Gå til innhold

Min datter er gravid og barnefaren er 16 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger virkelig hjelp og råd her, hvordan kan jeg håndtere dette mest rett? Datteren min blir 18 år om noen måneder og da har hun også selv sagt seg enig til å flytte ut å finne sin egen plass. greit nok hun tenker det, men denne jenta har ikke noe jobb, har så vidt jobbet i ungdomstidene, hun har mer vært på bruks fronten enn spare fronten... Husker det var en gang hun ringte meg for noen uker siden og sa hun manglet 5 kr til bussbiletten og bussbiletten koster 14 kr liksom. ærlig så må jeg si jeg er veldig bekymret, hun har ikke vært den beste med å ta ansvarlige valg, også har vi jo barnefaren som er to år yngre... gutten har akkuratt byttett linje på videregående igjen så nå går han tip istedet for bygg og anlegg, han er jo så ung, gud jeg er redd for hvodan dette skal gå...

Anonymkode: b276f...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Støtt henne slik at hun ikke velger å drepe barnebarnet ditt. Livet endres for alltid, men det finnes gode løsninger. 

Anonymkode: 56521...a23

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er kansje ikke i stand til å ivareta et barn? Eller blir det du som blir omsorgspersonen til barnet mens ungdommene tar utdanning?

Anonymkode: 3da96...53c

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun blir motivert til å få seg utdannelse når hun blir mor? Er gode løsninger for alenemødre uten utdanning. Regner ikke de skal bo sammen?

Anonymkode: 2351b...dc0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg trenger virkelig hjelp og råd her, hvordan kan jeg håndtere dette mest rett? Datteren min blir 18 år om noen måneder og da har hun også selv sagt seg enig til å flytte ut å finne sin egen plass. greit nok hun tenker det, men denne jenta har ikke noe jobb, har så vidt jobbet i ungdomstidene, hun har mer vært på bruks fronten enn spare fronten... Husker det var en gang hun ringte meg for noen uker siden og sa hun manglet 5 kr til bussbiletten og bussbiletten koster 14 kr liksom. ærlig så må jeg si jeg er veldig bekymret, hun har ikke vært den beste med å ta ansvarlige valg, også har vi jo barnefaren som er to år yngre... gutten har akkuratt byttett linje på videregående igjen så nå går han tip istedet for bygg og anlegg, han er jo så ung, gud jeg er redd for hvodan dette skal gå...

Anonymkode: b276f...ce6

Betyr dette at du har sagt til henne at hun må flytte? 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 minutt siden):

Betyr dette at du har sagt til henne at hun må flytte? 

Nei, det har jeg ikke... det var hun om selv kom frem til dette og mannen min var enig med henne

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hvorfor skal du håndtere dette?

Anonymkode: a7b14...488

Fordi nå er datteren min 17 år, bor under mitt tak og er mitt ansvar, helt frem til 18 år så er jeg pålagt å hjelpe henne og være tilstede for henne, jeg kommer selvfølgelig til å prøve å gjøre dette etter hun har blitt 18 også

Anonymkode: b276f...ce6

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje hun blir motivert til å få seg utdannelse når hun blir mor? Er gode løsninger for alenemødre uten utdanning. Regner ikke de skal bo sammen?

Anonymkode: 2351b...dc0

Hvor står det at hun har tenkt at hun skal bli alenemor? 

Eller var det bare et tenkt løsning du så som ville komme henne bedre til gode? 

Anonymkode: 852fc...543

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det har jeg ikke... det var hun om selv kom frem til dette og mannen min var enig med henne

Fordi nå er datteren min 17 år, bor under mitt tak og er mitt ansvar, helt frem til 18 år så er jeg pålagt å hjelpe henne og være tilstede for henne, jeg kommer selvfølgelig til å prøve å gjøre dette etter hun har blitt 18 også

Anonymkode: b276f...ce6

Jeg vil tro den beste løsningen er at hun bor hjemme til hun er ferdig med videregående.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, tenk å snakke sånn om egen datter. Du vet det er DU som har oppdratt henne? Hvor er ansvaret ditt i dette rotet her?

