Gå til innhold

Min datter er gravid og barnefaren er 16 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hahaha, dagens kommentar. Kan du dokumentere påstanden din? 

Anonymkode: df667...72d

Link har andre gitt deg,  men dette vet vel alle?

Anonymkode: e3150...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun burde ikke beholde, men om hun skal være så egositisk så må hun:

1. Hun må ta kontakt med nav pronto når hun fyller 18, flytte og stri mens hun oppdrar barn, jobber og studerer.

2. Forberede seg på livet som alenemor og ikke klage på et valg hun har tatt 100% selv. Er så tafatt med folk som klager på hvor mye mer slitne de er enn andre, men som har valgt situasjonen selv...

Anonymkode: 39785...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei, har hun fullført vgs? Hvis ikke er foresatte faktisk pålagte av loven til å forsørge barna sine frem til 25 år, hvis de ikke har fullført vgs. 

Ditt barn og ditt ansvar.

Anonymkode: ebce7...b0a

Haha nei, kun visst/når de går på vgs til de er 25. Dropper hun ut eller er ferdig, er det ikke noe forsøgelseskrav.

Anonymkode: 39785...9a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Link har andre gitt deg,  men dette vet vel alle?

Anonymkode: e3150...9d7

Kanskje du burde fullføre vgs selv før du kommer med falske påstander? Det er kun visst/når de går på vgs, frem til de er 25. Dropper hun ut eller er ferdig med vgs, er det ikke noe forsøgelseskrav. Dropper hun ut av vgs/ikke starter/tar et friår så gjelder det såklart ikke, kun dersom vedkommende aktivt går på vgs i en alder under/frem til 25. Heldigvis er de fleste ferdige når de er 18. Da er man voksen og må skjerpe sge og ta ansvar for egne valg

Anonymkode: 39785...9a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei, det har jeg ikke... det var hun om selv kom frem til dette og mannen min var enig med henne

Fordi nå er datteren min 17 år, bor under mitt tak og er mitt ansvar, helt frem til 18 år så er jeg pålagt å hjelpe henne og være tilstede for henne, jeg kommer selvfølgelig til å prøve å gjøre dette etter hun har blitt 18 også

Anonymkode: b276f...ce6

Min mor var bare 16 år når hun fikk min søster. Det gikk bra og hun fikk bo hjemme selv om hun fikk sin datter.

Anonymkode: ef084...ea8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hun burde ikke beholde, men om hun skal være så egositisk så må hun:

1. Hun må ta kontakt med nav pronto når hun fyller 18, flytte og stri mens hun oppdrar barn, jobber og studerer.

2. Forberede seg på livet som alenemor og ikke klage på et valg hun har tatt 100% selv. Er så tafatt med folk som klager på hvor mye mer slitne de er enn andre, men som har valgt situasjonen selv...

Anonymkode: 39785...9a0

Hva feiler deg? Klage på hvor sliten er? Jenta har ikke skrevet noe innlegg her inne. Dette er hennes valg. 🤦‍♀️

Anonymkode: aa966...7e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinneguiden på sitt beste.. 

ts søker støtte og råd, og tråden utarter seg til krangling etter 5-6 innlegg.. skittkasting og usaklige kommentarer.. tråden kuppes på side 2 og ts sitter der uten å egentlig bli noe klokere.. 

gang på gang på gang.. 

tips! De som ikke har noe å komme med- scroll videre! Du MÅ ikke kommentere 🤯

Anonymkode: aa966...7e6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje du burde fullføre vgs selv før du kommer med falske påstander? Det er kun visst/når de går på vgs, frem til de er 25. Dropper hun ut eller er ferdig med vgs, er det ikke noe forsøgelseskrav. Dropper hun ut av vgs/ikke starter/tar et friår så gjelder det såklart ikke, kun dersom vedkommende aktivt går på vgs i en alder under/frem til 25. Heldigvis er de fleste ferdige når de er 18. Da er man voksen og må skjerpe sge og ta ansvar for egne valg

Anonymkode: 39785...9a0

Det er heller ingen som har sagt noe annet? Bare ikke presisert detaljene, noe som er unødig da jeg fortsatt mener dette er noe alle vet.

Anonymkode: e3150...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje du burde fullføre vgs selv før du kommer med falske påstander? Det er kun visst/når de går på vgs, frem til de er 25. Dropper hun ut eller er ferdig med vgs, er det ikke noe forsøgelseskrav. Dropper hun ut av vgs/ikke starter/tar et friår så gjelder det såklart ikke, kun dersom vedkommende aktivt går på vgs i en alder under/frem til 25. Heldigvis er de fleste ferdige når de er 18. Da er man voksen og må skjerpe sge og ta ansvar for egne valg

Anonymkode: 39785...9a0

De fleste er ikke ferdig når de er 18, man er ferdig året man er 19 ved 3 årig og 20 ved 4 årig.

Anonymkode: e3150...9d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde skjedd om aldersforskjellen var motsatt? Da hadde dere fyrt dere opp skal jeg jammen meg tro! Hun har seksuelt utnyttet et BARN! Denne gutten er et BARN. Hun har laget BARN med et BARN. Hvorfor nevner dere ikke dette?

Anonymkode: 42cda...c60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 timer siden):

Og hvem som helst kan ta abort. Spesielt unge kvinner som ikke er i stand til å ta seg av barnet på egen hånd.

Ja dessverre før andre tiltak er forsøkt.

Anonymkode: 85205...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva hadde skjedd om aldersforskjellen var motsatt? Da hadde dere fyrt dere opp skal jeg jammen meg tro! Hun har seksuelt utnyttet et BARN! Denne gutten er et BARN. Hun har laget BARN med et BARN. Hvorfor nevner dere ikke dette?

