Gå til innhold

Krenket mor ang jule kalender


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nuith skrev (18 minutter siden):

Jeg har lagd pakkekalender i flere år til eldstebarnet mitt, og hun kommer nok til å reagere kraftig om hun ikke får det lenger. Og når hun får, må søskene få etterhvert også. I år brukte jeg rundt 200 kr på innhold, og 2 timer på å pakke inn. Såpass er den ekstra gleden for barnet mitt verdt. 

Kan jeg spørre hvordan du har klart å kjøpe innhold for kun 200 kr.? Hva er innholdet i kalenderen om jeg kan spørre?

Anonymkode: 47aa3...1de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noen frekke og smålige mødre. De har da vel ikke noe med hvem som gir pakkekalender. Verden er gal. Når alle blir presset til å være helt like og gjøre akkurat det samme så er bare sykt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre må lære å stå imot. Om det så bare er èn jente på trinnet som får noe ekstravagant, så vil jo øvrige jenter si til foreldre at "alle andre får dette". Så får foreldrene velge å enten tro på det eller ikke. 

Man kan ikke forvente at andre justerer seg så det blir lettere for en selv.

Min stedatter på 12 fikk en julekalender til 600 kr av faren sin og jeg synes det er ganske hinsides, men det er han som betaler for det så jeg sier ikke noe på det. 

Anonymkode: 0be8f...d52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I pakkekalenderen så kan det jo pakkes inn ting som barnet trenger uansett.  Trenger jo ikke bare være "tull". Ei lue, sokker, votter osv. Og opplevelser. Idag dropper vi kjøttkakene, går ut i skogen og griller pølser istedenfor:) Trenger ikke koste mye:) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er bedre å gi pakkekalender enn å lære barna at det er greit å spise sjokolade hver dag i 24 dager. 

Pakkekalenderen trenger ikke være så dyr heller, og en kan godt pakke inn noe barnet ville ha fått uansett. Da jeg var liten kjøpte mamma for eksempel inn en pakke strikk og ga ett og ett strikk hver dag! Ellers kan man også blande inn andre ting som opplevelser, vitser ol. Hva med å ha en lappe hvor barnet får bestemme dagens middag, eller hvilken film familien skal se på kvelden? Eller gi en lappe hvor det står at idag skal vi bake pepperkaker, spille brettspill eller lage julepynt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (7 minutter siden):

I pakkekalenderen så kan det jo pakkes inn ting som barnet trenger uansett.  Trenger jo ikke bare være "tull". Ei lue, sokker, votter osv. Og opplevelser. Idag dropper vi kjøttkakene, går ut i skogen og griller pølser istedenfor:) Trenger ikke koste mye:) 

Likevel vanskelig å fylle 24 luker uten at det blir mye ræl, synes jeg. Tar gjerne i mot tips fra dere som gjør kalenderen billig, men kreativ og uten bare ræl.

Anonymkode: 47aa3...1de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Likevel vanskelig å fylle 24 luker uten at det blir mye ræl, synes jeg. Tar gjerne i mot tips fra dere som gjør kalenderen billig, men kreativ og uten bare ræl.

Anonymkode: 47aa3...1de

Jo, ser den. Litt ræl blir det jo i noen luker. Men guttungen blir glad for det meste egentlig. Ræl for meg, er gull for han😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Min venninne har laget pakke kalendere i alle år til barna sine 5 barn. Tradisjon. Hun får så mye kritikk og pes fra andre mødre pga dette. At hun legger press på andre foreldre, at barna er bortskjemte.. mer enn nok med en kiwi kalender osv. 

hva skjer med verden?? Kan ikke en mor ha de tradisjonene hun ønsker med barna sine? Hvorfor skal alle være så misunnelig og smålig at de ødelegger julegleden for henne?? 
kan ikke hun gjøre det hun vil?? Så kan andre ha sine tradisjoner? 
 