Anonymkode: ad10d...a7a

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff, tenk å snakke sånn om egen datter. Du vet det er DU som har oppdratt henne? Hvor er ansvaret ditt i dette rotet her?

Anonymkode: ad10d...a7a

Fy søren, ts befinner seg i en veldig sårbar situasjon her, ta litt hensyn er du grei

Ts snakker jo ikke direkte stygt om datteren heller... mer konkrete eksempler som gjør at hun bekymrer seg? sier jo ikke at hun kommer til å bli en dårlig mor, eier ikke mannerer eller lignende? sier bare at hun bruker mer penger enn hun har og dermed så er ikke det ansvarlig, enhver voksen forstår det

Anonymkode: c229a...ee6

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med familiekontoret i kommunen. Sett dere (vordende foreldre og dere som skal bli besteforeldre) ned og lag en plan for fremtiden. De unge vil trenge trygge, stabile besteforeldre som kan hjelpe til når det trengs. 

Anonymkode: 207e1...e62

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg trenger virkelig hjelp og råd her, hvordan kan jeg håndtere dette mest rett? Datteren min blir 18 år om noen måneder og da har hun også selv sagt seg enig til å flytte ut å finne sin egen plass. greit nok hun tenker det, men denne jenta har ikke noe jobb, har så vidt jobbet i ungdomstidene, hun har mer vært på bruks fronten enn spare fronten... Husker det var en gang hun ringte meg for noen uker siden og sa hun manglet 5 kr til bussbiletten og bussbiletten koster 14 kr liksom. ærlig så må jeg si jeg er veldig bekymret, hun har ikke vært den beste med å ta ansvarlige valg, også har vi jo barnefaren som er to år yngre... gutten har akkuratt byttett linje på videregående igjen så nå går han tip istedet for bygg og anlegg, han er jo så ung, gud jeg er redd for hvodan dette skal gå...

Anonymkode: b276f...ce6

Vel hvis det var min unge som venta mitt barnebarn og som var sammen med en guttunge på 2år yngre og selv viste så lite ansvar så hadde jeg dersom det var 2 rom i bolig INSISTERT på at hun ble boende hjemme med barnet og heller prøvd å ordne det sånn at du kan få rettigheter på omsorgspenger og barnetrygd mot at de bor under ditt tak og du dekker utgifter. Det høres gjerne stress ut for deg men du sikrer barnebarnet ditt et trygt sted å vokse opp og du kan støtte din datter i utdannelsen sånn at hun kan på sikt få seg en skikkelig jobb og DU kan ha god samvittighet og få være med på alle utviklingstrinnene til det lille frøet som skal bli barnebarnet ditt.

Anonymkode: 1bd10...a9b

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (Akkurat nå):

Din datter er i ferd med å ødelegge livet sitt og mulighetene å stå på egne bein.

Her ville jeg anbefalt abort og noe veiledning slik at hun tar bedre valg i fremtiden. Det er tid å skaffe familie og tid å få barn. Mye annet skal være på plass først for å unngå å havne på NAV. 

Ble gravid som 16 åring. Fikk god hjelp av mine foreldre. Det finnes faktisk alternativ til abort...

Anonymkode: 207e1...e62

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun noen mål? Yrke hun gjerne vil? Livet er ikke over, men hun vil trenge hjelp til å oppnå en utdanning og ett stabilt liv. 

Det hun trenger nå, er støtte og hjelp. Er hun og barnefar sammen? Går hun på skole? Få henne til nav, hjelp henne med søknader om engangsstønad og evt andre stønader. Finn ut hvordan hun kan fortsette på vgs, hva er mulighetene? At hun ikke kan økonomi er en ting, da må dere lære henne dette. Hjelp til å sette opp budsjett, hjelp til å handle inn (billig) til baby. (Mange gir bort utstyr på finn, eller selger det rimelig). Få pengene til være lengst mulig. 

Anonymkode: 1b6f7...e32

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...