig lang. Når er det du har testdato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er rart det der😅 Skal ta blodprøve mandag 8 februar. Venter mens helgen før, så får se da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Symptomtolking er så vanskelig 😣 Spesielt når man aldri har vært gravid før 🤷‍♀️

Håper ventetiden går litt kjappere etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, det er jo det da. Aner ikke hva jeg kan forvente meg😅  Kommet meg igjennom den første uken i hvert fall☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å følge veien din videre ❤️ Spennende å se hva som skjer, som mange sier så kommer du til å bli en bra mor og drømmemannen kommer når tiden er inne 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (4 timer siden):

Jeg gleder meg til å følge veien din videre ❤️ Spennende å se hva som skjer, som mange sier så kommer du til å bli en bra mor og drømmemannen kommer når tiden er inne 😄

Tusen hjertelig takk for så fin tilbakemelding❤️ Ble glad for å høre det☺️

Venter og venter her enda🙃 På grunn av koronasituasjonen går nok tiden ekstra langsomt også😅

Men kommer til å oppdatere fremover😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perlemorskimmer skrev (8 timer siden):

Tusen hjertelig takk for så fin tilbakemelding❤️ Ble glad for å høre det☺️

Venter og venter her enda🙃 På grunn av koronasituasjonen går nok tiden ekstra langsomt også😅

Men kommer til å oppdatere fremover😊

Jeg gleder meg, heier på deg sammen med de  andre :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så spennende å lese om andre sine erfaringer med veiene på å bli solomamma. 

Jeg er 28 år og har aldri hatt en kjæreste. Tror egentlig ikke drømmemannen kommer før jeg er rundt 40😅 Har dessverre vært veldig uheldig med de mennene jeg har forelsket meg i. 

Jeg opplevde det mest strevsomt å prøve å bli gravid. Ble gravid etter 3 fryseforsøk etter ivf. Måtte ha IVF pga lave eggreserver og tette eggledere.Mens jeg forsøkte spurte folk bare om når jeg skulle prøve på nytt og om graviditetstester. Savnet noen som spurte hvordan jeg har hadde det. Ble fort veldig bekymret for at jeg ikke kunne bli gravid. Er nå 9+3 uker på vei🥰Nå spør folk om hvordan jeg har det og det er viktigere for meg å snakke om. Er bare trøtt og sliten, så jeg kan heldigvis være i jobb☺️ Har en gjeng som vet om dette og de er veldig fine å snakke med. Men så har jeg ikke så stort behov for å snakke om det nå som jeg faktisk har klart å bi gravid. Er veldig lite bekymret heldigvis. Fikk se og høre et bankende hjerte på UL i uke 8+4❤️Nå har jeg 4 embryo på frys og har kjøpt to strå til med donorsæd fra samme donor. Vet jo aldri hvor mange forsøk neste krever. Ønsker at mine barn skal være helsøsken. Jeg har opplevd nesten bare positive tilbakemeldinger på at jeg gjør dette. Har ei veldig nær venninne som ikke har forståelse, så det er veldig sårt. Når assistert befruktning ble for enslig ble lov i Norge mente hun at det var en grunn for at noen ikke får seg kjæreste og da burde de heller ikke få barn😔

Håper det snart klaffer for deg🤞🏻 Vet hvor slitsom de 14 dagene før test er. Jeg hadde alltid graviditetssymptomer pga støttebehandling med progesteron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenNilsen skrev (19 timer siden):

Hei!

Så spennende å lese om andre sine erfaringer med veiene på å bli solomamma. 

Jeg er 28 år og har aldri hatt en kjæreste. Tror egentlig ikke drømmemannen kommer før jeg er rundt 40😅 Har dessverre vært veldig uheldig med de mennene jeg har forelsket meg i. 

Jeg opplevde det mest strevsomt å prøve å bli gravid. Ble gravid etter 3 fryseforsøk etter ivf. Måtte ha IVF pga lave eggreserver og tette eggledere.Mens jeg forsøkte spurte folk bare om når jeg skulle prøve på nytt og om graviditetstester. Savnet noen som spurte hvordan jeg har hadde det. Ble fort veldig bekymret for at jeg ikke kunne bli gravid. Er nå 9+3 uker på vei🥰Nå spør folk om hvordan jeg har det og det er viktigere for meg å snakke om. Er bare trøtt og sliten, så jeg kan heldigvis være i jobb☺️ Har en gjeng som vet om dette og de er veldig fine å snakke med. Men så har jeg ikke så stort behov for å snakke om det nå som jeg faktisk har klart å bi gravid. Er veldig lite bekymret heldigvis. Fikk se og høre et bankende hjerte på UL i uke 8+4❤️Nå har jeg 4 embryo på frys og har kjøpt to strå til med donorsæd fra samme donor. Vet jo aldri hvor mange forsøk neste krever. Ønsker at mine barn skal være helsøsken. Jeg har opplevd nesten bare positive tilbakemeldinger på at jeg gjør dette. Har ei veldig nær venninne som ikke har forståelse, så det er veldig sårt. Når assistert befruktning ble for enslig ble lov i Norge mente hun at det var en grunn for at noen ikke får seg kjæreste og da burde de heller ikke få barn😔

Håper det snart klaffer for deg🤞🏻 Vet hvor slitsom de 14 dagene før test er. Jeg hadde alltid graviditetssymptomer pga støttebehandling med progesteron.