Anonymkode: a0319...60c

Ære være henne, det hadde aldri jeg orket. Til 5 barn!!! Så lenge hun ikke går rundt og skryter av det, for å sette en standard, så kan hun jo lage til hele storfamilien, for den saks skyld. Er hennes egen sak, og venninnene gjør som de vil. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Likevel vanskelig å fylle 24 luker uten at det blir mye ræl, synes jeg. Tar gjerne i mot tips fra dere som gjør kalenderen billig, men kreativ og uten bare ræl.

Anonymkode: 47aa3...1de

Vi har hatt puslespillkalender.(kjøpt et puslespill og fordelt brikkene utover) legokalender (samme som puslespill, bare med lego) 

i år har vi skikkelig dårlig råd pga permisjoner og tull, så i år blir pakkekalenderen julelandsbyen vår. En figur hver dag som barna kan sette hvor de vil i landsbyen.

jeg tenker at hvis man ønsker å lage pakkekalender så gjør man det uavhengig av hva andre tenker om det. 

Anonymkode: fc50b...162

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det å skjemme bort unger. En gave hver dag frem til jul er hårreisende. Vi som gir sjokoladekalender til ungene får høre at vi er dårlige foreldre som ikke unner ungene gavekalender.

Anonymkode: 7172a...f79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg skjønner de andre mødrene veldig godt! Hva er poenget med å gi pakkekalender? En sjokoladekalender til 10kr er da mer enn bra nok!

Anonymkode: 28af7...947

Du har ikke noe med hva andre gir til barna sine.

Anonymkode: f1138...8d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke andre foreldre bryr seg om mitt barns adventskalender. De vet neppe hvilken kalender hun har og jeg tviler på at den er en snakkis😅 Jeg vet ingenting om andre barns kalendere

Anonymkode: 7e8d4...77f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn må jo en eller annen gang lære seg at livet ikke er rettferdig.

Anonymkode: 3dd27...c50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Slik er det å skjemme bort unger. En gave hver dag frem til jul er hårreisende. Vi som gir sjokoladekalender til ungene får høre at vi er dårlige foreldre som ikke unner ungene gavekalender.

Anonymkode: 7172a...f79

Jaså? Sier andre at dere er dårlige foreldre altså?

 

Særlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor hun skal få så mye pes for det, er da ganske så normalt å ha pakkekalender til barna sine. Iallfall det inntrykket jeg sitter med. 
I år har jeg brukt 300 kroner på pakkekalender til min 2-åring, hun får da ting hun allikevel ville fått og ting hun trenger. Brukte ca tre timer på å pakke de inn. Gleder meg til 1.desember, så vi kan åpne sammen :) 

Anonymkode: 4975f...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herlighet, folk må få lov til å gjøre det de ønsker for sitt barn, hvis de vil lage en pakkekalender så gjør de det og så får de som ikke ønsker det la være. 

Virker som om mange mister evnen til å tenke selv å ta avgjørelser når de får barn. Man vil ha felles leggetider, spilletider, ukelønn, kalender alt må man har felles regler på. Hva med å ha litt ryggrad tenke selv?

Som jeg sier mitt hus mine regler, ditt hus ikke mitt problem.

Ja, vi har pakkekalender. 😄 

Endret av FrøkenMånestråle
La til noe... :)
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner de andre mødrene veldig godt! Hva er poenget med å gi pakkekalender? En sjokoladekalender til 10kr er da mer enn bra nok!

Anonymkode: 28af7...947

Det mener du, jeg vil ikke gi sjokolade hver dag

Anonymkode: 1dbe6...c4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk bitre sure kjerringer som er negative til de som gjør ting annerledes enn de. Pass sine egne saker sier jeg

Anonymkode: 1dbe6...c4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Poenget er at hun ønsker dette. Liker å lage kalendere og synes det er gøy. Barna liker det, og mulig hun er oppvokst med det samme selv. 
så du mener hun skal kjøpe en 10 kr kalender fordi andre gjør det? 

Anonymkode: a0319...60c

 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du har ikke noe med hva andre gir til barna sine.

Anonymkode: f1138...8d1

Kan dere ikke lese???

jeg skrev bare hva JEG mener, ikke hva andre skal gjøre!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 28af7...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...