Anonymkode: 42cda...c60

Dobbelt moralen blant feministene er påtagende ja.

Anonymkode: 85205...db0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 time siden):

Jeg skulle ønske folk advarte meg før jeg begikk en av de største tabbene i mitt liv. Nei, jeg har ikke begått noen slike feil, men skulle ønske folk advarte meg hadde jeg havnet i en sånn situasjon. Men det er, selvfølgelig, ikke alle som tenker slik. Ung forelder? Her snakker vi om et gravid barn som er gravid fra et annet barn. En i klassen min på det som i Norge kalles for videregående ble gravid som 17-åring. Hun hørte ikke på de som advarte henne mot å beholde. Livet ble ikke slik hun hadde tenkt det skulle bli som ''ung mor'' og hun gikk i kjelleren og var der veldig lenge. Hun sa til meg at hun skulle ønske hun hørte på advarslene selv om hun er glad i barnet sitt i dag. Det er et sjansespill hvor faren for å feile er større enn sjansen for å vinne. Men for all del - folk må gjerne begå sine egne feil. 

"Barnet" er 18 år og myndig.

Anonymkode: 207e1...e62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva hadde skjedd om aldersforskjellen var motsatt? Da hadde dere fyrt dere opp skal jeg jammen meg tro! Hun har seksuelt utnyttet et BARN! Denne gutten er et BARN. Hun har laget BARN med et BARN. Hvorfor nevner dere ikke dette?

Anonymkode: 42cda...c60

Hun er 17 han er 16 hva er problemet her?🤷‍♀️ Begge parter har like mye ansvar når det kommer til prevensjon. De er begge tenåringer og barn ut i fra loven. Her er det ikke noe utnyttelse av barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei, det har jeg ikke... det var hun om selv kom frem til dette og mannen min var enig med henne

Fordi nå er datteren min 17 år, bor under mitt tak og er mitt ansvar, helt frem til 18 år så er jeg pålagt å hjelpe henne og være tilstede for henne, jeg kommer selvfølgelig til å prøve å gjøre dette etter hun har blitt 18 også

Anonymkode: b276f...ce6

pålagt er ikke det samme som påbudt.

Anonymkode: a7b14...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Barnet" er 18 år og myndig.

Anonymkode: 207e1...e62

Barnet er 17 år faktisk. Ts sier hun er 18 om noen måneder. Og det å bli 18 betyr ikke at man på magisk vis blir super ansvarlig og klar til å ha barn. Det varierer fra person til person. Men 18 år er ingen magisk alder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hahaha, dagens kommentar. Kan du dokumentere påstanden din? 

Anonymkode: df667...72d

Forsørgelsesplikt

I utgangspunktet bortfaller foreldrenes forsørgelsesplikt når barnet fyller 18 år. Det kan imidlertid avtales at plikten til forsørgelse skal vare lenger, og i noen tilfeller vil den også vare lenger. Barnet kan nemlig ha krav på pengetilskudd for å fullføre vanlig skolegang, og i dagens samfunn vil det si frem til avslutning av videregående skole. I visse tilfeller kan foreldrene også pålegges å yte tilskudd til annen videreutdanning. Lovens krav er at dette i så fall må være "rimelig etter interessene og givnaden til barnet". Forutsetningen er da at barnet ikke har andre muligheter til å skaffe seg midler, noe barnet ofte kan ha gjennom stipend via Statens lånekasse for utdanning.

Anonymkode: 207e1...e62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 19 og barnefar var 18 da vi ble gravide. Jeg var skikkelig dårlig på økonomi, hadde akkurat begynt på studier og vi leide en liten, liten kjellerhybel. 

I dag er jeg 30, har to barn, tok pedagog-utdanningen (med baby på siden av - ja, jeg fullførte studiene), fast jobb og fast inntekt. Jeg vokste så sinnsykt på det året jeg var gravid og jo, det var selvfølgelig vanskelig å være student uten å få være med på "moro'a". Men det er ingenting jeg har savnet nå i ettertid. Mine og hans foreldre var støttende, men i og med de bodde et annet sted i landet, hadde vi aldri noe hjelp. Så det KAN gå, og det trenger absolutt ikke være verdens undergang😊

Anonymkode: ac6d8...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja dessverre før andre tiltak er forsøkt.

Anonymkode: 85205...db0

Hvilke tiltak? Gi bort barnet til adopsjon? Barnevernet som tar over og plassere barnet i en annen familie? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Datteren sitter på en gullgruve her. Hvis hun velger å beholde barnet, blir enslig mor, så vil hun få allverdens økonomisk støtte fra Nav. Velger hun utdanning, kan hun kreve bidrag fra sine foreldre, samt t hun får bidrag for barnet sitt fra Nav. Denne guttungen må da begynne å betale bidrag fra første krone han tjener. 

Konklusjon, datteren håver inn penger fra alle kanter, og de rundt henne + Nav forsørger henne og barnet. 

Anonymkode: df667...72d

GULLGRUVE? 🤦🏽‍♀️ Jeg har vært nylig i den situasjonen og dette er ikke en gullgruve. Skulle heller ha jobbet noen år å spart inn penger hver mnd, ferdig utdannet og vært inne på boligmarkedet.... Med barn og dårlig økonomi er det ikke mye å spare hver mnd. Jenta mi får ikke en gang penger satt av hver mnd for det er ikke nok som strekker til.. 

Anonymkode: 7e53b...322

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...