Så hyggelig å høre fra deg her💜 Setter stor pris på at andre deler historiene sine☺️ Vil det si at du hadde tre prøverørsforsøk, men ikke inseminasjonsforsøk? 

Gratulerer så mye med graviditeten🥳💕 Så spennende det må være! Bra at du får slappet av og hvilt deg når du er sliten. 

Hun venninnen din hørtes ikke noe særlig ut syns jeg. Kanskje hun er sjalu, men ikke greit likevel. En grunn for at noen ikke får seg kjæreste altså. Selv forskning viser jo at flere menn i dag hverken ønsker noe seriøst forhold eller barn. Man vil jo ikke være i forhold med hvem som helst heller. Selv om noen kanskje tar hva de får fordi de ønsker seg kjæreste og barn. 

Har begynt å tenke på om jeg kanskje ikke kan bli gravid nå😝 Eller om jeg må igjennom prøverør jeg og😅 Men får bare ta det som der kommer da. Sånn sett er jeg glad for at jeg ikke ventet og startet med å begynne å prøve i siste liten hvert fall. 

Ønsker deg masse lykke til med graviditeten🤗💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok ut egg en gang. Ble overstimulert og fikk ut hele 18 egg🥚 Måtte derfor vente 2 sykluser for å ikke bli veldig syk. 14 egg ble befruktet og 7 utviklet seg til dag 5 og kunne fryses. Tredje innsett av embryo satt spiren🥰 Var ikke vits i å prøve på inseminasjon pga tette eggledere.

Hun var var gravid med nr 3 da hun sa det, så det ble veldig sårt. Tror hun har myknet litt opp nå. Jeg opplever hvertfall at mange menn nærmest har forpliktelses-angst dessverre. 

Gynekologen din vil anbefale deg den behandlingen han/hun tror vil gi resultat og minst mulig medikamenter. De aller fleste kommer heldigvis i mål med babydrømmen❤️ Men det er vanskelig å tro det når du står midt i prøvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenNilsen skrev (På 31.1.2021 den 16.07):

Når assistert befruktning ble for enslig ble lov i Norge mente hun at det var en grunn for at noen ikke får seg kjæreste og da burde de heller ikke få barn😔

Kjente jeg ble veldig sint og såre på dine vegne, det er langt i fra greit. Jeg har en venninne som må bruke IVF pga tett eggleder og jeg kunne ikke vært stoltere av sterke damer som dere som får barn på egenhånd ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenNilsen skrev (18 timer siden):

Tok ut egg en gang. Ble overstimulert og fikk ut hele 18 egg🥚 Måtte derfor vente 2 sykluser for å ikke bli veldig syk. 14 egg ble befruktet og 7 utviklet seg til dag 5 og kunne fryses. Tredje innsett av embryo satt spiren🥰 Var ikke vits i å prøve på inseminasjon pga tette eggledere.

Hun var var gravid med nr 3 da hun sa det, så det ble veldig sårt. Tror hun har myknet litt opp nå. Jeg opplever hvertfall at mange menn nærmest har forpliktelses-angst dessverre. 

Gynekologen din vil anbefale deg den behandlingen han/hun tror vil gi resultat og minst mulig medikamenter. De aller fleste kommer heldigvis i mål med babydrømmen❤️ Men det er vanskelig å tro det når du står midt i prøvingen.

Oi 18 egg, faktisk 😅 Det var mange. Men bra det gikk til slutt🥰

Opplevd akkurat det samme angående menn og forpliktelsesangst ja. De vil gjerne treffes og henge osv, men å definere forholdet vil de ikke. Sånne uforpliktende greier gidder jeg ikke.

Ja det er jo sant hehe. Blir litt utålmodig🙃  Syns det kjennes ut som begynnende menssmerter nå. Men det har kommet og gått i 1.5 uke. Hvordan vet man egentlig forskjell på menssmerter og smerter på grunn av graviditet?🤔 Venter mens i morgen, så er vel ikke så lenge til jeg finner ut av det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, jeg tok en test som viser to streker!!!😳😯🤭 Kan det være en feil?😂 Test jeg kjøpte for ørten år siden. 

Hadde ikke en følelse av at det hadde klaffet pga menslignende smerter i magen. Men så hadde det vart i 1.5 uke og jeg fikk ikke mensen i dag, så tenkte det var greit å ta en test for sikkerhetsskyld. Har også lagt på meg litt i det siste, men tenkte det kunne være korona😅 Og slitt med søvn, hard mage, litt svimmelhet, småkvalm under trening osv. Men kunne jo vært hva som helst egentlig. 

Skal ta blodprøve i morgen, og tror ikke at jeg tror helt på det før jeg får resultatet fra den altså😅 

73816BED-C360-4BFE-9A06-01A7720E7C03.jpeg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo et herlig bilde da 😁 Håper blodprøven imorgen bekrefter dette og at det er en liten spire i magen 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (4 minutter siden):

Dette var jo et herlig bilde da 😁 Håper blodprøven imorgen bekrefter dette og at det er en liten spire i magen 🤞

Ble veldig overrasket😅 Begge strekene kom med en gang. Denne gangen har jeg ikke tatt noen tidligtester. 
Takk, det håper jeg og❤️ Wæ, veldig spennende det her🤭 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!!!! Wow! Jeg tar sjansen på å gratulere deg jeg 🤩 Det var en flott test! 

Håper spiren sitter 🤞🏻 Det har du fortjent nå!!👶🏻🥚

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...