Gå til innhold

Min datter er gravid og barnefaren er 16 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ble gravid som 16 åring. Fikk god hjelp av mine foreldre. Det finnes faktisk alternativ til abort...

Anonymkode: 207e1...e62

Flott at du slapp å være avhengig av NAV. Du må være utrolig heldig med dine foreldre som måtte fikse i rotet ditt. Det er heller unntaket. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Traktorkusken

Ble gravid 18-åring og vi har klart oss utrolig bra på egenhånd! Vi arvet mye klær og utstyr, barnefar ordet seg jobb og vi prøvde å spare engangsstønaden så mye vi kunne. Nå er vi begge ferdig utdannet, kjøpt ny bil, eget hus og har flere barn. 
 

Er ikke helt krise fordi man blir gravid, som en ung voksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (Akkurat nå):

Flott at du slapp å være avhengig av NAV. Du må være utrolig heldig med dine foreldre som måtte fikse i rotet ditt. Det er heller unntaket. 

Fysj for en tone du holder, har du så dårlig tro for dagens foreldre?

Anonymkode: 1bd10...a9b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fy søren, ts befinner seg i en veldig sårbar situasjon her, ta litt hensyn er du grei

Ts snakker jo ikke direkte stygt om datteren heller... mer konkrete eksempler som gjør at hun bekymrer seg? sier jo ikke at hun kommer til å bli en dårlig mor, eier ikke mannerer eller lignende? sier bare at hun bruker mer penger enn hun har og dermed så er ikke det ansvarlig, enhver voksen forstår det

Anonymkode: c229a...ee6

Nei, datteren befinner seg i en sårbar posisjon, ts er ikke offeret her. 
 

Det er måten ts beskriver datteren på som er kjip. 

Anonymkode: ad10d...a7a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fysj for en tone du holder, har du så dårlig tro for dagens foreldre?

Anonymkode: 1bd10...a9b

Ja, enkelte har problemer med å høre ting bli sagt rett ut. Ellers har jeg lite til overs for fenomenet ''barn føder barn og blir foreldre til barn''. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg trenger virkelig hjelp og råd her, hvordan kan jeg håndtere dette mest rett? Datteren min blir 18 år om noen måneder og da har hun også selv sagt seg enig til å flytte ut å finne sin egen plass. greit nok hun tenker det, men denne jenta har ikke noe jobb, har så vidt jobbet i ungdomstidene, hun har mer vært på bruks fronten enn spare fronten... Husker det var en gang hun ringte meg for noen uker siden og sa hun manglet 5 kr til bussbiletten og bussbiletten koster 14 kr liksom. ærlig så må jeg si jeg er veldig bekymret, hun har ikke vært den beste med å ta ansvarlige valg, også har vi jo barnefaren som er to år yngre... gutten har akkuratt byttett linje på videregående igjen så nå går han tip istedet for bygg og anlegg, han er jo så ung, gud jeg er redd for hvodan dette skal gå...

Anonymkode: b276f...ce6

For hennes skyld så burde hun ta abort ASAP, hjelp henne med å få til en bra skolegang og støtt henne med å få en bra jobb seinere...får hun barn nå er det stor sjangs at livet går rett til helvete...

Anonymkode: d746d...154

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du virker som en god mor ts, og jeg er enig. hun er såpass gammel at hun kan flytte ut, spesielt når hun blir 18. flyttet alene selv da jeg var den alderen.

Anonymkode: 4eff5...915

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For hennes skyld så burde hun ta abort ASAP, hjelp henne med å få til en bra skolegang og støtt henne med å få en bra jobb seinere...får hun barn nå er det stor sjangs at livet går rett til helvete...

Anonymkode: d746d...154

Heller fare enn sjangs. For øvrig enig med deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren sitter på en gullgruve her. Hvis hun velger å beholde barnet, blir enslig mor, så vil hun få allverdens økonomisk støtte fra Nav. Velger hun utdanning, kan hun kreve bidrag fra sine foreldre, samt t hun får bidrag for barnet sitt fra Nav. Denne guttungen må da begynne å betale bidrag fra første krone han tjener. 

Konklusjon, datteren håver inn penger fra alle kanter, og de rundt henne + Nav forsørger henne og barnet. 

Anonymkode: df667...72d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Flott at du slapp å være avhengig av NAV. Du må være utrolig heldig med dine foreldre som måtte fikse i rotet ditt. Det er heller unntaket. 

Jeg var på nav. Hadde ingen annen inntekt, selvsagt. Fikk hjelp til barnepass slik at jeg kunne fullføre skoler og komme meg ut i jobb. Så i stedet for å drepe en unge, har jeg nå ei fantastisk datter og to flotte barnebarn. 

Hva med å unne folk å ha gode foreldre i stedet for å virke bitter?!

Anonymkode: 207e1...e62

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo at du bekymrer deg når begge er så unge! Er det mulig at datteren din vil ta en utdannelse?  Om dere tar en ordentlig samtale med begge to ( og hans foreldre?), og lytt til hva de tenker om fremtiden. Ikke vær belærende, men still spørsmål om div de ikke virker å se klart eller forstå. 

Så tror jeg nok de vil trenge en del praktisk hjelp, selv om de også må klare det meste selv. Kan datteren din søke alt av jobber det er mulig å få nå? Og så ta utdannelse når babyen er stor nok til å være i barnehage? 

Dette er jo ingen ideell situasjon, men prøv å tenk at det kan faktisk gå mye bedre enn du frykter også! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei, det har jeg ikke... det var hun om selv kom frem til dette og mannen min var enig med henne

Fordi nå er datteren min 17 år, bor under mitt tak og er mitt ansvar, helt frem til 18 år så er jeg pålagt å hjelpe henne og være tilstede for henne, jeg kommer selvfølgelig til å prøve å gjøre dette etter hun har blitt 18 også

Anonymkode: b276f...ce6

Mannen din? Er det faren hennes eller stefar? 
 

hun føler seg sikkert uønsket hos dere og vil dermed flytte ut. 
Tenker at så lenge dere har plass hos dere, burde de bo hos dere til hun er utdannet. For det bør hun virkelig sette i gang med nå! Hun får da overgangsstødnad fra nav og kan spare seg opp litt egenkapital i samme slengen. 
 
Datteren er i en sårbar posisjon, ikke ts. Hva tror du ts er best for datteren og ditt komme de barnebarn?? 

Anonymkode: 1d11f...650

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ho ikkje bu heima mens du tar deg av ho og barnet? Eg veit om to familier som havna i den situasjonen her og det har faktisk gått veldig fint med alle, men det tar såklart litt tid å etablera seg når man blir mamma så ung. Kva er du redd for at ikkje går bra? Det finnest så mange måtar å takla detta på. Eg synest ikkje det virker som ein god ide at ho flytter ut av huset ditt, då har du ingen kontroll over kva ho finner på.

Anonymkode: 35a07...dce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Traktorkusken
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For hennes skyld så burde hun ta abort ASAP, hjelp henne med å få til en bra skolegang og støtt henne med å få en bra jobb seinere...får hun barn nå er det stor sjangs at livet går rett til helvete...

Anonymkode: d746d...154

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor var 17 da jeg ble født. Hun selv sier sikkert at alt gikk så fint atte. Min mening er helt anderledes. Hun var absolutt ikke moden til å bli mor! Selv ble hun først kasta ut hjemmefra, men tatt inn i varmen etter fødselen. Selv om mormor hjalp utrolig mye til, så gjør det ikke opp for den elendige oppdragelsen (eller manglende sådan). 

Anonymkode: 1d11f...650

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ho ikkje bu heima mens du tar deg av ho og barnet? Eg veit om to familier som havna i den situasjonen her og det har faktisk gått veldig fint med alle, men det tar såklart litt tid å etablera seg når man blir mamma så ung. Kva er du redd for at ikkje går bra? Det finnest så mange måtar å takla detta på. Eg synest ikkje det virker som ein god ide at ho flytter ut av huset ditt, då har du ingen kontroll over kva ho finner på.

Anonymkode: 35a07...dce

hvorfor skal ts, moren, ta ansvar for å ta seg av datteren + BARNET? datteren er tross alt 18 år snart.

Anonymkode: 4eff5...915

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror jeg hadde latt datteren bo hjemme. Også vil jeg prøvd at du gikk hjemme med baby, mens hun går på skolen. Når er termin? I tillegg er det helt alfa omega å ha god kontakt med barnefaren sine foreldre. Ville prøvd å ha et «møte» med de, sammen med de som skal bli foreldre for å få oversikt. Jeg tror at om datteren din blir borte i fra skolen et år, blir det plutselig enda vanskeligere å komme tilbake. Også trenger hun å mestre økonomi bedre før hun flytter ut med en unge alene. 

Anonymkode: dc7f5...84f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg fikk barn når jeg var 19 og barnefar var 17. Ble voksen over natten og var sammen med barnefar i 10 år så det kan gå veldig bra med din datter og. 

Anonymkode: d5533...769

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan ho ikkje bu heima mens du tar deg av ho og barnet? Eg veit om to familier som havna i den situasjonen her og det har faktisk gått veldig fint med alle, men det tar såklart litt tid å etablera seg når man blir mamma så ung. Kva er du redd for at ikkje går bra? Det finnest så mange måtar å takla detta på. Eg synest ikkje det virker som ein god ide at ho flytter ut av huset ditt, då har du ingen kontroll over kva ho finner på.

Anonymkode: 35a07...dce

Kanskje fordi ts har jobb, et liv, andre barn hun må forsørge og kan ikke kaste bort alt det, slutte i jobben og påvirke hele familien økonomisk fordi hun skal være barnevakt

Anonymkode: c229a...ee6

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

hvorfor skal ts, moren, ta ansvar for å ta seg av datteren + BARNET? datteren er tross alt 18 år snart.

Anonymkode: 4eff5...915

 

Just now, AnonymBruker said:

Kanskje fordi ts har jobb, et liv, andre barn hun må forsørge og kan ikke kaste bort alt det, slutte i jobben og påvirke hele familien økonomisk fordi hun skal være barnevakt

Anonymkode: c229a...ee6

Fordi ho ikkje er moden nok til å betala for bussen utan hjelp?

Eg tenkjer at TS ikkje må gjera detta da, ho såklart full rett til å heller hjelpa ho finna seg eit passande sted å bu med støtte frå f.eks NAV.

Anonymkode: 35a07...dce

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...